Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Που θα ψάξει για μαγαζιά;

Στην ελληνική αγορά ετοιμάζεται να εισέλθει η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα εστίασης στην κατηγορία των μπέργκερ. Ο λόγος για την αμερικανική Burger King, η οποία ανακοίνωσε τη δημιουργία κοινοπραξίας με την ονομασία Burge King SEE SA προκειμένου να επεκταθεί επιθετικά, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας στην Ιταλία, στην Πολωνία, στη Ρουμανία και στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει ήδη καταστήματα σε όλες τις παραπάνω χώρες πλην της Ελλάδας Η Burger King ιδρύθηκε το 1954 στη Φλόριντα των ΗΠΑ, διαθέτει περίπου 14.000 καταστήματα σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο σερβίροντας φαγητό σε πάνω από 11 εκατ. καταναλωτές ημερησίως.Περισσότερες λεπτομέρειες για το σχέδιο επέκτασης της αλυσίδας στην Ελλάδα δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές. Ωστόσο, η είσοδος της αμερικανικής αλυσίδας θεωρείται μεγάλη πρόκληση, καθώς μέχρι σήμερα δύο μεγάλες ξένες αλυσίδες της κατηγορίας των μπέργκερ απέτυχαν. Ο λόγος για τη Wendy’s και φυσικά τη McDonalds, οι οποίες δεν μπόρεσαν να ανταγωνισθούν τις εγχώριες αλυσίδες και κυρίως τα Goody’s.

Ο ΟΠΑΠ ψάχνει για μαγαζιά σε όλη την Ελλάδα

O ΟΠΑΠ αναζητεί εκατοντάδες κατάλληλους χώρους ανά την επικράτεια και ήδη έχουν συγκεντρωθεί αρκετές αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ιδιοκτήτες κενών και μη εμπορικών καταστημάτων. Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, ο ΟΠΑΠ αναζητεί καταστήματα της τάξεως των 130-180 τ.μ., εκ των οποίων τα 75 τ.μ. θα αφορούν τον χώρο εγκατάστασης των VLTs. Κάθε κατάστημα θα έχει έως 25 παιγνιομηχανήματα (VLTs), όπως επίσης μηχανήματα αυτόματης πώλησης φαγητού και ποτού, αλλά και μπαρ. Πάντως, όσοι διαθέτουν κενά ημιυπόγεια ή καταστήματα σε μη εμπορικά σημεία και σε υποβαθμισμένες περιοχές συγκεντρώνουν λιγοστές πιθανότητες να ενταχθούν στο δίκτυο του ΟΠΑΠ, καθώς πρόθεση του Οργανισμού είναι η εύρεση όσο το δυνατόν περισσότερων «φιλέτων», που να εξυπηρετούν τις σχετικές ανάγκες. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι από την αρχή της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, τα ενοίκια των εμπορικών καταστημάτων έχουν υποχωρήσει 40% κατά μέσο όρο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η πτώση αγγίζει ή και ξεπερνάει το 50%, οπότε η παρούσα συγκυρία είναι η ευνοϊκότερη των τελευταίων ετών, για όσες αλυσίδες επιχειρούν να αναπτύξουν νέα δίκτυα ή να διευρύνουν τα υφιστάμενα σημεία πώλησης. Ανάλογη είναι και η πτώση των τιμών πώλησης, κάτι που ευνοεί ακόμα και την αγορά, εφόσον κάτι τέτοιο εντάσσεται στη στρατηγική του εκάστοτε ομίλου. Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών παροχής υπηρεσιών ακινήτων, είναι τέτοιο το μέγεθος της πτώσης, που το τελευταίο διάστημα αρκετές εμπορικές αλυσίδες μισθώνουν νέα καταστήματα έναντι συμβολικού τιμήματος, με την αμοιβή του ιδιοκτήτη να προκύπτει μέσω παραχώρησης ποσοστού επί του τζίρου του καταστήματος.

Οι περιπέτειες της Ερμού

Η «βιτρίνα» της αγοράς, η οδός Ερμού και τα καταστήματα που είναι κοντά στην πλατεία Συντάγματος, καταγράφει σταθεροποιητικές τάσεις. Σε πρόσφατη έρευνά της, η Cushman & Wakefield, , κατατάσσει την Ερμού στην 29η θέση, από την 31η που είχε βρεθεί στην περσινή έρευνα, επί συνόλου 65 αγορών. Ακόμα κι έτσι βέβαια, η θέση της Ερμού απέχει παρασάγγας από την περίοδο του 2006-2007, όταν είχε βρεθεί ακόμα και στην πρώτη δεκάδα, δείγμα της «φούσκας» που είχε δημιουργηθεί στην αγορά, κυρίως λόγω της έλλειψης κενών εμπορικών καταστημάτων και εναλλακτικών καναλιών πώλησης για τις εμπορικές αλυσίδες, π.χ. μέσω μεγάλων εμπορικών κέντρων. Με βάση τα φετινά στοιχεία, η βελτίωση της θέσης της Ερμού οφείλεται κυρίως στην πτώση των ενοικίων σε άλλες χώρες, παρά στην άνοδο των τιμών στην εγχώρια αγορά, καθώς το κόστος ενοικίασης καταστήματος παρέμεινε σταθερό σε 2.160 ευρώ/τ.μ. ετησίως ή 180 ευρώ/τ.μ. σε μηνιαία βάση. Το φετινό πρώτο εξάμηνο σημειώθηκε μια από σημαντικότερες κινήσεις των τελευταίων ετών, καθώς η Folli Follie προχώρησε στην ενοικίαση του κτιρίου της πρώην αλυσίδας ένδυσης-υπόδησης Φωκάς, επί της Ερμού 19, αντί μηνιαίου ενοικίου της τάξεως των 35.000 ευρώ. Συνολικά δε, η αγορά καταγράφει σταθεροποιητικές τάσεις, καθώς οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν αρχίσει να κινούνται πιο δυναμικά στην αγορά, ώστε να επωφεληθούν από τις ιστορικά χαμηλές τιμές. Ετσι, πλην της Ερμού, το μέσο ενοίκιο στην οδό Τσακάλωφ διαμορφώνεται πλέον σε 80 ευρώ/τ.μ, ενώ στις οδούς Κολοκοτρώνη (Κηφισιά) και Μεταξά (Γλυφάδα) αγγίζει τα 110 ευρώ/τ.μ.

Τα εμπορικά κέντρα συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις

Τη στιγμή πάντως που οι δημοφιλείς εμπορικές «πιάτσες» της Αττικής αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, η εικόνα των καταστημάτων στα μεγάλα εμπορικά κέντρα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη. Οπως γνωστοποίησε η Lamda Development, κατά το φετινό εννεάμηνο και τα τρία εμπορικά κέντρα της κατέγραψαν βελτίωση των μεγεθών τους, καθώς ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 9% και η συνολική επισκεψιμότητα κατά 6,5%. Ταυτόχρονα, η πληρότητα αγγίζει το 98%. Τις καλύτερες επιδόσεις εμφανίζει το Golden Hall, το οποίο σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 12%, των επισκεπτών κατά 9% και της λειτουργικής κερδοφορίας κατά 7% σε 9,7 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στo The Mall Athens ο τζίρος των καταστημάτων ενισχύθηκε κατά 7,5%, οι επισκέπτες αυξήθηκαν κατά 5,5% και τα λειτουργικά κέρδη κατά 3% σε 9 εκατ. ευρώ. Τέλος, το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη σημείωσε άνοδο του τζίρου κατά 9%, των επισκεπτών κατά 7% και της λειτουργικής κερδοφορίας κατά 6% σε 9,4 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, τα εμπορικά καταστήματα έχουν πληγεί σημαντικά από την οικονομική κρίση, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι τιμές πώλησής τους έχουν υποχωρήσει κατά 55%, ενώ αντίστοιχα η πτώση των ενοικίων υπολογίζεται σε 40% κατά μέσο όρο. Ωστόσο, σύμφωνα με τους μεσίτες, τα ενοίκια των εμπορικών καταστημάτων έχουν υποχωρήσει κατά 50% κατά μέσο όρο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η υποχώρηση αγγίζει ακόμα και το 60%. Πάντως, η «βιτρίνα» της αγοράς, που δεν είναι άλλη από την οδό Ερμού και ιδίως τα καταστήματα της οδού που είναι κοντά στην πλατεία Συντάγματος, καταγράφει σταθεροποιητικές τάσεις. Σε πρόσφατη έρευνά της, η Cushman & Wakefield, η οποία εκπροσωπείται στην ελληνική αγορά από την εταιρεία Proprius, κατατάσσει την Ερμού στην 29η θέση, από την 31η που είχε βρεθεί στην περσινή έρευνα, επί συνόλου 65 αγορών. Ακόμα κι έτσι βέβαια, η θέση της Ερμού απέχει παρασάγγας από την περίοδο του 2006-2007, όταν είχε βρεθεί ακόμα και στην πρώτη δεκάδα, δείγμα της «φούσκας» που είχε δημιουργηθεί στην αγορά, κυρίως λόγω της έλλειψης κενών εμπορικών καταστημάτων και εναλλακτικών καναλιών πώλησης για τις εμπορικές αλυσίδες, π.χ. μέσω μεγάλων εμπορικών κέντρων. Με βάση τα φετινά στοιχεία, η βελτίωση της θέσης της Ερμού οφείλεται κυρίως στην πτώση των ενοικίων σε άλλες χώρες, παρά στην άνοδο των τιμών στην εγχώρια αγορά, καθώς το κόστος ενοικίασης καταστήματος παρέμεινε σταθερό σε 2.160 ευρώ/τ.μ. ετησίως ή 180 ευρώ/τ.μ. σε μηνιαία βάση.

Εκλεισε το deal

Υπεγράφη η συμφωνία πώλησης του συνόλου των μετοχών της Makro Cash & Carry, μέλους του γερμανικού Metro Group στην Ι. & Σ. Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε. Η αξία επιχείρησης της συναλλαγής ανέρχεται σε 65 εκατομμύρια ευρώ και όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, πρόκειται για σημαντική νέα επένδυση της «Σκλαβενίτης» που σηματοδοτεί την είσοδό της στην αγορά της χονδρικής, ενώ παράλληλα επεκτείνει για πρώτη φορά τη δραστηριότητά της εκτός Αττικής. Σημειώνεται ότι η «Σκλαβενίτης», με κύκλο εργασιών σήμερα 1,2 δισ. ευρώ περίπου και 8.500 εργαζομένους, έχει παρουσία 110 καταστημάτων λιανικής στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών. Με την εξαγορά της Makro θα λειτουργεί, μέσω του νέου δικτύου Cash & Carry, σε 9 επιπλέον σημεία εκ των οποίων τα 7 σε μεγάλες πόλεις εκτός Αττικής. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της Makro κατά το τελευταίο έτος ανήλθε σε 300 εκ. ευρώ περίπου, ενώ η εταιρεία απασχολεί 1.000 εργαζομένους.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki