Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Εγνατία: Ιδιωτικός...δρόμος για 40 χρόνια

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Οπως αναφέρεται στην απόφαση (δημοσιεύθηκε την Τρίτη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με ημερομηνία υπογραφής την 10η Αυγούστου), μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, «από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη» τους στο «πακέτο» της ιδιωτικοποίησης. Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

- Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

- Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

- Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής,

- Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

- Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα,

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως «προίκα» τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων. Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία «εν όλω ή εν μέρει» με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος». Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν «και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα» της Εγνατίας Οδού και «κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα», όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής. Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό «γρίφο»

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν «το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους». Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011

Ποντάρουν στα δημόσια έργα

Στις Κατασκευές, ο δείκτης οικονομικού κλίματος βελτιώθηκε αισθητά στο -56,3 τον Ιούλ.΄12, από -61,8 τον Ιούν.΄12, έναντι -75,0 τον Ιούλ.΄11. Η βελτίωση αυτή προέρχεται από την ενίσχυση των επιχειρηματικών προσδοκιών στις κατασκευές Δημοσίων Έργων, δεδομένου ότι όντως υπάρχει κινητικότητα στην επανεκκίνηση των έργων βασικής υποδομής. Αντίθετα, στο σύνολο των ιδιωτικών κατασκευών ο σχετικός δείκτης εμπιστοσύνης του ΙΟΒΕ μειώθηκε στο 21,8 τον Ιούλ.΄12, από 30,0 τον Ιούν.΄12 (1996-2006=100), έναντι 33,67 τον Ιούλ.΄11, παραμένοντας για πολύ καιρό σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Σημειώνεται, πάντως η μικρή βελτίωση των προσδοκιών στην κατασκευή κατοικιών (Ιούλ.΄12: 40,0, Ιούν.΄12: 38, Μάιος΄12: 20,2, έναντι του μηδαμινού 7,1 τον Ιούλ.΄11), ενώ μειώθηκαν οι προσδοκίες στην κατασκευή των λοιπών ιδιωτικών κτιρίων (Ιούλ.΄12: 16,7, Ιούν.΄12: 27,4, Μάιος΄12: 20,48, Ιούλ.΄11: 41,22).

Ποιοί θέλουν τη μαρίνα

Δύο είναι οι τελικοί «μνηστήρες» της μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προκρίθηκαν και μετέχουν η κοινοπραξία των εταιρειών Ακτωρ Α.Τ.Ε., ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH, και η εταιρεία Lamda Development, αφού ο φάκελος της εταιρείας Μοχλός απορρίφθηκε από το ΣτΕ, έπειτα από προσφυγές των ανταγωνιστών. Τα δύο επιχειρηματικά σχήματα καλούνται να καταθέσουν τις δεσμευτικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των προσφορών και, αν όλα πάνε καλά, θα αναδειχθεί ο ανάδοχος μέχρι το τέλος του έτους. Ενα ρεαλιστικό σενάριο τοποθετεί την ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2015 έως τις αρχές του 2016. Ο σχεδιασμός της ΟΛΘ ΑΕ προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 30 τουλάχιστον ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα 1 του λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στον πρώτο προβλήτα για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας (εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών). Επίσης, την παραχώρηση χώρου στον δεύτερο προβλήτα για τη διαχείριση και επισκευή σκαφών αναψυχής. Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατομμύρια ευρώ.

Μεγάλα έργα : Πως θα πάρουν μπροστά

Τρία βήματα πρέπει να γίνουν για την επιτάχυνση της επανεκκίνησης της κατασκευής των τεσσάρων μεγάλων, αλλά «παγωμένων» οδικών έργων που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές. Το πρώτο είναι ο ορισμός ενός διαπραγματευτή από τον υπουργό Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος θα αναλάβει την διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους για την απεμπλοκή των εκκρεμοτήτων μεταξύ του δημοσίου (υπουργείο, ΤΑΙΠΕΔ και σύμβουλοι) και των κοινοπραξιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιλογή του θα γίνει τις αμέσως επόμενες ημέρες. Το δεύτερο είναι η ολοκλήρωση των εν λόγω διαβουλεύσεων ως τις 30 Σεπτεμβρίου, χρονικός ορίζοντας που ετέθη πιεστικά από την τρόικα, . Οι δανειστές έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τα έργα, διότι αφ' ενός η επανεκκίνησή τους θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε αύξηση του ΑΕΠ και αφ' ετέρου η τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια αποτελεί τη βάση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών, οι αλλαγές στις συμβάσεις παραχώρησης πρέπει να έχουν φτάσει στη Βουλή, για να κυρωθούν με νόμο, πριν από το τέλος του έτους. Το τρίτο βήμα είναι η επεξεργασία προτάσεων από το υπουργείο Υποδομών για την ένταξη των έργων στο Ταμείο Επιμερισμού Κινδύνου (RSI) υποδομών και παραγωγικών επενδύσεων, η δημιουργία του οποίου συμφωνήθηκε το Σάββατο μεταξύ της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), έπειτα από αγώνα μηνών. Σύμφωνα με το υπουργείο, η ΕΤΕπ θα υποστηρίξει την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων με μόχλευση πόρων, που θα εγγυοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.

Που θα γίνουν οι νέες γραμμές του Τραμ

Ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ φιλοδοξεί να «στρώσει» στην Αθήνα το υπό επεξεργασία ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής. Συγκεκριμένα, τα έργα που θα προωθηθούν σε πρώτη φάση είναι τα παρακάτω:

1. Νέο Φάληρο-Πλ. Καραισκάκη (λιμάνι): Πρόκειται για τον τελικό κλάδο της γραμμής που φτάνει ως το Ν. Φάληρο άλλα δεν έγινε ποτέ. Το τμήμα θεωρείται πλέον ώριμο και μπορεί να προχωρήσει.

2. Νέα γραμμή Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα η οποία θα τρέχει κατά μήκος της παλιάς γραμμής του τραμ. Οι μελέτες έχουν ήδη μπει σε διαδικασία να ξεκινήσουν. Εξασφαλισμένη θεωρείται η εμπορική επιτυχία καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. Ένα μέρος του ίσως γίνει υπόγειο μετατρέποντάς το σε «ελαφρύ μετρό».

3. Σύνταγμα- Πανεπιστημίου - Πλ. Αιγύπτου - Άνω Πατήσια: Ανήκει στο σχεδιασμό για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Η πρώτη φάση του έργου αφορά στην επέκταση του μέχρι την πλατεία Αιγύπτου στο Πεδίο του Άρεως και σε δεύτερη φάση αναμένεται να επεκταθεί μέχρι τα Άνω Πατήσια μέσω φυσικά της οδού Πατησίων.

4. Κλάδος Λ. Ποσειδώνος (στο Ελληνικό) - Λ. Βουλιαγμένης (Στ. Μετρό Αργυρούπολη): Μία εύκολη επέκταση καθώς δεν μπερδεύεται σε δρόμους με μεγάλη κίνηση ενώ είναι πολύ μικρή σε μήκος (περίπου 2χλμ).

5. Monorail Πειραιά: Είναι η γνωστή επιθυμία του ΟΛΠ να δημιουργήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς που να «αγκαλιάζει» το λιμάνι και να διευκολύνει τις μετακινήσεις μέσα και περιμετρικά του λιμένα. Για την επέκταση προς Πειραιά το χρονοδιάγραμμα δείχνει το 2015. Για τα υπόλοιπα σταδιακά μέχρι το 2020.

6. Νέος κλάδος Σταθμός Λαρίσης - Νοσοκομείο Παίδων- Γουδί: Ουσιαστικά μία νέα γραμμή η οποία θα κινείται κατά το μεγαλύτερο μέρος της κατά μήκος της λ. Αλεξάνδρας ενώ θα εξυπηρετεί εκπαιδευτικά και νοσηλευτικά ιδρύματα.

7. Επεκτάσεις προς Καμίνια, Φρεατίδα: Είναι μικρές επεκτάσεις (από 2 χλμ η καθεμία περίπου) που δίνουν την δυνατότητα πρόσβασης των χιλιάδων κατοίκων των περιοχών στο σύστημα μεταφορών του τραμ και των υπολοίπων Μέσων Σταθερής Τροχιάς.

8. Κλάδος Τζιτζιφιές- Λ. Θησέως - Φιξ: Μία νέα γραμμή η οποία εξυπηρετεί Μοσχάτο, Καλλιθέα μέσω της Θησέως και καταλήγει στο σταθμό Συγγρού-Φιξ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki