Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Ενδιαφέρον απο εξωτερικό

Ενδιαφέρον από ξένους θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές, private equities, distressed asset funds, κρατικά επενδυτικά οχήματα, αλλά και Ελληνες επενδυτές από τα εξωτερικό, παρατηρείται τις τελευταίες μέρες στην Αθήνα. Ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσες και οι επαφές, που, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, έχουν εκπρόσωποι της China Investment Corporation με Ελληνες επιχειρηματίες στην προσπάθειά της να αποκτήσει αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Πρόκειται για fund με ρευστότητα 300 δισ., το οποίο χρηματοδοτείται από το Chinese State Administration for Foreign Exchange Reserves. Εχει ήδη πάρει σημαντικά μερίδια σε ευρωπαϊκά brands και φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με ελληνικά συμφέροντα. Στον χώρο των ξενοδοχείων, μεγάλη κινητικότητα σημειώνεται ως προς την αγορά μονάδων που τελούν υπό τον έλεγχο υπερχρεωμένων ομίλων αλλά και μονάδων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο ελληνικών τραπεζών. Μεταξύ των ξένων που ενδιαφέρονται για τουριστικά ακίνητα αναφέρονται από παράγοντες της αγοράς η γαλλική πολυεθνική εμπορικών ακινήτων Klepierre, η αμερικανική Carlton Group, συμφερόντων του ελληνοεβραϊκής καταγωγής Howard L. Michaels, επενδυτικά οχήματα συμφερόντων Donald Trump και της Soros Fund Management, η ελβετική Bridge Οver Group SA, που εδρεύει στη Γενεύη και η ιαπωνική επενδυτική τράπεζα Aristagora Advisors Co. Ltd. Ακόμα, Ελληνες του εξωτερικού αναζητούν, μέσω κτηματομεσιτικών οίκων, όπως η King Hellas, εν λειτουργία ξενοδοχειακές μονάδες υψηλής ποιότητας, οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας. Ακίνητα, επιχειρήσεις και ιδιωτικοποιήσεις έχει στην ελληνική ατζέντα του και το Calamos Asset Management του Ελληνοαμερικανού ομογενούς John P. Calamos.

Τέλος, συχνά αναφέρεται από Ελληνες κτηματομεσίτες και έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον από Ρώσους επιχειρηματίες. Ανάμεσα στα ακίνητα των οποίων η εκποίηση έχει μπει στο τραπέζι συγκαταλέγονται ο Αστέρας της Βουλιαγμένης, το Hilton, τουριστικά ακίνητα που βρίσκονται στον έλεγχο της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου και μεγάλες μονάδες γνωστών ελληνικών επιχειρήσεων. Κύκλοι της βιομηχανίας υπολογίζουν πως μόνο στην περιοχή της Αττικής τα ξενοδοχεία κάθε κατηγορίας που αναζητούν αγοραστή ξεπερνούν τα 100, στη Θεσσαλονίκη και στη Χαλκιδική τα 80 και ανεβάζουν τα πωλητήρια σε ολόκληρη την Ελλάδα σε περισσότερα από 1.000.

Αμοιβαίο κεφάλαιο με χιλιάδες ακίνητα

Η κυβέρνηση από κοινού με το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και την τρόικα επεξεργάζεται σχέδιο για να φέρει πιο κοντά εισπράξεις από την πώληση ακινήτων αλλά και να επιταχύνει τις διαδικασίες αξιοποίησης που σήμερα «κολλάνε» στην κακή πορεία της κτηματαγοράς, στην αποστροφή των επενδυτών για θέσεις στην Ελλάδα αλλά και στα πολύ μεγάλα προβλήματα που έχουν τα κρατικά ακίνητα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο που κερδίζει έδαφος το τελευταίο διάστημα βασίζεται στην δημιουργία θυγατρικής του ΤΑΙΠΕΔ η οποία θα έχει την νομική μορφή ενός αμοιβαίου κεφαλαίου ακινήτων. Τώρα, το σχέδιο φέρεται να επικεντρώνεται στα ακίνητα. Οι άμεσοι στόχοι εσόδων είναι πολύ χαμηλοί. Την πρώτη διετία, αν το σχέδιο προχωρήσει, θα εντάσσονται σε αυτό ακίνητα το πολύ αξίας 1 δισ. ευρώ (παρούσα αξία). Η άμεση απόδοση από την αγορά μεριδίων αναμένεται χαμηλή. Ο οικονομικός στόχος όμως σε βάθος χρόνου είναι φιλόδοξος και φτάνει στα 25 δισ. ευρώ. Προέρχονται από τις υπεραξίες που θα προκύψουν για τους κατόχους των μεριδίων μετά την αξιοποίηση κάθε ακινήτου και από τα έσοδα για το Ταμείο από τα δικαιώματα χρήσης. Η αρχή θα γίνει με όσα ακίνητα έχει ήδη στην κατοχή του το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή το Ελληνικό, το Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης, την Κασσιώπη στην Κέρκυρα και τα 27 Κτήρια του δημοσίου. Απώτερος στόχος είναι η σταδιακή ένταξη όσων από τα 70.000 ακίνητα ανήκουν ακόμη στην ΚΕΔ, στην ΕΤΑ, σε ΔΕΚΟ, σε ταμεία και σε άλλους φορείς «καθαρίσουν». Ειδική ομάδα στο ΤΑΙΠΕΔ επιχειρεί το ξεκαθάρισμα (σε βάθος χρόνου) 20.000 εξ αυτών καθώς σήμερα αντιμετωπίζουν πάρα πολλά νομικά και πολεοδομικά προβλήματα.

Στο Λαύριο ο πραστιακός

Την πρόθεση του υπουργείου να προχωρήσει στην επέκταση του προαστιακού έως το Λαύριο εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης. «Πρόθεση του υπουργείου είναι από δω και πέρα να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση των προμελετών και να εντάξουμε το σχέδιο της επέκτασης του προαστιακού στη χρηματοδότηση από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα», τόνισε ο Μάκης Βορίδης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση και εκτίμησε ότι εντός των προσεχών έξι μηνών μπορούν να έχουν ολοκληρωθεί οι προμελέτες. Όπως ανέφερε, σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει, εκτιμάται ότι η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει 300.000 ανθρώπους και για το λόγο αυτό, σε συνδυασμό με το ότι ο προαστιακός είναι ένα κατεξοχήν περιβαλλοντικό μέσο μεταφοράς, είναι από τα έργα τα οποία μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα δρομολογηθεί και θα αποκτήσει την προτεραιότητα που του αξίζει».

Τα έργα που είναι στα "σκαριά"

Στο τελικό κείμενο για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο, που , αναμένεται να ανακοινώσει ίσως και μέσα στην εβδομάδα το υπουργείο Περιβάλλοντος. μέχρι στιγμής τουλάχιστον και σε ότι αφορά τα οδικά έργα περιλαμβάνονται:

• Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης

• Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο του Ολυμπιακού Χωριού στην Εθνική Αθηνών - Λαμίας.

• Η βελτίωση της λεωφόρου Βάρης - Κορωπίου.

Επεκτάσεις μετρό

Φειδωλό είναι και ως προς τις επεκτάσεις του μετρό, αφού προβλέπει:

• Την κατασκευή της γραμμής 4 που θα συνδέει τον Περισσό με το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Πανεπιστήμιο, το Παγκράτι, την Καισαριανή, του Ζωγράφου, το Ψυχικό, τη Φιλοθέη, το Μαρούσι, την Πεύκη και τη Λυκόβρυση καθώς και το Βύρωνα με την Άνω Ηλιούπολη μέσω ξεχωριστού κλάδου και

• Τις επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Ιλιον - Καματερό και Γλυφάδα.

Προβλέπεται, πάντως, επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο (ίσως να προστεθεί τελικά και κλάδος προς Ραφήνα) και διπλασιασμός του δικτύου του Τραμ, για το οποίο προβλέπονται επεκτάσεις από Σύνταγμα προς Πατήσια, από Πειραιά προς Κερατσίνι, από Φιξ μέχρι τις Τζιτζιφιές με κλάδο που θα διαπερνά την Καλλιθέα και τρεις νέες γραμμές, οι οποίες θα συνδέουν το Σταθμό Λαρίσης με το Γουδί διά μέσω της Λ. Αλεξάνδρας, το Καλαμάκι με την Αργυρούπολη και τον Πειραιά με την Φρεατίδα και τα Καμίνια.

ΜΕΤΡΟ: Στήνουν εργοτάξια

Στη φάση της υλοποίησης μπήκε η επέκταση του μετρό από Χαϊδάρι προς Πειραιά με την υπογραφή, χθες, της σύμβασης μεταξύ της «Αττικό Μετρό ΑΕ» και της κοινοπραξίας ελληνικών, ιταλικών και γαλλικών εταιρειών «J & P Αβαξ» - «Ghella SpA» - «Alstom Transport S.A.». Η νέα γραμμή έχει μήκος 7,6 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει τους εξής 6 σταθμούς: Αγία Μαρίνα (Χαϊδάρι), Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς (Δημοτικό Θέατρο). Αποτελεί τμήμα της γραμμής 3 που φτάνει στο αεροδρόμιο και η διαδρομή από το λιμάνι μέχρι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα γίνεται σε λιγότερο από 45 λεπτά. Η νέα γραμμή του μετρό αποτελεί επένδυση 660 εκ. ευρώ. Καθημερινά υπολογίζεται να εξυπηρετεί 132.000 επιβάτες. Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να έχουν εγκατασταθεί τα εργοτάξια. Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki