Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Βρέθηκαν τα λεφτά για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ

«Ξεμπλοκάρει» ένα από τα μεγαλύτερα έργα επέκτασης του μετρό, η γραμμή 4 (Γαλάτσι - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός) καθώς ήδη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχειολοκληρωθεί η στρατηγική μελέτη, η οποία θα προτείνει το μοντέλο χρηματοδότησης για τις νέες επεκτάσεις των Μητροπολιτικών Σιδηροδρόμων της Αττικής.

Η συγκεκριμένη μελέτη, που θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες στο υπουργείο Υποδομών, θα δίνει τις βασικές κατευθύνσεις για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της γραμμής 4, αλλά και τις επεκτάσεις της γραμμής 2. Το σενάριο προβλέπει ότι , η συγχρηματοδότηση δεν θα αφορά μόνο πόρους από την Κομισιόν, αλλά και χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και από ιδιωτικά κεφάλαια.

Σημειώνεται ότι η ΕΤΕπ εξέταζε το ενδεχόμενο της χρηματοδότησης της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό, με 1 δισ. ευρώ. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της Γραμμής 4, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στον σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό» οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι οι εξής:

Ευαγγελισμός - Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4, καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.

Άλσος Βεΐκου - Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με τη Γραμμή 1 του Μετρό στον Σταθμό Περισσός, δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.

Μαρούσι - Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στη γ' φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- αρχίσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς, ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.

Που θα γίνουν οι νέες στάσεις του προαστειακού

Το «πράσινο φως» για την υλοποίηση της επέκτασης του προαστιακού στο λιμάνι του Λαυρίου έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενέκρινε την ενίσχυση της μελέτης της β' φάσης του έργου με 1,8 εκατ. ευρώ. Η σχετική απόφαση της Ε.Ε. ουσιαστικά «ξεμπλοκάρει» το έργο της κατασκευής του δικτύου από το Κορωπί στο Λαύριο ως τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΤΕΝ-Τ). Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο Νέο Λιμένα Λαυρίου, έργο που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από το 2020. Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς, στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου, και επτά στάσεις στις περιοχές: Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου.

Τρία δισ για αυτοκινητόδρομους

Το τελικό «πράσινο φως» για την κατασκευή των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα έδωσε η Κομισιόν, εγκρίνοντας τη χορήγηση 2,97 δισ. ευρώ, από τα 4,6 δισ. ευρώ που είναι η συνολική επενδυτική δαπάνη των έργων. Με την εξέλιξη αυτή, δίνεται αίσιο τέλος στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών που διήρκεσαν τρία χρόνια και όπου, μεταξύ άλλων, κρίθηκε τελικά ότι η οικονομική ενίσχυση που χορήγησε η Ελλάδα είναι σύμφωνη με τους κανόνες της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων που θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2015 αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας, ενώ στη συνέχεια θα απασχολούνται στη συντήρησή τους περίπου 1.700 άτομα. Ο αρμόδιος για την περιφερειακή πολιτική επίτροπος Γιοχάνες Χαν που υπέγραψε τις αποφάσεις συγχρηματοδότησης, δήλωσε ότι αυτά τα έργα και η απότομη διακοπή τους υπήρξαν εμφανώς «θύματα» της κρίσης στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον επίτροπο, η συνέχισή τους και το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες είναι και πάλι διατεθειμένες να επενδύσουν σε αυτά, αποτελεί ένδειξη της αυξανόμενης εμπιστοσύνης στην ανάκαμψη της Ελλάδας.

Ξεκινούν τα έργα σε 4 οδικούς άξονες

Ξεκινούν τα έργα για τέσσερεις μεγάλους οδικούς άξονες και συγκεκριμενα :

α) Νέα Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος «Ιονία Οδός» που εκτείνεται από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, και περιλαμβάνει επιπλέον το τμήμα ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) και τον Συνδετήριο Κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα.

β) Κεντρική Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).

γ) Αιγαίου ΑΕ: Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός - Κλειδί.

δ) Ολυμπία Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.

Όσον αφορά τις αλλαγές, στο αντικείμενο του αυτοκινητόδρομου Ε65, που συνολικά ήταν 265 χλμ, αποφασίστηκε ότι τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Εγνατία Οδός αναβάλλονται προς το παρόν και θα κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων.

Τα διόδια

Οι κονοπραξίες  των οδικών αξόνων, που έχουν εισπράξει συνολικά άνω των 3 δισ. ευρώ από τις πληρωμές διοδίων αλλά και από αποζημιώσεις του ελληνικού Δημοσίου για απώλειες εισπράξεων στους ημιτελείς δρόμους, αξιοποιώντας συμβατικές προβλέψεις, ετοιμάζονται από τους επόμενους μήνες να θέσουν σε λειτουργία νέους σταθμούς διοδίων ως εξής:

* Εθνική οδός Ελευσίνας-Πάτρας: Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Ολυμπία Οδός έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού σε αμφίπλευρα, δηλαδή να εισπράττει διόδια και στις δύο κατευθύνσεις, πράγμα που θα κάνει από τις αρχές του 2014. Επίσης, προβλέπεται και θα προωθηθεί σταδιακά μέχρι το 2015, παράλληλα με την ολοκλήρωση του έργου, η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Ζευγολατιό και το Ρίο (αμφίπλευρα διόδια σε νέες θέσεις) και τα Νικολαίικα (στο 167ο χλμ.), καθώς και πλευρικών σταθμών στα Αραχωβίτικα, τα Καλάβρυτα, την Ακράτα, το Δερβένι, το Κιάτο και το Ζευγολατιό.

* Μαλιακός-Κλειδί: Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου πρόκειται να κατασκευάσει δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων στον Ευαγγελισμό (στα Τέμπη) και τον Πλαταμώνα, οι οποίοι θα λειτουργήσουν αφού δοθούν οι τρεις νέες σήραγγες στην κυκλοφορία. Επίσης, πρόκειται να κατασκευαστεί πλευρικός σταθμός διοδίων στην Πελασγία, σε παράδρομο που διανοίχθηκε για να «παρακάμψει» τα διόδια.

* Μεταμόρφωση-Σκάρφεια: Η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό και εκμεταλλεύεται το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, το πιο δυναμικό κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει πλευρικούς σταθμούς διοδίων στους κόμβους Πύρνας, Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Επίσης έχει το δικαίωμα να λειτουργήσει έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στο τμήμα Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

* Η Κεντρική Οδός, που έχει αναλάβει την κατασκευή του Ε65 και την εκμετάλλευση του τμήματος Σκάρφειας-Ραχών (της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης) είχε από τη σύμβαση παραχώρησης δικαίωμα να λειτουργήσει άμεσα ακόμη δύο σταθμούς διοδίων στον Μαλιακό, πράγμα που συνδυάζεται με την ολοκλήρωση των δημοσίων έργων στην περιοχή.

ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki