Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Που θα γίνουν έργα στην Αττική

Στην υπογραφή 14 έργων, συνολικού προϋπολογισμού 37.500.000 ευρώ, προχώρησε σήμερα η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, και τους δημάρχους των δήμων όπου πρόκειται να γίνουν τα έργα. Υπογράφηκαν δέκα νέες συμβάσεις κατασκευής έργων και τέσσερις προγραμματικές συμβάσεις. Τα δύο μεγαλύτερα έργα είναι η κατασκευή Κλειστού Γυμναστηρίου στον δήμο Παλαιού Φαλήρου και τα έργα Ανακαίνισης και Ανάπλασης στο Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο στην Κηφισιά. Όσον αφορά το Κλειστό Γυμναστήριο στον δήμο Παλαιού Φαλήρου, θα είναι πολλαπλών χρήσεων, επιφανείας 4.656 τμ και θα έχει σχεδόν αυτόνομη ενεργειακή κάλυψη των αναγκών του. Θα περιλαμβάνει αίθουσα αθλοπαιδιών (μπάσκετ, βόλεϊ, χάντμπολ, ποδόσφαιρο 5Χ5, ενόργανη και ρυθμική γυμναστική), μόνιμες κερκίδες 874 θέσεων και πτυσσόμενες 330 θέσεων και λειτουργικούς χώρους κάτω από τις κερκίδες για τους αθλητές και τη διοίκηση. Στον περιβάλλοντα χώρο θα κατασκευασθούν τέσσερα γήπεδα αντισφαίρισης, γήπεδο ποδοσφαίρου για αγώνες μικρών ηλικιών, δυο κτίρια αποδυτηρίων με χώρους υγιεινής κοινού, κυλικείο και WC κοινού. Επίσης θα διαμορφωθεί χώρος στάθμευσης οχημάτων 141 θέσεων και σημαντική έκταση φύτευσης πρασίνου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 9.995.000 ευρώ

Το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο είναι το πρώτο ερευνητικό Ινστιτούτο που ιδρύθηκε στη χώρα το 1929. Παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε χιλιάδες αγρότες στους τομείς της φυτοπροστασίας, της φυτοϋγείας, της ασφάλειας των γεωργικών φαρμάκων που χρησιμοποιούνται στη γεωργική παραγωγή, ενώ συγχρόνως ελέγχει την ασφάλεια των γεωργικών προϊόντων και των τροφίμων. Το έργο έχει προϋπολογισμό 11.500.000 ευρώ. Αποκατάσταση επτά Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων Πρόκειται για τους ΧΑΔΑ βορειανατολικής Αττικής (Βαρνάβα, Καλάμου, Γραμματικού και β' φάση αποκατάστασης του ΧΑΔΑ Αυλώνα), τους ΧΑΔΑ νήσων Αττικής (Μέθανα και Αγκίστρι) και τον ΧΑΔΑ Σπετσών. Τα έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 6.625.000 ευρώ και υλοποιούνται από τον ΕΔΣΝΑ.

Τα υπόλοιπα έργα αφορούν τη μεταφορά της παλαιάς τέφρας από τον Αποτεφρωτήρα Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων στη Γερμανία, την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων στον δήμο Μοσχάτου, τη συντήρηση αντλιοστασίων αρμοδιότητας ΔΚΕΣΟ, την αποκατάσταση βλαβών κρηπιδωμάτων του νέου λιμένα Πόρου και την ανάπλαση των οδών Προύσης-Αβέρωφ στους δήμους Αγίας Βαρβάρας και Αιγάλεω.

Κέντρο κρουαζιέρας στον Πειραιά

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, υπέγραψε την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου της επέκτασης στη νότια πλευρά, του λιμένα Πειραιά, με σκοπό την δημιουργία “Κέντρου Κρουαζιέρας” για την εξυπηρέτηση μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοιων. Το έργο χωροθετείται στην ακτή Μιαούλη και προβλέπει την κατασκευή εξωτερικών και εσωτερικών λιμενικών έργων, δημιουργία επαρκών χερσαίων χώρων και θέσεων στάθμευσης, καθώς και κτίριο νέου επιβατικού σταθμού για την εξυπηρέτηση των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων. Οι νέες εγκαταστάσεις δημιουργούν έξι νέες θέσεις εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων μήκους 300 μ. και άνω που αποτελούν τα “νέας γενιάς” κρουαζιερόπλοια. Σμφωνα με τον ΟΛΠ ΑΕ για το έργο προϋπολογισμού 120.000.000 ευρώ έχει εξασφαλισθεί η χρηματοδότησή του και ήδη εκδόθηκε Απόφαση Έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για κοινοτική χρηματοδότηση 95% επί του προαναφερόμενου προϋπολογισμού.

Η Siemens είναι εδω

Στη μετάθεση κατά περίπου δύο μήνες της έναρξης λειτουργίας του νέου σταθμού της γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα», προχωρεί η Αττικό Μετρό, λόγω τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στη σηματοδότηση του δικτύου. Ο συγκεκριμένος σταθμός επρόκειτο να παραδοθεί εντός του Σεπτεμβρίου, ενώ τώρα η λειτουργία του μετατίθεται για τον Δεκέμβριο, αφήνοντας στα «κρύα του λουτρού» τους επιβάτες των περιοχών Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας και Αιγάλεω, που τον περίμεναν ως μάνα εξ ουρανού. Ο εντοπισμός τεχνικού λάθους στα συστήματα σηματοδότησης του σταθμού που εγκατέστησε η εταιρεία Siemens, οδηγεί αναγκαστικά την εταιρεία Αττικό Μετρό στη ματαίωση των εγκαινίων που είχαν προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα. Υπενθυμίζεται, ότι η επέκταση του Μετρό από το Αιγάλεω ως την Αγία Μαρίνα (της Αγίας Βαρβάρας) ξεκίνησε το 2006 με σκοπό να λειτουργήσει στα τέλη του 2008. Ωστόσο, σημειώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω και του γνωστού θέματος που ανέκυψε με τη Siemens (η σύμβαση μεταξύ Αττικό Μετρό και Siemens, «πάγωσε» μόλις ξέσπασε το σκάνδαλο της γερμανικής εταιρίας στην Ελλάδα). Σύμφωνα με πληροφορίες, το λάθος στην τηλεπικοινωνιακή δομή της σηματοδότησης του δικτύου, αποδίδεται στο γεγονός ότι κατά τον αρχικό σχεδιασμό της, δεν είχε αποφασιστεί η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά. Έτσι, η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με την Siemens, που προμήθευσε τα συστήματα σηματοδότησης των νέων σταθμών, προχώρησε σε ανασχεδιασμό της εν λόγω δομής, λαμβάνοντας υπόψη τις μελλοντικές επεκτάσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, κατά τις καθιερωμένες τελικές δοκιμές για τη θέση σε λειτουργία του σταθμού της Αγίας Μαρίνας, «φάνηκε ότι απαιτούνται επί πλέον αναπροσαρμογές και προσθήκες στο σύστημα σηματοδότησης, για τη βέλτιστη συνεργασία των νέων εγκατεστημένων συστημάτων με τα υφιστάμενα, αλλά και για την εξασφάλιση της μελλοντικής επεκτασιμότητας στο υπό κατασκευή έργο προς τον Πειραιά». Πάντως, σύμφωνα με τη σύμβαση, η παράδοση του έργου από τη Siemens πρέπει να γίνει στα μέσα Νοεμβρίου. Η σύμβαση Αττικό Μετρό - Siemens, ύψους 41,5 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον Μάρτιο του 2012 α και σε συνέχεια της εξωδικαστικής συμφωνίας μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Siemens. Στο φυσικό αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η σηματαδότηση των υπό κατασκευή νέων σταθμών, στην επέκταση του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά (και συγκεκριμένα το Δημοτικό Θέατρο).

Αττική οδός : Επεκτάσεις χωρίς ευρώ

Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, που έθεσε προ ημερών σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ), προβλέπει τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού: προς το Λαύριο, τη Ραφήνα (με παράλληλη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») και επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού. Οι νέες προτάσεις για τις επεκτάσεις συνδέονται με τα σχέδια για σημαντική ενίσχυση του Λαυρίου ως επιβατικού λιμένα, με παράλληλη αποσυμφόρηση του Πειραιά, ο οποίος ενισχύεται ως διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου στη Μεσόγειο. Γι' αυτόν τον λόγο, εξάλλου, στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο προτείνεται και η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο. Πολλοί θεωρούν πως οι επεκτάσεις θα μείνουν στα χαρτιά με δεδομένη τη μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες (και στην Αττική Οδό) λόγω της οικονομικής κρίσης και την αδυναμία εύρεσης πόρων. Τα τραπεζικά κεφάλαια που απαιτούνται δύσκολα θα βρεθούν όταν όλοι παρακολουθούν το σίριαλ με τη χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών αξόνων. Από την άλλη πλευρά, η κατασκευή τους κρίνεται απαραίτητη για τη στήριξη σχεδίων όπως οι αποκρατικοποιήσεις λιμένων (Πειραιώς, Λαυρίου, Ραφήνας κ.λπ.) και οι επενδύσεις (π.χ. στο Ελληνικό και σε άλλα τμήματα της παραλιακής ζώνης κ.α.). Στο υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν πως δεν υπάρχουν οι πόροι για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η οποία την τελευταία τετραετία έχει χάσει σχεδόν το ένα τρίτο της κυκλοφορίας λόγω της κρίσης. Οι ημερήσιες διελεύσεις στον οδικό άξονα ήταν 307.000 το 2009, το 2011 περιορίστηκαν σε 250.000 και το 2012 έπεσαν στις 216.000. Για φέτος προβλέπεται πως θα υποχωρήσουν κάτω από τις 200.000.

Ελληνικο-Σύνταγμα σε 14΄

Ανάσα για τους κατοίκους των νοτίων προαστίων αναμένεται να δώσει η επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Δημήτριο προς το Ελληνικό με τρεις ενδιάμεσους σταθμούς στην Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη και τον Άλιμο. Από τις 26 Ιουλίου οι τέσσερις σταθμοί θα βρίσκονται στη διάθεση του επιβατικού κοινού και αναμένεται να συμβάλουν σημαντικά στην αποσυμφόρηση της λεωφόρου Βουλιαγμένης εξυπηρετώντας χιλιάδες κατοίκους των νοτίων προαστίων. Με τους τέσσερις αυτούς σταθμούς εκτιμάται ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση του Μετρό θα αυξηθεί κατά 80.000 επιβάτες, ενώ μέσα σε 14 λεπτά θα μπορεί ένας κάτοικος του Ελληνικού να βρεθεί στο Σύνταγμα.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki