Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Χρυσές δουλειές για τους κατασκευαστές απο το Φάληρο

Το φθινόπωρο αναμένεται η δημοπράτηση του έργου ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι οι πόροι έχουν εξασφαλιστεί ο οποίος  ανέφερε ότι «πρόκειται για ένα έργο πνοής στην Αττική. Ξαναβάζουμε ουσιαστικά την πόλη στο πάρκο και το πάρκο στη θάλασσα», προσθέτοντας πως «είναι ένα έργο, το οποίο θα δημοπρατηθεί το φθινόπωρο, έργο που έρχεται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας τριών υπουργείων, του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Περιβάλλοντος και του υπουργείου Υποδομών, ενώ στη χρηματοδότηση συμμετέχει και η Περιφέρεια».

Σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, «έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι. Στο καινούριο χρηματοδοτικό πλαίσιο θα ενταχθεί το έργο» και «πιστεύουμε ότι θα έχουμε εργολάβο τον Μάιο. Η κατασκευή θα διαρκέσει περίπου τρία χρόνια».

Στη σχεδιαζόμενη ανάπλαση,«μεταφέρουμε τη Λεωφόρο Ποσειδώνος κατά ενενήντα μέτρα προς τον νότο» είπε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, ενώ «εκτός από την υπογειοποίηση, η οποία πάνω θα έχει ένα πάρκο, θα κάνουμε επίσης και σημαντικό αντιπλημμυρικό έργο».

Στο έργο προβλέπονται «δύο εγκάρσια μονοπάτια και πέντε κάθετα, που ουσιαστικά θα ενώνουν το παραλιακό μέτωπο των δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου με τη θάλασσα» και παράλληλα «η άρδευση θα γίνεται από τον Κηφισό, με ένα τριτοβάθμιο σύστημα επεξεργασίας. Και στον Ιλισό θα γίνει εκβάθυνση από ενάμισι έως τρία μέτρα, λύνοντας και εκεί ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο υπάρχει» εξήγησε ο κ. Σιμόπουλος.

Το επόμενο διάστημα «θα υπάρξουν και άλλες δύο παρεμβάσεις σημαντικές. Μην ξεχνάμε την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, η οποία και αυτή προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί το φθινόπωρο και βέβαια τη γραμμή 4 του μετρό. Είναι τρεις πολύ σημαντικές παρεμβάσεις για την Αττική, έργα πνοής, έργα που έχουν ανάγκη οι πολίτες της Αττικής», κατέληξε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων.

Τι αλλάζει στο ΜΕΤΡΟ

Τον δρόμο της υλοποίησης παίρνει η σημαντικότερη επέκταση του μετρό της Αθήνας και συγκεκριμένα η γραμμή 4 που περνά από πυκνοκατοικημένες γειτονιές της πρωτεύουσας. Το υπουργείο Υποδομών έχει ετοιμάσει φάκελο με τις προδιαγραφές του έργου και θα τον καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να λάβει δανειοδότηση.

Ωστόσο, ήδη το έργο έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό προγραμματισμό για την περίοδο 2014-2020. Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται κλιμάκιο της ΕΤΕπ το οποίο θα έρθει σε διαπραγματεύσεις  για το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αναμένεται να ανατρέψει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας μόλις ολοκληρωθεί.

Το έργο έχει προϋπολογισμό γύρω στο 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ.

Η γραμμή 4 του μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό και προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Η γραμμή 4 του μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό,ενώ προβλέπεται η δημιουργία εννέα σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Η γραμμή 4 του μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό,ενώ προβλέπεται η δημιουργία εννέα σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό» οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι οι εξής:

Ευαγγελισμός - Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4, καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.

Άλσος Βεΐκου - Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει τη γραμμή 4 με τη γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.

Μαρούσι - Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στη Γ' φάση των επεκτάσεων, καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς, ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.

Τι κουβεντιάζουν για την Αττική Οδό

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού μπαίνουν ξανά στο τραπέζι .Στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθηνών περιλαμβάνονται η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο, καθώς και η κατασκευή του κλάδου μέχρι τη διασταύρωση της Ραφήνας και η σύνδεσή της με τη βόρεια πύλη του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το έργο εντάσσεται κυρίως γιατί συνδέεται με την ενίσχυση του ρόλου του λιμένα Λαυρίου στην ακτοπλοΐα καθώς και του σχεδίου κατασκευής μαρίνας για πολυτελή mega-yachts.

Το μοντέλο χρηματοδότησης και διαχείρισης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, όμως, είναι δύσκολη εξίσωση για το υπουργείο Υποδομών. Πρώτον, γιατί είναι δύσκολο να βρεθούν τα κεφάλαια που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου, ειδικά όταν η Ελλάδα εμφανίζεται να διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια για project finance (π.χ. το φθινόπωρο θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που επίσης απαιτεί τεράστια ιδιωτικά κεφάλαια).

Δεύτερον γιατί παρά το γεγονός πως τον Μάιο υπήρξε -για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια- αύξηση στην κυκλοφορία της Αττικής Οδού έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2013, οι διελεύσεις στον οδικό άξονα έχουν μειωθεί σημαντικά. Ο μέσος αριθμός ημερήσιων διελεύσεων πέρυσι ήταν 200.561 έναντι 215.691 το 2012 όταν στις λαμπρές ημέρες του οδικού άξονα προσέγγιζαν τις 300.000.

Τρίτον πώς θα προκηρυχθεί ως ξεχωριστό έργο η επέκταση ενός κλειστού οδικού άξονα; Η κοινοπραξία Αττική Οδός διαθέτει σύμβαση παραχώρησης η οποία λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024 και δύσκολα θα φτάσει το επίπεδο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων ώστε ο οδικός άξονας να επιστραφεί νωρίτερα στο δημόσιο.

Μία περίπτωση που είχε εξεταστεί στο παρελθόν ήταν η δημιουργία ενός μεγάλου πακέτου (με τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα μαζί με επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης) ώστε να είναι ελκυστικό ως αυτόνομο έργο. Το συγκεκριμένο πακέτο μάλιστα είχε προκηρυχθεί στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας μαζί με τα άλλα έργα παραχώρησης στους οδικούς άξονες. Στη συνέχεια υπήρξε αναμόρφωση του πακέτου των επεκτάσεων επί Γ. Σουφλιά στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, χωρίς ποτέ να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

Στις ράγες για το Λαύριο

«Τροχοδρομεί» στις ράγες το έργο της επέκτασης του Προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο, καθώς χθες παρουσιάστηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το τελικό σχέδιο κατασκευής της που προβλέπει ηλεκτροκίνηση ελαφράς μορφής (τύπου τρόλεϊ) που θα επιτρέπει ταχύτητες έως 120 χλμ. την ώρα και θα περιλαμβάνει και ισόπεδες διαβάσεις.

Η νέα χάραξη θα είναι 32 χλμ. και ο προϋπολογισμός του είναι μειωμένος στα 140 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο είναι «εθνικό πρόγραμμα ενταγμένο στον κεντρικό σχεδιασμό και θα εγκριθεί σε λίγες ημέρες από την Ε.Ε.», ενώ πρόσθεσε ότι «το Λαύριο θα αποτελέσει ακόμη ένα επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics και διαμεταφορικών λειτουργιών».

Η τελική μελέτη χάραξης αναμένεται να προκηρυχθεί το αργότερο το φθινόπωρο, ενώ το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από το 2020. Όσον αφορά την υποδομή, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι θα είναι ελαφριά κατασκευή με μικρές ταχύτητες. «Ακούστηκαν θέματα για αστρονομικές ταχύτητες, για 200 και 250 χιλιόμετρα. Τι να τα κάνουμε αυτά; Υπάρχει κανένας λόγος να έχουμε τέτοια πράγματα, για να φτάσουμε 3 ή 5 λεπτά νωρίτερα ενδεχομένως στο Λαύριο;», αναρωτήθηκε ο υπουργός.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 32 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από τον σημερινό κόμβο του προαστιακού στο Κορωπί και θα καταλήγει στον Νέο Λιμένα Λαυρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ στη συγκεκριμένη γραμμή θα κινούνται πάνω από 50 εκατ. επιβάτες, καθώς το λιμάνι του Λαυρίου έχει απόσταση μόνο 15 λεπτά από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ είναι 60 μίλια μικρότερη απόσταση για τα νησιά του Αιγαίου απ΄ ό,τι το ταξίδι από τον Πειραιά (περίπου μία ώρα και είκοσι λεπτά μικρότερη διαδρομή).

Στη γραμμή με τη νέα χάραξη θα υπάρξουν και αρκετές ισόπεδες διαβάσεις στα σημεία συνάντησης με μικρές τοπικές οδούς.

Η καινούργια γραμμή θα έχει μέχρι την Κερατέα τη χάραξη του παλαιού τρένου της Λαυρεωτικής και στη συνέχεια θα ακολουθεί νέα χάραξη. Προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Τις προσεχείς ημέρες, πάντως, αναμένεται να ακολουθήσει σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τις τοπικές αρχές, προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Πάντως το υπουργείο πρέπει να κινηθεί άμεσα, προκειμένου να μη χαθούν κονδύλια περίπου 1,8 εκατ. ευρώ που έχουν εγκριθεί για τη μελέτη του έργου και πρέπει να απορροφηθούν μέχρι το τέλος του 2014.

Παρά τις καθυστερήσεις που έχουν ήδη σημειωθεί, στόχος είναι η μελέτη να προκηρυχθεί άμεσα, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2015 και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 αλλάζοντας τη δυναμική του λιμανιού του Λαυρίου.

Το σχέδιο για τις συγκοινωνίες της Αττικής

Ένα εκτεταμένο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς που θα ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά θα φτάνει μέχρι τη Γλυφάδα, το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το Λαύριο, αλλά και τη Χαλκίδα και το Κιάτο και θα «καλύπτει» ικανοποιητικά μεγάλο τμήμα περιμετρικά της Αθήνας, προσδοκά να κατασκευάσει το υπουργείο Υποδομών, αλλάζοντας τη σημερινή «ραχοκοκαλιά» των μέσων μαζικής μεταφοράς και ανατρέποντας τη σημερινή εικόνα ταλαιπωρίας και καθυστέρησης των επιβατών.

Οι επεκτάσεις του μετρό στη γραμμή 4 Γαλάτσι - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός, του προαστιακού στο Λαύριο και του τραμ σε Πειραιά και πλατεία Αιγύπτου που βρίσκονται στην τελική ευθεία θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής και θα δώσουν «ανάσα» σε δεκάδες κεντρικές αρτηρίες μειώνοντας ταυτόχρονα στο ελάχιστο τις αποστάσεις.

Το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη για τα ΚΤΕΛ της Αττικής και τον ρόλο που θα κληθούν να παίξουν σε αυτό το νέο σύστημα μεταφορών, όπου αναμένεται συνεργασία με τα μέσα σταθερής τροχιάς ώστε να «απεγκλωβιστεί» το κέντρο της Αθήνας (πλατεία Καραϊσκάκη, λεωφόρος Αλεξάνδρας κ.λπ.).

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki