Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επιχειρήσεις

Διακόσια εκατ. για ξενοδοχεία

Ελληνικά ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα αλλά και -γενικότερα- ευκαιρίες στον πολλά υποσχόμενο τουριστικό κλάδο αναζητεί η Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ, προσβλέποντας μάλιστα σε επενδύσεις μέσω ενός νέου επενδυτικού οχήματος , οι οποίες θα ανέλθουν, σε πρώτη φάση, στα 200 εκατ. ευρώ. Η νεοσύστατη ”Grivalia Hospitality” θα εξασφαλίσει αρχικά κεφάλαια της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ, τα οποία, μαζί με το δανεισμό που έχει λαμβάνειν η εταιρεία για νέες επενδύσεις μπορούν να αυξηθούν στα 200 εκατ. ευρώ. Στο στόχαστρο ουσιαστικά του νέου επενδυτικού κεφαλαίου, όπου η συμμετοχή της εισηγμένης ΑΕΕΑΠ θα είναι 25% (σ.σ. και 35% ως προς τη συμμετοχή στα κέρδη, με την εταιρεία να αναλαμβάνει και την ευθύνη της λειτουργίας της Grivalia Hospitality), μπαίνουν ελληνικά ξενοδοχεία και μικτές τουριστικές αναπτύξεις, αξιοποιώντας και το θεσμικό πλαίσιο που δίνει αυτή τη δυνατότητα στις Εταιρείες Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας. Στο μετοχικό σχήμα της Grivalia Hospitality, η οποία έχει ως έδρα το Λουξεμβούργο ώστε να ”δηλώνει” και το διεθνή της χαρακτήρα, θα συμμετέχουν και άλλοι επενδυτές πιθανότατα και μέτοχοι της ίδιας της εισηγμένης ΑΕΕΑΠ, όπως για παράδειγμα η καναδική Fairfax Financial Holding, ενώ δεν αποκλείεται μελλοντικά η εισαγωγή της σε χρηματιστήριο. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Grivalia Properties AEAAΠ, αυτή την στιγμή εξετάζονται ήδη περιπτώσεις τουριστικών ακινήτων για αγορά, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται αν πρόκειται για νέες αναπτύξεις ή υφιστάμενες ξενοδοχειακές μονάδες. Σημειωτέον ότι ο όμιλος την τελευταία τετραετία έχει βολιδοσκοπήσει πάνω από 300 περιπτώσεις ακινήτων προς επένδυση, μεταξύ των οποίων και τουριστικά ακίνητα. Πέραν του τουριστικού κλάδου, η Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ προχώρησε στη δημιουργία μίας ακόμη εταιρείας, με την επωνυμία Grivalia New Europe S.A., επίσης με έδρα το Λουξεμβούργο για επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα, εντός και εκτός Ελλάδας, στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Κραυγή απόγνωσης απο μικρές κατασκευαστικές

Tον κώδωνα του κινδύνου για τις χιλιάδες επιταγές με ημερομηνία λήξης εντός του χρονικού διαστήματος της «τραπεζικής αργίας», που έχουν καταστεί ακάλυπτες, χωρίς ωστόσο να ευθύνονται γι’ αυτό οι εκδότες τους, επισημαίνει σε ανακοίνωση του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ). Μάλιστα, με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα, την Τράπεζα της Ελλάδος και την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών, ο ΣΑΤΕ ζητά την άμεση παρέμβασή τους, ώστε να δοθεί παράταση ισχύος 15 ημερών, από την ημερομηνία λήξης της «τραπεζικής αργίας», στην τακτοποίηση των λογαριασμών. Αδυναμία εξόφλησης Όπως επισημαίνεται, επιχειρήσεις μέλη του ΣΑΤΕ, που αδυνατούν να εισπράξουν οποιοδήποτε ποσό τούς έχει πιστωθεί από την εκτέλεση έργων, λόγω της «τραπεζικής αργίας», αδυνατούν και να εξοφλήσουν επιταγές που έχουν εκδώσει προς τους προμηθευτές και άλλους συνεργάτες τους. Το πρόβλημα είναι αντικειμενικό και γενικευμένο στην αγορά, όπως επισημαίνεται, γι’ αυτό και ο ΣΑΤΕ προτείνει την 15ήμερη αυτοδίκαιη παράταση ισχύος των επιταγών, από την ημερομηνία λήξης της «τραπεζικής αργίας». Παράταση, η οποία, όπως υπογραμμίζεται, θα πρέπει να καλύψει εκτός από όλες τις επιταγές με ημερομηνία λήξης εντός του διαστήματος της «τραπεζικής αργίας» και όσες έχουν ημερομηνία λήξης έως και δέκα ημέρες μετά τη λήξη τους, προκειμένου να δοθεί ο ζωτικός χρόνος στις επιχειρήσεις να υποβάλουν τα σχετικά έγγραφα στα τραπεζικά ιδρύματα για την προεξόφληση των εγκεκριμένων πιστοποιήσεών τους, αλλά και να δοθεί και ο χρόνος που απαιτείται για τον διοικητικό έλεγχο των υποβαλλόμενων αιτημάτων από τα τραπεζικά ιδρύματα, πριν ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Στο απόσπασμα για να ξεπουληθούν

Στην εκτίμηση πως οι εταίροι δανειστές της χώρας επισείουν το ακραίο μέτρο της αύξησης του ΦΠΑ στον τουρισμό και τα νησιά στο 23% από την 1η Ιουλίου, για να επωφεληθούν επιχειρηματικά λόμπυ και ανταγωνιστές επισημαίνουν επιχειρηματίες του τουρισμού. Σε μια προσπάθεια να ερμηνεύσουν την επιμονή των εταίρων σε ΦΠΑ 23% στον ελληνικό τουρισμό, ισχυροί επιχειρηματίες του χώρου εκτιμούν πως πίσω από τις πιέσεις βρίσκεται ένα ισχυρό λόμπι χωρών και ομίλων που αναμένουν να επωφεληθούν. Το λόμπι αυτό, όπως υποστηρίζουν, συγκροτούν ανταγωνίστριες χώρες της Ελλάδας όπως η Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία αλλά και ισχυροί όμιλοι που καραδοκούν να αποκτήσουν αντί πινακίου φακής, τον έλεγχο δημόσιων φιλέτων αλλά και γνωστών εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων οι οποίες θα πιεστούν ασφυκτικά το επόμενο διάστημα. Το σίγουρο είναι πως «ο τουρισμός κινδυνεύει να αποτελέσει την παράπλευρη απώλεια των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους δανειστές». Υποστήριζουν , μάλιστα, πως σε περίπτωση που οι εταίροι επιμείνουν στην αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, και μάλιστα από την 1η Ιουλίου, τότε η φετινή χρονιά τελειώνει και οι επιχειρήσεις θα απειληθούν άμεσα με κατάρρευση. Ωφελημένοι από ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ στο 23% στον ελληνικό τουρισμό θα είναι πρωτίστως η Ισπανία και στη συνέχεια οι άλλοι ανταγωνιστές της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, δηλαδή Γαλλία, Ιταλία και Πορτογαλία αλλά και η Τουρκία.

Στο περίμενε για το Χίλτον

Δεν υπάρχει οποιαδήποτε εξέλιξη που να σηματοδοτεί την πώληση του ξενοδοχείου στο άμεσο μέλλον, δηλώνουν κύκλοι προσκείμενοι στην Ιονική Ξενοδοχειακή και στον μητρικό όμιλο της Alpha Bank . «Η πώληση του ξενοδοχείου φαίνεται μάλλον να εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της Τράπεζας, αλλά επί του παρόντος δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη που να σηματοδοτεί την πώλησή του στο προσεχές μέλλον» δηλώθηκε χαρακτηριστικά, για να προστεθεί πως «όπως δείχνουν τα πράγματα, όταν αποφασιστεί η πώληση του ξενοδοχείου, αυτό θα γίνει με τη μέθοδο του ανοιχτού διαγωνισμού, λόγω και της παρουσίας που έχει στην Alpha Bank του Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Εκβιασμός μέσω εργοταξίων

Τα αιτήματα διακοπής εργασιών επειδή το δημόσιο έχει καθυστερήσει να πληρώσει για διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών έχουν λάβει πλέον διαστάσεις χιονοστιβάδας. Ακόμα και οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετέχουν στην κατασκευή των πέντε σημαντικότερων οδικών αξόνων με συμβάσεις παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, Μαλιακός - Κλειδί και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να διατηρήσουν εν ζωή τα εργοτάξια αφού το δημόσιο έχει καθυστερήσει να καταβάλλει περί τα 250 εκατ. ευρώ. Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη σε μικρά και μεσαία έργα ανά την Ελλάδα, όπως επισημαίνει ο ιδιοκτήτης τεχνικής εταιρείες που έχει αναλάβει εργολαβίες σε αρκετές περιοχές της χώρας. Οπως δηλώνει σε δύο - τρία εργοτάξια έχει ήδη απολυθεί το 75% του προσωπικού και συνεχίζουν με το ελάχιστο δυνατό δυναμικό. Ο ίδιος λέει πως το ίδιο μοντέλο θα ακολουθήσει και σε άλλα εργοτάξια στην περίπτωση που δεν ανατραπεί η σημερινή εικόνα. Τα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας στα δημόσια έργα συνδέονται και με τους κανόνες του ΕΣΠΑ οι οποίοι επιβάλλουν να πληρώσει πρώτα το δημόσιο το 100% του ποσού και αφού καταθέσει τα σχετικά έγγραφα, οι κοινοτικές υπηρεσίες του επιστρέφουν το 95%. Το ΕΣΠΑ προβλέπει πως κάθε έργο χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια και μόλις κατά 5% από εθνικούς πόρους. Ετσι, ενώ το υπουργείο Οικονομίας εξέδιδε εντολές πληρωμής, το Γενικό Λογιστήριο δεν έδινε τη σχετική εντολή εκταμίευσης στην Τράπεζα της Ελλάδος με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι των τεχνικών εταιρειών να μένουν με τα χαρτιά στο χέρι. Η νομοθεσία προβλέπει πως αν μια πληρωμή καθυστερήσει πέραν των δύο μηνών τότε ο ανάδοχος έχει τη δυνατότητα να ζητήσει αποχώρηση από το εργοτάξιο, ενώ οι περαιτέρω καθυστερήσεις του επιτρέπουν να προσφύγει για αποζημιώσεις κ.λπ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki