Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

Ερχονται και άλλα χαρατσια

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κλιμακώνοντας τις πιέσεις της προς τις ελληνικές Αρχές, ανακοίνωσε την αποστολή «συμπληρωματικής αιτιολογημένης γνώμης», με την οποία ζητεί από την Ελλάδα «την πλήρη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της νομοθεσίας της ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων» (οδηγία 2010/31/ΕΕ). Σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη- μέλη πρέπει να θεσπίσουν και να εφαρμόζουν ελάχιστες απαιτήσεις για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων και να εξασφαλίζουν την ενεργειακή πιστοποίηση κτιρίων και την τακτική επιθεώρηση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού. Επιπροσθέτως, η οδηγία απαιτεί από τα κράτη- μέλη να εξασφαλίσουν ότι από το 2021 όλα τα νέα κτίρια θα είναι κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας. Η οδηγία έπρεπε να είχε μεταφερθεί στο ελληνικό δίκαιο έως τις 9 Ιουλίου 2012. Μέχρι σήμερα, η Ελλάδα, όπως και η Μάλτα, μεταξύ των κρατών της ΕΕ, δεν έχουν μεταφέρει πλήρως τις διατάξεις της ΕΕ στο εθνικό τους δίκαιο, σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι αν τα δυο κράτη- μέλη δεν εκπληρώσουν τη νομική τους υποχρέωση εντός δύο μηνών, μπορεί να αποφασίσει την παραπομπή τους στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Τι συμβαίνει στην Υδρούσα;

Ενα μικρό νησάκι στον Σαρωνικό θα "υποδεχτεί" επενδύσεις; Το θέμα άνοιξε ερώτηση που κατατέθηκε στην Βουλή σύμφωνα με την οποία στο νησί της Υδρούσας στο Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, επιχειρείται, για άλλη μια φορά, να γίνουν εμπορευματικές επενδύσεις. Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με δημοσιεύματα , ετοιμάζεται στο νησί έκτασης περίπου 57 στρεμμάτων, επένδυση με τίτλο «Πρότυπο Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτισμού και Ερμηνείας Περιβάλλοντος. Ανάδειξη φυσικού τοπίου – Διαχείριση επισκεψιμότητας». Όπως αναφέρεται στην ερώτηση που κατατέθηκε απο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ :

"Σύμφωνα με την μελέτη του έργου, η εν λόγω επένδυση έχει σαν σκοπό να μετατρέψει την νησίδα σε κέντρο αναψυχής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για τους επισκέπτες του. Συγκεκριμένα το σχέδιο προβλέπει, μεταξύ των άλλων, ότι θα κατασκευαστούν δύο λιμάνια, ένα στον όρμο Αντύπα (δηλαδή έναντι της εκκλησίας Παναγίτσα στην Κάτω Βούλα) και ένα στην Υδρούσα προκειμένου να γίνεται η μεταφορά επισκεπτών από και προς το νησί, οι οποίοι θα καλούνται να πληρώσουν εισιτήριο €6 ως αντίτιμο για τη μεταφορά τους αλλά και για τη χρήση των υπηρεσιών και εγκαταστάσεων που το νησί θα προσφέρει. Επίσης, σύμφωνα με το σχέδιο, θα απαγορεύεται η προσέγγιση σκαφών σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων περιμετρικά των ακτών του νησιού, για την προστασία των λουομένων, επειδή θα δημιουργηθεί οργανωμένη πλαζ με ξύλινες ομπρέλες και ξαπλώστρες, αλλά και πλωτό κυλικείο.

Ωστόσο, στο σχέδιο της επένδυσης δεν αναφέρονται οι επιπτώσεις που θα έχει μια τέτοιου τύπου επένδυση, τόσο στο ίδιο το νησί, όσο και στους κατοίκους της περιοχής της Βούλας και των όμορων Δήμων. Συγκεκριμένα, στο σχέδιο της επένδυσης δεν λαμβάνεται υπόψη η απόφαση του ΟΡΣΑ (Απόφαση της 20ης Τακτικής Συνεδρίασης 1/10/2008), η οποία έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την εν λόγω επένδυση και ορίζει ρητά ότι «Η έγκριση της θέσης πρόσβασης στη νήσο με δίαυλο πλάτους 10 μέτρων θα γίνει από τις αρμόδιες για τα έργα επί του αιγιαλού υπηρεσίες και θα είναι κατάλληλη για την υποδοχή σκαφών (πλην ταχύπλοων), ώστε να μην παρεμποδίζεται η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στον αιγιαλό». Επίσης, στο σχέδιο της επένδυσης δεν αναφέρεται πουθενά ο τρόπος διαχείρισης των λυμάτων που θα παράγουν τόσο τα σκάφη που θα πηγαινοέρχονται όσο και το πλωτό κυλικείο, ενώ πρέπει να τονιστεί ότι στον κόλπο έναντι της εκκλησίας Παναγίτσα στην Κάτω Βούλα που θα γίνει το λιμάνι κολυμπούν χιλιάδες κάτοικοι κάθε χρόνο.

Επισημαίνεται ότι, στο νησί πέρα από τα ιστορικής σημασίας γερμανικά πολυβολεία, υπάρχει και πλούσια ορνιθοπανίδα, με μεγάλο πληθυσμό από αγριοκούνελα και διάφορες ποικιλίες πουλιών. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, το Ελληνικό Κέντρο Δακτυλίωσης Πουλιών σε έγγραφό του επισημαίνει ότι οι νησίδες του Σαρωνικού (όπως και η Υδρούσα) χρησιμοποιούνται από αρκετά είδη πουλιών, κυρίως θαλασσοπούλια, ως χώροι φωλιάσματος, ανάπαυσης κατά την αποδήμηση και ανεύρεσης τροφής. Μάλιστα στο εν λόγω έγγραφο αναφέρεται ότι, η Υδρούσα συγκεντρώνει αρκετά είδη, κυρίως στρουθιόμορφων - μυγοχάφτες, μαυρολαίμηδες κ.ά. και ότι πολλά ότι πολλά από αυτά τα είδη είναι σπάνια και προστατευόμενα γεγονός που απαιτεί την ανάγκη να προηγηθεί πλήρης μελέτη της βιοποικιλότητας της νησίδας. Είναι σαφές λοιπόν ότι, με την εν λόγω επένδυση θα υπάρξει οικονομικός αποκλεισμός και απαγόρευση της ελεύθερης πρόσβασης των κατοίκων της περιοχής, μιας και για την πρόσβαση σε αυτή θα χρησιμοποιούνται ιδιωτικά πλοιάρια αντί εισιτηρίου, το οποίο θα εκμεταλλεύεται ο επενδυτής. Επίσης, είναι ξεκάθαρο ότι, η εν λόγω επένδυση εγκυμονεί κινδύνους για το περιβάλλον και την περιοχή, εξαιτίας της συνεχούς διέλευσης των πλοιαρίων, καθώς και εξαιτίας της αυξημένης και οργανωμένης - με υποδομές - παρουσίας των επισκεπτών."

Οι χωματερες για τα μπάζα

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής,  υπέγραψε την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ) για τους χώρους αποθήκευσης παλαιών μετάλλων και παλαιών αυτοκινήτων καθώς και χώρους αποθήκευσης οικοδομικών υλικών που πλέον υπόκεινται σε γενικές προδιαγραφές, όρους και περιορισμούς που τίθενται για την προστασία του περιβάλλοντος. Με την απόφαση αυτή, οι χώροι αποθήκευσης παλαιών αυτοκινήτων και οι χώροι αποθήκευσης παλαιών μετάλλων που καταλαμβάνουν εμβαδόν μικρότερο από 10 στρέμματα και όλοι οι χώροι αποθήκευσης οικοδομικών υλικών απαλλάσσονται από την υποχρέωση διενέργειας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αφού πλέον λαμβάνουν αυτόματα περιβαλλοντικούς όρους που προσαρτώνται στην άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας τους με τη συμπλήρωση μιας απλής αίτησης χωρίς κάποια πρόσθετη διαδικασία. Έτσι συντομεύεται η συνολική διαδικασία αδειοδότησής τους, μειώνεται το κόστος αδειοδότησης και εξασφαλίζεται ομοιομορφία στους όρους και περιορισμούς που εφαρμόζονται με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις ομοειδείς επιχειρήσεις.

Κατεδαφίσεις : Εμειναν με ένα υπάλληλο

Η Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων (ΕΥΚ) του υπουργείου Περιβάλλοντος ιδρύθηκε το 2010 αρχικά για να αποτρέψει την ανέγερση νέων αυθαιρέτων στις καμένες δασικές εκτάσεις της Πάρνηθας από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2009. Πράγμα που επιτεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό χάρη στην εφαρμογή συστήματος τηλεπισκοπικής περιοδικής χαρτογράφησης του νομού Αττικής από την «Κτηματολόγιο Α.Ε.». Η υπηρεσία υπονομεύτηκε από τα πρώτα βήματά της και άρχισε να λειτουργεί με 5 άτομα για τον έλεγχο των καμένων της Αττικής, ενώ ο νόμος ίδρυσής της προέβλεπε να αρχίσει η λειτουργία της με 12 άτομα. Εν συνεχεία «οι ράμπο του Περιβάλλοντος», ενώ ανέλαβαν ευρύτερες αρμοδιότητες για τον έλεγχο της αυθαίρετης δόμησης σε όλη τη χώρα, τον καταλογισμό προστίμων και την κινητοποίηση των μηχανισμών κατεδάφισης αυθαιρέτων, όχι μόνο δεν ενισχύθηκαν με το αναγκαίο προσωπικό αλλά, αντίθετα, συρρικνώθηκαν. Αποτέλεσμα ήταν, ύστερα από αποχωρήσεις και συνταξιοδοτήσεις, να μείνει μόνο μία υπάλληλος. Ταυτοχρόνως η ΕΥΚ είναι και ακέφαλη.  Στο νέο οργανόγραμμα του ΥΠΕΚΑ η ειδική γραμματεία καταργείται και τόσο η Ειδική Υπηρεσία Κατεδαφίσεων όσο και οι υπηρεσίες των επιθεωρητών περιβάλλοντος ενοποιούνται σε μία νέα γενική διεύθυνση, η οποία θα περιλαμβάνει επιθεωρητές δόμησης, ενέργειας, μεταλλείων και περιβάλλοντος.

Πράσινες ταράτσες ή πράσινα άλογα

Δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ θα μοιραστούν 27 δήμοι της χώρας και η Περιφέρεια Πελοπονήσσου, προκειμένου να δημιουργήσουν φυτεμένα δώματα σε δημόσια κτήρια _ μια παθητική τεχνική εξοικονόμησης ενέργειας που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στο εξωτερικό. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του προγράμματος «Πράσινα Δώματα σε Δημόσια Κτίρια», με το οποίο επιχορηγείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ) η δημιουργία πράσινων δωμάτων στις ταράτσες σχολείων και σε άλλα κτίρια του δημοσίου.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki