Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Απο τα τούβλα στον εσπρέσο

Ο θάνατος της οικοδομής διαλύει την ελληνική οικονομία.Οι βιομηχανίες και τα εμπορικά καταστήματα έχουν παραχωρήσει την θεση τους σε καφετέριες , σουβλατζίδικα και άλλα φαγάδικα.Οι νέες επιχειρήσεις που ανοίγουν, κατά 50% λιγότερες σε σχέση με το 2008, εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται στην πλειονότητά τους στη μαζική εστίαση και διασκέδαση, και όχι σε κλάδους όπως είναι η μεταποίηση ή η τεχνολογία. Εξαίρεση, υπό την έννοια ότι έχει και εξαγωγικό προσανατολισμό, αποτελεί ο τουριστικός κλάδος.

Το 84% των νέων επιχειρήσεων (στοιχεία Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2016) έχουν κατά βάση εγχώριο προσανατολισμό, καθώς δραστηριοποιούνται στη μαζική εστίαση και διασκέδαση, το λιανεμπόριο και σε λογιστικές/συμβουλευτικές υπηρεσίες. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2012 ήταν 88%, όμως η μείωση που παρατηρείται τέσσερα χρόνια μετά δεν είναι σε καμιά περίπτωση αρκετή, όπως επισημαίνει η Endeavor Greece, για να επιταχύνει τον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.Συγκεκριμένα, στο ενδεκάμηνο ιδρύθηκαν ανά κατηγορία οι ακόλουθες επιχειρήσεις:

• Εστιατόρια, μπαρ, catering, λιανική τροφίμων: 5.613 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 41% σε σχέση με το 2012. Ωστόσο, οι συστάσεις νέων επιχειρήσεων στον κλάδο το 2016 ήταν περισσότερες από τις διαγραφές κατά 181.

• Λοιπό λιανεμπόριο: 3.200 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 49% σε σχέση με το 2012.

• Κατασκευές: 1.320 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 25%.

• Μεταποίηση: 1.192 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 29%.

• Λογιστικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες: 966 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 16%.

• Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 927 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 12%.

• Τεχνολογία: 857 επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 27%.

• Μεταποίηση: 850 επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 29%.

• Επεξεργασία τροφίμων: 369 επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 38%.

• Αγροτικά προϊόντα: 233 επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 25%.

• Ενέργεια: από 1.491 επιχειρήσεις το 2012, το 2016 ιδρύθηκαν μόλις 110. Η μείωση αυτή κατά 93% αποδίδεται κυρίως στο γεγονός ότι πλέον δεν υφίσταται η «φούσκα» των φωτοβολταϊκών.

Σε δύο μόνο κλάδους παρατηρείται αύξηση των συστάσεων νέων επιχειρήσεων: πρόκειται για τον τουριστικό, όπου το 2016 ιδρύθηκαν 1.347 επιχειρήσεις, 31% περισσότερες σε σύγκριση με το 2012 και για τον κλάδο της παροχής ιατρικών υπηρεσιών (αύξηση 9%), γεγονός που εν μέρει αποδίδεται στην ολοένα και μεγαλύτερη υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Από τα στοιχεία προκύπτει εξάλλου ότι οι κλάδοι που υπέστησαν το μεγαλύτερο πλήγμα το 2016 ήταν το λιανεμπόριο (εκτός τροφίμων), η μεταποίηση και βεβαίως οι κατασκευές. Οι διαγραφές λιανεμπορικών επιχειρήσεων από το ΓΕΜΗ ήταν περισσότερες κατά 955 από τις εγγραφές, οι διαγραφές κατασκευαστικών περισσότερες κατά 640 από τις εγγραφές και των μεταποιητικών περισσότερες κατά 424 από τις εγγραφές.

Πέραν του κλάδου της εστίασης θετικό ήταν το ισοζύγιο στους κλάδους του τουρισμού (622 περισσότερες συστάσεις από διαγραφές), των ιατρικών υπηρεσιών, του αγροτικού τομέα και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Νέα πισώπλατη στους ιδιοκτήτες

«Μπλόκο» στις πωλήσεις ακινήτων βάζει το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) όχι μόνο σε όσους δεν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους, αλλά, και σε εκείνους που πωλούν και δεν εξασφαλίζουν την αποπληρωμή του χρέους τους από την πώληση.

Με εγκύκλιο που εστάλη στον ΕΦΚΑ και στους Συλλόγους των συμβολαιογράφων όλης της χώρας, το ΚΕΑΟ επιβάλλει τον προηγούμενο έλεγχο για την ύπαρξη ή μη «επαρκούς διασφάλισης» της οφειλής και την υποχρεωτική χορήγηση βεβαίωσης για να λαμβάνει γνώση ο συμβολαιογράφος και να προβαίνει στη μεταβίβαση ή μη καθώς και στην παρακράτηση μέρους του χρέους από το τίμημα. Με βάση την εγκύκλιο: «Αν υπάρχει οφειλή μη ρυθμισμένη, η μεταβίβαση του ακινήτου δεν είναι δυνατή και δεν δίνεται ασφαλιστική ενημερότητα».

Αν υπάρχει ρύθμιση ο μεταβιβάζων οφειλέτης θα πρέπει να υποβάλει αίτηση χορήγησης «διασφάλισης της οφειλής» προσκομίζοντας βεβαίωση Οφειλής ή Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας και από το συμβολαιογράφο στοιχεία για την αντικειμενική αξία του μεταβιβαζόμενου ακινήτου και το συμφωνηθέν τίμημα. Αφού ελεγχθούν τα στοιχεία, θα δίνονται βεβαιώσεις διάρκειας 1 μηνός, αλλά, στην περίπτωση που το τίμημα είναι μικρότερο από την αντικειμενική αξία, θα παρακρατείται μέρος του τιμήματος. Δηλαδή για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση, θα πρέπει να διασφαλίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στην αντικειμενική αξία του ακινήτου. Το ίδιο θα ισχύει και στην περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου ή της σύστασης εμπράγματου δικαιώματος χωρίς τίμημα (π.χ. γονική παροχή ή δωρεά) και η οφειλή δεν είναι διασφαλισμένη.

Παραδείγματα

• Μεταβιβάζεται από αγοραπωλησία ακίνητο αντικειμενικής αξίας 70.000 ευρώ με τίμημα 40.000 ευρώ και ο μεταβιβάζων οφειλέτης έχει οφειλή 90.000 ευρώ. Απαιτείται διασφάλιση ύψους 30.000 ευρώ, δηλαδή ίση με τη διαφορά μεταξύ τιμήματος και αντικειμενικής, αφού η αντικειμενική αξία είναι μικρότερη της οφειλής.

• Μεταβιβάζεται από αγοραπωλησία ακίνητο αντικειμενικής αξίας 60.000 ευρώ με τίμημα 35.000 ευρώ και ο μεταβιβάζων οφειλέτης έχει οφειλή 50.000 ευρώ. Απαιτείται διασφάλιση ύψους 15.000 ευρώ, δηλαδή ίση με τη διαφορά μεταξύ τιμήματος και οφειλής, αφού η συνολική οφειλή είναι μικρότερη της αντικειμενικής αξίας.

Διασφάλιση οφειλής

Η οφειλή προς το ΚΕΑΟ μπορεί να διασφαλίζεται με τους παρακάτω τρόπους:

- Με την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής τράπεζας για όλο το διάστημα της ρύθμισης και για ποσό τουλάχιστον ίσο με την αντικειμενική αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται ή με το επιπλέον του τιμήματος ποσού μέχρι του ύψους της αντικειμενικής αξίας αν το τίμημα είναι μικρότερο από την αντικειμενική αξία.

- Με την εγγραφή υποθήκης επί άλλου ακινήτου ελευθέρου βαρών αντικειμενικής αξίας τουλάχιστον ίσης είτε με την αντικειμενική αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται, είτε με το επιπλέον του τιμήματος ποσού μέχρι του ύψους της αντικειμενικής αξίας αν το τίμημα είναι μικρότερο από την αντικειμενική αξία ή μέχρι του ύψους της οφειλής όπου απαιτείται.

- Με την κατάσχεση (είτε ήδη επιβληθείσα είτε μελλοντική) άλλου ακινήτου ελευθέρου βαρών με αντικειμενική αξία τουλάχιστον ίση με την συνολική οφειλή, κατά την κρίση της υπηρεσίας. Η κατάσχεση, μπορεί να θεωρηθεί ότι διασφαλίζει την οφειλή στις περιπτώσεις που αυτή δεν είναι πολύ μεγάλη (ενδεικτικά μέχρι 70.000 ευρώ και πάντα κατά την κρίση της υπηρεσίας).

- Ειδικά στην περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος επ’ αυτού χωρίς τίμημα (όπως δωρεά ακινήτου), διασφάλιση συνιστά και η αναδοχή του χρέους από το πρόσωπο στο οποίο μεταβιβάζεται το ακίνητο.

Καυστήρες στις βεράντες

Απαλλάσσει τους πολίτες από την κρατική γραφειοκρατία, όχι όμως και από τις υποχρεώσεις τους απέναντι στη συνιδιοκτησία, η τροπολογία Θεοπεφτάτου. Αυτό προκύπτει από απλή ανάγνωση των εγγράφων της κοινοβουλευτικής διαδικασίας της επίμαχης διάταξης του άρθρου 39 του Ν. 4447/2016, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή ως απλή βουλευτική τροπολογία, από την Βουλευτή Κεφαλληνίας και Ιθάκης και Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κα Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, που έγινε εν τέλει μονολεκτικά αποδεκτή από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργο Σταθάκη. Ως δικαιολογητικός λόγος για τη θέσπιση της απόλυτα θετικής αυτής διάταξης, σαφέστατα αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας αυτής "η ανάγκη να αποσαφηνιστεί το θέμα της λήψης αδειών ή απλών ενημερώσεων που μπορεί να ζητούνται από τις εκάστοτε αρχές και υπηρεσίες προκειμένου να αποφευχθούν ερμηνευτικά προβλήματα ως προς το σημείο αυτό. Η προτεινόμενη διάταξη συνάδει επίσης με το πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 1 παρ. 7 Ν. 4072/2012 για την απλούστευση διαδικασιών αδειοδότησης." Συνεπώς όλα τα περί του ότι "δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση ή απόφαση οργάνου ή ενημέρωση ή άδεια άλλης αρχής ή φορέα, πέραν των πιστοποιημένων φορέων παροχής ή εγκατάστασης όπου αυτό απαιτείται" αφορούν αποκλειστικά την κατάργηση κάθε έγκρισης ή απόφασης ή άδειας οποιουδήποτε ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ 'Η ΑΡΧΗΣ ' Η ΦΟΡΕΑ για την εγκατάσταση συστημάτων μέτρησης ενέργειας ή αυτόνομης θέρμανσης, όπως είναι οι υπηρεσίες των πολεοδομιών, των διαφόρων υπουργείων, των δήμων κλπ., και φυσικά όχι και των γενικών συνελεύσεων των πολυκατοικιών! Είναι λοιπόν απόλυτα εσφαλμένα και αβάσιμα όλα τα ότι δήθεν με τη διάταξη αυτή, ο νομοθέτης ήθελε να επιτρέψει την ελεύθερη εγκατάσταση αυτόνομων συστημάτων θέρμανσης στις πολυκατοικίες, και μάλιστα με απαλλαγή των αυτονομουμένων από τις υποχρεώσεις τους που προκύπτουν από τους κανονισμούς των πολυκατοικιών, όπως έσπευσαν μερικοί να την ερμηνεύσουν εκ των υστέρων, για τους δικούς τους λόγους ! Εξάλλου ουδείς προσδιορισμός υπάρχει σε όλη τη σχετική ενεργειακή νομοθεσία ή στην εισηγητική έκθεση ή στη διαδικασία της Βουλής περί του τι μπορεί να σημαίνει "σύστημα αυτόνομης θέρμανσης" (φυσικό αέριο ή και κλιματιστικά, πετρέλαιο, ηλεκτρική σόμπα, τζάκι, ξυλόσομπα, …μαγκάλι; ) και ουδεμία μνεία ή έστω υπαινιγμός ότι πρόκειται για διάταξη που αφορά πολυκατοικίες και επιχειρεί να τροποποιήσει το δίκαιο της οριζοντίου ιδιοκτησίας της χώρας μας, επιτρέποντας την αυθαίρετη αυτονόμηση μεμονωμένων ιδιοκτησιών στις πολυκατοικίες και την απαλλαγή τους από τη συμμετοχή τους στις κοινόχρηστες δαπάνες θέρμανσης. Γενικότερα ουδεμία διαβούλευση προηγήθηκε για το σοβαρότατο αυτό θέμα. Είναι σαφές ότι αυτό που προβλέπει η αντιγραφειοκρατικού καθαρά χαρακτήρα αυτή διάταξη, δεν έχει καμιά σχέση με την παραπάνω αυθαίρετη ερμηνεία ότι με αυτήν μπορούν όσοι θέλουν, προβάλλοντας οποιοδήποτε ανεξέλεγκτο ισχυρισμό περί αυτονόμησής τους, να παρακάμπτουν πλέον τον κανονισμό της πολυκατοικίας τους και να απαλλαγούν μονομερώς από τη συμμετοχή τους στις κοινόχρηστες δαπάνες θέρμανσης που τους αναλογούν, ενώ οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες θα θερμαίνουν με δαπάνη τους το κτίριο όπου βρίσκονται οι ιδιοκτησίες τους. Ως εκ τούτου η ΠΟΜΙΔΑ, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα ενδιαφερομένων, οφείλει να τους επισημάνει τον κίνδυνο να βρεθούν νομικά ακάλυπτοι έναντι των συνιδιοκτητών τους, για παραβίαση των σχετικών διατάξεων των κανονισμών των πολυκατοικιών τους. Η ΠΟΜΙΔΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ! Με τις προτάσεις της ήδη γνωστοποιημένες λεπτομερώς στο αρμόδιο Υπουργείο, ανοίγει διάπλατα την πόρτα στη χρήση του Φυσικού Αερίου σε όλα τα πολυόροφα κτίρια των περιοχών με δίκτυο Φ.Α., είτε για την κεντρική θέρμανση όλου του κτιρίου, είτε για αυτόνομη θέρμανση κάθε ενδιαφερόμενου συνιδιοκτήτη, ανάλογα με το τι θα αποφασίσει η γενική συνέλευση, και μάλιστα όχι όλων των συνιδιοκτητών, αλλά μόνον των θερμαινομένων ιδιοκτησιών! Η ΠΟΜΙΔΑ λέει όχι στο να γεμίσουν τα πινάκια των δικαστηρίων από δεκάδες χιλιάδες δίκες μεταξύ των συνιδιοκτητών πολυκατοικιών! Η ΠΟΜΙΔΑ λέει όχι στο να γεμίσουν οι προσόψεις των πολυκατοικιών μας, εκτός από χιλιάδες κλιματιστικών, και με χιλιάδες καυστήρες στα μπαλκόνια!

Πολυκατοικίες κόλαση

Νέες ενστάσεις για την επίμαχη ρύθμιση που αφορά στην αυτονόμηση της θέρμανσης στις πολυκατοικίες, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων. Παρατηρεί δε ότι η εφαρμογή της τροπολογίας του άρθρου 39 του πρόσφατου Ν. 4447/2016, είναι αδύνατη πρακτικά και νομικά η εφαρμογή και λειτουργία της καθόσον :

1. Η επίμαχη διάταξη δεν προσδιορίζει ποιές είναι οι «ανεξάρτητες μονάδες θέρμανσης» οι οποίες μπορούν να εγκατασταθούν χωρίς άδειες και εγκρίσεις κλπ. στα διαμερίσματα πολυκατοικιών. Συνεπώς καθένας που έχει στο διαμέρισμά του τοποθετημένα 1-2 κλιματιστικά, ή ένα απλό τζάκι, ή μια ξυλόσομπα, μπορεί κάλλιστα να ισχυριστεί προσχηματικά ότι αυτό αποτελεί «ανεξάρτητη μονάδα θέρμανσης»  και να διεκδικεί απαλλαγή από τη συμμετοχή του στις κοινόχρηστες δαπάνες θέρμανσης.

2. Η διάταξη αυτή δεν ορίζει πουθενά ότι όποιος διαθέτει μια «ανεξάρτητη μονάδα θέρμανσης» απαλλάσσεται από τις υποχρεώσεις του έναντι της συνιδιοκτησίας ως προς τις δαπάνες της κεντρικής θέρμανσης. Συνεπώς όταν η κεντρική θέρμανση λειτουργεί, υποχρεούται στην προβλεπόμενη συμμετοχή στις δαπάνες της.

3. Η διάταξη αυτή δεν προβλέπει καμιά διαδικασία απόφασης γενικής συνέλευσης ή έστω ενημέρωσης της διαχείρισης για την «ανεξαρτητοποίηση» κάποιας ιδιοκτησίας από την κεντρική θέρμανση. Συνεπώς καθίσταται απόλυτα προβληματική και αμφισβητήσιμη ανά πάσα στιγμή η κατανομή των κοινοχρήστων θέρμανσης όταν κάποιοι θα μπορούν να ισχυρίζονται και να διεκδικούν οποτεδήποτε ακόμη και «αναδρομική ανεξαρτητοποίηση» των ιδιοκτησιών τους.

5. Η διάταξη αυτή δεν καταργεί τους κανόνες και τους κανονισμούς των πολυκατοικιών, τους οποίους, όλοι όσοι ζούν σ΄αυτές, είναι τόσο νομικά, όσο και εκ των πραγμάτων, υποχρεωμένοι να σέβονται. Πολυκατοικία χωρίς κανόνες σημαίνει κυριολεκτικά «ζούγκλα».

4. Η ανεξάρτητη θέρμανση που επιχειρεί να κατοχυρώσει η διάταξη αυτή, δεν είναι ούτε οικονομικότερος, ούτε οικολογικότερος τρόπος θέρμανσης, ώστε να «πριμοδοτείται» από το κράτος εις βάρος της κοινωνικής συνοχής των πολυκατοικιών, και ειδικότερα εις βάρος των οικονομικά ασθενέστερων ενοίκων τους.

Αλαλουμ με την κεντρική θέρμανση

Με αφορμή τα δημοσιεύματα περί υποτιθέμενης αλλαγής στις προϋποθέσεις εγκατάστασης ανεξάρτητων θερμαντικών συστημάτων σε ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες πολυκατοικιών, από την ΠΟΜΙΔΑ επισημαίνονται τα εξής:

1.Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για τη δυνατότητα απόσπασης συγκεκριμένης ιδιοκτησίας από θέρμανση με υγρά καύσιμα στο φυσικό αέριο, ή αντικατάσταση του κοινόχρηστου καυστήρα της οικοδομής με καυστήρα φυσικού αερίου ορίζονται από το Π.∆.420 της 19/20.10.87 "Για εγκατάσταση δικτύων αερίων καυσίμων σε νέες οικοδομές". (ΦΕΚ Α' 187), στο άρθρο 2 όπως έχει τροποποιηθεί ως σήμερα.

2. Το άρθρο 39 του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 4447/2016 περί χωρικού σχεδιασμού κλπ. τροποποιεί το άρθρο 11 του νόμου 4342/2015 που αναφέρεται στους μετρητές ενεργειακής κατανάλωσης. Η νέα παράγραφος 8 του άρθρου αυτού αφορά αποκλειστικά την εγκατάσταση συστημάτων μέτρησης της ενέργειας που καταναλώνεται, και δεν μπορεί ποτέ να αφορά το δικαίωμα της αυθαίρετης εγκατάστασης θέρμανσης με φυσικό αέριο ή άλλο μέσο θέρμανσης, με αγνόηση των κανονισμών των πολυκατοικιών όλης της χώρας.

3. Ανεξάρτητα από τις προθέσεις του νομοθέτη, η συγκεκριμένη έκφραση "δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση ή απόφαση οργάνου ή ενημέρωση ή άδεια άλλης αρχής ή φορέα" δεν μπορεί ποτέ να αφορά την παράκαμψη των αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων των πολυκατοικιών (η οποία ασφαλώς δεν αποτελεί «όργανο αρχής ή φορέα»), αλλά το ότι, αν κάποιος νόμιμα από πλευράς συνιδιοκτησίας,  μπορεί να εγκαταστήσει ένα νέο σύστημα μέτρησης ή κεντρικής θέρμανσης, δεν χρειάζεται άδεια ή έγκριση από καμιά πολεοδομική ή άλλη δημόσια αρχή.

4. Αν ο νομοθέτης ήθελε πράγματι να επιτρέψει την μονομερή και αυθαίρετη αποχώρηση από τα υπάρχοντα συστήματα κεντρικής θέρμανσης των πολυκατοικιών, γεγονός που θα δημιουργούσε συνθήκες "ζούγκλας" σε όλες τις πολυκατοικίες και δεκάδες χιλιάδες προσφυγές στα Πρωτοδικεία της χώρας, θα έπρεπε να τροποποιήσει ρητά τις διατάξεις του Π.Δ. 420/1987, που ρυθμίζουν το θέμα αυτό, ή έστω τις διατάξεις περί οριζοντίου ιδιοκτησίας του Ν. 3741/1929, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως η ΠΟΜΙΔΑ είχε προτείνει όταν προ διετίας είχε γίνει πολύμηνη και διεξοδική δημόσια διαβούλευση επί του θέματος αυτού, και όχι να επιχειρήσει, ένα τόσο σοβαρό κοινωνικό θέμα, να το περάσει συγκαλυμμένα σε άσχετη διάταξη, χωρίς καμιά απολύτως διαβούλευση.

5. Πράγματι, όπως η ΠΟΜΙΔΑ είχε επισημάνει από το 2014, αν επιτρέψουμε άναρχα την αυτόβουλη ατομική θέρμανση με φυσικό αέριο ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο, των ισχυρότερων οικονομικά νοικοκυριών της κάθε πολυκατοικίας, αυτό θα αποτελέσει την απαρχή τεράστιας περαιτέρω υποβάθμισης της ζωής των υπολοίπων – οικονομικά ασθενέστερων- μέσα στο ίδιο κτίριο, την κακοποίηση των προσόψεων των οικοδομών, και τελικά τη μετατροπή των γενικών συνελεύσεων των πολυκατοικιών σε πυγμαχικά ριγκ, με χιλιάδες πολιτών να εμπλέκονται σε ατέρμονες και δαπανηρές δικαστικές διαδικασίες!

 

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki