Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Απο την Ζυρίχη στο Λονδίνο

Με τις πληροφορίες για επικείμενη συμφωνία επαχθούς φορολόγησης των ανώνυμων καταθετικών λογαριασμών Ελλήνων κατοίκων στην Ελβετία να πληθαίνουν –και κάποιες να μιλούν για υπογεγραμμένο μνημόνιο μεταξύ των δύο πλευρών μεγαλώνουν οι ροές μέρους των κεφαλαίων αυτών προς το real estate. Το ελληνικό επενδυτικό ενδιαφέρον για ακίνητα στο εξωτερικό και ειδικά μητροπολιτικές πόλεις όπως η βρετανική πρωτεύουσα δεν είναι νέο. Υπάρχει επί δεκαετίες αλλά τα τελευταία έτη έχει ενταθεί με την κλιμακούμενη ανασφάλεια αναφορικά με την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας. Η, κυοφορούμενη , συμφωνία Ελβετίας-Ελλάδας για την δημοσιοποίηση των ονομάτων όσων δεν πληρώσουν τους νέους υψηλότατους φόρους που θα προβλέπονται επηρεάζει και τις επενδυτικές προτιμήσεις . Όσοι δεν θέλουν να πληρώσουν φόρους που εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν άνω του 15% επί του κεφαλαίου και μάλιστα αναδρομικά για να μην γίνουν γνωστά τα στοιχεία τους αναζητούν ήδη ή δρομολογούν εναλλακτικές. Κυρίαρχη για πολλούς είναι αυτή της αγοράς ακινήτων σε μέρη με μεγάλη ρευστότητα και ανοδικές προοπτικές. Ήδη καταγράφεται αυξημένη ζήτηση για επενδύσεις σε ακίνητα στο Λονδίνο . Σημειώνεται ότι οι Έλληνες καλύπτουν ποσοστό της τάξης του 3% ετησίως των ξένων επενδύσεων σε λονδρέζικα ακίνητα αλλά εσχάτως το ενδιαφέρον παραπέμπει σε αύξηση των μεριδίων τους.

Το βρετανικό φορολογικό καθεστώς της αγοράς ακινήτων είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και ως εκ τούτου φυσικό να προσελκύει κεφάλαια. Το κόστος συναλλαγής παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό, ενώ η ισχυρή ζήτηση μεταφράζεται και σε αυξημένη ρευστότητα, δηλαδή δυνατότητα να εκποιηθεί η ακίνητη περιουσία εύκολα εφόσον κριθεί απαραίτητο από τον ιδιοκτήτη. Ο φόρος μεταβίβασης, που είναι και ο μόνος, ανέρχεται στο 3% της αξίας για ακίνητα έως 500.000 στερλίνες, στο 4% για ακίνητα από 500.000 έως και 1.000.000 και 7% από εκεί και πάνω. Η απουσία φόρου υπεραξίας στην βρετανική αγορά ακινήτων αποτελεί πρόσθετο ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, ενώ η τάση στις τιμές είναι ανοδική και κυμαίνεται στο 15% ετησίως στις καλές περιοχές και ειδικά σε διαμερίσματα που κοστίζουν άνω των 5 εκατ. στερλινών. Τα ακίνητα που κοιτούν οι έλληνες είναι τυπικά ς μεταξύ 500 χιλιάδων και 2 εκατομμυρίων και εστιάζεται κυρίως σε περιοχές όπως η Belgravia, το Knightsbridge, το Kensington , το Chelsea και το Notting Hill.

Στο "κόκκινο" ...176 δισ

Η Τράπεζα της Ισπανίας ανακοίνωσε πως τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των τραπεζών της χώρας έφτασαν σε νέο ιστορικό υψηλό τον Ιούνιο, καθώς η τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης προσπαθεί να εξέλθει από την οικονομική ύφεση. Συγκεκριμένα, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ανήλθαν στο 11,6% των συνολικών δανείων τον Ιούνιο, από το 11,2% το Μάιο και ξεπερνώντας την προηγούμενη «κορυφή» του 11,4% το Νοέμβριο, πριν ξεκινήσουν να μεταφέρονται δάνεια στην SAREB, την κρατική «bad bank». Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ανέρχονται στο ποσό των 176,4 δισ. ευρώ τον Ιούνιο, σε σχέση με τα 170,2 δισ. ευρώ το Μάιο και 191,6 δισ. ευρώ το Νοέμβριο. Συνολικά τα δάνεια συρρικνώθηκαν 12,9% στα 1,519 τρισ. ευρώ από τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Η Ισπανία προσπαθεί να εξέλθει της διπλής ύφεσης που προκάλεσε η κατάρρευση της φούσκας των ακινήτων το 2008.

Σιγή ασυρμάτου για τον φόρο υπεραξίας

Προ των πυλών βρίσκεται για μια ακόμη φορά ο φόρος υπεραξίας ακινήτων, καθώς στο τέλος Δεκεμβρίου λήγει και η τελευταία παράταση για μη εφαρμογή του, που είχε δοθεί από το υπουργείο Οικονομικών.

 

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι εάν δεν υπάρξει νέα παράταση θα πρέπει από τις αρχές του 2019 να εφαρμοστεί ένας ακόμη φόρος στα ακίνητα, ο οποίος και θα προστεθεί στο «πακέτο» των 20 φόρων και τελών που ήδη τα επιβαρύνουν.

 

Με δεδομένη την αύξηση που καταγράφεται στις αγοραπωλησίες ακινήτων, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να εφαρμόσει το νέο φόρο, καθώς αναμένεται να φέρει πρόσθετα έσοδα στα κρατικά ταμεία, παρά το γεγονός ότι οι ειδικοί της κτηματαγοράς έχουν διαμηνύσει πως η υιοθέτησή του θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στην αγορά των ακινήτων.

 

Θα πρέπει, ωστόσο, να αναφερθεί ότι τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δεν έχουν ακόμη καταλήξει στην επόμενη κίνησή τους, για το εάν θα εφαρμοστεί ή όχι από τις αρχές του 2019 ο φόρος υπεραξίας, καθώς γνωρίζουν ότι και οι επικείμενες δύο νέες αυξήσεις στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων τόσο το επόμενο έτος όσο και το 2020, κατά 50%, θα φέρουν μεγάλες ανατροπές στην κτηματαγορά.

 

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι ιδιοκτήτες που σχεδιάζουν να πωλήσουν κάποιο ακίνητο, στην περίπτωση εφαρμογής του φόρου, θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

 

1. Ο φόρος υπεραξίας θα επιβάλλεται με συντελεστή 15% στο κέρδος που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και στην τιμή πώλησης κάθε ακινήτου. Ο φόρος θα επιβαρύνει τον πωλητή του ακινήτου, ενώ ο αγοραστής θα οφείλει φόρο μεταβίβασης 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

 

2. Εφόσον ο φορολογούμενος έχει διακρατήσει το ακίνητο που πουλάει για πέντε τουλάχιστον έτη από τη στιγμή της απόκτησής του, η υπεραξία θα είναι αφορολόγητη μέχρι του ποσού των 25.000 ευρώ.

 

3. Όσοι μεταβιβάσουν ακίνητα τα οποία έχουν στην κατοχή τους πριν από το 1995 θα απαλλάσσονται από τον φόρο υπεραξίας.

 

Η τελική υπεραξία επί της οποίας θα υπολογίζεται ο φόρος θα προσδιορίζεται με βάση ποσοστιαίους συντελεστές απομείωσης, κλιμακούμενους ανάλογα με τα έτη διακράτησης του ακινήτου (από 98,2% για δύο χρόνια διακράτησης έως 60% για περισσότερα από 25 χρόνια).

 

Ειδικά όμως για ακίνητα που έχουν αποκτηθεί από 1η Ιανουαρίου 1995 έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2002 οι συντελεστές απομείωσης θα περιορίζονται, καθώς θα πολλαπλασιάζονται με 0,8.

Που πηγαίνουν τα λεφτά;

Δεν έχει προωθηθεί από το ΥΠΕΚΑ στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στη συνέχεια στην Προεδρία της Δημοκρατίας το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τον καθορισμό των κριτηρίων και του τρόπου απόδοσης του ειδικού προστίμου διατήρησης των αυθαιρέτων, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει εδώ και τέσσερα χρόνια από την ίδρυση του «πράσινου ταμείου» θεσμοθετημένη διαδικασία και κριτήρια για την απόδοση των εισπραχθέντων πόρων στις αντίστοιχες υποβαθμισμένες περιοχές. Επίσης δεν εκπληρώνεται η υποχρέωση της πολιτείας να συνδυάζει τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων με τη διατήρηση «περιβαλλοντικού ισοζυγίου». Σημειώνουν δε ότι ο όρος «περιβαλλοντικό ισοζύγιο» είχε εισαχθεί στο νόμο για την τακτοποίηση των ημι-υπαίθριων, 3843/2010 (Α'62), προκειμένου τα έσοδα από τα πρόστιμα των αυθαιρέτων να πηγαίνουν στο Πράσινο Ταμείο και να χρησιμοποιούνται για έργα που θα λειτουργούν ως αντιστάθμισμα της επιβάρυνσης που έχει προκληθεί από τις αυθαίρετες κατασκευές. Οι πόροι του «πράσινου ταμείου» υπολογίζονται την τελευταία τετραετία συνολικά άνω των 2 δισ. ευρώ. Σε ποσοστό όμως 97,5% οι πόροι του Ταμείου διοχετεύονται στον προϋπολογισμό -ουσιαστικά στο δημόσιο χρέος, σύμφωνα με ρύθμιση που είχε περάσει στο νόμο 4111/2013 (Α'18).

Ποιους βοηθά ο ΔΙΧΑΣΜΟΣ;

Αν θέλουμε να δούμε κατάματα την πραγματικότητα και να μη κρυβόμαστε πίσω απο το δάκτυλο μας θα διαπιστώσουμε ότι οι συνδικαλιστικές και οι πολιτικές ηγεσίες οδηγούν την χώρα στο κατώφλι ενός διχασμού δημιουργώντας τεχνικά διλήματα. Ας ξεκινήσουμε με το τι πήγε να γίνει στον Πειραιά. Οι ναυτεργάτες αποφάσισαν - λάθος - να ακολουθήσουν την τακτική του αποκλεισμού του λιμανιού. Η αντίδραση; Οι έμποροι αποφάσισαν να αντιδράσουν προχωρώντας και αυτοί με την σειρά τους στον αποκλεισμό των διαμαρτυρόμενων. Το ίδιο ακριβώς γίνεται και στην Αθήνα σήμερα όπου οι ίδιοι άνθρωποι στρέφονται εναντίον του παραεμπορίου βάλλοντας εναντίον των λαθρομεταναστών που είναι τα βασικά του εργαλεία.

Θέλετε και άλλο παράδειγμα; Πριν απο λίγες μέρες η νομαρχία Πειραιά επίσημα , κατήγγειλε τους επιχειρηματίες της λιανικής για "καπέλα" και υπερτιμολογήσεις σε βάρος των καταναλωτών. Ούτε λίγο ούτε πολύ κατήγγειλε ότι εφαρμόζουν πρακτικές με τις οποίες ο απλός έλληνας μισθωτός εκείνος δηλαδή που πληρώνει τον μεγαλύτερο λογαριασμό της δημοσιονομικής εξυγίανσης δεν έχει μόνο να αντιμετωπίσει την συρρίκνωση του εισοδήματος του αλλά και τους εμπόρους που κερδοσκοπούν.

Θέλετε και άλλο παράδειγμα; Το τελευταίο μήνα το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει μία διαδικασία στοχοποίησης ολόκληρων επαγγελματικών ομάδων (γιατρών, δικηγόρων κ.α) στους οποίους εμμέσως μεν αλλά αρκετά ευκρινώς προσπαθεί να αποδώσει τις ευθύνες για όλα τα δεινά που περνά αυτός ο τόπος. Δηλαδή απο την μία πλευρά οι γιατροί , οι δικηγόροι ...και απο την άλλη οι υπόλοιποι.

Θέλετε και άλλο παράδειγμα ; Το ασφαλιστικό. Όπου ούτε λίγο ούτε πολύ εμφανίζονται ως αιτία όλων των δεινών οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι και για αυτό θα πρέπει να πληρώσουν "το μάρμαρο" της εξυγίανσης, αφού δεν υπάρχει κανένας άλλος που θα μπορούσε ανέξοδα να επωμιστεί τις ευθύνες.

Αν κάποιος προσπαθήσει να δεί και να μετρήσει πόσα εκατομμύρια ανθρώπους αφορούν αυτοί οι επιμέρους "διχασμοί" θα καταλάβει προς τα που οδηγούν αυτή τη χώρα οι ηγεσίες της. Το πρόβλημα αυτής χώρας είναι η κακοδιαχείριση απο τους κατα καιρούς διαχειριστές της. Αν θελήσει κάποιος να καταγράψει απο τις εφημερίδες και μόνο το κόστος των σκανδάλων που καταγγέλθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια θα διαπιστώσει ότι τα χρήματα που έφαγαν οι λίγοι αντιστοιχούσε τουλάχιστον στο 1/3 του δημόσιου χρέους. Αυτά τα χρήματα δεν πήγαν στις τσέπες ούτε του εργάτη, ούτε του υπαλλήλου ούτε του εμπόρου και του μικροεπιχειρηματία. Αυτά τα χρήματα πήγαν στις τσέπες κάποιων λίγων γνωστών και επώνυμων.

Αν ήθελαν οι σημερινοί διαχειριστές να λύσουν το πρόβλημα της κακοδιαχείρησης δεν θα ξεκινούσαν εφαρμόζοντας την στρατηγική του "προσώπου" η οποία είναι η πλέον ασφαλής όχι μόνο για να κρυφτούν στην σκιά οι πραγματικοί υπεύθυνοι αλλά και για να διαιωνιστεί το "σάπιο" καθεστώς της διακυβέρνησης του τόπου ,αλλά θα ερευνούσαν όλες τις μεγάλες δουλειές του δημοσίου. Αργά η γρήγορα θα διαπίστωναν τις κλεψιές ανα υπουργείο, ανα οργανισμό, ανα δημόσιο φορέα, ανα δήμο ,ανα νομαρχία , ανα περιφέρεια , ανα... και τότε η κάθε λαθροχειρία θα αποκτούσε "ταυτότητα" με την δημοσιοποίηση της με την παράλληλη αναφορά στον αρμόδιο υπουργό , υφυπουργό, γενικό γραμματέα ...Και απο εκεί και πέρα η δικαιοσύνη θα έπαιρνε την σκυτάλη.

Ενδεχομένως όμως οι σημερινοί αρχάγγελοι της κάθαρσης διαπίστωσαν ότι αυτή η λύση δεν βολεύει , αφού το μόνο που έχει αλλάξει σε αυτό τον τόπο, όσο αφορά στην διαχείριση του, είναι η αλλαγή στις ταμπέλες των προσώπων και σε όχι στα ίδια τα πρόσωπα . Και έτσι ξεκίνησαν να εφαρμόζουν την στρατηγική του διχασμού της ελληνικής κοινωνίας που τόσο έχει κοστίσει σε αυτό τον τόπο.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki