Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Απο το πετρέλαιο στο φυσικό αέριο με επιδότηση

Ενισχύσεις που θα φθάνουν έως και το 60% του κόστους προβλέπει το πρόγραμμα επιδότησης της μετατροπής κεντρικών θερμάνσεων από πετρελαίου σε φυσικού αερίου στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία.Σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά:

- Στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν μονοκατοικίες και πολυκατοικίες στις τρεις περιφέρειες, που βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης κάτω από 2.500 ευρώ ανά τετραγωνικό. Δεν θα υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια και οι αιτήσεις θα προκριθούν με σειρά προτεραιότητας, μέχρις εξάντλησης του προϋπολογισμού.

- Η επιδότηση εξαρτάται από το μέγεθος του καυστήρα. Έως 35.000 θερμίδες η ανώτατη ενίσχυση είναι 1000 ευρώ, ενώ από εκεί και πάνω η ενίσχυση διαφοροποιείται ανάλογα με το αν εκτός από τον καυστήρα θα αλλάξει και ο λέβητας. Συγκεκριμένα από 35.000- 120.000 θερμίδες η επιδότηση είναι 1500 ευρώ και 2000 με αλλαγή λέβητα, από 120.000-170.000 θερμίδες δίνονται 2300 ευρώ (3000 με αλλαγή λέβητα), από 170.000- 200.000 θερμίδες επιδότηση 3300 ευρώ (4.000 με αλλαγή λέβητα) και πάνω από 200.000 θερμίδες επιδότηση 4.700 ευρώ (5.500 με λέβητα).

- Ενδεικτικά, για μονοκατοικία το κόστος μετατροπής είναι 2.000 ευρώ και η επιδότηση 1.000 ευρώ. Για πολυκατοικία με 10 διαμερίσματα το κόστος μετατροπής είναι 5.000 ευρώ και η επιδότηση 3.000 ευρώ. Για πολυκατοικία με 20 διαμερίσματα το κόστος είναι 9.000 ευρώ και η επιδότηση θα είναι 5.500 ευρώ.

Οι τρεις ΕΠΑ (οι εταιρείες παροχής αερίου που δραστηριοποιούνται στις ισάριθμες περιφέρειες), ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν σε πρόσθετα κίνητρα, όπως εκπτώσεις στα τέλη σύνδεσης, χρηματοδότηση του υπόλοιπου κόστους, κλπ.

- Οι συμβάσεις θα πρέπει να υπογραφούν από αύριο 26 Σεπτεμβρίου, οι αιτήσεις υπαγωγής και τα δικαιολογητικά θα πρέπει να κατατεθούν ως τις 30 Απριλίου 2015 και τα τελικά δικαιολογητικά (τιμολόγια) ως τις 30 Ιουλίου 2015.

Ερωτηματικά για τους ελέγχους στην περιουσία

Με την απόφαση 1895 του 2018, το Συμβούλιο της Επικρατείας δέχτηκε προσφυγή φορολογούμενων  στους οποίους η φορολογική διοίκηση είχε προχωρήσει σε έλεγχο για αδικαιολόγητη προσαύξηση περιουσίας και τους είχε ανοίξει τους τραπεζικούς λογαριασμούς. Η αρχή για τον έλεγχο έγινε επειδή τραπεζικοί τους λογαριασμοί βρέθηκαν στην περιβόητη λίστα Λαγκάρντ, δηλαδή τη λίστα καταθετών σε κατάστημα ελβετικής τράπεζας. Πρόκειται για οικονομολόγο και τη σύζυγό του δικηγόρο σε κοινούς και ατομικούς λογαριασμούς των οποίων εντοπίσθηκαν καταθέσεις ποσών που δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν  από τα εισοδήματα που είχαν δηλώσει στις φορολογικές τους δηλώσεις.

 

Η φορολογική αρχή προχώρησε στην επιβολή τσουχτερών πρόσθετων φόρων και προστίμων που προσέγγισαν το 100% των ποσών που έκριναν οι ελεγκτές ότι απεκρύβησαν οι ελεγχόμενοι.  Στην απόφαση τονίζεται συγκεκριμένα ότι "η φορολογική αρχή πρέπει, ιδίως, να διαπιστώσει, κατά τρόπο αρκούντως τεκμηριωμένο ότι ο επιτηδευματίας εισέπραξε το επίμαχο ποσό ως αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών, στο πλαίσιο της επαγγελματικής του δραστηριότητας". Και προσθέτουν οι δικαστές: "η φορολογική αρχή δεν ανταποκρίνεται στο εν λόγω βάρος της σε περίπτωση, που δεν προβαίνει στην κατά τα ανωτέρω (τεκμηριωμένη) κρίση, αλλά απλώς θεωρεί ότι πρόκειται για περιουσιακή προσαύξηση άγνωστης προέλευσης (επομένως, δυνάμενη να προέρχεται και από πηγή ή αιτία μη αναγόμενη στην άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος) και, συνακόλουθα, …για εισόδημα από υπηρεσίες ελευθέριων επαγγελμάτων".

 

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω με απλά λόγια; Ότι οι ελεγκτές, παρά το γεγονός ότι στους λογαριασμούς των ελεγχόμενων εντοπίζουν ποσά που δεν δικαιολογούνται από τα δηλωμένα εισοδήματα, θα πρέπει να πραγματοποιούν έρευνα για κάθε μια συναλλαγή που εντοπίζουν προκειμένου, στο μέτρο του εφικτού, να στοιχειοθετήσουν ότι πρόκειται για εισόδημα από άσκηση της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας του ελεγχόμενου.

 

Στην περίπτωση που δεν στοιχειοθετούν ότι τα κατατεθειμένα ποσά προέρχονται από συγκεκριμένη πηγή, όπως είναι η άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας του ελεγχόμενου, τότε δεν στοιχειοθετείται  και η απόκρυψη φορολογητέας ύλης από την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας.

Οικοδομή : Η πορεία προς την καταρρευση

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, κατά το μήνα Μάιο 2010 , το μέγεθος της συνολικής Οικοδομικής Δραστηριότητας ( Ιδιωτικής- Δημόσιας) στο σύνολο της Χώρας μετρούμενο με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, ανήλθε σε 4.134 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 776,8 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 2.826,4 χιλιάδες m3 όγκου, παρουσίασε δηλαδή, μείωση κατά 12,4% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 22,6% στην επιφάνεια και κατά 22,0% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009 Το μέγεθος της Ιδιωτικής Οικοδομικής Δραστηριότητας, στο σύνολο της Χώρας, ανήλθε σε 4.114 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 765,3 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 2.781,1 χιλιάδες m3 όγκου, παρουσίασε, δηλαδή, μείωση κατά 11,8% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 21,3% στην επιφάνεια και κατά 19,9% στον όγκο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009 Κατά την χρονική περίοδο, Ιουνίου 2009 - Μαΐου 2010 η Ιδιωτική Οικοδομική Δραστηριότητα, εμφανίζει στο σύνολο της Χώρας, μείωση κατά 11,0% στον αριθμό των εκδοθεισών οικοδομικών αδειών, κατά 20,7% στην επιφάνεια και κατά 25,2% στον όγκο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο Ιουνίου 2008 - Μαΐου 2009 . Το ποσοστό συμμετοχής της Δημόσιας Οικοδομικής Δραστηριότητας στο συνολικό οικοδομικό όγκο, για την ανωτέρω περίοδο, είναι 3,6%. Το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου 2010,η Ιδιωτική Οικοδομική Δραστηριότητα, εμφανίζει στο σύνολο της Χώρας, μείωση κατά 7,2% στον αριθμό των εκδοθεισών οικοδομικών αδειών, κατά 16,3% στην επιφάνεια και κατά 22,4% στον όγκο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου - Μαΐου 2009

Η Ευρώπη στην πρέσα της λιτότητας

Στον αστερισμό της λιτότητας οι ευρωπαϊκές οικονομίες του νότου ενώ όλα δείχνουν ότι σύντομα η "δημοσιονομική πειθαρχία" θα κατεθυνθεί βοριότερα.. Η Γαλλία περικόπτει επιδόματα ενώ η νέα κυβέρνηση της Βρετανίας καταργεί ανεξάρτητες αρχές και κόβει τις πολυτελείς παροχές προς τους κυβερνητικούς αξιωματούχους. Ακόμη και η εύρωστη Δανία επανεξετάζει κοινωνικές παροχές κάνοντας την αρχή με τη περικοπή στην διάρκεια χορήγησης του επιδόματος ανεργίας. Ως και η κυβέρνηση της Ανγκελα Μέρκελ εξήγγειλε μέτρα δημοσιονομικής πειθαρχίας για την επόμενη χρονιά προκειμένου να μειωθεί το δημοσιονομικό έλλειμμα από 5% σε 3% ως το 2013.

Η ισπανική κυβέρνηση μειώνει από την 1η Ιουνίου τους μισθούς του δημόσιου τομέα κατά 5% ενώ μισθοί αλλά και συντάξεις παγώνουν ως το τέλος του 2011 . Η Πορτογαλία εξήγγγειλε και εφαρμόζει το πάγωμα των μισθών στο Δημόσιο ως το 2013. Για τους νεοπροσλαμβανομένους θεσπίζεται ειδικός βασικός μισθός κάτω του ορίου των 475 ευρώ που ίσχυε ως σήμερα. Επίσης καταργούνται πλήθος κοινωνικών επιδομάτων, μειώνεται το επίδομα ανεργίας και αυξάνονται έμμεσοι και άμεσοι φόροι. Στη Γαλλία η κυβέρνηση του Νικολά Σαρκοζί μειώνονται κατά 10% όλα τα βοηθήματα που δίνει το κράτος στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπως επιδοτήσεις ενοικίου, επιδόματα σε ανέργους, αγρότες, ΑΜΕΑ και κρατικές υποτροφίες. Επίσης περιορίζεται ο αριθμός του υπερτροφικού δημόσιου τομέα καθώς για κάθε δύο υπαλλήλους που συνταξιοδοτούνται θα προσλαμβάνεται μόνο ένας ενώ επανεξετάζει την πιθανότητα αύξησης της φορολογίας .

Στην Ιταλία το υπουργικό συμβούλιο της Ιταλίας υιοθέτησε τριετές πρόγραμμα περιστολής των δαπανών ενώ η Βρετανία προχωρά σε περικοπή των εξόδων τα οποία εν μέσω κρίσης μοιάζουν πολυτέλεια: αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, υπηρεσίες συμβούλων και αεροπορικά εισιτήρια στην πρώτη θέση (οι υπουργοί εντέλλονται να μετακινούνται με λεωφορεία, τρένα ή ακόμη και πεζή!)και συγχωνεύονται ή καταργούνται υπηρεσίες ενώ παγώνουν (μέχρι νεωτέρας) οι προσλήψεις στο Δημόσιο. Στην Δανία περικόπτεται η επιδότηση ανέργων η οποία θα παρέχεται για ο δύο αντί τεσσάρων ετών. επίσης μειώμονται οικογενειακά επιδόματα- αλλά και φοροελαφρύνσεις προς τα μεσαία εισοδήματα.

Το στοίχημα των επιτοκίων

Τα επιτόκια του ευρώ θα μείνουν στα σημερινά ιστορικά χαμηλά επίπεδα για τουλάχιστον ένα χρόνο. Την εκτίμηση αυτή διατυπώνουν κορυφαίοι οικονομικοί αναλυτές αναφερόμενοι στην πορεία των επιτοκίων. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το κόστος χρήματος που πληρώνουν οι δανειολήπτες θα μείνει αμετάβλητο αφού οι περισσότερες τράπεζες διαμορφώνουν την τιμολογιακή τους πολιτική με βάση τα στοιχεία κόστους . Αυτό σημαίνει ότι στην διάρκεια του επόμενου δωδεκαμήνου το κόστος των στεγαστικών δανείων αν και δεν θα σημειώσει αξιοσημείωτες μεταβολές εντούτοις είναι πολύ πιθανό να σημειώσει αύξηση της μίας ποσοστιαίας μονάδαs. Από την άλλη πλευρά, σίγουρα όσοι έχουν στεγαστικά δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου με βάση το επιτόκιο της ευρωπαϊκής κεντρικής τράπεζας είναι λιγότερο εκτεθειμένοι στην αύξηση του κόστους εξυπηρέτησης του δανείου σε σχέση με εκείνους που το επιτόκιο του βασίζεται στην διατραπεζική αγορά . Σε κάθε περίπτωση όμως, τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία καθιστούν τις εξελίξεις στο κόστος χρήματος ανεξάρτητες από την νομισματική πολιτική που θα ακολουθηθεί στην ευρωζώνη . Αυτό αποτελεί ένα ακόμα κίνδυνο για την ανάκαμψη της αγοράς , καθώς η ΕΚΤ στην πολιτική των επιτοκίων της λαμβάνει υπόψη τους ευρωπαϊκούς ρυθμούς ανάκαμψης και την πορεία του πληθωρισμού. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση των επιτοκίων αν διαπιστώσει ότι η οικονομία της ευρωζώνης απειλείται από υπερθέρμανση ανεξάρτητα από το αν η ανάπτυξη στην Ελλάδα είναι αρνητική. Μία τέτοια εξέλιξη φυσικά θα καταστήσει την διαδικασία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας αλλά και της αγοράς ακινήτων ακόμα πιο δύσκολη.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki