Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Πεθαίνοντας στην Δ. Αττική

Μεγάλες συγκεντρώσεις ολικού, αλλά και εξασθενούς χρωμίου, εντοπίστηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο, στο ρέμα «Μαύρη Ώρα», που ξεκινά από τις βόρειες περιοχές του Ασπροπύργου και καταλήγει στον Σκαραμαγκά. Είναι η ίδια ουσία που θεωρείται υπεύθυνη για τη θανάτωση κάθε μορφής ζωής στον Ασωπό ποταμό και την εκτόξευση των ποσοστών καρκίνου στα Οινόφυτα και σ άλλα χωριά της Βοιωτίας.

Ο Ασπρόπυργος, όπως και η ευρύτερη περιοχή του Θριάσιου Πεδίου (Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, Μάνδρα, Μαγούλα) είναι από τις πιο υποβαθμισμένες στην Ελλάδα. Στην περιοχή του Θριάσιου είναι εγκατεστημένες 670 βιομηχανικές μονάδες, το 40% της βιομηχανίας της χώρας, εκ των οποίων: τρία διυλιστήρια, δύο χαλυβουργεία, δύο τσιμεντοβιομηχανίες, μία βιομηχανία πυρομαχικών, εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων πετρελαίου, τρεις μονάδες αναγέννησης ορυκτελαίων, μία χαρτοβιομηχανία, πολλές χημικές βιομηχανίες, βιομηχανίες και βιοτεχνίες πλαστικών - ελαστικών, λατομεία και πολλές μικρότερες μονάδες. Η περιβαλλοντική επιβάρυνση του Θριάσιου αφορά ολόκληρη την Αττική, γιατί οι ρύποι της Ελευσίνας μεταφέρονται, μέσω του αέρα και των νερών, σε όλο το λεκανοπέδιο όπου εκεί αθροίζονται με τους αστικούς ρύπους και τους ρύπους που προέρχονται από τα υπόλοιπα γειτονικά βιομηχανικά κέντρα.

Aπό το 1960 που ξεκίνησε η βιομηχανική δραστηριότητα στην περιοχή, η υποβάθμιση ξεκίνησε απο την αρχή  από ατμοσφαιρική ρύπανση, μετά προστέθηκε και η ρύπανση του κόλπου της Ελευσίνας και η ρύπανση των υπογείων υδάτων. Μία άλλη πηγή μόλυνσης αποτελεί η χωματερή των Άνω Λιοσίων, της οποίας τα στραγγίσματα έχουν φθάσει από το έδαφος στο υπέδαφος και στον κόλπο της Ελευσίνας».

Οι δασικοί χάρτες στην Ηλεία

Τους δασικούς χάρτες που αναρτήθηκαν για τον Νομό Ηλείας παρουσίασε , ο Ειδικός Γραμματέας Δασών, Γιώργος Αμοργιανιώτης, στον Πύργο, σε εκδήλωση που συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας της Αποκενρτωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου- Στερεάς και Ιονίων Νήσων, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, εκπρόσωποι των ΟΤΑ, των Υπηρεσίων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, των Υπηρεσιών της Περιφέρειας και φορέων, καθώς και δημοσιογράφοι. Οι δασικοί χάρτες που αναρτήθηκαν στον Πύργο αφορούν σε έκταση 40.000 στρέμματα περίπου, και τους επόμενους μήνες, μετά την εξέταση των αντιρρήσεων που τυχόν υποβληθούν, θα καταστούν οριστικοί, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, για τον Νομό Ηλείας, έναν νομό πυρόπληκτο, με ακόμη ανοικτές πληγές, όπου οριοθετείται και καταγράφεται με διαφάνεια τι είναι δάσος και δασική έκταση. Επιπλέον, την Δευτέρα αναρτήθηκαν οι δασικοί χάρτες στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη, που αφορούν σε 23.000 στρέμματα και 25.000 στρέμματα αντίστοιχα. Το επόμενο διάστημα, το ΥΠΕΚΑ προγραμματίζει την οικονομική ενίσχυση των δασικών υπηρεσιών των αποκεντρωμένων Διοικήσεων, ώστε να προβούν στην επικαιροποίηση και στην συνέχεια την ανάρτηση 330 θεωρημένων δασικών χαρτών που αφορούν σε αντίστοιχους ΟΤΑ σε όλη τη χώρα, καθώς και στην ανάρτηση των δασικών χαρτών σε άλλους 113 ΟΤΑ, που βρίσκονται στο στάδιο του ελέγχου και της θεώρησης από τις δασικές υπηρεσίες. Παράλληλα, θα υποστηριχθεί το πρόγραμμα της Κτηματολόγιο ΑΕ για την κατάρτιση δασικών χαρτών σε 11 νομούς της χώρας στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

«Τέλος εποχής»

«Τέλος εποχής» για την  βιομηχανία δομικών υλικών «Φίλκεραμ-Johnson», η οποία προχωρεί αυτές τις ημέρες σταδιακά σε απόλυση των 220 εναπομείναντων εργαζόμενων της, όντας σε παραγωγική αδράνεια πάνω από εννιά μήνες. Πρόσφατη δικαστική απόφαση οδηγεί την ιστορική βορειοελλαδική εταιρεία, η οποία φέτος θα συμπλήρωνε μισό αιώνα ζωής, στην πτώχευση και οι εργαζόμενοί της, έπειτα από ένα χρόνο κινητοποιήσεων, αναμένουν τις αποζημιώσεις τους και δεδουλευμένα δέκα μηνών, τα οποία τους οφείλονται. Η αίτηση πτώχευσης κατατέθηκε από τη διοίκηση της επιχείρησης στις 13 Ιουλίου 2011 και εκδικάστηκε την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ από τον περσινό Μάρτιο η «Φίλκεραμ» είχε σταματήσει κάθε παραγωγική δραστηριότητα, συνεπεία της πτώσης της ζήτησης και της περιορισμένης τραπεζικής χρηματοδότησης. Η «Φίλκεραμ-Johnson Α.Ε. ιδρύθηκε το 1962 από την οικογένεια Φιλίππου και το Χ. Κωνσταντόπουλο, ενώ ξεκίνησε πρώτη στην Ελλάδα την παραγωγή κεραμικών πλακιδίων με 18 άτομα και παραγωγή 80.000 τ.μ. το χρόνο.

Στο απόγειο της δραστηριότητάς της έφτασε να απασχολεί 400 άτομα για την παραγωγή 4.500.000 τ.μ. ετησίως, ενώ το 30% της παραγωγής κατευθυνόταν σε 29 χώρες, ήτοι βρισκόταν μεταξύ των μεγαλυτέρων βιομηχανιών παραγωγής κεραμικών πλακιδίων στην Ευρώπη. Δίπλα στη μητρική εταιρεία προστέθηκε από το 1982 η θυγατρική «Βιομηχανική Μεταλλευτική Α.Ε.», που παρήγαγε και διέθετε υλικά δόμησης. Στον όμιλο προστέθηκε αργότερα το 1994 και η εξειδικευμένη εταιρεία «Ιππόκαμπος Α.Ε.», που αποτέλεσε το πρώτο ελληνικό εργοστάσιο παραγωγής ειδικών κεραμικών τεμαχίων πισίνας, κατέχοντας μερίδιο 45% στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, μέσα στο 2002 η «Ιππόκαμπος» είχε ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα που αφορούσε στη διεύρυνση της δραστηριότητάς της και την αναβάθμιση του μηχανολογικού της εξοπλισμού. Η «Φίλκεραμ» ήταν πιστοποιημένη κατά ISO 9001 και η γκάμα της έφτασε τα 1.200 και πλέον προϊόντα για κάθε βιομηχανική και επαγγελματική εφαρμογή. 55 εκατ. ευρώ πωλήσεις Το 2007 πραγματοποίησε τζίρο 55 εκατ. ευρώ και τον Οκτώβριο του 2008 εγκαινίασε ένα νέο σύγχρονο εργοστάσιο και ξεκίνησε το κλείσιμο παλαιότερων μονάδων με παράλληλη μείωση των εργαζόμενων. Το φαινόμενο αυτό συνεχίστηκε όλο το 2009, με περισσότερες από 140 αποχωρήσεις προσωπικού. Ταυτόχρονα, άρχισαν να δίνονται διαθεσιμότητες στο υπόλοιπο προσωπικό και το 2010 η διοίκηση της εταιρείας εξάντλησε το περιθώριο τρίμηνης διαθεσιμότητας για όλους τους απασχολούμενους.

Από το πρώτο τρίμηνο του 2011 η παραγωγική μονάδα «νέκρωσε», τέθηκε εκ νέου σε τρίμηνη διαθεσιμότητα το προσωπικό και τον περσινό Απρίλιο η διοίκηση έστειλε εξώδικο στο σωματείο των εργαζόμενων, ζητώντας διαβούλευση για ομαδικές απολύσεις και επισημαίνοντας σε τριμερή συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας ότι η εταιρεία δεν μπορεί να ξαναλειτουργήσει. Οι 220 εναπομείναντες εργαζόμενοι από ένα σημείο και έπειτα έμειναν εντελώς απλήρωτοι, ενώ όσο ήταν σε διαθεσιμότητα λάμβαναν τις μισές από τις κανονικές αποδοχές. Το μόνο πάγιο της επιχείρησης, που εκτιμάται ότι επενδυτικά παρουσιάζει ενδιαφέρον, είναι το ακίνητο του εργοστασίου.

Οι αληθινοί ρυθμιστές της αγοράς

Οι τράπεζες αποδεικνύονται οι μεγάλοι ρυθμιστές της πορείας της αγοράς ακινήτων και ο ρόλος τα επόμενα χρόνια αναμένεται να είναι καθοριστικός όχι μόνο λόγω της άρνησης τους να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις και την αγορά κατοικίας αλλά και από την στάση που θα ακολουθήσουν ως προς την διαχείριση των «κόκκινων δανείων». Η αναμενόμενη έκρηξη των κατασχεμένων ακινήτων εξαιτίας της αδυναμίας αποπληρωμής των δανείων είναι αυτή τη στιγμή ο τρόμος όσων ασχολούνται με την αγορά ακινήτων. Η τακτική που θα ακολουθήσουν οι τράπεζες τόσο ως προς τις κατασχέσεις όσο και ως προς τους πλειστηριασμούς είναι παράγοντες που μπορεί να τινάξουν στον «αέρα» την αγορά ακινήτων. Και αυτό διότι οι εκτιμήσεις των ειδικών αναφέρουν ότι τα "κόκκινα" δάνεια θα αυξηθούν. Παράγων αβεβαιότητας είναι τυχόν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς των ακινήτων που έχουν τεθεί ως εγγύηση σε τραπεζικά δάνεια. Θεωρείται δεδομένο ότι οι επίτροποι θα πιέσουν για αλλαγή του ισχύοντος πλαισίου πχ «πάγωμα» πλειστηριασμών , κατάργηση του κατωτάτου ορίου στην τιμή εκκίνησης , επιτάχυνση του χρόνου και αυτό θα προκαλέσει έκρηξη της προσφοράς. Ήδη αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά προεξοφλεί:

• Εκρηξη του ποσοστού των "κόκκινων" δανείων.

• Πτώση των τιμών εφόσον οι τράπεζες "ξεπουλήσουν" τα ακίνητα που παίρνουν από τους κακοπληρωτές.

•Το πλήρες πάγωμα των στεγαστικών δανείων. Χωρίς δανειοδότηση δεν θα γίνονται αγοραπωλησίες, παρά μόνο από τους έχοντες ρευστό, που όμως είναι λίγοι. Ετσι, αν φέτος γίνουν 25.000 αγοραπωλησίες ακινήτων, το 2012 μπορεί να κινηθούν γύρω στις 15.000.

Τα μεγάλα έργα της Α΄Χρεωκοπίας

Θα μπορούσε κανείς να πεί ότι η Αθήνα πήρε δύο κληρονομιές από τους Ολυμπιακούς Αγώνες αφού κανείς δεν θα πρέπει να υποβαθμίζει την σημασία που είχαν για την πόλη οι αγώνες του ΄96. Σύμφωνα με ιστορικούς της εποχής οι Ολυμπιακοί Αγώνες τότε δημιούργησαν το κατάλληλο υπόβαθρο για να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των βασικών υποδομών της πόλης. Ουσιαστικά τα πρώτα απτά σημάδια της ανάγκης για την προσαρμογή της πόλης στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές άρχισαν να εμφανίζονται αμέσως μετά τους αγώνες.

Το 1896 έκανε την εμφανισή του στους αθηναϊκούς δρόμους (;) το πρώτο αυτοκίνητο. Ο ιδιοκτήτης το, ο Κ. Χριστομάνος, το είχε φέρει από την Γαλλία αλλά οι τεχνικές «ταλαιπωρίες» -και όχι μόνο- είχαν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να «ζήσει» μόλις τρία χρόνια. Σίγουρα όμως είχε πολύ καλύτερη τύχη από το ΙΧ ενός ομογενή από την Ρωσία το οποίο «επιβίωσε» μόλις λίγες μέρες. Το αυτοκίνητο όμως ήταν ο προπομπός μεγάλων αλλαγών σε όλο το δίκτυο των υποδομών. Η αρχή έγινε με την ηλεκτροδότηση της πόλης . Το 1902 ξεκινά τη λειτουργία του το εργοστάσιο ηλεκτρισμού στο Νέο Φάληρο η παραγωγή ενέργειας του οποίου μπορούσε να καλύψει όχι μόνο τις οικιακές αλλά και τη ζήτηση από τη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις μεταφοράς. Δύο χρόνια μετα ο μέχρι τότε ατμοκίνητος σιδηρόδρομος Αθήνα-Πειραιά μετατράπηκε σε ηλεκτροκίνητο ενώ απέκτησε και διπλή γραμμή. Περι το 1908 μάλιστα ξεκίνησε η γραμμή ηλεκτροκίνητου τραμ Ομόνοιας-Σταθμού Λαρίσσης με εισιτήριο 10 λεπτών.

Το 1900 η Αθήνα απέκτησε και ένα οδικό άξονα. Ηταν η λεωφόρος που συνεδεε το Φάληρο με την Αθήνα –η γνωστή ως Λεωφόρος Συγγρού-.Η έναρξης της λειτουργίας της όμως καθυστέρησε αρκετά χρόνια λόγω προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις των οικοπέδων που ήταν απαραίτητα για την κατασκευή της –η ιστορία επαναλήφθηκε μετα από ένα αιώνα με του σύγρχονους ολυμπιακούς-. Οι επενδύσεις στις μεταφορές ολοκληρώθηκαν με την ασφαλτόστρωση της πόλης της Αθήνας. Πρώτα ασφαλτοστρώθηκε η οδός Αιόλου και ακολούθησαν η Σταδίου, η πλατεία Ομονοίας , η Αθηνάς , Πανεπιστημίου και η Πλατεία Συντάγματος. Αν και δεν ακούσθηκαν γκρίνιες για κακοτεχνίες εντούτοις δημιουργήθηκε τεράστιο θόρυβος για το κόστος αφού το τίμημα των 20 φράγκων το τετραγωνικό που καταβλήθηκε στην αγγλική εταιρία που είχε αναλάβει την ασφαλτόστρωση της Αιόλου ήταν σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό ζητήθηκε από την ανάδοχο των έργων της ασφαλτόστρωσης της Σταδίου (άλλη μία περίπτωση επανάληψης της ιστορίας). Σημαντικές ήταν όμως και οι επενδύσεις στις επικοινωνίες .

Το 1908 έγινε η εγκατάσταση στο ταχυδρομείο δύο τηλεφωνικών μηχανημάτων τα οποία μπορούσαν να εξυπηρετήσουν 1000 περίπου συνδρομητές. Αντίθετα τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης ήταν σε τραγική κατάσταση αφού το πανάρχαιο δίκτυο ύδρευσης και διανομής ήταν εκτεθειμένο όχι μόνο σε μικρόβια αλλά και σε… βατράχια. Περι το 1907 ένας Αθηναίος που κατοικούσε στο κέντρο της πρωτευουσας είδε να ξεπετάγονται από τη βρύση του σπιτιού του …25 βατράχια. Ακόμα μεγαλύτερα ήταν τα προβλήματα με την αποχέτευση το οποίο ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο και οι οικοδομές της πρωτεύουσας εξυπηρετούντο από βόθρους, Αποτέλεσμα ήταν ο υδροφόρος ορίζοντας αλλά και το δίκτυο ύδρευσης να βρίσκεται συνεχώς όμηρος των μικροβίων .

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki