Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Σχέδιο:Δραπετσώνα

Ο Υπουργός ΠΑΠΕΝ Παναγ. Λαφαζάνης και ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και τον αντιπεριφερειάρχη Γιώργο Γαβρίλη και την καθοριστική συμβολή του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας επεξεργάστηκαν τροπολογία για την ΑΝΑΠΛΑΣΗ της περιοχής της Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου (πρώην Λιπάσματα).

Η τροπολογία, η οποία υποστηρίζεται και από το Δήμο Πειραιά και όλους τους Δήμους της Β’ Πειραιά και θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση σε επόμενο νομοσχέδιο στη Βουλή, ακυρώνει τη δυνατότητα να εγκατασταθούν, όπως κακώς προέβλεπε ο ν. 4277/14, στην εν λόγω περιοχή βιομηχανικές, μεταποιητικές και άλλες χρήσεις που αλλοιώνουν και επιβαρύνουν το φυσικό περιβάλλον και το ιδιαίτερο κάλλος της παραθαλάσσιας ζώνης.

Ταυτόχρονα, η περιοχή αυτή με τις χρήσεις πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού και κοινής ωφέλειας που προβλέπονται, σχεδιάζεται ως περιοχή στρατηγικής παρέμβασης για την ποιοτική αναβάθμιση του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας και όλης της ζώνης Α’ και Β’ Πειραιά.

Ολόκληρη η Τροπολογία με την Αιτιολογική της Έκθεση έχουν ως εξής:

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

 

1. Αντικαθίσταται η παράγραφος 5 του τμήματος του Παραρτήματος IV του ν.4277/2014 «Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής και άλλες διατάξεις» (Α’ 156), το οποίο αναφέρεται στα «Προγράμματα Ειδικών Παρεμβάσεων Μητροπολιτικού Χαρακτήρα για την Αττική», της παραγράφου 4 του άρθρου 14 του νόμου αυτού,  ως εξής:

«5. Οργανωμένη πολεοδομική ανασυγκρότηση – ανάπτυξη στο παραλιακό μέτωπο 640 στρεμμάτων του δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, αξιοποιώντας πλεονεκτήματα της θέσης λόγω γειτνίασης με το  λιμένα Πειραιά, σύμφωνα με τις εξής κατευθύνσεις:

α) Δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας για την αναβάθμιση του δυτικού Πειραιά, με χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής.

Έμφαση δίνεται στην ενίσχυση χρήσεων, αυτού του χαρακτήρα, άμεσα συνδεδεμένων με τη λειτουργία του αστικού ιστού και στην χωροθέτηση συμπληρωματικών χρήσεων της αναψυχής προς το θαλάσσιο μέτωπο.

β) Εξασφάλιση σημαντικών αδόμητων χώρων για κοινόχρηστες χρήσεις και χρήσεις αναψυχής στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής ενδοχώρας και παραλιακού μετώπου με τη δημιουργία εκτεταμένου πάρκου κοινόχρηστου πρασίνου, που θα προκύψει στο μεγαλύτερο ποσοστό από την εφαρμογή εργαλείων πολιτικής γης και εισφορών, όπως αυτά θα καθοριστούν από την πολεοδομική μελέτη ανάπλασης που θα εκπονηθεί από το δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας. Η χρήση αναψυχής θα εφαρμοστεί μετά την εξειδίκευση της από την πολεοδομική μελέτη.

Ο μέγιστος συντελεστής δόμησης που είναι δυνατόν να καθοριστεί από την πολεοδομική μελέτη ορίζεται σε 0,15 επί της συνολικής έκτασης.

γ) Προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές στις ανωτέρω χρήσεις δραστηριότητες, οι οποίες θα ανάγονται στην ιστορικότητα, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της περιοχής.

δ) Εξασφάλιση αποτελεσματικής προσπέλασης με μέσα σταθερής τροχιάς για την εξυπηρέτηση του Πειραιά, αλλά και για τη σύνδεση της περιοχής με το δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας».

2. Η περίπτωση (ε) της παραγράφου Α.2 της  υπ’ αριθμ. 20422/15-4-2014 απόφασης του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Έγκριση τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου ( ΓΠΣ) της δημοτικής ενότητας Κερατσινίου του δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας ( Ν. Αττικής )» (ΦΕΚ ΑΑΠ 142) αντικαθίσταται ως εξής:

«ε. Τον καθορισμό Περιοχής Ανάπλασης και  Ειδικής Παρέμβασης Μητροπολιτικού Χαρακτήρα της παραγράφου 4 του άρθρου 14 του ν.4277/2014, όπως ισχύει, ως πόλου υπερτοπικής εμβέλειας, επιφάνειας 640 στρεμμάτων στο παραλιακό μέτωπο του δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, με χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής, με προτεινόμενο συντελεστή δόμησης 0,1 στο σύνολο της έκτασης, όπως η περιοχή φαίνεται στο χάρτη Π-1 σε κλίμακα 1:10.000, ο οποίος δημοσιεύεται με την παρούσα ρύθμιση και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής».

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Η πρώην λιμενοβιομηχανική ζώνη Κερατσινίου – Δραπετσώνας, δηλαδή η ευρύτερη παραλιακή περιοχή γύρω από το παλιό εργοστάσιο Λιπασμάτων, που βρίσκεται μεταξύ του επιβατικού και εμπορικού λιμένα του Πειραιά, αποτελεί μία ζωτικής σημασίας από άποψη θέσης, περιοχή για τον δυτικό Πειραιά και ειδικότερα, για το δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας.

Η περιοχή αυτή που αποτελούσε στο παρελθόν μια βασική βιομηχανική ζώνη για την περιοχή του Πειραιά είναι σήμερα ανενεργή βιομηχανικά, τα περισσότερα βιομηχανικά κτίρια έχουν κατεδαφιστεί και εμφανίζει σημαντικά προβλήματα περιβαλλοντικής υποβάθμισης.

Οι ισχύουσες διατάξεις υποβαθμίζουν σημαντικά το περιβαλλοντικό ισοζύγιο της ευρύτερης περιοχής του δυτικού Πειραιά και ταυτόχρονα του δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας.

Οι συνολικές χρήσεις γης που είχαν προσδιοριστεί για τη συγκεκριμένη περιοχή υποβάθμιζαν έτι περαιτέρω με χρήσεις βιομηχανικές, μεταποιητικές κλπ αλλοιώνοντας το φυσικό περιβάλλον, χωρίς να στοχεύουν στην βελτίωση της επιβεβαρυμμένης ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Η περιοχή αυτή προβλέπεται πλέον ως περιοχή στρατηγικής παρέμβασης για την ποιοτική αναβάθμιση του δυτικού Πειραιά, όσο και για το δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, με την εξασφάλιση υψηλής ποιότητας περιβάλλοντος και υποδομών, κύριων λειτουργιών, καθώς και διεξόδου αναψυχής προς το θαλάσσιο μέτωπο.

Συγκεκριμένα, προτείνονται χρήσεις αναψυχής, καθώς και χώροι αστικού πρασίνου, εμπλουτισμένες με εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας, οι οποίες θα εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τόσο τις ανάγκες του εν λόγω δήμου, όσο και τις ανάγκες του δυτικού Πειραιά.

Επίσης προτείνεται η πολεοδόμηση της περιοχής, ώστε να υπαχθεί στις διατάξεις εισφορών σε γη και να εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι και αναγκαίοι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι, που θα καθοριστούν από την πολεοδομική μελέτη.

Οι χρήσεις θα εξειδικευτούν από την πολεοδομική μελέτη ανάπλασης, η οποία θα εκπονηθεί από το δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας.

Ταυτόχρονα με την παρούσα διάταξη προσαρμόζεται, αντίστοιχα, η σχετική διάταξη της τροποποίησης του ΓΠΣ της δημοτικής ενότητας Κερατσινίου – Δραπετσώνας ( υπ’ αριθμ. 20422/2014 ΦΕΚ ΑΑΠ 142).

Η προτεινόμενη ρύθμιση στο σύνολο της τυγχάνει της στήριξης του δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, για την επεξεργασία της οποίας ο Δήμος συνέβαλε ουσιωδώς και το δημοτικό του Συμβούλιο την ενέκρινε με την υπ’ αριθμόν 70/2015 απόφασή του. Υπογραμμίζεται, επίσης, ότι την εν λόγω ρύθμιση στηρίζει και ψήφισε ο Δήμος Πειραιά και όλοι οι δήμοι της Β’ Περιφέρειας Πειραιά, Νίκαιας-Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος, Σαλαμίνας, γεγονός που αναδεικνύει την ευρύτατη κοινωνική αποδοχή της ρύθμισης.

Πτώση των τιμών μέχρι το 2017 και βλέπουμε...

Πτώση των τιμών των κατοικιών στην Ελλάδα κατά 6% «βλέπει» , ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch, και την προσεχή διετία, έστω και με χαμηλότερο ρυθμό . Συγκεκριμένα, για το 2016 προβλέπεται μείωση τιμών κατά 4% και το 2017 πτώση κατά 2%. Εφόσον επιβεβαιωθούν οι σχετικές εκτιμήσεις, τότε η συνολική πτώση των τιμών των κατοικιών στην Ελλάδα αναμένεται να προσεγγίσει και πιθανώς και να ξεπεράσει το 45%, ενώ στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, θα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Στη σχετική της ανάλυση, η Fitch στέκεται στο ζήτημα των πλειστηριασμών ακινήτων, τονίζοντας ότι είναι απίθανο να αυξηθούν, παρά τη χαλάρωση του θεσμικού πλαισίου, καθώς δεν υπάρχει ρευστότητα στην αγορά και οι αξίες συνεχίζουν να μειώνονται. Ωστόσο, τονίζεται ότι ο φόβος που θα προκληθεί στους «στρατηγικούς κακοπληρωτές», όπως αναφέρονται χαρακτηριστικά, είναι πιθανό να τους κινητοποιήσει και να προχωρήσουν σε κινήσεις αποπληρωμής μέρους των οφειλών τους. Η Fitch τονίζει επίσης ότι οι συζητήσεις με τις ελληνικές τράπεζες αποκαλύπτουν μικρή προθυμία των τελευταίων να επιταχύνουν τη διαδικασία ανάκτησης ακινήτων, δηλαδή τις κατασχέσεις, ακόμα και μετά τις προωθούμενες αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου, παρότι εφόσον διευκολυνθούν οι πλειστηριασμοί κύριας κατοικίας, θεωρητικά δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να αυξηθεί η ροή κεφαλαίων από τις κατασχέσεις.

Η κατάσταση της αγοράς

Δυστυχώς βρισκόμαστε σε μια αβέβαιη οικονομικά και κοινωνικά εποχή λόγω του κορωναιού χωρίς να γνωρίζουμε με βεβαιότητα τι μέλλει γενέσθαι . Η ελληνική οικονομία όπως και άλλες οικονομίες παγκοσμίως έχουν μια καθοδική πορεία με εκατομμύρια εταιρείες να σημειώνουν ζημιές στο ιστορικό τους, πολλές άλλες -άγνωστος ο αριθμός τους – να πτωχεύουν ενώ κανείς δε γνωρίζει με βεβαιότητα πότε θα ξανά ανακάμψουν.

 

Η καλοκαιρινή τουριστική σεζόν ήταν η χειρότερη εδώ και δεκαετίες, ο τζίρος των περισσοτέρων επιχειρήσεων που ασχολούνται μ’ αυτή μειώθηκε άνω των 70%. Οι ξένοι επενδυτές κρατούν στάση αναμονής είτε γιατί αναμένουν μια διόρθωση τιμών είτε γιατί δεν μπορούν να ταξιδέψουν. Έτσι, λοιπόν, στην ελληνική κτηματαγορά αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται κατά το πλείστων Έλληνες. Παρ ’ότι δεν υπάρχουν αρκετές αγοροπωλησίες και μισθώσεις, οι τιμές δεν έχουν μειωθεί στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδος και σε πολλά είδη ακινήτων και μάλιστα σε ορισμένες περιοχές παρατηρούνται και μικρές αυξήσεις, όπως, για παράδειγμα, σε ακίνητα εισοδήματος, σε πολύ εμπορικούς δρόμους και γειτονιές, σε κατοικίες της τελευταίας δεκαετίας στα Νότια και Βόρεια Προάστια αλλά και σε οικόπεδα με υψηλό συντελεστή δόμησης στα Νότια και στα Ανατολικά Προάστια αλλά και στο κέντρο της Αθήνας. Η μόδα των βραχυχρόνιων μισθώσεων και η αγορά παλιών διαμερισμάτων και μικρών αυτοτελών κτιρίων,  έχει εξαφανιστεί όπως επίσης έχουν εξαφανιστεί και οι ξένοι αγοραστές, μη κάτοικοι Ευρωπαϊκών χωρών, που αγόραζαν ακίνητα με σκοπό την απόκτηση άδειας παραμονής στη χώρα μας.

 

Η έκπληξη της φετινής χειμερινής περιόδου είναι η αύξηση των μισθώσεων και αγορών τουριστικών χειμερινών καταλυμάτων από Έλληνες, ιδιαίτερα από Αθηναίους στην περιοχή του Παρνασσού- Αράχωβα  αλλά και των Καλαβρύτων. Ο όγκος συναλλαγών συγκρίνεται με εποχή προ μνημονίου με αύξηση των τιμών και υψηλό ενδιαφέρον. Ο λόγος είναι ότι κανείς δεν προτίθεται να ταξιδέψει αυτό το χειμώνα στο εξωτερικό και ιδιαίτερα τις μέρες των Χριστουγέννων – Φώτων- Πρωτοχρονιάς και θα προτιμήσουν να κάνουν τις χειμερινές τους διακοπές με ασφάλεια και οικονομία σε χειμερινά τουριστικά καταλύματα κοντά στη μόνιμη κατοικία τους. Αυτή θα είναι η καινοτομία της ελληνικής κτηματαγοράς στο κλείσιμο αυτής της χρονιάς και αναμένουμε τις εξελίξεις του εμβολίου και του φαρμάκου για να δοθεί ένα τέλος σ’ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση λόγω του ιού, κατά τη γνώμη μου θα υπάρξει ομαλοποίηση μετά το 2022.

 

Άρθρο του Γ. Ρεβύθη

Το χάος στις πολεοδομίες

Αύξηση των αυθαίρετων κατασκευών, αδυναμία είσπραξης των σχετικών προστίμων, μη επιβολή των αναλογούντων νέων και καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη. Σύμφωνα με την ανεξάρτητη αρχή, βασική αιτία του προβλήματος αποτελεί η αδυναμία οργάνωσης αυτοτελών πολεοδοµικών υπηρεσιών από τους περισσότερους δήµους, (όπως προβλέπει το πρόγραμμα «Καλλικράτης»), με αποτέλεσμα το βάρος να πέφτει στους κεντρικούς δήμους, οι πολεοδομικές υπηρεσίες των οποίων είναι υποστελεχωμένες και με ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή. Το πρόβλημα επισημαίνει ο αναπληρωτής Συνήγορος του Πολίτη Βασίλης Καρύδης με επιστολή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτη Κουρουμπλή, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Παναγιώτη Σκουρλέτη και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο. Στην επιστολή γίνεται λόγος για «ακραία προβλήματα κακοδιοίκησης», εξαιτίας σοβαρών καθυστερήσεων διεκπεραίωσης των πολεοδομικών ζητημάτων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται αδυναμία άμεσης χρέωσης των υποθέσεων που εισέρχονται για εξέταση στους δήμους λόγω του σωρευμένου όγκου παλαιότερων αδιεκπεραίωτων φακέλων. Ο ΣτΠ χαρακτηρίζει ανησυχητική την αδυναμία ελέγχου των αυθαίρετων κατασκευών, «η οποία φανερά συντείνει στην επέκταση των παραβατικών φαινομένων μέσω της ατιμωρησίας τους». Η μη τήρηση των διαδικασιών περί αυθαιρέτων έχει ως αποτέλεσμα να μην εισπράττονται τα πρόστιμα και να μην επιβάλλονται νέα, ενώ παρατηρούνται και μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών, με αρνητικές επιπτώσεις στην έτσι κι' αλλιώς υποτονική οικοδομική δραστηριότητα. Σύμφωνα με τον Συνήγορο, τα προβλήµατα αυτά διαιωνίζονται και πολλαπλασιάζονται λόγω των συνεχών παρατάσεων που δίνονται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για τη σύσταση των υπηρεσιών δόµησης στους δήμους, με αποτέλεσμα την σχετική διοικητική υποστήριξη να αναλάβουν οι ΟΤΑ που είναι έδρες των νομών. Στην επιστολή του ο κ. Καρύδης επισημαίνει ως προτεραιότητα τη µη περαιτέρω παράταση στην εφαρμογή των πολεοδοµικών αρµοδιοτήτων των δήμων, καθώς και τη θέσπιση καταληκτικής προθεσµίας για την υποχρεωτική περαίωση υλοποίησης των νέων δηµοτικών υπηρεσιών. Επίσης, σημειώνει ότι σηµαντική βοήθεια θα προσφέρει η δηµιουργία βάσης δεδοµένων στο υπουργείο Εσωτερικών για τη συγκέντρωση πληροφοριών, µε στόχο την εκτίµηση της ορθής λειτουργίας και των αναγκών των δήµων (πχ. στελέχωση - υλικοτεχνική υποδοµή), σε σχέση µε τις υπό σύσταση πολεοδοµικές υπηρεσίες.

Τα σχέδια για τις αποδείξεις

Νέο σύστημα συλλογής αποδείξεων με φορο-εκπτώσεις 30% από επαγγέλματα και υπηρεσίες που παρουσιάζουν υψηλή φοροδιαφυγή καθιερώνει από το νέο έτος το υπουργείο Οικονομικών.

 

Το νέο σύστημα εντάσσεται στο πακέτο των μέτρων ενθάρρυνσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών για την τόνωση της οικονομίας, που θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς πολλές από τις νέες δράσεις περιλαμβάνονται στη λίστα με τις μεταρρυθμίσεις του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης για την περίοδο 2021 - 2025.

 

Στο υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσουν, το επόμενο διάστημα, στην κατάρτιση σχετικού νομοσχεδίου που θα κατατεθεί τον Νοέμβριο στη Βουλή και θα εξασφαλίζει έκπτωση 30% από το φορολογητέο εισόδημα στους φορολογούμενους που θα κόβουν αποδείξεις με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής από συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών, όπως συνεργεία αυτοκινήτων, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ταβέρνες, μπαρ, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, ελαιοχρωματιστές, κομμωτήρια, γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, ιδιαίτερα μαθήματα, δικηγόροι, γιατροί, τεχνικά γραφεία κ.ά.

 

Για παράδειγμα, φορολογούμενος που συναλλάσσεται με έναν ηλεκτρολόγο και λαμβάνει απόδειξη 300 ευρώ, το 30% αυτού του ποσού, δηλαδή 90 ευρώ, θα μειώνει το δηλωθέν εισόδημά του. Στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος υπόχρεος έχει εισόδημα που φορολογείται με συντελεστή 22%, τότε θα έχει έκπτωση φόρου 19,80 ευρώ. Αν το εισόδημά του είναι πολύ μεγαλύτερο και φορολογηθεί με τον υψηλότερο φορολογικό συντελεστή, δηλαδή με 44%, τότε θα έχει μείωση φόρου κατά 39,6 ευρώ.

 

Με αυτό τον τρόπο, στο υπουργείο Οικονομικών προσπαθούν να δημιουργήσουν επιπλέον κίνητρα στους φορολογουμένους να ζητούν αποδείξεις, ώστε να περιοριστεί η εκτεταμένη φοροδιαφυγή από ομάδες που βρίσκονται στη ζώνη υψηλού κινδύνου και να ενισχυθούν τα άδεια από την υγειονομική κρίση κρατικά ταμεία. Βέβαια, το δέλεαρ θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, αν η έκπτωση του 30% γινόταν από τον φόρο, όπου το κέρδος σε αυτή την περίπτωση θα κάλυπτε τον ΦΠΑ που συνήθως προσφέρουν ως έκπτωση οι επαγγελματίες, προκειμένου να αποφύγουν την έκδοση της απόδειξης.

 

Το κέρδος για το Δημόσιο υπολογίζεται από αρμόδιους παράγοντες ότι θα είναι διπλό, αφενός γιατί θα εισπράττεται ο ΦΠΑ που σήμερα βάζουν στην τσέπη τους οι επαγγελματίες που δεν κόβουν απόδειξη, αφετέρου θα έχει περισσότερα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος, καθώς θα αυξηθούν τα φορολογητέα εισοδήματα των επαγγελματιών που συνήθως δηλώνουν εισοδήματα τα οποία δεν ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ.

 

Πέρα από τις στοχευμένες φορο-εκπτώσεις, εξετάζονται αλλαγές και στη φορολοταρία με μεγαλύτερα χρηματικά ποσά και έπαθλα ή ακόμη και τη δημιουργία ειδικής φορολοταρίας, όπου θα μπαίνουν οι αποδείξεις που προέρχονται από τους αυτοαπασχολούμενους. Το κίνητρο για τον κόσμο θα είναι τα μεγαλύτερα έπαθλα, εφόσον οι ηλεκτρονικές συναλλαγές προέρχονται από δραστηριότητες με υψηλή παραβατικότητα.

 

Η χρήση, πάντως, των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση το περασμένο έτος λόγω των περιοριστικών μέτρων στην οικονομία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, ο συνολικός αριθμός συναλλαγών με κάρτες πληρωμών ανήλθε σε 1,150 δισ. ευρώ το 2020, από 976 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 18%, ενώ ο αριθμός των συναλλαγών με χρεωστικές κάρτες ανήλθε σε 1,029 δισ. ευρώ από 857 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, αυξημένος κατά 20%.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki