Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Οι προτάσεις των ιδιοκτητών για τα ακίνητα

Εν όψει της κατάρτισης και κατάθεσης του χωροταξικού νομοσχεδίου οι ιδιοκτήτες  κατέθεσαν τις προτάσεις τους που αφορούν τα περιουσιακά δικαιώματα  των ιδιοκτητών ακινήτων της χώρας . Συγκεκριμένα προτείνουν:

 

1. Άμεση νομοθετική επίλυση του ιδιοκτησιακού προβλήματος των εκτός σχεδίου ακινήτων της χώρας, με ρύθμιση ότι το Δημόσιο δεν μπορεί να διεκδικεί περιουσιακά δικαιώματα επ΄αυτών αν οι ιδιώτες τα νέμονται καλόπιστα επί τρεις δεκαετίες με νόμιμους τίτλους και προϋποθέσεις παρόμοιες με του άρθρου 4 του ν. 3127/2003 για τα εντός σχεδίου ακίνητα.  Αν δεν λυθεί το χρονίζον αυτό πρόβλημα, το Κτηματολόγιο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί στο ορατό μέλλον!!!

 

2. Ετήσια παράταση μέχρι την 31.12.2021 της προθεσμίας δικαστικής διόρθωσης όλων των ανακριβών πρώτων εγγραφών στα Κτηματολογικά γραφεία της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και των ακατανοήτως εξαιρεθέντων από τη γενική παράταση ακινήτων «αγνώστου ιδιοκτήτη» σε 35 Δήμους και περιοχές της χώρας (Βριλήσσια, Ελευσίνα, Άστρος, Καλαμαριά, Γουμένισσα κλπ.), με ήδη λειτουργούντα κτηματολογικά γραφεία, μόνον για όσους έχουν νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας.

 

3. Δικαίωμα των πολιτών όχι μόνον για αποζημίωση αλλά και για αυ

τούσια επιστροφή του ακινήτου τους, μετά τη λήξη της παραπάνω προθεσμίας δικαστικής διόρθωσης πρώτων εγγραφών.

 

4. Περιέλευση των αδήλωτων και αγνώστου ιδιοκτήτη ακινήτων στους Δήμους της χώρας, κατά τροποποίηση του άρθρου 9 του Ν. 2664/1998, και όχι στο Δημόσιο. Οι Δήμοι, με πρώτο το Δήμο Αθηναίων, ξέρουν, μπορούν και θα αξιοποιήσουν τα αστικά ακίνητα για δημιουργία «κοινωνικής κατοικίας»  και τα αγροτικά για αποκατάσταση ακτημόνων αγροτών, σε αντίθεση με το Δημόσιο το οποίο αδυνατεί πλήρως να τα αξιοποιήσει και κινδυνεύουν να καταλήξουν στο Υπερταμείο!

 

5. Οριστική απόσυρση από το νομοσχέδιο αυτό, των διατάξεων περί κατάργησης των ισχυουσών διατάξεων περί της εκτός σχεδίου νόμιμης δόμησης, η συνεχής επαναφορά των οποίων στο προσκήνιο, αποτελεί παράγοντα μόνιμης ανασφάλειας και ανησυχίας των ιδιοκτητών για την αξία και την τύχη της περιουσίας τους, που αποκτήθηκε με κόπους στερήσεις, θυσίες και ξενιτεμούς, και προστατεύεται από το Σύνταγμα και τις διεθνείς συνθήκες.

 

Αναφορικά με την τροπολογία για τη μείωση μισθωμάτων ακινήτων, με την οποία βελτιώνεται μεν σημαντικά το ποσοστό και η διαδικασία επιστροφής, πλην όμως φαίνεται ότι δυστυχώς το μέτρο μονιμοποιείται για τους προσεχείς μήνες, οι ιδιοκτήτες προτείνουν :

 

1. Όταν το Κράτος μεριμνά για την ελάφρυνση των ενοικιαστών, οφείλει ομοίως να εξασφαλίζει και την πλευρά των ιδιοκτητών.  Η μείωση του μισθώματος κατά 40% πρέπει να έχει ως αυτονόητη προϋπόθεσή της την έγκαιρη καταβολή του οφειλόμενου 60%, όπως είχαμε εξ αρχής ζητήσει, και όπως ορθότατα είχε νομοθετηθεί για την προαιρετική μείωση, αλλά δυστυχώς «εξαφανίστηκε» από την νέα ρύθμιση που εισάγεται με την τροπολογία αυτή.

2. Το ποσό που θα καταβληθεί σε κάθε ιδιοκτήτη, πρέπει να νομοθετηθεί ρητά ότι εκτός από αφορολόγητο θα πρέπει να είναι ακατάσχετο και ανεκχώρητο, και να μην συμψηφίζεται με οποιασδήποτε άλλες υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη προς οποιοδήποτε δημόσιο φορέα, όπως ισχύει και για όλα τα επιδόματα που καταβάλλονται ως ενισχύσεις την περίοδο αυτή στους διάφορους τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας! Γιατί αν ο δικαιούχος ιδιοκτήτης έχει εκκρεμείς οφειλές στο Δημόσιο το ποσό αυτό θα κατασχεθεί αυτόματα, σε συμψηφισμό με μέρος των υποχρεώσεών του!  Διαφορετικά η επιστροφή του 50% θα είναι ουσιαστικά "δώρον άδωρον" για τους ιδιοκτήτες, μέσα στις σημερινές δυσκολίες!

3. Εκτός από την επιστροφή αυτή,  που ήταν το βασικό και ανυποχώρητο αίτημα της ΠΟΜΙΔΑ από την πρώτη στιγμή, πρέπει να επεκταθούν και στους εκμισθωτές ακινήτων με τα "κομμένα" ενοίκια, που δυστυχώς δεν διαθέτουν ΚΑΔ όπως όλοι οι άλλοι πληττόμενοι, και όλα τα λοιπά ευεργετικά μέτρα, διευκολύνσεις και μεταθέσεις φορολογικών υποχρεώσεων, ρυθμίσεων κλπ. και μειώσεις ενοικίων κύριας και φοιτητικής κατοικίας, που προβλέπονται για τόσες άλλες κατηγορίες φορολογουμένων!

4. Τέλος στην τροπολογία εξακολουθούν να εξαιρούνται και τα κάθε είδους νομικά πρόσωπα - εκμισθωτές τα οποία παραμένουν παραλόγως, εκτός κάθε φοροελάφρυνσης, και αυτό αφορά τόσο τα κάθε είδους φιλανθρωπικά και κοινωφελή ιδρύματα, αλλά και τις ιδιωτικές εταιρείες. Συνεπώς πρέπει να νομοθετηθεί ότι  η επιστροφή αυτή και όλα τα συμπληρωματικά ευεργετικά μέτρα θα αφορούν  και όλα τα νομικά πρόσωπα -εκμισθωτές ακινήτων!

Άνοιξε η πλατφόρμα για τα χρέη

Άνοιξε η ψηφιακή πλατφόρμα για την πρώτη κατοικία των ευάλωτων νοικοκυριών, στο πλαίσιο του νέου νόμου για τη ρύθμιση οφειλών σε έως 240 δόσεις προς το Δημόσιο και 420 δόσεις προς τις τράπεζες και άλλους χρηματοδοτικούς φορείς και την παροχή 2ης ευκαιρίας. Οι δανειολήπτες θα μπορούν να υποβάλλουν τα αιτήματά τους (είτε είναι ενήμερα είτε όχι τα δάνειά τους) ώστε να λάβουν πενταετή επιδότηση του στεγαστικού τους δανείου που μπορεί να φτάσει τα 210 ευρώ μηνιαίως, με βάση την οικογενειακή κατάστασή τους. Το υπουργείο Οικονομιών αναφέρει ότι «η πλατφόρμα επιτρέπει στους οφειλέτες με ισχυρή οικονομική αδυναμία να λάβουν τη σχετική βεβαίωση ότι όντως αποτελούν ευάλωτα νοικοκυριά. Ακολούθως, μπορούν να επωφεληθούν από τις προστατευτικές πρόνοιες του Νόμου 4738/2020, δηλαδή να διαγράψουν όλες τις οφειλές τους και να λάβουν τη 2η ευκαιρία». Όπως προσθέτει το ΥΠ.ΟΙΚ., για περαιτέρω ενημέρωση σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο και τις επιλογές διαχείρισης των οφειλών τους, οι πολίτες μπορούν να απευθυνθούν σε ένα από τα 50 Κέντρα και Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους που λειτουργούν πανελλαδικά, κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 213.212.57.30. Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του Υπουργείου Οικονομικών, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την οποία αναπτύχθηκε.

Διαγωνισμός για το συνεδριακό

Δημοσιεύθηκε ο διαγωνισμός για τη «Ζώνης Ανάπλασης ΙΙΙ» του Φαλήρου, που προβλέπει τη μετατροπή του κλειστού γυμναστηρίου Τάε Κβον Ντο σε συνεδριακό κέντρο. Αναθέτουσα αρχή είναι η «Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε». Ο διαγωνισμός προβλέπει ότι τα Ολυμπιακά Ακίνητα θα εξασφαλίσουν μέρος των απαιτούμενων πόρων για την κατασκευή του έργου και το Δημόσιο θα εισπράττει σε ετήσια βάση αντάλλαγμα από τον φορέα εκμετάλλευσής του. Το ύψος του ανταλλάγματος θα αποτελέσει κριτήριο ανάθεσης του διαγωνισμούμ ενώ το ύψος και ο τρόπςο συνεισφοράς του Δημοσίου θα καθοριστεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού Το έργο Εκτός από το συνδριακό κέντρο και τον περιβάλλοντα χώρο, ο διαγωνισμός περιλαμβάνει επίσης την Πλατεία Νερού με τα κτίρια εξυπηρέτησής της, τμήμα της "Εσπλανάδας" στην κατάληξη της λεωφόρου Ποσειδώνος και τμήμα της παραλιακής ζώνης που ως σήμερα παραμένει αδιαμόρφωτη. Τα κριτήρια για τη συμμετοχή Οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό θα πρέπει:

• Να περιλαμβάνουν στο υποψήφιο σχήμα ή να συνεργάζονται με πρόσωπα με αντικείμενο τη διοργάνωση συνεδρίων και εκθέσεων και τη διαχείριση συνεδριακών κέντρων, καθώς και τη μελέτη αντίστοιχων εγκαταστάσεων.

• Να πληρούν κριτήρια χρηματοοικονομικής επάρκειας μεταξύ των οποίων ίδια κεφάλαια άνω των 40 εκατ. ευρώ

• Να έχουν συνάψει και να υλοποιούν συμβάσεις παραχώρησης/ΣΔΙΤ αξίας άνω των 30 εκατ. ευρώ

Οι μελετητές, να έχουν εκπονήσει μελέτη έργου που να συμπεριλαμβάνει υποδομές συνεδριακού κέντρου (ξενοδοχείο, πολιτιστικό κέντρο, κ.λπ.) δυναμικότητας της κύριας αίθουσας τουλάχιστον 1.000 θέσεων Ο εταιρείες που θα αναλάβουν την εκμετάλλευση του συνεδριακού κέντρου να έχουν ετήσιο τζίρο της τάξεως των 8 εκατ. ευρώ, καθώς και να είναι υπεύθυνες διαχείρισης συνεδριακού κέντρου δυναμικότητας της κύριας συνεδριακής αίθουσας τουλάχιστον 1.500 ατόμων, για χρονικό διάστημα τριών ετών. Οι εταιρείες διοργάνωσης συνεδρίων και εκθέσεων να έχουν τζίρο της τάξεως των 4 εκατ. ευρώ, καθώς και σχετική εμπειρία με διοργάνωση τουλάχιστον 5 συνεδρίων μεγαλυτέρων των 1500 ατόμων και 5 εκθέσεων μεγαλυτέρων των 150 εκθετών αθροιστικά τα τελευταία τρία χρόνια. Τα ειδικά προσόντα των φορέων που θα αναλάβουν την κατασκευή και την τεχνική διαχείριση των εγκαταστάσεων θα προσδιοριστούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

"Παραθυρο" για απαλλοτριώσεις εξπρες

Με νομοθετικές ρυθμίσεις θα επιλυθούν το πρόβλημα των καθυστερήσεων στα μεγάλα έργα απο απολλοτριώσεις και αρχαιολογικούς χώρους και η λειτουργία υδατοδρομίων στα νησιά. Αυτό αποφάσισε η Επιτροπή Μεγάλων Εργων και Υποδομών, που έγινε υπό την προεδρία του Δημήτρη Ρέππα. Στη συνεδρίαση, στην οποία συμμετείχαν οι υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Οικονομίας Λούκα Κατσέλη, Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, Περιβάλλοντος Ντίνα Μπιρμπίλη, αλλά και συναρμόδιοι υφυπουργοί και υπηρεσιακοί παράγοντες, συζητήθηκε και ο συντονισμός των ενεργειών για το στρατηγικό σχέδιο υποδομών-μεταφορών της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα οι υπουργοί αποφάσισαν να προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση που θα επιλύει το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται λόγω των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ανασκαφών και μία ρύθμιση, που συζητήθηκε, είναι να δίνεται η δυνατότητα μιας πρόωρης χρήσης ιδιοκτησίας στην κατασκευάστρια εταιρία, έως ότου τελεσιδικήσουν οι απαλλοτριώσεις. Παράλληλα, συμφωνήθηκε να υπάρξει "μνημόνιο συναντίληψης" ανάμεσα στα Υπουργεία Υποδομών και Πολιτισμού, το οποίο με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία να επιλύει ό,τι προβλήματα παρουσιάζονται στις αρχαιολογικές ανασκαφές. Το μνημόνιο θα καθιερώνει νέους κανόνες, υποχρεώσεις, αρμοδιότητες και χρονοδιαγράμματα. Μεταξύ άλλων θα θεσπιστεί μία έκθεση αναλυτικής αρχαιολογικής τεκμηρίωσης, η οποία θα γίνεται στη φάση των πρόδρομων εργασιών, ούτως ώστε να γνωρίζει ο κατασκευαστής ενός μεγάλου έργου τα αρχαιολογικά δεδομένα της κάθε περιοχής για να αποφεύγονται οι καθυστερήσεις, να γίνονται παρακάμψεις κ.λπ. Σε ό,τι αφορά τα υδατοδρόμια αποφασίστηκε να προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση - ρυθμιστικό πλαίσιο για να λειτουργήσουν σε όποια νησιά υπάρξουν σχετικές αιτήσεις απο ιδιώτες και φορείς.

Εφυγαν και οι Ρώσοι

Χώρες που προσφέρουν ακίνητα σε παραθαλάσσιες περιοχές, όπως το Μαυροβούνιο, η Τουρκία, η Ελλάδα, η Κροατία, δεν κατάφεραν να συμπεριληφθούν στην πρώτη δεκάδα των προτιμήσεων των Ρώσων αγοραστών (με βάση τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2010). Σύμφωνα με πρόσφατη κατάταξη της ιστοσελίδας με θέματα ακινήτων prian.ru, το Μαυροβούνιο κατατάσσεται στην ένατη θέση των προτιμήσεων των Ρώσων αγοραστών ακινήτων, ενώ για πρώτη φορά η Εσθονία κατάφερε να συμπεριληφθεί στην πρώτη δεκάδα των χωρών που επιλέγουν οι Ρώσοι αγοραστές για να αγοράσουν ακίνητο. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα, μία άλλη βαλκανική χώρα συμπεριλαμβάνεται στη δεκάδα και μάλιστα κατέχει την πρώτη θέση: Η Βουλγαρία, η οποία παρά τη μικρή μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος, παραμένει ένας ελκυστικός προορισμός για αγορά ακινήτων. Το ενδιαφέρον για ευρωπαϊκές χώρες που προσφέρουν χαμηλές τιμές για απόκτηση κατοικίας παραμένει αμείωτο, ιδίως για την Τσεχία, όπου καταγράφηκε για τρίτο συνεχή μήνα, αύξηση του ενδιαφέροντος των αγοραστών. Εξάλλου, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, στην ιστοσελίδα με θέματα ακινήτων property.ru, το Μαυροβούνιο κατατάσσεται στην τέταρτη θέση των προτιμήσεων των Ρώσων αγοραστών ακινήτων σε χώρες του εξωτερικού. Μάλιστα, σύμφωνα με όσα επισημαίνονται, το φθινόπωρο του 2010, το 60% (215.504 άτομα) που αναζήτησαν ακίνητο στο Μαυροβούνιο ενδιαφέρονταν για την αγορά διαμερισμάτων. Στο μεταξύ, στο Μαυροβούνιο, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν από εταιρίες ακινήτων, οι τιμές στην Ποντγκόριτσα και στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας παραμένουν στα ίδια επίπεδα και δεν καταγράφουν κανένα "σημάδι" μείωσης. Τα διαμερίσματα προς πώληση σε μεγάλες πόλεις του Μαυροβουνίου, όπως η πρωτεύουσα Ποντγκόριτσα, έχουν τιμές που κυμαίνονται από 1.400 έως 3.000 ευρώ/ανά τετραγωνικό μέτρο, κατά μέσο όρο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, η τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο διαμορφώνεται σε 5.000 ευρώ.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki