Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδύσεις

Θέλουν ξενοδοχεία...

Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν ψηφιστεί τουλάχιστον 20 διαφορετικά νομοσχέδια που αφορούν τον κλάδο των ακινήτων, γεγονός που δημιουργεί τεράστια αβεβαιότητα και ανασφάλεια στους επενδυτές. Επίσης, οι συμμετέχοντες στην έρευνα επισημαίνουν ως αρνητικούς παράγοντες την έλλειψη κατάλληλων ακινήτων για επένδυση, την περιορισμένη διαθεσιμότητα τραπεζικής χρηματοδότησης, την πολιτική λιτότητας και τις μη ρεαλιστικές προσδοκίες των πωλητών αναφορικά με το ύψος των ζητούμενων τιμών πώλησης. Πάντως, τα ξενοδοχεία αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία ακινήτων, καθώς προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται το 37% των επενδυτών. Η δεύτερη δημοφιλέστερη αγορά είναι εκείνη των γραφειακών χώρων με μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν τα εμπορικά ακίνητα με ποσοστό 21%. Τέλος, ένα 11% των επενδυτών στρέφεται σε βιομηχανικά ακίνητα κι ένα επιπλέον 5% σε κτίρια αποθηκών/logistics.

Οι γάλλοι βλέπουν ...Ελλάδα

Με μεγάλη επιτυχία για τον κλάδο του Real Estate στην χώρα μας ολοκληρώθηκε φέτος το 68o ετήσιο συνέδριο της "FNAIM" (Ένωση Μεσιτών Γαλλίας). Περισσότεροι από 3.000 επαγγελματίες συναντήθηκαν στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στο Παρίσι στο Συνεδριακό Κέντρο ”Palais de Congres”, πραγματοποιώντας έναν απολογισμό σχετικά με τις εξελίξεις και τις προοπτικές των διαφόρων επαγγελμάτων στον χώρο των ακινήτων. Οικονομολόγοι, πρόεδροι σημαντικών επιχειρήσεων αλλά και πολιτικοί ηγέτες, συζητήσαν μεταξύ άλλων για τις μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν σήμερα στον κλάδο της αγοράς και ενοικίασης κατοικίας. Κάθε άλλο παρά τυχαίο για τη σημασία της συγκεκριμένης συνάντησης, μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός της συμμετοχής του πρωθυπουργού της Γαλλίας Manuel Valls. Η χώρα μας εκπροσωπήθηκε από μια αποστολή 23 ατόμων, μεταξύ των οποίων Μεσίτες, Μηχανικοί, Δικηγόροι και Κατασκευαστές από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Τήνο και Κρήτη. Ο συντονισμός της Ελληνικής αποστολής οργανώθηκε από το “CRECOS” (Συνεργατικός Σχηματισμός Συντονισμένης Διαχείρισης Διάσπαρτων Ακινήτων απομακρυσμένων από τους ιδιοκτήτες τους). Κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο Παρίσι οι επαγγελματίες μέλη του CRECOS, πέραν της παρακολούθησης των εργασιών του Συνεδρίου, και της γνωριμίας με Γάλλους και διεθνείς επαγγελματίες, είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν με την διευθύντρια του ΕΟΤ στο Παρίσι κα. Νέλλα Τυλιανάκη, και να ενημερωθούν για τις εξελίξεις και τις προοπτικές που αναπτύσσονται μετά τις τελευταίες τουριστικές πρωτιές της Ελλάδας. Επιτυχία για τη χώρα μας αποτελεί η συμφωνία ημερομηνίας διοργάνωσης διεθνούς συνεδρίου Real Estate τον Φεβρουάριο του 2015 στην Αθήνα, όπου και εξασφαλίστηκε η συμμετοχή υψηλόβαθμων Γάλλων και Αμερικάνων επαγγελματιών και επενδυτών. Το διεθνές συνέδριο θα ολοκληρωθεί με περιήγηση στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα στην Τήνο, η οποία φαίνεται να τράβηξε την προσοχή των Γάλλων επειχηρηματιών, έπειτα από την παρουσίαση του νησιού από την ομάδα της “Aegean construction & design”.

Λίστα 2000 έργων

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταρτίσει κατάλογο σχεδόν 2.000 έργων, αξίας 1,3 τρισ. ευρώ, που θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν σε ένα σχέδιο επενδύσεων με στόχο την αναζωογόνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας χωρίς τη δημιουργία νέου χρέους. Μετά την πρόσκληση του προέδρου της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ υπέβαλαν σχέδια που ελπίζουν ότι θα συμπεριληφθούν στον τελικό κατάλογο. Τα έργα αυτά εκτείνονται σε ευρύ φάσμα και περιλαμβάνουν από την ανέγερση ενός νέου τερματικού σταθμού στο διεθνές αεροδρόμιο του Ελσίνκι μέχρι αντιπλημμυρικά έργα στη Βρετανία, σύμφωνα με έγγραφο που περιήλθε σε γνώση του πρακτορείου ειδήσεων Ρόιτερς. «Συνολικά, έχουν καταγραφεί σχεδόν 2.000 έργα με συνολικό κόστος επένδυσης € 1,300 τρισεκ., εκ των οποίων τα €500 δισεκ. πρόκειται να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια», αναφέρει το έγγραφο, το οποίο θα συζητηθεί από τους υπουργούς Οικονομικών της ΕΕ . Άλλα έργα τα οποία βρίσκονται στον κατάλογο, ο οποίος, τονίζουν Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, δεν είναι ο οριστικός, συμπεριλαμβάνουν την τόνωση των προγραμμάτων στέγης στην Ολλανδία, την κατασκευή ενός νέου λιμένα στην Ιρλανδία και την κατασκευή ενός δικτύου ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης αξίας €4,5 δισεκ., μεταξύ Εσθονίας, Λετονίας, Λιθουανίας και Πολωνίας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να επιλέξει τα πρώτα έργα, ώστε να είναι έτοιμα να αντλήσουν χρηματοδότηση τον Ιούνιο. Ο Γιούνκερ παρουσίασε τον περασμένο μήνα σχέδιο για τη μόχλευση περίπου 315 δισ. ευρώ για να αξιοποιηθούν σε —κυρίως ιδιωτικές— νέες επενδύσεις στην ΕΕ, στο πλαίσιο ευρύτερου προγράμματος για να τερματιστεί η περίοδος αποτελμάτωσης της ευρωπαϊκής οικονομίας. Τα επίπεδα των επενδύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν πέσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Η ΕΕ έχει κατανείμει 8 δισ. ευρώ, τα οποία θα συμβάλλουν να συγκεντρωθούν 21 δισ. ευρώ για ένα ειδικό ταμείο, το οποίο θα διαχειρίζεται από κοινού με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Ευρωπαίοι αξιωματούχοι λένε ότι το ταμείο αυτό μπορεί να κινητοποιήσει επενδύσεις που συνολικά θα ανέλθουν σε 315 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Για να φθάσει τα 500 δισεκ. ευρώ, οι κυβερνήσεις της ΕΕ μπορεί να συνεισφέρουν επιπλέον κεφάλαια, τα οποία δεν θα προσμετρηθούν στα ελλείμματά τους βάσει του συμφώνου σταθερότητας. Την ώρα που η Ευρώπη συνεχίζει να αντιμετωπίζει μεγάλες οικονομικές δυσκολίες και ανεργία σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ορισμένοι αναλυτές θεωρούν πως το πρόγραμμα επενδύσεων αυτό εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Οι κυβερνήσεις θα δεσμευθούν σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις κι έτσι η ΕΚΤ θα έχει δυνητικά την κάλυψη για να προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης αμερικάνικού τύπου, αγοράζοντας κρατικά ομόλογα για να διοχετεύσει χρήμα στην οικονομία, εξηγούν.

Το χρονοδιάγραμμα του ΜΕΤΡΟ

Τον Δεκέμβριο θα γίνει η δημοπράτηση τού πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδή, συνολικού μήκους 11,9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,25 δισ. ευρω. Σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό, τα έργα - αν δεν υπάρξουν ενστάσεις - μπορούν να ξεκινήσουν σε 8-12 μήνες με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2022. Η γραμμή περιλαμβάνει 14 σταθμούς και 13 σήραγγες και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες. Οι σταθμοί είναι οι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νηαρ Ηστ, Ιλύσια, Ζωγράφου και Γουδή. Σε ό,τι αφορά την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ήδη έχει κατασκευαστεί το 1/3 του. Ο μετροπόντικας ξεκίνησε από την Αγ. Βαρβάρα στις 4 Σεπτεμβρίου 2013 και στις στις 16 Ιουνίου 2014 έφτασε στην Αγ. Βαρβάρα και σήμερα στον Κορυδαλλό. Τον Μάιο του 2015 αναμένεται να φτάσει στη Νίκαια. Επόμενοι σταθμοί είναι τα Μανιάτικα, ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο. Η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2017. Τότε η διαδρομή από το μεγαλύτερο λιμάνι στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα γίνεται σε 45 λεπτά.

Βουλιαγμένη, Λαγονήσι , Σούνιο με αραβική κελεμπία

Ενδιαφέρον για δεύτερη τουριστική επένδυση στην Ελλάδα, έπειτα από αυτήν στον Αστέρα της Βουλιαγμένης, φέρεται να δείχνει ο Σαουδάραβας πρίγκιπας ο Αλ Ουαλίντ μπιν Ταλάλ καθώς έδειξε ενδιαφέρον προκειμένου να αναπτύξει στο Λαγονήσι, στην έκταση όπου βρίσκεται το Λαγονήσι Grand Resort, πολυτελές ξενοδοχείο της αλυσίδας Raffles. Ωστόσο, εξετάζονται και εναλλακτικές περιοχές, όπως για παράδειγμα το Σούνιο, καθώς στο Λαγονήσι υπάρχουν νομικές εκκρεμότητες που σχετίζονται τόσο με τις συμβάσεις παραχώρησης όσο και με τη μεταβίβαση των εκτάσεων στην «Παράκτιο Μέτωπο». Υπενθυμίζεται ότι ο Αλ Ουαλίντ Μπιν Ταλάλ ενδιαφέρεται να αναπτύξει στον Αστέρα Βουλιαγμένης ξενοδοχείο της αλυσίδας Four Seasons.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki