Στην εκτός σχεδίου δόμηση, προωθούνται η κατάργηση των παρεκκλίσεων και η μείωση της δόμησης στις κατοικίες. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα εναλλακτικών χρήσεων στην εκτός σχεδίου δόμηση, κυρίως στον αγροτικό τομέα, με την προϋπόθεση ότι θα συνδέονται με λειτουργίες που αναδεικνύουν τον χαρακτήρα της περιοχής. Επιπλέον, προβλέπεται ενσωμάτωση στο κόστος της εκτός σχεδίου οικοδόμησης, της επιβάρυνσης που επιφέρει σε αστικές υποδομές και περιβάλλον, μέσω της θέσπισης αντιστασταθμιστικών οφελών και ενίσχυση του Πράσινου Ταμείου.
Επίσης μπλόκο σε νέες επεκτάσεις οικισμών, εντάξεις περιοχών στα σχέδια πόλης με πολλή φειδώ και ενίσχυση όλων των περιφερειακών αστικών κέντρων του Λεκανοπεδίου - με αναπλάσεις και έργα υποδομών - προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας. Παράλληλα, έχoυν ξεμπλοκάρει οι διαδικασίες προκειμένου να προχωρήσουν τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια στην Αττική - τα οποία εκκρεμούν από το 2009. Ο σχεδιασμός αναφέρει να είναι έτοιμα οκτώ από τα είκοσι μέχρι το τέλος τού χρόνου. "Μόλις γίνει αυτό, θα προσδιοριστούν στη συνέχεια ποιες περιοχές θα ενταχθούν στο σχέδιο πόλης», λένε πηγές από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου. Με το υπό διαμόρφωση Ρυθμιστικό, η νέα κατεύθυνση είναι να δοθεί πράσινο φως για την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων της Αττικής. Ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη πώς θα γίνει η σύνδεση του Ελληνικού με την Περιφερειακή Υμηττού. Αν δηλαδή θα γίνει μέσω της κατασκευής σήραγγας είτε μέσω της αναβάθμισης της Βάρης Κορωπίου. Μέχρι στιγμής, το επικρατέστερο σενάριο είναι οι αυτοκινητόδρομοι να κατασκευαστούν στο 40% του αρχικού σχεδιασμού (τα 62 χιλιόμετρα που προβλέπονταν το 2009 να μειωθούν σε περίπου 25 χιλιόμετρα). Ολα τα θέματα αναμένεται να έχουν διευθετηθεί έως το τέλος του χρόνου, οπότε προβλέπεται να είναι έτοιμο το τελικό κείμενο.