Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Πως ρυθμίζουν τα στεγαστικά

Με αθρόες ρυθμίσεις στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων, οι διοικήσεις των ελληνικών τραπεζών επιχειρούν να κερδίσουν τη μάχη με τις επισφάλειες. Οι τράπεζες , προχωρούν σε σημαντική αύξηση των θετικών απαντήσεων, κοντά στο 95%, στα αιτήματα των πολιτών για ρυθμίσεις δανείων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το τελευταίο διάστημα κάθε μήνα χορηγήσεις της τάξεως του 1 δισ. ευρώ «κοκκινίζουν», δηλαδή σταματά για διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών να καταβάλλεται οποιαδήποτε ποσό στην τράπεζα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι το σύνολο των οφειλών που εμφανίζουν καθυστερήσεις στην αποπληρωμή τους, να έχει πλέον διαμορφωθεί στο 15%. Συγκεκριμένα, οι επιμηκύνσεις του χρόνου αποπληρωμής των στεγαστικών δανείων με ταυτόχρονη μείωση των μηνιαίων δόσεων, βρίσκονται πλέον στην ημερήσια διάταξη όλων των πιστωτικών ιδρυμάτων Η μείωση των δόσεων μπορεί να φτάσει μέχρι και το 50%, ενώ, εκμεταλλευόμενοι τα χαμηλά ευρωεπιτόκια, πολλοί δανειολήπτες «κλειδώνουν» μικρότερα επιτόκια. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα δανείων, τα οποία μέσω των προγραμμάτων συγκέντρωσης οφειλών, ρυθμίζονται με επιτόκιο της τάξης του 7% και του 8%, μειωμένο σχεδόν στο μισό σε σύγκριση με αυτό των «απλών» καταναλωτικών δανείων. Στην περίπτωση που το ύψος των οφειλών είναι σχετικά μεγάλο (πάνω από 15.000-20.000 ευρώ), οι τράπεζες ζητούν πλέον την προσημείωση περιουσιακού στοιχείου (συνήθως ακινήτου), με δέλεαρ ακόμα χαμηλότερο επιτόκιο.

Στη στεγαστική πίστη, η πιο δημοφιλής λύση είναι η αύξηση της διάρκειας αποπληρωμής, η οποία εξασφαλίζει τη μείωση μέχρι και στο μισό της μηνιαίας δόσης. Μάλιστα, τελευταία, οι τράπεζες με στόχο να καταστήσουν με τη μέθοδο της επιμήκυνσης ενήμερο ένα προϊόν, έχουν αυξήσει αρκετά το όριο ηλικίας για την αποπληρωμή ενός δανείου. Έτσι, ενώ το τραπεζικά ορθό είναι η ηλικία του δανειολήπτη στη λήξη του δανείου να μην υπερβαίνει τα 70-75 έτη, πλέον το όριο αυτό μπορεί κατά περίπτωση να φτάσει ακόμη και τα 85 έτη. Επιπλέον, ενώ μέχρι πρόσφατα η μέγιστη διάρκεια του δανείου ήταν τα 40 έτη, πλέον οι τράπεζες δέχονται την αύξησή της ως και στα 45 έτη, ώστε να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η μηνιαία δόση. Σημαντική ανάσα για εκείνους που προσωρινά αδυνατούν να πληρώσουν τη δόση τους είναι η περίοδος χάριτος, η οποία μπορεί να φτάσει και τα δύο χρόνια. Εντούτοις, τα χρήματα πρέπει να καταβληθούν κανονικά και, ουσιαστικά, επιμηκύνεται η διάρκεια του δανείου, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η περίοδος χάριτος επιβαρύνεται με τόκο. Τέλος, ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που μπορεί να λειτουργήσει ως σωσίβιο για υπερχρεωμένους, σε στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια είναι οι «ευκολίες πληρωμής», που κάνουν οι τράπεζες στους πελάτες τους. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η παράλειψη έως και δύο δόσεων κάθε χρόνο και η δυνατότητα μετάθεσης εξόφλησης του χρέους στο τέλος του δανείου. Ειδικά για τους ανέργους υπάρχει η δυνατότητα μεγαλύτερης περιόδου χάριτος ως τεσσάρων ετών, αλλά κάποια στιγμή έπειτα από τουλάχιστον έξι μήνες από την έκδοση της απόφασης, πραγματοποιείται επανέλεγχος. Εφόσον διαπιστωθεί ότι ο οφειλέτης έχει αποκτήσει εισοδήματα, ρυθμίζεται βάσει των νέων δεδομένων το χρέος του.

Το σχέδιο για την Αθήνα

Με βάση την η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου προχωρά ο επανασχεδιασμός του κέντρου της Αθήνας. Σύμφωνα με το σχέδιο η Πανεπιστημίου θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλική προς τους πεζούς χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λ. Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία - θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και τα ταξί θα εξυπηρετούνται μεν όταν κατευθύνονται προς το Κέντρο, αλλά θα αποτρέπεται η διαμπερής διέλευσή τους από αυτό. Η κυκλοφορία που κατέρχεται προς το Κέντρο από τη Βασιλίσσης Σοφίας θα διοχετευτεί στην οδό Ακαδημίας, η οποία αλλάζει κατεύθυνση.

Η άνοδος από την οδό Πειραιώς θα συνεχίσει όπως είναι σήμερα, από τη Σταδίου προς τη Φιλελλήνων. Παράλληλα, η Αγίου Κωνσταντίνου θα αντιστραφεί συνδέοντας τη δυτική είσοδο της Αθήνας με τη 3ης Σεπτεμβρίου. Η πρόσβαση από τη Λεωφόρο Συγγρού προς το Κολωνάκι θα γίνεται από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου και τη Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ μόνο η κίνηση προς το εμπορικό τρίγωνο (Αθηνάς - Ερμού και Σταδίου), τη Βουλή και την Πλάκα θα ακολουθεί τη Λεωφόρο Αμαλίας. Προβλέπονται επίσης εσωτερικός δακτύλιος εξυπηρέτησης και αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου στο Κέντρο. Σύμφωνα με τους μελετητές, η μεγάλη έκταση που θα αποδοθεί κατά προτεραιότητα στους πεζούς από τη Λεωφόρο Αμαλίας μέχρι την Πατησίων - με έμφαση στην Πανεπιστημίου και την Πλατεία Ομονοίας - θα υποστηρίξει πολλές χρήσεις που θα είναι συμβατές με το εμπόριο, τις υπηρεσίες, την αναψυχή και τον πολιτισμό.

Στις χρήσεις θα περιλαμβάνονται και οροθετημένες εκτάσεις για τραπεζοκαθίσματα. Το τραμ που θα συνδέει την οδό Πατησίων με την Πανεπιστημίου και την Αμαλίας προβλέπεται να λειτουργεί και τη νύχτα σε αραιά δρομολόγια, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα να επιτρέπεται μόνο τις νυχτερινές ώρες και η κυκλοφορία των ταξί στις λωρίδες του τραμ. Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα εξελιχθεί σε δύο στάδια. Στο πρώτο θα κατατεθούν οι ιδέες και θα επιλεγεί μικρός αριθμός μελετητών που θα διαγωνιστούν μεταξύ τους στο επόμενο στάδιο, από το οποίο θα προκύψει ο μελετητής του έργου. Η πρώτη φάση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού θα διενεργηθεί μέσω της ιστοσελίδας www. rethinkathens. org/, που έχει διαμορφωθεί ειδικά γι' αυτό τον σκοπό. Η εγγραφή των ενδιαφερομένων και η αξιολόγησή τους από την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού θα γίνουν μέσω της ιστοσελίδας. Οι προτάσεις που θα επιλεγούν για τη δεύτερη φάση θα ζητηθούν σε έντυπη μορφή. κατασκευή προβλέπεται να διαρκέσει ενάμιση - δύο χρόνια μετά τη δημοπράτηση.

Ηδη για την προετοιμασία του έργου συνεργάζονται τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος, η Αττικό Μετρό, η Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Αθηναίων. Οπως έγινε γνωστό, η αρχιτεκτονική διαμόρφωση του δημόσιου χώρου είναι επιφανειακό έργο χαμηλού κόστους, περίπου 25 εκατ. ευρώ. Μεγαλύτερη είναι η δαπάνη για το συγκοινωνιακό έργο του τραμ.

Ακινητα : Τα κόμματα γυρίζουν τη πλάτη

Μάχη χαρακωμάτων γίνεται στην αγορά ακινήτων καθώς οι ιδιοκτήτες προσπαθούν με "νύχια και με δόντια" να κρατήσουν τα ακίνητα τους αν και οι αποδόσεις της επένδυσης έχουν περιοριστεί σημαντικά λόγω της υψηλής φορολογίας και της μείωσης των μισθωμάτων. Η εικόνα αυτή δεν φαίνεται να ανατρέπεται στο άμεσο χρονικό διάστημα καθώς κανένα από τα λεγόμενα μεγάλα κόμματα δεν είναι διατεθειμένο να περιορίσει την φορολογική επιβάρυνση.

Αυτό έγινε φανερό χθες κατά την ανακοίνωση του προγράμματος της ΝΔ, η οποία το μόνο που ανακοίνωσε για την φορολογία των ακινήτων ήταν η ενοποίηση του χαρατσιού με το ΕΤΑΚ χωρίς να δίνει περαιτέρω διευκρινήσεις γεγονός που ερμηνεύτηκε ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για αλλαγή...ονόματος και όχι για ελάφρυνση. Φυσικά δεν έγινε κουβέντα για τις αντικειμενικές, την αυτοτελή φορολογία των ενοικίων αλλά και για την πιθανολογούμενη φορολόγηση των εκτός σχεδίου. Ανάλογες -και πιθανόν επαχθέστερες- είναι οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ , ο οποίος προβλέπει αύξηση της επιβάρυνσης στην "μεγάλη περιουσία" χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει ποιά εννοεί. Όσον αφορά στο ΠΑΣΟΚ δεν έχει δηλώσει ούτε καν την πρόθεση για ελαφρύνσεις αλλά όπως διαφάνηκε από τις προτάσεις για τις αλλαγές στο φορολογικό που είχαν κατατεθεί κατά την διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης Παπαδήμου προτίθεται να προχωρήσει : στην φορολόγηση των εκτός σχεδίου αγροτεμαχίων, στην υπαγωγή στα τεκμήρια των νομιμοποιημένων αυθαιρέτων και ημιυπαίθριων χώρων , στην περικοπή των φοροαπαλλαγών σε γονικές παροχές , κληρονομιές και δωρεές καθώς και στο φόρο μεταβίβασης για α΄κατοικία. Ο κ. Βενιζέλος , αρκέστηκε να επαναλάβει τις εξαγγελίες που έκανε το 2009 ο κ. Παπανδρέου για ρυθμίσεις των δανείων που όμως αποδείχτηκαν γράμμα κενό μετά τις αντιδράσεις των τραπεζών.

Από την άλλη πλευρά , στην "αληθινή ζωή" τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά καθώς:

-Το 80% των ιδιοκτητών που νοικιασμένο κάποιο ακίνητο έχουν προχωρήσει την τελευταία διετία σε μεγάλες περικοπές των μισθωμάτων.

-Πάνω από το 25% των ακινήτων που προσφέρονται προς ενοικίαση είναι κενά

-Έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα κρούσματα είτε άρνησης καταβολής των μισθωμάτων είτε της καταβολής με μεγάλη χρονική υστέρηση.

-Σχεδόν 20.000 οικοδομικές και μεσιτικές επιχειρήσεις είτε έχουν αναστείλει οριστικά την λειτουργία τους είτε υπολειτουργούν.

-Περισσότεροι από 100.000 εργαζόμενοι στο κλάδο των κατασκευών και του real estate είναι άνεργοι. Αν συνυπολογίσουμε και τους άνεργους που προέρχονται από συνδεδεμένους κλάδους τότε ο αριθμός ξεπερνά το 20% με αυξητικές τάσεις.

Πραγματικά , είναι παράξενο τα κόμματα να αδιαφορούν και να υποτιμούν ένα κλάδο, που τα ίδια χαρακτήριζαν ως ατμομηχανή της οικονομίας , και να μη έχουν συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάκαμψή τους. Φυσικά είναι πιο εύκολο να μιλούν για ΕΣΠΑ και για "πράσινη ανάπτυξη" από το να ασχοληθούν με την πραγματική οικονομία της οποία έχουν "γονατίσει" με τις επιλογές τους

Δώρο η βίζα με την επίσκεψη

Πρόταση που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά εξοχικής κατοικίας, έχουν ρίξει στο τραπέζι οι φορείς της Κτηματαγοράς και οι αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Εσωτερικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, την επεξεργάζονται. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει την άμεση χορήγηση βίζας σε ξένους επενδυτές εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίοι θα αγοράζουν ακίνητα στην Ελλάδα συγκεκριμένης αξίας και πάνω. Ουσιαστικά, εφόσον υλοποιηθεί το σχέδιο αυτό, θα έχουμε να κάνουμε με χορήγηση βίζας σε όσους έλθουν στην Ελλάδα και επενδύσουν ένα σημαντικό ποσό για αγορά ακινήτου, κυρίως εξοχικής κατοικίας, αφού προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι περισσότεροι ξένοι. Το σχέδιο έρχεται να συζητηθεί σε μια χρονική περίοδο που όλοι συμφωνούν πως η ανάκαμψη της καταρρέουσας κτηματαγοράς και της οικονομίας γενικότερα, θα έλθει από την αγορά χιλιάδων ακινήτων από ξένους. Και προφανώς από την επένδυση εκατομμυρίων ευρώ για απόκτηση σπιτιών, οικοπέδων αλλά και μικρών και μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων.

Αλλωστε, η πτώση των τιμών για ακίνητα στα νησιά και σε άλλες τουριστικές περιοχές είναι μεγάλη και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά το 40%. Η προσφορά είναι τεράστια σε πολυτελείς βίλες άνω του 1 εκατ. ευρώ, σε μοναδικά οικόπεδα και σε ξενοδοχεία, ακόμη και πέντε αστέρων που πωλούνται σε τιμές - ευκαιρίες. Η χορήγηση βίζας για αγορά ακινήτων είναι ένα μοντέλο που χρησιμοποιούν κι άλλες χώρες σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν επενδύσεις σε ακίνητα. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου οι ιδιοκτήτες ακινήτων, οι μεσίτες, οι κατασκευαστές και οι συμβολαιογράφοι, στη Βρετανία όποιος ξένος επενδυτής δώσει πάνω από 1 εκατ. λίρες για αγορά ακινήτου, παίρνει αυτόματα βίζα και γλιτώνει τη γραφειοκρατία και τη μεγάλη καθυστέρηση στις διαδικασίες. Ανάλογο «δωράκι» σε επενδυτές εκτός Ε.Ε. κάνουν και οι Ισπανοί για αγορά ακινήτου αξίας άνω των 300 χιλ. ευρώ, γεγονός που οδήγησε στην επενδυτική έκρηξη των προηγούμενων ετών. Επίσης, στις Ηνωμένες Πολιτείες για αγορά ακινήτου αξίας άνω των 500 χιλ. δολαρίων η βίζα είναι? δωρεάν και αυτόματα.

Πηγή : www.imerisia.gr

Ιστορίες φορολογικής τρέλλας

Αναστάτωση και αγανάκτηση έχει προκληθεί στους κατοίκους των απομακρυσμένων και φτωχών χωριών της Μεσσηνίας, όπως η Βρωμόβρυση, ο Άγριλος, η Βελανιδιά, το Σταματινού, μετά την εφαρμογή των νέων αντικειμενικών αξιών οπού διπλασιάστηκαν και τριπλασιάστηκαν οι τιμές των αξιών σχέση με το 2010. Ταυτόχρονα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυξήθηκα κατά 50% περίπου και το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ). Τα χωριά αυτά είναι ορεινά, πετρώδη, δεν αρδεύονται και δεν καλλιεργούνται με μηχανικά μέσα. Οι κάτοικοι είναι κυρίως συνταξιούχοι του ΟΓΑ και μικροί κτηνοτρόφοι. Είναι αδιανόητο οι νέες τιμές των αντικειμενικών αξιών να είναι ίδιες με τις τιμές σε περιοχές μέσα στη πόλη της Καλαμάτας. Π.χ. Η Βελανιδιά και Άγριλος έχουν ίδια αντικειμενική αξία με την Περιοχή Γουλιμίδες της Καλαμάτας ίση με 800€/τ.μ., η Βρωμόβρυση 600€/τ.μ. από 250€/τ.μ. που είχε την προηγούμενη χρονιά. Ο τέως δήμος Αρφαρών δεν υπέβαλλε εσκεμμένα ένσταση όταν το Υπουργείο Οικονομικών καθόρισε τις τιμές διότι τα δημοτικά τέλη και οι δημοτικοί φόροι που εισπράττει συνδέονται άμεσα με τις τιμές των αντικειμενικών αξιών. Επιπρόσθετα συνέπεια της εκτόξευσης των αντικειμενικών αξιών να μην γίνονται μεταβιβάσεις και οι γονικές παροχές να καθίστανται αδύνατες λόγω της αύξηση των φόρων που αντιστοιχούν στις παραπάνω πράξεις. Φυσικά αντίστοιχη αύξηση έγινε και στο «χαράτσι» που θα πληρώνουν οι κάτοικοι της περιοχής.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki