Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Γιατί άνθισε το Σιτι

Το City, το οποίο είχε από καιρό το δικό του ξεχωριστό διοικητικό καθεστώς – το δικό του κυβερνητικό σώμα, η Εταιρία τού Λονδίνου, βρίσκεται ξεχωριστά από τις υπόλοιπες συνοικίες τού Λονδίνου, με τις χρηματοοικονομικές εταιρείες, και όχι τους κατοίκους, να αποτελούν το εκλογικό του σώμα.

Η διεθνοποίησή του, κυριαρχούμενη από αμερικανικές, ιαπωνικές και γερμανικές τράπεζες, το απομόνωσαν από την υπόλοιπη βρετανική κοινωνία. Καθώς το Λονδίνο έγινε μαγνήτης για το διεθνές κεφάλαιο, έγινε επίσης και το σπίτι των πλουσίων του κόσμου και των οικογενειών τους.

Η κυβέρνηση Cameron χαλάρωσε λίγο την δημοσιονομική προσαρμογή και ενθάρρυνε την ανάπτυξη των τιμών των ακινήτων με την αναδοχή τραπεζικών χορηγήσεων προς αγοραστές υψηλής μόχλευσης. Αυτή η ενίσχυση έφερε ένα κύμα κεφαλαίων από διεθνείς επενδυτές που αναζητούσαν ένα ασφαλές καταφύγιο για τα περιουσιακά τους στοιχεία και βοήθησε να βελτιωθεί η εικόνα μιας κυβέρνησης που υπολειπόταν στις δημοσκοπήσεις τα τελευταία τρία χρόνια.

Ταυτόχρονα οι κανονισμοί για τις βίζες που διευκόλυναν την είσοδο στους σούπερ-πλούσιους, ένα ελαφρύ φορολογικό καθεστώς για τους κατοίκους που δεν έχουν εκεί την έδρα τους (που επικαλούνται διαμονή στο -ή εισόδημα από- το εξωτερικό), οι χαμηλοί φόροι ιδιοκτησίας, τα αναγνωρισμένου κύρους σχολεία και η εγγύτητα με τα ιδρύματα που επενδύουν τα χρήματά τους, έχουν κάνει το Λονδίνο ένα ελκυστικό καταφύγιο για δισεκατομμυριούχους.

Αρκετοί προέρχονται από την Ρωσία και πλέον το ρωσικό κεφάλαιο είναι πιο σημαντικό. Μια εκτίμηση θέτει τις ρωσικές αγορές high-end ακινήτων στο Λονδίνο (ακίνητα αξίας πάνω από ένα εκατομμύριο λίρες) στο 7% του συνόλου, ένα αρκετά μεγάλο ποσό που φαίνεται πιθανό να αυξηθεί, χάρη στην αστάθεια στην Ουκρανία. Πολλές από αυτές τις αγορές είναι επενδύσεις που δεν σχετίζονται με την κατοικία, κι έτσι δεκάδες σπίτια στις πιο αριστοκρατικές συνοικίες τού Λονδίνου μένουν κενά εκτός από τους φρουρούς ασφαλείας που περιπολούν σε αυτά.

Ετσι, η επιδοτούμενη από την κυβέρνηση ραγδαία άνοδος των αξιών των ακίνητων ώθησε προς τα εμπρός την οικονομία. Το ξένο κεφάλαιο στο οποίο στηρίζεται το μοντέλο αυτό έχει προσελκυσθεί εν μέρει μέσω του θεσμικού arbitrage: χαλαρή ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών προϊόντων στο City, φοροαπαλλαγές για τους πλούσιους ξένους κατοίκους, ένα νομικό σύστημα ελκυστικό για τους κατέχοντες και πολύ χαμηλή φορολογία στα ακίνητα.

Έχοντας διαφημίσει το Λονδίνο ως τόπο όπου οι ολιγάρχες μπορούν να επενδύουν και να ξοδεύουν τα χρήματά τους χωρίς πάρα πολλά ερωτηματικά, η βρετανική κυβέρνηση τρέμει πλέον να αμφισβητήσει τα προνόμια αυτά από τον φόβο μιας τυχόν αναστροφής της ροής των κεφαλαίων

 

Ενα μεγάλο deal

Την υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης προς όλους τους κατόχους μετοχών (ονομαστικής αξίας €3,00 έκαστη) της MIG REAL ESTATE ανακοίνωσε η ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΝΓΑΙΑ (ο «Προτείνων»).

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Προτείνων προσφέρει €3,10 (το «Προσφερόμενο Τίμημα») για  κάθε μετοχή της Δημόσιας Πρότασης που προσφέρεται έγκυρα.

Σημειώνεται ότι από το καταβλητέο προς τους αποδεχόμενους μετόχους προσφερόμενο τίμημα, θα  αφαιρεθούν  τα προβλεπόμενα  στον Κανονισμό  Εκκαθάρισης  δικαιώματα  εκκαθάρισης  της  εξωχρηματιστηριακής  μεταβίβασης των Μετοχών  υπέρ της ΕΧΑΕ,  σήμερα ανερχόμενα σε  0,08%  επί της αξίας μεταβίβασης  η οποία υπολογίζεται ως το γινόμενο του αριθμού των μεταβιβαζομένων  Μετοχών  επί  (Χ)  τη  μεγαλύτερη  από  τις εξής  τιμές:  του  Προσφερόμενου  Ανταλλάγματος  και  της  τιμής  κλεισίματος  της  Μετοχής  στο  Χ.Α.  την προηγούμενη  εργάσιμη  ημέρα  της  υποβολής  των  απαραίτητων  εγγράφων  στην  E.X.A.E.  και  με  ελάχιστη χρέωση  ποσού  ίσου  με  το  μικρότερο  μεταξύ  των  €20  και  του  20%  επί  της  αξίας  μεταβίβασης  για  κάθε Αποδεχόμενο  Μέτοχο.  Επίσης, ο Προτείνων δεν αναλαμβάνει  την  καταβολή  του  ποσού  που  αναλογεί  στο φόρο  εξωχρηματιστηριακής  μεταβίβασης,  σήμερα  ανερχόμενο σε  0,20%  επί  της  αξίας  συναλλαγής,  το οποίο  θα  βαρύνει  τους  Μετόχους  οι  οποίοι  θα  αποδεχθούν  εγκύρως  τη  Δημόσια  Πρόταση  (οι «Αποδεχόμενοι Μέτοχοι»). Κατά συνέπεια, οι Αποδεχόμενοι Μέτοχοι θα λάβουν το συνολικό ποσό του Προσφερόμενου  Ανταλλάγματος αφού αφαιρεθούν τα σχετικά δικαιώματα εκκαθάρισης και ο προαναφερόμενος φόρος.

Επισημαίνεται ότι κατά την  12/08/2014  και  κατά την  Ημερομηνία  της  Δημόσιας Πρότασης, ο  Προτείνων  κατείχε 11.654.011  Μετοχές της εταιρείας,  οι  οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου ποσοστό 82,81% του  συνολικού  καταβεβλημένου μετοχικού  κεφαλαίου  και  των  δικαιωμάτων  ψήφου.

Μέσω της Δημόσιας Πρότασης ο Προτείνων δεσμεύεται να αποκτήσει το σύνολο των Μετοχών της Εταιρείας, τις οποίες δεν κατείχε, άμεσα ή έμμεσα, κατά την  12  Αυγούστου 2014. Συνεπώς, οι μετοχές που αποτελούν το αντικείμενο της Δημόσιας Πρότασης ανέρχονται σε 2.419.989 Μετοχές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσοστό ίσο με το 17,19% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται επίσης ότι το Προσφερόμενο  Τίμημα  είναι  σύμφωνο  με  τα  ελάχιστα  όρια  «δίκαιου  και  εύλογου»  ανταλλάγματος,  όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 9(4) του Νόμου και τα οποία είναι τα κάτωθι: (α) η μέση σταθμισμένη χρηματιστηριακή  τιμή  των  μετοχών  της  Εταιρείας  κατά  τους  τελευταίους  έξι  (6)  μήνες  που  προηγούνται της ημερομηνίας κατά την οποία ο Προτείνων  κατέστη υπόχρεος  να υποβάλλει τη Δημόσια Πρόταση, ήτοι από  την  12/08/2014  και  (β)  η ανώτατη  τιμή  στην οποία ο Προτείνων απέκτησε μετοχές της Εταιρείας κατά τους  δώδεκα  (12) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας κατά την  οποία ο Προτείνων  κατέστη υπόχρεος  να  υποβάλλει  τη  Δημόσια  Πρόταση,  ήτοι  από  την 12/08/2014.

 

Στην παρούσα Δημόσια Πρόταση:

 

(α)  Όπως  προκύπτει  από  τα  επίσημα  στοιχεία  του  Χ.Α., η  μέση  σταθμισμένη  χρηματιστηριακή  τιμή  των Μετοχών  της  Εταιρείας  κατά  τους  τελευταίους έξι  (6)  μήνες  που  προηγούνται  της  ημερομηνίας  κατά  την οποία ο Προτείνων κατέστη υπόχρεος να υποβάλλει τη Δημόσια Πρόταση είναι € 1,83,

 

(β) Ούτε ο Προτείνων ούτε οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο ενεργεί συντονισμένα με αυτόν απέκτησε Μετοχές  της  Εταιρείας  κατά  τους  δώδεκα  (12)  μήνες  που  προηγούνται  της  ημερομηνίας  κατά  την  οποία ο Προτείνων κατέστη υπόχρεος να υποβάλλει τη Δημόσια Πρόταση, εκτός από τις αποκτήσεις της 12/08/2014. Ειδικότερα, την 12/08/2014, ο Προτείνων απέκτησε 4.920.000 μετοχές της Εταιρείας έναντι τιμήματος € 2,5 ανά μετοχή και 6.374.011 μετοχές της Εταιρείας ως εισφορά σε είδος σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του Προτείνοντος ύψους 13.394.604,00, με έκδοση 3.348.651 νέων κοινών εξαγοράσιμων μετοχών, ονομαστικής αξίας 4,00 ευρώ και τιμής διάθεσης 6,23 ευρώ εκάστη. Η αξία της εισφοράς ανά μετοχή ισούται με € 3,10 ανά μετοχή της Εταιρείας. Συνεπώς, το Προσφερόμενο Τίμημα πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 9(4) του Νόμου.

 

Το πιστωτικό ίδρυμα «ALPHA BANK A.E.», που έχει συσταθεί νόμιμα και λειτουργεί στην Ελλάδα, πιστοποιεί  δυνάμει του  άρθρου  9(3) του Νόμου, ότι ο Προτείνων διαθέτει τα απαραίτητα μέσα για να καταβάλει στο ακέραιο το Προσφερόμενο Τίμημα  για  τις  Μετοχές  της  Δημόσιας  Πρότασης  συμπεριλαμβανομένων  και  των  αντίστοιχων δικαιωμάτων εκκαθάρισης στην Ε.Χ.Α.Ε. τα οποία τον βαρύνουν. Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να σημειωθεί ότι η «ALPHA BANK A.E.» δεν παρέχει οποιαδήποτε εγγύηση για την εκτέλεση της πληρωμής ή  την  εκπλήρωση  άλλων  υποχρεώσεων  που  έχουν  αναληφθεί  από  τον  Προτείνοντα  στα  πλαίσια  της Δημόσιας Πρότασης.

 

Ο  Προτείνων δεν προτίθεται να  αποκτήσει  επιπλέον Μετοχές της εταιρείας,  μέσω  του  Χ.Α.  ή  με οποιοδήποτε  άλλο  τρόπο,  κατά  το διάστημα  από  τη δημοσιοποίηση  της  υποβολής της Δημόσιας  Πρότασης  μέχρι  και  τη λήξη της Περιόδου Αποδοχής της Δημόσιας Πρότασης.

 

Η Δημόσια Πρόταση είναι υποχρεωτική και δεν υπόκειται σε αιρέσεις.

 

Η  περίοδος  αποδοχής,  σύμφωνα  με  το  άρθρο  18(2)  του  Νόμου,  κατά  τη  διάρκεια  της  οποίας  οι Αποδεχόμενοι  Μέτοχοι  μπορούν  να  δηλώσουν  ότι  αποδέχονται  τη  Δημόσια  Πρόταση  (η  «Περίοδος Αποδοχής»), θα  ξεκινήσει  και θα ανακοινωθεί  αμέσως μετά τη δημοσίευση του  πληροφοριακού  δελτίου,όπως αυτό θα έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

 

Σημειώνεται επίσης ότι ο  Προτείνων δεν  θα  κάνει  χρήση του δικαιώματος  εξαγοράς του  άρθρου 27 του  Νόμου (squeeze-out).

 

Σύμφωνα με το άρθρο 28 του Νόμου και σε συνδυασμό με την απόφαση 1/409/29.12.2006 του Δ.Σ.  της Ε.Κ.,  ο  Προτείνων,  μετά  την  ολοκλήρωση  της  Δημόσιας  Πρότασης,  και  εφόσον κατέχει  Μετοχές  που  αντιπροσωπεύουν ποσοστό τουλάχιστον 90% του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας υποχρεούται, για χρονική περίοδο τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της Δημόσιας Πρότασης, να αποκτήσει χρηματιστηριακά,  τοις  μετρητοίς,  σε  τιμή  ίση  προς  το  Προσφερόμενο  Τίμημα,  όλες  τις  Μετοχές  που  θα προσφερθούν  στον  Προτείνοντα  (το  «Δικαίωμα  Εξόδου»).  Ταυτόχρονα  με  τη  δημοσίευση  των αποτελεσμάτων της Δημόσιας Πρότασης ο Προτείνων θα δημοσιοποιήσει, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Νόμου, το Δικαίωμα Εξόδου των Μετόχων που τυχόν θα ισχύει.

 

Σημειώνεται ακόμη ότι την 12/08/2014, η Marfin Investment Group Holdings A.E. μεταβίβασε στον Προτείνοντα μέσω προσυμφωνημένης χρηματιστηριακής συναλλαγής πακέτο (block trade) το σύνολο των μετοχών της εταιρείας που κατείχε την 12/08/2014, ήτοι 4.920.000 μετοχές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 34,96% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας, έναντι τιμήματος € 2,5 ανά μετοχή.

 

Κατόπιν της απόκτησης του ως άνω πλειοψηφικού ποσοστού, ο Προτείνων σύνηψε την από 12 Αυγούστου 2014 Συμφωνία Πλαίσιο με την κυπριακή εταιρεία Medscope Holdings Ltd, τον κ. Νικόλαο Ιωάννη Γουλανδρή και τον κ. Ηλία Βολονάση (οι «Πωλητές Μέτοχοι») αναφορικά με τη μεταβίβαση προς τον Προτείνοντα των μετοχών που κατείχαν οι Πωλητές Μέτοχοι στην Εταιρεία. Στη Συμφωνία Πλαίσιο συνεβλήθησαν και οι μέτοχοι του Προτείνοντος, «Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε.»  και «Ιnvel Real Estate (Netherlands) II B.V.». Συγκεκριμένα, δυνάμει της εν λόγω Συμφωνίας, οι Πωλητές Μέτοχοι μεταβίβασαν μέσω εξωχρηματιστηριακών συναλλαγών στον Προτείνοντα το σύνολο των μετοχών που κατείχαν στην Εταιρεία την 12/08/2014, ήτοι 6.734.011 μετοχές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 47,85% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας ως εισφορά εις είδος σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του Προτείνοντος ύψους 13.394.604,00, με έκδοση 3.348.651 νέων κοινών εξαγοράσιμων μετοχών, ονομαστικής αξίας 4,00 ευρώ και τιμής διάθεσης 6,23 ευρώ εκάστη και με κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των υφιστάμενων μετόχων του Προτείνοντος. Η αξία της ως άνω εισφοράς σε είδος προσδιορίστηκε στο ποσό των 20.862.096,70 ευρώ, ήτοι 3,10 ευρώ ανά  εισφερόμενη μετοχή. Η εν λόγω αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αποφασίστηκε με την από 12/08/2014 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Προτείνοντος.

Αλαλουμ με την κεντρική θέρμανση

Με αφορμή τα δημοσιεύματα περί υποτιθέμενης αλλαγής στις προϋποθέσεις εγκατάστασης ανεξάρτητων θερμαντικών συστημάτων σε ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες πολυκατοικιών, από την ΠΟΜΙΔΑ επισημαίνονται τα εξής:

1.Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για τη δυνατότητα απόσπασης συγκεκριμένης ιδιοκτησίας από θέρμανση με υγρά καύσιμα στο φυσικό αέριο, ή αντικατάσταση του κοινόχρηστου καυστήρα της οικοδομής με καυστήρα φυσικού αερίου ορίζονται από το Π.∆.420 της 19/20.10.87 "Για εγκατάσταση δικτύων αερίων καυσίμων σε νέες οικοδομές". (ΦΕΚ Α' 187), στο άρθρο 2 όπως έχει τροποποιηθεί ως σήμερα.

2. Το άρθρο 39 του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 4447/2016 περί χωρικού σχεδιασμού κλπ. τροποποιεί το άρθρο 11 του νόμου 4342/2015 που αναφέρεται στους μετρητές ενεργειακής κατανάλωσης. Η νέα παράγραφος 8 του άρθρου αυτού αφορά αποκλειστικά την εγκατάσταση συστημάτων μέτρησης της ενέργειας που καταναλώνεται, και δεν μπορεί ποτέ να αφορά το δικαίωμα της αυθαίρετης εγκατάστασης θέρμανσης με φυσικό αέριο ή άλλο μέσο θέρμανσης, με αγνόηση των κανονισμών των πολυκατοικιών όλης της χώρας.

3. Ανεξάρτητα από τις προθέσεις του νομοθέτη, η συγκεκριμένη έκφραση "δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση ή απόφαση οργάνου ή ενημέρωση ή άδεια άλλης αρχής ή φορέα" δεν μπορεί ποτέ να αφορά την παράκαμψη των αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων των πολυκατοικιών (η οποία ασφαλώς δεν αποτελεί «όργανο αρχής ή φορέα»), αλλά το ότι, αν κάποιος νόμιμα από πλευράς συνιδιοκτησίας,  μπορεί να εγκαταστήσει ένα νέο σύστημα μέτρησης ή κεντρικής θέρμανσης, δεν χρειάζεται άδεια ή έγκριση από καμιά πολεοδομική ή άλλη δημόσια αρχή.

4. Αν ο νομοθέτης ήθελε πράγματι να επιτρέψει την μονομερή και αυθαίρετη αποχώρηση από τα υπάρχοντα συστήματα κεντρικής θέρμανσης των πολυκατοικιών, γεγονός που θα δημιουργούσε συνθήκες "ζούγκλας" σε όλες τις πολυκατοικίες και δεκάδες χιλιάδες προσφυγές στα Πρωτοδικεία της χώρας, θα έπρεπε να τροποποιήσει ρητά τις διατάξεις του Π.Δ. 420/1987, που ρυθμίζουν το θέμα αυτό, ή έστω τις διατάξεις περί οριζοντίου ιδιοκτησίας του Ν. 3741/1929, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως η ΠΟΜΙΔΑ είχε προτείνει όταν προ διετίας είχε γίνει πολύμηνη και διεξοδική δημόσια διαβούλευση επί του θέματος αυτού, και όχι να επιχειρήσει, ένα τόσο σοβαρό κοινωνικό θέμα, να το περάσει συγκαλυμμένα σε άσχετη διάταξη, χωρίς καμιά απολύτως διαβούλευση.

5. Πράγματι, όπως η ΠΟΜΙΔΑ είχε επισημάνει από το 2014, αν επιτρέψουμε άναρχα την αυτόβουλη ατομική θέρμανση με φυσικό αέριο ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο, των ισχυρότερων οικονομικά νοικοκυριών της κάθε πολυκατοικίας, αυτό θα αποτελέσει την απαρχή τεράστιας περαιτέρω υποβάθμισης της ζωής των υπολοίπων – οικονομικά ασθενέστερων- μέσα στο ίδιο κτίριο, την κακοποίηση των προσόψεων των οικοδομών, και τελικά τη μετατροπή των γενικών συνελεύσεων των πολυκατοικιών σε πυγμαχικά ριγκ, με χιλιάδες πολιτών να εμπλέκονται σε ατέρμονες και δαπανηρές δικαστικές διαδικασίες!

 

Οι "βιταμίνες"

Σχεδόν 7 στα 10 ευρώ (ποσοστό 67%) από την αξία ενός ακινήτου συνδέεται με πέντε περιβαλλοντικούς παράγοντες, σύμφωνα με μελέτη .

Η έρευνα διεξήχθη σε εκατοντάδες διαμερίσματα που βρίσκονται σε 67 ταχυδρομικούς κώδικες των βορείων και νοτίων προαστίων και αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα που «απογειώνουν» την αξία ενός ακινήτου. Από τη μελέτη τ ότι οι παράγοντες αυτοί είναι:

1. Ο Συντελεστής Δόμησης σε ό,τι αφορά την πυκνότητα των κτιρίων.

2. Οι υποδομές για τη διευκόλυνση των κατοίκων (πόσο καλές είναι οι συγκοινωνίες και γενικά τα δίκτυα των μέσων μαζικής μεταφοράς).

3. Η ποιότητα του φυσικού περιβάλλοντος, δηλαδή η ύπαρξη πλατειών, φυσικών χώρων και κυρίως αν είναι κοντά στη θάλασσα το ακίνητο.

4. Η ποιότητα του χτισμένου περιβάλλοντος και αφορά στην ύπαρξη δημόσιων κτιρίων που επιβαρύνουν την περιοχή.

5. Η πυκνότητα του πληθυσμού.

Η ΤτΕ βαθμολόγησε από το 1 μέχρι το 5 τους παράγοντες αυτούς που επηρεάζουν την αξία του ακινήτου και προέκυψε ότι ο πλέον σημαντικός παράγοντας είναι η ποιότητα του δομημένου περιβάλλοντος, με βασικότερα στοιχεία τη γειτνίαση των διαμερισμάτων με δάση, πλατείες και την ποιότητα των κτιρίων. Η ύπαρξη αυτών των στοιχείων από μόνα τους ανεβάζουν την αξία του ακινήτου κατά 33% σε σχέση με τη μέση τιμή των διαμερισμάτων.

Το φυσικό περιβάλλον, κυρίως οι παραθαλάσσιες περιοχές, έχουν αξία μεγαλύτερη κατά 12% σε σχέση με άλλες. Αντιστρόφως ανάλογη είναι η επίδραση του Συντελεστή Δόμησης, δηλαδή της πυκνότητας δόμησης της περιοχής. Βαθμολόγηση με μία μονάδα μειώνει κατά 10% την αξία των ακινήτων.

Μικρότερη σημασία, ειδικά για την αξία των ακινήτων του κέντρου, έχουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς εκεί υποχωρούν οι τιμές εξαιτίας της πυκνότητας δόμησης, του κακού φυσικού περιβάλλοντος κ.λπ.

Αντιδράσεις ιδιοκτητών στην μείωση των ενοικίων

Κατόπιν των  ανακοινώσεων για εκτεταμένη επαναφορά των αναγκαστικών μειώσεων ενοικίων, η ΠΟΜΙΔΑ απέστειλε προς το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης την εξής επιστολή διαμαρτυρίας:

 

Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταικούρα Τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Αδωνι Γεωργιάδη Τον Aναπλ. Υπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη Τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο

 

ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία ΠΟΜΙΔΑ για τις νέες μειώσεις ενοικίων, χωρίς μέτρα υπέρ των ιδιοκτητών

 

Αξιότιμε κοι Υπουργοί,

 

Στα πλαίσια των μέτρων αντιμετώπισης του κορονοιού στη χώρα μας, ανακοινώσατε ότι οι επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε Περιφερειακή Ενότητα που εντάσσεται στο επίπεδο "Αυξημένου Κινδύνου" για τουλάχιστον 14 ημέρες εντός του μηνός και πλήττονται σημαντικά σύμφωνα με τη τεράστια "διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου", δικαιούνται υποχρεωτική μείωση ενοικίου κατά 40% στα επαγγελματικά τους ακίνητα, καθώς και οι εργαζόμενοί τους στα μισθώματα κύριας και φοιτητικής κατοικίας.

 

Στη λίστα αυτή τον Απρίλιο είχαν συμπεριληφθεί όχι μόνον οι επιχειρήσεις που έκλεισαν τότε υποχρεωτικά (εστίαση, θεάματα, γυμναστήρια κλπ.) αλλά και όλες οι εκατοντάδες δραστηριότητες εμπορίας και υπηρεσιών λόγω των γενικών περιορισμών κυκλοφορίας (με SMS κλπ.). Σήμερα όμως οι επιχειρήσεις αυτές θα παραμείνουν σε κανονική λειτουργεία!!!  Ποιος ο λόγος συνεπώς της επέκτασης της μείωσης ενοικίων και σε αυτές; Για τους ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις αυτές και τους ανωτέρω εργαζόμενους, το μόνο  θετικό μέτρο είναι ο μελλοντικός συμψηφισμός του 30% της απώλειας με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Καμιά άμεση επιδότηση, όπως θα ήταν το σωστό, ή μείωση υποχρεώσεων, διευκόλυνση, ρύθμιση ή οποιοδήποτε άλλο άμεσο ανακουφιστικό μέτρο, όπως τα τόσα άλλα που προβλέπονται για τόσες άλλες κατηγορίες φορολογουμένων !!! Γιατί; Η δυνατότητα προαιρετικής μείωσης ενοικίου θα εξακολουθήσει να ισχύει για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στις περιοχές επιπέδου "Επιτήρησης" (πράσινο και κίτρινο), σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ. Επί της ευχέρειας αυτής την οποία εμείς προτείναμε και εσείς ορθά νομοθετήσατε για το τελευταίο τετράμηνο, έχετε τεράστια ευθύνη για την έλλειψη γενικευμένης ανταπόκρισης γιατί, όπως ήδη δημόσια σας ενημερώσαμε, αυτή οφείλεται:

 

Πρώτον στην αποσπασματικότητα (κυριολεκτικά «μαρτύριο της σταγόνας», μήνα-μήνα για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο) των μέχρι τώρα υπουργικών αποφάσεων που καθορίζουν για ποιες κατηγορίες μισθώσεων θα ισχύσουν οι συμψηφιστικές επιστροφές φόρου, αντί να αφορούν ολόκληρο το νομοθετημένο τετράμηνο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου.

 

Δεύτερον στη μη ολοκλήρωση της ανάρτησης των επιστροφών φόρου COVID ακόμη και του πρώτου τετραμήνου Μαρτίου-Ιουνίου, μέχρι σήμερα που τελειώνει η προθεσμία του ΕΝΦΙΑ.

Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα γιατί με όσα ανακοινώσατε, εξαντλήσατε για μια φορά ακόμη όλη τη σκληρότητα των μέτρων σας σε βάρος των εκμισθωτών ακινήτων της Αττικής και άλλων περιφερειών χαρακτηρισμένων ως "πορτοκαλί"  ή "κόκκινων", ακόμη και για επιχειρήσεις εν πλήρει λειτουργεία, χωρίς και θετικά μέτρα υπέρ των ιδιοκτητών ακινήτων!

 

Γι΄αυτό και σας καλούμε να αντιμετωπίσετε άμεσα τα προβλήματα αυτά που έχουν δημιουργήσει δικαιολογημένη αγανάκτηση στους ιδιοκτήτες ακινήτων για την άνιση και άδικη αυτή σε βάρος τους μεταχείριση, αλλά και σύγχυση και δυσπιστία στο να προβούν σε συμφωνίες μείωσης μισθωμάτων, παρότι θα το επιθυμούσαν.

 

 

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki