Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Μέτωπο για τον αιγιαλό

Ανοιχτή πρόσκληση σε κοινωνικούς και πολιτικούς φορείς, επιστημονικές οργανώσεις και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, για τη συγκρότηση ενός μετώπου με στόχο «να αποκρούσουμε από κοινού τις πολιτικές και ρυθμίσεις που στρέφονται κατά της κοινωνίας, του περιβάλλοντος και της βιώσιμης οικονομίας» απευθύνει με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, ενόψει της σημερινής εκδήλωσης για τον αιγιαλό, με ομιλητή τον Αλέξη Τσίπρα.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι ακτές και ο αιγιαλός αποτέλεσαν και αποτελούν σημαντικό φυσικό και πολιτισμικό πλεονέκτημα της χώρας, πηγή έμπνευσης, δημιουργίας και προόδου. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι, στο πλαίσιο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών των μνημονίων και με σειρά πρόσφατων νομοθετημάτων, προωθεί την πλήρη εμπορευματοποίηση, ιδιωτικοποίηση και τσιμεντοποίηση εκτεταμένων παράκτιων περιοχών της χώρας.

Φήμες για αγορές απο άραβες

Πληροφορίες για συμφωνία από Αραβες επενδυτές για αγορά επενδυτικών ακινήτων στην Ελλάδα, κυκλοφορούν στην αγορά. Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για deal 125 εκατ. ευρω και αφορά στην απόκτηση εμπορικών καταστημάτων στην Αθήνα και άλλες πόλεις. Σύμφωνα με πηγές , οι επενδυτές από το Κατάρ έχουν ως αρχή να επιλέγουν την απόκτηση ακινήτων σε περιοχές του κόσμου που διαθέτουν ενεργειακό και γεωπολιτικό ενδιαφέρον, όπως είναι η Ελλάδα. Ταυτόχρονα, το τελευταίο διάστημα, η πολιτική αστάθεια και οι ταραχές στις αγορές ακινήτων, όπου επενδύουν παραδοσιακά οι αγοραστές από το Κατάρ (π.χ. Αίγυπτος, Συρία, Ιράν, Ιράκ κτλ.) έχει στρέψει όλο και περισσότερους προς την Ελλάδα.

Υπόθεση για τρείς

Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους επρόκειτο, επίσης, να δημοπρατηθούν δύο νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, που θεωρούνται, μάλιστα, φιλέτα. Και οι δύο διαγωνισμοί αναβλήθηκαν για το πρώτο τρίμηνο του 2015. Πρόκειται για τη μελέτη, κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, ύψους περί το ένα δισ. ευρώ, έργο για το οποίο αναμένεται να εκδηλωθεί σοβαρό ενδιαφέρον και από τους τρεις μεγαλύτερους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους, σε συνεργασία με διεθνείς συνεταίρους. Κατά πληροφορίες, θεωρείται σίγουρη η κατάθεση προσφοράς από τα σχήματα Vinci Airport - ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ACS – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Bouygues – J&P ΑΒΑΞ. Το δεύτερο έργο είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος για το οποίο αναμένεται να εκδηλωθεί επίσης σοβαρό ενδιαφέρον. Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος εκπνέει στις 3 Φεβρουαρίου και για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου στις 18 Φεβρουαρίου. Μέχρι τότε αναμένεται να έχει ξεκαθαριστεί και η κατάσταση με το διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας. Το 2014 πέρασε χωρίς να σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα που προκηρύχθηκαν την τελευταία δεκαετία στην χώρα και συγκεκριμένα στο στοιχειωμένο μετρό Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, προ ημερών η κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ που είχε αναλάβει το έργο κατάθεσε αίτημα διάλυσης της σύμβασης. Τώρα αναζητείται λύση δια της δικαστικής οδού, με σφόδρα πιθανή την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού και την κοινοπραξία να διεκδικεί αποζημιώσεις άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ. Το έργο, που θα έπρεπε να παραδοθεί στο τέλος του 2012, έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό μικρότερο του 30%, με άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης. Πολλά για την τύχη των διαγωνισμών και των εν εξελίξει μεγάλων έργων θα εξαρτηθούν από τις εντάξεις στο νέο ΕΣΠΑ (2014 – 2020). Τα διαθέσιμα κοινοτικά κονδύλια είναι γύρω στα 2,5 δισ. ευρώ ενώ μόνο για την ολοκλήρωση ημιτελών έργων και την υλοποίηση όσων έχει υποσχεθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών απαιτούνται συνολικά (εθνική και κοινοτική συμμετοχή) περί τα 5 δισ. ευρώ. Μόνο για την υλοποίηση των τμημάτων των οδικών αξόνων που είχαν εξαιρεθεί από τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων εκτιμάται πως απαιτείται περί το 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για δύο τμήματα του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), το Τρίκαλα - Εγνατία Οδός και το Λαμία - Ξυνιάδα, και για τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα. Τα συγκεκριμένα έργα θα κατασκευάζονται μέσω των συμβάσεων παραχώρησης που είχαν υπογραφεί την περίοδο 2007 - 2008, αλλά λόγω περιβαλλοντικών προβλημάτων, προσφυγών, κλπ, εξαιρέθηκαν από τις αναμορφωμένες συμβάσεις που ενέκρινε η Βουλή στα τέλη του 2013.

Εκοψε ταχύτητα

Επιβράδυνε περαιτέρω τον Ιούλιο ο ρυθμός ανόδου των τιμών στις αμερικανικές κατοικίες, χάνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών, σύμφωνα με τους δείκτες που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας. Ειδικότερα, ο δείκτης τιμών κατοικιών για ολόκληρη τη χώρα αυξήθηκε 5,6% τους 12 μήνες μέχρι τον Ιούλιο, από 6,3% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τους δείκτες S&P/Case Shiller για τις τιμές των αμερικανικών κατοικιών. Μέχρι το Φεβρουάριο του 2014 οι τιμές κατέγραψαν διψήφιους ρυθμούς ανόδου. Ο δείκτης τιμών για τις 10 μεγαλύτερες μητροπολιτικές περιοχές των ΗΠΑ αυξήθηκε 6,7% για τους 12 μήνες μέχρι τον Ιούλιο, ενώ ο δείκτης για τις 20 μεγαλύτερες πόλεις σημείωσε άνοδο επίσης 6,7%, χάνοντας την εκτίμηση των αναλυτών για άνοδο 7,3% σε δημοσκόπηση της Wall Street Journal. Σε μη προσαρμοσμένη βάση, ο εθνικός δείκτης αυξήθηκε 0,5% τον Ιούλιο από τον προηγούμενο μήνα. Ο δείκτης για τις 10 μεγαλύτερες μητροπολιτικές περιοχές αυξήθηκε 0,6%, όπως και ο δείκτης για τις 20 μεγαλύτερες μητροπολιτικές περιοχές.

Παλιά και μικρά

Στην Αττική το 47% των κατοικιών που πωλήθηκαν ήταν ηλικίας μεγαλύτερης των 25 ετών, ενώ ακόμα μεγαλύτερο είναι το σχετικό ποσοστό στη Θεσσαλονίκη, όπου έξι στις 10 κατοικίες που πωλήθηκαν ήταν ηλικίας άνω των 25 ετών. Στον αντίποδα, στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας το 57% των αγοραστών προτίμησε κατοικίες ηλικίας έως 15 ετών (με την κατηγορία 6-10 ετών να καταγράφει και τη μεγαλύτερη ζήτηση), ενώ κατοικίες ηλικίας άνω των 25 ετών επέλεξε το 36% των αγοραστών. Οσον αφορά την επιφάνεια, πανελλαδικά, οι μεσαίες κατοικίες (επιφάνειας 71-110 τ.μ.) προτιμήθηκαν από το 43% των αγοραστών, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες η ζήτηση κατανεμήθηκε ισόποσα (16% για τα ακίνητα 1-50 τ.μ. και 15% για τα ακίνητα 51-70 τ.μ. και άνω των 130 τ.μ.). Στην Αττική, τις μεσαίες κατοικίες 71-110 τ.μ. προτίμησαν σχεδόν οι μισοί αγοραστές (49%), με την κατηγορία 91-110 τ.μ. να αποδεικνύεται και η δημοφιλέστερη, συγκεντρώνοντας το 30% των αγοραστών.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki