Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ανακοινώσεις για αναπλάσεις στη Θεσσαλονίκη

Στην ανάπλαση και την ανασυγκρότηση της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε η Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, επισκεπτόμενη την πόλη και πραγματοποιώντας συναντήσεις με τοπικούς φορείς και με στελέχη του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ).
Η Υπουργός ΠΕΚΑ αναφερόμενη στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης τόνισε πως αξιολογείται και επεξεργάζεται από τον ΟΡΘ και συμπλήρωσε πως όταν ολοκληρωθεί η φάση της αξιολόγησης θα δοθεί προς διαβούλευση και θα παρουσιαστεί αναλυτικά.
Για το σύνθετο έργο της διευθέτησης και περιβαλλοντικής ανάπλασης της Περιφερειακής Τάφρου η κυρία Μπιρμπίλη υπογράμμισε πως πρόκειται για παρέμβαση υπερτοπικής σημασίας που συνδέει το Σεϊχ Σου με το Θερμαϊκό. Έχει ήδη εξαγγελθεί το κομμάτι που αφορά την υδραυλική της διευθέτηση (ποσό 7.600.000 €) και πρόκειται να υλοποιηθεί και το έργο περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής ανάπλασης της Τάφρου με το ποσόν των 2.200.000 €, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ).
Αναφορικά με την επικείμενη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ η Υπουργός τόνισε: «πρέπει να υποστηριχθεί στη νέα της θέση στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας στη Σίνδο περιβάλλον ευνοϊκό και φιλόξενο για τόσο σπουδαία δραστηριότητα. Πρέπει να γίνει χωροταξικός και πολεοδομικός ανασχεδιασμός του ευρύτερου χώρου του πόλου υποδοχής της, στη Δυτική Θεσσαλονίκη σε επίπεδο χρήσεων γης, υποδομών και δικτύων ώστε να συνδεθεί με εγκαταστάσεις, λιμάνι, σιδηρόδρομο κ.α.. Για το σημερινό χώρο των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ και του περιβάλλοντα χώρου θα γίνει διαγωνισμός ώστε μετά από αξιολόγηση των κτιρίων που υπάρχουν και την ανάπλασή της έκτασης, να δημιουργηθεί ενιαία φυσιογνωμία στην κεντρική αυτή περιοχή της πόλης και να ενταχθεί στην καθημερινή ζωή της, επιτρέποντας τη διέλευση περιπατητών και ποδηλατών και συνδυάζοντας χρήσεις με τις όμορες δραστηριότητες. Υπενθυμίζουμε την ανάγκη δημιουργίας μιας χωρικής και ζωντανής ενότητας και τη σύνδεσή της με τις απέναντι περιοχές κατοικίας, την παρακείμενη Πανεπιστημιούπολη του ΑΠΘ, το Πανεπιστημιακό συγκρότημα του ΠΑΜΑΚ, τα πολλά μουσεία που λειτουργούν στην περιοχή, τη δημιουργία ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου».
Η επιβαρυμένη περιοχή που περιβάλλεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Δωδεκανήσου και Νίκης- Παλιά παραλία ασφυκτιά περιβαλλοντικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακά. Για το λόγο αυτό στην υποπεριοχή που ορίζεται από τις οδούς Π. Μελά - Τσιμισκή - Πλ. Ελευθερίας - Νίκης, θα αποτραπεί η διέλευση στα Ι.Χ. και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη θα προβλέπει να χρησιμοποιούνται Μέσα Μαζικής μεταφοράς και ταξί και να υπάρχουν οι κατάλληλες προβλέψεις, ενώ θα γίνεται συνεπής έλεγχος της φορτοεκφόρτωσης για την προμήθεια των καταστημάτων. Ο στόχος θα επιτευχθεί με τη πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας, όταν έχει ολοκληρωθεί το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας.
Επιπλέον, για την περιοχή της Πλατείας Χρηματιστηρίου, του Αγίου Μηνά και των παραδοσιακών αγορών του κέντρου η Υπουργός τόνισε πως θα δοθεί έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα με τη δημιουργία διαδρομών για τον πεζό και τον ποδηλάτη, με ένταξη σε αυτές των αξιόλογων αρχιτεκτονικών συνόλων (παλιές αρχιτεκτονικές στοές, κελύφη και μέτωπα). Θα προωθηθεί πρόγραμμα πολεοδομικής ανασυγκρότησης με παράλληλη αναζήτηση οικονομικών και άλλων μέτρων που εντάσσονται στο σχεδιασμό, για την ενίσχυση της μικρής κυρίως επιχειρηματικότητας που χαρακτηρίζει αυτή την περιοχή της πόλης.
Προωθείται ακόμα η ανάπλαση τριών πλατειών του Πολεοδομικού Συγκροτήματος. Η μία είναι ο άξονας Αγ. Σοφίας- Αχειροποιήτου, η άλλη βρίσκεται σε γειτονική περιοχή των τειχών δίπλα στο Επταπύργιο, στο δήμο Συκεών. Η τρίτη, η αποκαλούμενη «Βαλκανική πλατεία» αφορά μικρή έκταση του στρατοπέδου Στρεμπενιώτη στο Δήμο Νεάπολης.
Αναφερόμενη στον Θερμαϊκό Κόλπο η κυρία Μπιρμπίλη σημείωσε: «Πρέπει να ασχοληθούμε με τον Θερμαϊκό Κόλπο. Να μετατραπεί από «νεκρή θάλασσα» σε ζωντανό οργανισμό για την πόλη και τους κατοίκους της όχι μόνον περιβαλλοντικά αλλά και λειτουργικά. Να ενταχθεί στην καθημερινότητά με τη δημιουργία γραμμών εξυπηρέτησης, με μικρά πλοία για την ταχεία μετακίνηση δεκάδων χιλιάδων κατοίκων της ανατολικής και νότιας περιοχής προς το κέντρο, ιδιαίτερα μετά την δραστική οικιστική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα των παραλιακών δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου Θερμαϊκού και όχι μόνο. Σημαντική είναι η ανάπλαση των ευαίσθητων περιοχών του παραλιακού μετώπου από τις εκβολές του Γαλλικού έως την Αγία Τριάδα».
Με άξονα την Εγνατία οδό και σε συνεργασία με το χωροταξικό Παρατηρητήριο της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., θα εκπονηθεί μελέτη ΠΕΧΠ (δυνατότητα που παρέχεται από το Νόμο του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης), ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα χωρικής ανάπτυξης των περιοχών που διασχίζει ο οδικός αυτός άξονας. Όπως δήλωσε η Υπουργός: «Πρόκειται για ένα διαπεριφερειακό έργο, μεγάλης αναπτυξιακής σημασίας που θα αντιμετωπίσει αειφορικά τον χώρο της Βόρειας Ελλάδας».
Κλείνοντας η κυρία Μπιρμπίλη υπογράμμισε τη στήριξη του ΥΠΕΚΑ στη χωροθέτηση της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης και στη δημιουργία περιοχής αποθηκών logistics στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού και της νέας ΔΕΘ.

Βουτιά στις επενδύσεις σε επαγγελματικά

Μειωμένες έως και κατά 30% περίπου εκτιμάται ότι είναι η αξία των επενδύσεων σε επαγγελματικά ακίνητα στην διάρκεια του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις επενδυτικών οίκων η οικονομική κρίση είχε άμεση επίπτωση τόσο στην αγορά γραφειακών χώρων όσο και των εμπορικών καταστημάτων καθώς η αξία των επενδύσεων που βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης είναι σημαντικά μικρότερη σε σύγκριση πέρυσι. Ενδεικτικά ανέφεραν ότι η αξία των επενδύσεων σε γραφείων τον Ιανουάριο ήταν μικρότερη 31% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ για τους εμπορικούς χώρους η μείωση έφτασε στο 21%.

Θυμήθηκαν τους δρόμους

Η «επανεκκίνηση» της ελληνικής οικονομίας περνάει μέσα από την σωτηρία των μεγάλων οδικών έργων υποδομής όπως αναφέρεται σε εκτενές ρεπορτάζ του Bloomberg. Το πρακτορείο τονίζει ότι ο Ελληνας πρωθυπουργός επιδιώκει να βγάλει τη χώρα από την ύφεση μέσω της προώθησης των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και τα οποία, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, έχουν βαλτώσει εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο. Η κυβέρνηση Παπανδρέου βρίσκεται σε επαφή με τράπεζες και άλλους επενδυτές για την εξεύρεση 8,6 δισ. ευρώ που θεωρούνται απαραίτητα για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων και πως «επείγεται να καταλήξει σε συμφωνία εντός του μηνός καθώς οι επενδυτές αμφιβάλλουν για την ικανότητα της κυβέρνησης να αναβιώσει την αναπτυξιακή διαδικασία, να μειώσει τα ελλείμματα και να αποφύγει τη χρεοκοπία». Οι συντάκτες του ρεπορτάζ σημειώνουν ότι το πάγωμα των κατασκευών συμβάλλει τα μέγιστα στην ελληνική ύφεση και επιτείνει την κρίση στον κατασκευαστικό κλάδο.

Το ρεπορτάζ φιλοξενεί δηλώσεις του προέδρου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Α. Καλλιτσάντζη ο οποίος υποστηρίζει ότι θα πρέπει να γίνουν τα πάντα προκειμένου να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα που έχουν ξεκινήσει. Οπως αναφέρεται, τους τελευταίους μήνες έχουν σταματήσει τελείως ή έχουν «κολλήσει» οι εργασίες σε τέσσερις από τους πέντε νευραλγικούς για τις συγκοινωνίες της χώρας οδικούς άξονες που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Μόνο η κατασκευή του άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα συνεχίζεται κανονικά, όπως αναφέρει το πρακτορείο. Τονίζεται ακόμη ότι η κακή ποιότητα του ελληνικού δικτύου συγκοινωνιών αποτελεί μείζονα τροχοπέδη για την αναζωογόνηση της ελληνικής οικονομίας, η οποία πρόκειται να συρρικνωθεί κατά 3,5% φέτος έπειτα από συρρίκνωση κατά 4,4% που σημείωσε το 2010, κατά της μετρήσεις της Eurostat. Αναφέρεται συγκεκριμένα στην Παγκόσμια Έκθεση Ανταγωνιστικότητας που εκπόνησε το Φόρουμ του Νταβός για την περίοδο 2010-2011 και σημειώνει ότι, βάσει της έρευνας αυτής, τα ελληνικά λιμάνια κατατάσσονται στην 21η θέση στην Ε.Ε. και με δεδομένο ότι δεν έχουν όλες οι χώρες θάλασσα, η Ελλάδα είναι η προτελευταία της Ευρώπης.

Στην ίδια έκθεση το ελληνικό οδικό δίκτυο κατατάσσεται στη 19η θέση και τελευταίο από τα δίκτυα των παλαιών κρατών - μελών. Ακόμα αναφέρεται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο κατατάσσεται στην 24η θέση άρα και πάλι στην προτελευταία θέση, με δεδομένο ότι η Κύπρος και η Μάλτα δεν έχουν σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το ακριβότερο σπίτι στο κόσμο

Ο ινδός δισεκατομμυριούχος Mukesh Ambani έχει πλέον το ακριβότερο σπίτι στο κόσμο. Πρόκειται για μία κατοικία 27 ορόφων που η αξία της ξεπερνά το 1 δις. δολάρια. Ο κ. Ambani, που χαρακτηρίζεται ως ι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ινδίας, μετακόμισε στο σπίτι τον περασμένο μήνα με τη σύζυγό του και τα τρία παιδιά.

Το σπίτι που βρίσκεται στην Βομβάη έχει ένα σινεμά, πισίνες και ελικοδρόμιο, και ονομάζεται "Antilia. Οι τοπικές εφημερίδες, γράφουν ότι για την συντήρηση του απαιτούνται 600 υπάλληλοι ενώ ο λογαριασμός του ηλεκτρικού ρεύματος ξεπερνά τις 120.000 ευρώ. Το σπίτι έχει προκαλέσει αντιπαράθεση, με τους ακτιβιστές για την καταπολέμηση της φτώχειας οι οποίοι επισημαίνουν την αντίθεση ανάμεσα στην πολυτέλεια του σπιτιού και την άθλια κατάσταση εκείνων που ζουν σε παραγκουπόλεις της Βομβάης και οι οποίοι ξεπερνούν τα 18 εκατ. ανθρώπους.

Το σπίτι, το οποίο έχει ένα ναό στο ισόγειο και μια βιβλιοθήκη στην κορυφή, έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις αρχές του Vaastu , μια ινδική παράδοση ανάλογη κινεζική φενγκ σούι. Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, ο κ. Ambani, , έχει περιουσία 27 δις., δολαρίων και είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Reliance Industries, ένα από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα στον κόσμο.

Πως θα προστατεύσετε την περιουσία σας

Οι αλλαγές που έρχονται στην ελληνική αγορά κατοικίας είναι ραγδαίες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ιδιοκτήτες γης αλλά και σπιτιών θα πρέπει από σήμερα να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται –ή πρόκειται να διαμορφωθούν- στην αγορά. Το realestatenews.gr προσπάθησε να συντάξει μία λίστα των κινήσεων που πρέπει να γίνουν προκειμένου να βγείτε αλώβητοι από την λαίλαπα των αλλαγών.

1η ΦΑΠ. Η μείωση του αφορολόγητου σημαίνει ότι και οι ιδιοκτήτες με πολύ μικρή ακίνητη περιουσία κινδυνεύουν να πέσουν «θύματα» του φόρου. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό, θα πρέπει να υπάρξουν ανακατατάξεις στο «χαρτοφυλάκιο» σας. Η πρώτη κίνηση είναι να καταγράψετε την ακίνητη περιουσία και να την κατατάξετε με βάση :

α. Την αντικειμενική της αξία

β.Την πρόσοδο που αποδίδει

γ.Τις μελλοντικές προοπτικές.

Η λίστα αυτή θα σας βοηθήσει να καταλάβετε ότι , το να πουλήσετε ακίνητα που δεν έχουν καμία πρόσοδο και προοπτικές για μελλοντικές υπεραξίες ή να μεταβιβάσετε στα παιδιά σας εκείνο το κτηματάκι στο χωριό το οποίο όμως σας «φέρνει» πιο κοντά στο ταμείο της εφορίας είναι μία ρεαλιστική προοπτική. Η αρωγή των ειδικών και κυρίως ενός φοροτεχνικού μπορεί να είναι κάτι από παραπάνω από απαραίτητη προκειμένου να έχετε σωστές πληροφορίες που αφορούν το φορολογικό κόστος και επομένως να πάρετε τις σωστές αποφάσεις. Αν και πολλοί θεωρούν ότι η πώληση ενός περιουσιακού στοιχείου είναι αδιανόητη, εντούτοις και αυτοί θα πρέπει να σκεφτούν ότι σήμερα το περιβάλλον αλλάζει ραγδαία και δεν είναι υποχρεωμένοι να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα όσο δυσάρεστη και αν είναι αυτή.

2η Εκτός σχεδίου δόμηση. Το ρυθμιστικό της Αθήνας έδωσε μία γεύση των προθέσεων για την εκτός σχεδίου δόμηση. Το επόμενο μήνυμα θα προέλθει από τα νησιά του Αιγαίου και κυρίως των Κυκλάδων για τα οποία «ψήνονται» αλλαγές με πρόφαση την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης , θα πρέπει να το πάρετε απόφαση ότι εκείνο το εκτός σχεδίου οικοπεδάκι που είχε αγοράσει ο πατέρας πριν τρείς δεκαετίες στην άκρη του πουθενά θα αργήσει πολύ να ενταχθεί στο σχέδιο πόλης αφού οι νέες εντάξεις θα καθυστερήσουν πολύ. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Πολύ απλά, κατοχυρώστε τα δικαιώματα δόμησης που έχετε σήμερα με την έκδοση μίας οικοδομικής άδειας, ή σε περίπτωση που θέλετε να αγοράστε ένα εκτός σχεδίου αγροτεμάχιο μη το κάνετε αν δεν συνοδεύεται από την άδεια οικοδομής. Με την φόρα που έχουν πάρει , οι κυβερνώντες, μπορεί από την μία στιγμή στην άλλη να «αποδειχθεί άνθρακας ο θησαυρός» Για τον λόγο αυτό οι κινήσεις θα πρέπει να είναι προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης των σημερινών δικαιωμάτων που έχετε γιατί κάθε καθυστέρηση μπορεί να σας κοστίσει στο μέλλον ακριβά.

3η Υποβάθμιση. Μπορεί τους τελευταίους μήνες να έχετε ακούσει διάφορα σχέδια για τις προβληματικές περιοχές της Αθήνας, αλλά ξέρετε εξίσου καλά με εμάς ότι αυτά απέχουν πολύ από την πραγματικότητα η οποία δεν είναι καμία άλλη παρά η συνεχής υποβάθμιση περιοχών και κτιριακού αποθέματος. Αν έχετε λοιπόν κάποιο περιουσιακό στοιχείο στις περιοχές αυτές μη στηρίζετε τις αποφάσεις σας στις εξαγγελίες. Το πιθανότερο είναι ότι για την επόμενη πενταετία να μη επηρεάσουν καθόλου ούτε εσάς ούτε και την περιοχή που βρίσκεται το ακίνητο.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki