Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Υπόθεση για λίγους η αγορά ακινήτων

Αν προσπαθήσει κανείς να περιγράψει με λίγες λέξεις την σημερινή εικόνα της αγοράς ακινήτων αρκεί μία φράση «τέλος εποχής». Τα στοιχεία που αφορούν τόσο στην αγορά κατοικίας όσο και στην αγορά επαγγελματικών ακινήτων οδηγούν σε ένα συμπέρασμα : όταν περάσει η κρίση το επόμενο σημείο ισορροπίας που θα επιτευχθεί στην κτηματαγορά δεν θα έχει καμία σχέση με την εικόνα των τελευταίων 50 ετών.

Η διαπίστωση αυτή δεν εντοπίζεται μόνο στα πραγματικά της δεδομένα (προσφορά , ζήτηση, τιμές επιμέρους αγορές κ.α) αλλά και στους παίκτες που δραστηριοποιούνται σε αυτή. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η επόμενη μέρα της αγοράς θα χαρακτηρίζεται απο την συγκέντρωση . Ήδη στην αγορά επαγγελματικών ακινήτων αυτό γίνεται είναι κάτι παραπάνω από φανερό. Η εμπορική δραστηριότητα περιορίζεται σε συγκεκριμένα σημεία όπου τα οι διαθέσιμοι χώροι είναι πλέον περιορισμένοι . Στα σημεία αυτά ο ρόλος των ισχυρών παικτών του εμπορίου είναι κυρίαρχος και δεν αμφισβητείται πλέον από κανένα. Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ο θάνατος των συνοικιακών αγορών αλλά και των παράπλευρων οδών όπου δραστηριοποιούνται μικρομεσαίες επιχειρήσεις κατά κύριο λόγο.

Ανάλογη είναι και η εικόνα που τείνει να διαμορφωθεί και στην αγορά γραφειακών χώρων . Η διαφορά στην περίπτωση αυτή είναι η σχεδόν ολιγοπωλιακή οργάνωση της προσφοράς και η ανάπτυξη περιοχών με βάση κατά κύριο λόγο της διαθεσιμότητα γης. Αν και το φαινόμενο αυτό δεν είναι ακόμα ορατό εντούτοις η συρρίκνωση των παραδοσιακών περιοχών της αγοράς γραφειακών χώρων και η κατασκευή χώρων γραφείων σε περιοχές οι οποίες πριν απο λίγα μόλις χρόνια δεν περιλαμβάνονταν στο «χάρτη» της αγορας (Λ. Αθηνών, σταθμοί μετρό κ.α) είναι μία ασφαλής ένδειξη για τις νέες τάσεις που επικρατούν στην συγκεκριμένη αγορά.

Στην αγορά κατοικίας οι εξελίξεις σίγουρα θα  είναι πιο βραδείς σε σύγκριση με τα επαγγελματικά ακίνητα αλλά είναι δεδομένο ότι και στην περίπτωση οι ανακατατάξεις έχουν δρομολογηθεί. Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών είναι η εξαφάνιση των μικρών και των μεσαίων κατασκευαστών είτε με την αποχώρηση από την αγορά είτε με συμφωνίες συγχώνευσης. Ήδη το φαινόμενο είναι ορατό στην αγορά επαγγελματικών ακινήτων όπου συνυπάρχουν τα στοιχεία του ολιγοπωλίου και του ολιγοψωνίου. Σύντομα θα το δούμε και στην αγορά κατοικίας όπου σε πρώτη φάση οι αλλαγές στον ΓΟΚ και σε δεύτερη οι αλλαγές στους όρους και τις προϋποθέσεις των όρων δόμησης θα διώξουν τους μικρούς από την αγορά.

Το νομοσχέδιο για τους μεσίτες

 

Το realestatenews.gr παρουσιάζει το πλήρες κείμενο:  ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ: «ΜΕΣΙΤΕΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

 

 

 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’

ΜΕΣΙΤΕΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΚΙΝΗΤΑ

Άρθρο 1

Μεσίτης Αστικών Συμβάσεων

Μεσίτης Αστικών Συμβάσεων είναι το πρόσωπο που δύναται να υποδεικνύει ευκαιρίες ή μεσολαβεί για τη σύναψη των αστικού δικαίου συμβάσεων ακινήτων και ιδίως των συμβάσεων αγοράς, πώλησης, ανταλλαγής, χρηματοδοτικής μίσθωσης, μίσθωσης ή παραχώρησης ακινήτων προς ανοικοδόμηση με αντιπαροχή.

Άρθρο 2

Βοηθός Μεσίτη

Βοηθός Μεσίτη είναι το φυσικό πρόσωπο, το οποίο έχει ως έργο την υποστήριξη και υποβοήθηση του μεσίτη στην εκτέλεση από αυτόν των μεσιτικών εργασιών.

Άρθρο 3

Νομικά πρόσωπα

Η επιχείρηση πράξεων μεσιτείας επιτρέπεται σε νομικά πρόσωπα υπό τις εξής σωρευτικά συντρέχουσες προϋποθέσεις:

α) οι πράξεις μεσιτείας να προβλέπονται στον καταστατικό σκοπό των νομικών προσώπων

β) οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του μεσίτη, όπως καθορίζονται στo άρθρo 4 του παρόντος νόμου, πρέπει να συντρέχουν στα φυσικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νομίμως το νομικό πρόσωπο. Οι παραπάνω προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν και στους υπευθύνους κάθε υποκαταστήματος νομικού προσώπου.

γ) οι υπάλληλοι του νομικού προσώπου που συμμετέχουν άμεσα στις πράξεις μεσιτείας, πρέπει να πληρούν τουλάχιστον τις προϋποθέσεις του βοηθού μεσίτη, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 5 του παρόντος νόμου. Στα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου δεν εντάσσεται το προσωπικό γραμματειακής υποστήριξης του νομικού προσώπου, εφόσον δεν ασκεί πράξεις μεσιτείας.

Άρθρο 4

Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος μεσίτη

1. Για την άσκηση του επαγγέλματος του μεσίτη αστικών συμβάσεων απαιτείται η εγγραφή του ενδιαφερόμενου στο ΓΕΜΗ.

2. Για την εγγραφή στο ΓΕΜΗ πρέπει το ενδιαφερόμενο φυσικό πρόσωπο, ή προκειμένου για νομικό πρόσωπο τα πρόσωπα που ορίζονται στην περίπτωση β’ του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, να συγκεντρώνει τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Να είναι Έλληνας πολίτης ή πολίτης κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή κράτους της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), δηλαδή Νορβηγίας, Ισλανδίας και Λιχτενστάιν. Ο αλλοδαπός από χώρα εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να έχει εφοδιαστεί με την απαιτούμενη άδεια διαμονής και εργασίας στην Ελλάδα ή άδεια διαμονής για ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα νόμο.

β) Να μην έχει καταδικαστεί για κακούργημα ή για πλημμέλημα κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, απάτης επί δικαστηρίω, υπεξαίρεσης στην υπηρεσία, πλαστογραφίας η κατάχρησης ενσήμων, απιστίας, ψευδορκίας, δόλιας χρεοκοπίας, καταδολίευσης δανειστών, τοκογλυφίας, ή για κάποιο από τα εγκλήματα περί το νόμισμα.

γ) Να μην έχει υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση (ΑΚ1666-1688).

δ) Να διαθέτει ένα από τα ακόλουθα: i] πτυχίο από ανώτατο ή ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Ελλάδος ή ομοταγές ίδρυμα του εξωτερικού, ii] πιστοποιητικό κατάρτισης από δημόσιο ή ιδιωτικό ΙΕΚ, iii] απολυτήριο Λυκείου ή ισότιμου σχολείου της αλλοδαπής, βεβαίωση κατάρτισης από δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΕΚ σε θέματα ακίνητης περιουσίας και να έχει εργαστεί ως βοηθός μεσίτη για έξι (6) μήνες στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, iv) απολυτήριο Λυκείου ή ισότιμου σχολείου της αλλοδαπής και να έχει εργαστεί ως βοηθός μεσίτη για ένα (1) έτος στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, v] πιστοποιητικό επιτυχίας σε εξετάσεις από φορέα που θα ορίσει το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Με Υπουργική Απόφαση θα καθορισθούν οι προϋποθέσεις συμμετοχής και οι λεπτομέρειες του παραπάνω φορέα και διεξαγωγής των σχετικών εξετάσεων.

3. Προκειμένου για μεσίτη αναγνωρισμένο από κράτος μέλος της ΕΕ ή κράτος μέλος της Ε.Ζ.Ε.Σ και εγκατεστημένο σε αυτό ο οποίος επιθυμεί να εγκατασταθεί στην Ελλάδα, μέσω ίδρυσης υποκαταστήματος, απαιτείται βεβαίωση εγγραφής του σε αντίστοιχη επαγγελματική οργάνωση. Ο μεσίτης αυτός φέρει τον τίτλο της χώρας της κύριας εγκατάστασής του,

4. Απαγορεύεται η εγγραφή στο ΓΕΜΗ σε όσους μεσίτες αστικών συμβάσεων έχει επιβληθεί η ποινή της οριστικής στέρησης του δικαιώματος ασκήσεως του επαγγέλματος ή της προσωρινής για όσο ισχύει η ποινή τους.

Για τη συνδρομή των προϋποθέσεων των εδαφίων β, γ και δ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου αρκεί η προσκόμιση στην αρμόδια υπηρεσία ΓΕΜΗ υπεύθυνης δήλωσης του ενδιαφερομένου σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/86.

5. Από την υποχρέωση εγγραφής στο ΓΕΜΗ σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου εξαιρείται μεσίτης αναγνωρισμένος από κράτος μέλος της Ε.Ε ή κράτος της Ε.Ζ.Ε.Σ και εγκατεστημένος σε αυτό, ο οποίος εκτελεί στα πλαίσια της διασυνοριακής παροχής υπηρεσιών, περιστασιακά μεσιτικές πράξεις στην Ελλάδα, όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του παρόντος νόμου, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του κράτους στο οποίο είναι εγκατεστημένος για την άσκηση μεσιτικών πράξεων. Σε περίπτωση ίδρυσης από αυτόν το μεσίτη, γραφείου ή υποκαταστήματος ή άλλης εγκατάστασης στην Ελλάδα, απαιτείται βεβαίωση εγγραφής του σε αντίστοιχη επαγγελματική οργάνωση. Ο μεσίτης αυτός φέρει τον τίτλο της χώρας της κύριας εγκατάστασής του.

Άρθρο 5

Προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος του βοηθού μεσίτη

Καθιερώνεται μητρώο βοηθών μεσιτών στους κατά τόπο Επαγγελματικούς Συλλόγους στο οποίο έχουν υποχρέωση να εγγράφονται οι βοηθοί μεσίτες εφόσον ασκούν το επάγγελμα ως μισθωτοί.

Για την άσκηση του επαγγέλματος του βοηθού μεσίτη ως ελεύθερου επαγγελματία, απαιτείται εγγραφή στο ΓΕΜΗ.

Προκειμένου να εγγραφεί ως βοηθός μεσίτη στο ΓΕΜΗ ή στον Επαγγελματικό Σύλλογο ο ενδιαφερόμενος πρέπει να υποβάλει τα ακόλουθα έγγραφα στην αρμόδια υπηρεσία ΓΕΜΗ ή στο αρμόδιο τμήμα του Συλλόγου:

α) Απολυτήριο Λυκείου ή ισότιμου της αλλοδαπής.

β) Υπεύθυνη Δήλωση ότι δεν έχει καταδικασθεί για κακούργημα ή για πλημμέλημα κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, απάτης επί δικαστηρίω, υπεξαίρεσης στην υπηρεσία, πλαστογραφίας η κατάχρησης ενσήμων, απιστίας, ψευδορκίας, δόλιας χρεοκοπίας, καταδολίευσης δανειστών, τοκογλυφίας, ή για κάποιο από τα εγκλήματα περί το νόμισμα.

γ) Υπεύθυνη Δήλωση ότι δεν τελεί υπό δικαστική συμπαράσταση.

δ) Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α’ 75) στην οποία να αναφέρει τα στοιχεία του μεσίτη με τον οποίο συνεργάζεται, και αντίστοιχη υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α’ 75) του μεσίτη με την οποία να βεβαιώνεται η σχέση συνεργασίας.

Άρθρο 6

Σύμβαση μεσιτείας

1. Η σύμβαση μεσιτείας καταρτίζεται εγγράφως. Η σύμβαση πρέπει α) να περιλαμβάνει τουλάχιστον τα στοιχεία των συμβαλλομένων μερών, το αριθμό φορολογικού τους μητρώου, καθώς και τον αριθμό ΓΕΜΗ του μεσίτη, β) να καθορίζει ακριβώς την ταυτότητα του αντικειμένου της μεσολάβησης ή υπόδειξης ευκαιρίας, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μερών, καθώς και το ποσό ή ποσοστό της μεσιτικής αμοιβής. Σε περίπτωση διασυνοριακής παροχής μεσιτικών υπηρεσιών θα πρέπει να αναγράφεται ο φορέας στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μεσίτης. Για την πλήρωση του απαιτούμενου έγγραφου τύπου αρκεί η ανταλλαγή ενυπόγραφων επιστολών, ενυπόγραφων τηλεομοιοτυπιών καθώς και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφόσον αποδεικνύουν το περιεχόμενο της σύμβασης σύμφωνα με τα ανωτέρω. Η χρήση γενικών όρων συναλλαγών στη σύμβαση μεσιτείας ρυθμίζεται από τις διατάξεις του Ν. 2251/1994 όπως ισχύει. Αν δεν έχει ορισθεί διαφορετικά η σύμβαση μεσιτείας ισχύει για έξι (6) μήνες. Η διάρκεια της σύμβασης μεσιτείας δεν μπορεί να ορισθεί μεγαλύτερη των οκτώ (8) μηνών, με δικαίωμα παράτασης για τέσσερις (4) ακόμη μήνες, κατόπιν μονομερούς έγγραφης δήλωσης του εντολέα. Μετά τη λήξη της μπορεί να συναφθεί νέα σύμβαση ακόμη και μεταξύ των ιδίων συμβαλλομένων.

2. Επιτρέπεται η σύμβαση αποκλειστικής μεσιτείας, στο πλαίσιο της οποίας ο εντολέας δεν έχει το δικαίωμα να αναθέσει εντολή με το ίδιο περιεχόμενο σε άλλο μεσίτη για όσο χρόνο ισχύει η σύμβαση. Η σύμβαση αποκλειστικής μεσιτείας, δε μπορεί σε κάθε περίπτωση να έχει διάρκεια πάνω από τέσσερις (4) μήνες, με δικαίωμα παράτασης για δύο (2) ακόμα μήνες, κατόπιν μονομερούς έγγραφης δήλωσης του εντολέα. Μετά τη λήξη της μπορεί να συναφθεί νέα σύμβαση ακόμη και μεταξύ των ιδίων συμβαλλομένων. Εάν εντός του χρόνου ισχύος της αποκλειστικής μεσιτείας εκπληρωθεί η δοθείσα εντολή, ο αποκλειστικός μεσίτης αστικών συμβάσεων δικαιούται την αμοιβή του, ανεξάρτητα από τυχόν άλλες συναφείς συμφωνίες ή υποχρεώσεις του εντολέα σε σχέση με το ίδιο αντικείμενο της εντολής.

3. Ο μεσίτης αστικών συμβάσεων δικαιούται να αξιώσει αμοιβή κατά την κατάρτιση της οριστικής σύμβασης, εφόσον έχει αποδεδειγμένα ο ίδιος μεσολαβήσει στη σύναψή της, ή έχει υποδείξει την ευκαιρία σύναψής της. Αν περισσότεροι μεσίτες υπέδειξαν διαδοχικά την ίδια ευκαιρία στον εντολέα, αμοιβή δικαιούται να αξιώσει μόνον αυτός ο οποίος πράγματι μεσολάβησε στην κατάρτιση της σύμβασης. Αν περισσότεροι μεσολάβησαν και δεν μπορεί να αποδειχτεί το ποσοστό συμβολής του καθενός στην κατάρτιση της σύμβασης, τότε αμοιβή οφείλεται μόνο μια φορά και κατανέμεται μεταξύ των μεσιτών που μεσολάβησαν κατά ίσα μέρη. Επί σύμβασης παραχώρησης ακινήτων προς ανοικοδόμηση με αντιπαροχή ο μεσίτης δικαιούται να αξιώσει αμοιβή με την κατάρτιση του εργολαβικού προσυμφώνου.

4. Εάν συναφθεί για το ίδιο ακίνητο διαφορετική σύμβαση από την προβλεπόμενη στη σύμβαση μεσιτείας, η σύμβαση που τελικά συνήφθη, τεκμαίρεται ως αποτέλεσμα της διαμεσολάβησης του μεσίτη.

5. Στη σύμβαση μεσιτείας πρέπει να αναγράφεται ρητά εάν ο μεσίτης μπορεί να δεχθεί υπόσχεση αμοιβής και από τον αντισυμβαλλόμενο του εντολέα του. Εάν παρά την έλλειψη της πιο πάνω συμφωνίας ο μεσίτης δεχθεί υπόσχεση αμοιβής ή εισπράξει αμοιβή από το άλλο μέρος, ο εντολέας δικαιούται να αρνηθεί την καταβολή της συμφωνηθείσας αμοιβής ή να αξιώσει την επιστροφή της ήδη καταβληθείσας.

6. Σε κάθε αμφοτεροβαρή σύμβαση επί ακινήτου η οποία καταρτίζεται με συμβολαιογραφικό έγγραφο, οι συμβολαιογράφοι υποχρεούνται να μνημονεύουν ρητή υπεύθυνη δήλωση των συμβαλλομένων περί μεσολάβησης ή μη Μεσίτη Αστικών Συμβάσεων στην κατάρτισή της και σε περίπτωση μεσολάβησης να αναφέρουν τα στοιχεία του μεσίτη, τον αριθμό ΓΕΜΗ αυτού και τον αριθμό φορολογικού του μητρώου.

7. Οι συμβαλλόμενοι σε αστική σύμβαση ακινήτων δεν υποχρεούνται σε καταβολή αμοιβής σε πρόσωπα τα οποία προσέφεραν υπηρεσίες μεσιτείας χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 4 και 5 του παρόντος νόμου και των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου.

8. Ο εντολέας υποχρεούται να ανακοινώσει στο μεσίτη την κατάρτιση της κύριας σύμβασης εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών.

9. Κατά τα λοιπά οι σχέσεις των συμβαλλόμενων μερών με τον μεσίτη ρυθμίζονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

Άρθρο 7

Υποχρεώσεις των μεσιτών και των βοηθών μεσιτών

Μεσίτες αστικών συμβάσεων και βοηθοί μεσιτών αστικών συμβάσεων οφείλουν:

1. α) Να ενημερώνουν, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, τους εντολείς τους για τις ιδιότητες του ακινήτου της εντολής, καθώς και για τυχόν πραγματικά ή νομικά ελαττώματα αυτού, που έχουν περιέλθει σε γνώση τους ή έχουν υποπέσει στην αντίληψη τους καθ’ οιονδήποτε τρόπο.

β) Να ενημερώνουν εκ των προτέρων τους εντολείς τους σε κάθε περίπτωση συναλλαγής στην οποία εμπλέκεται προσωπικό ή οικονομικό ενδιαφέρον των ιδίων, πέραν εκείνου της συμφωνηθείσας αμοιβής.

γ) Να προστατεύουν το επαγγελματικό απόρρητο και να μην αποκαλύπτουν σε τρίτους προσωπικά και οικονομικά στοιχεία των εντολέων τους, πέραν αυτών που είναι αναγκαία για την κατάρτιση της σύμβασης.

2. α) Να προσκομίζουν στην αρμόδια υπηρεσία ΓΕΜΗ ή στο αρμόδιο τμήμα του Συλλόγου της έδρας τους, ανά τριετία από την εγγραφή τους, υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α’ 75) ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι προϋποθέσεις που προβλέπονται από τα στοιχεία (α), (β) και (γ) της παρ. 2 του άρθρου 4 και τα στοιχεία (β), (γ) και (δ) του άρθρου 5 του παρόντος.

β) Έναν (1) μήνα μετά την παύση συνδρομής μίας των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εγγραφή τους, σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5, οφείλουν να ενημερώνουν σχετικά την αρμόδια υπηρεσία ΓΕΜΗ ή το τμήμα του Συλλόγου της έδρας τους, το οποίο στη συνέχεια προβαίνει στη διαγραφή τους.

Άρθρο 8

Ποινικές κυρώσεις

1. Όποιος ενεργεί μεσιτικές πράξεις κατά την έννοια του παρόντος νόμου ή εμφανίζει τον εαυτό του ως μεσίτη αστικών συμβάσεων χωρίς να πληροί τις προϋποθέσεις εγγραφής στο ΓΕΜΗ, όπως καθορίζονται στο άρθρο 4 του παρόντος ή παραβαίνει τις υποχρεώσεις του άρθρου 7 παρ. 2 περ. (β) του παρόντος, τιμωρείται αυτεπαγγέλτως με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον έξι (6) μηνών μέχρι (δύο) 2 έτη, και με χρηματική ποινή από πέντε (5.000) μέχρι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ.

2. Οι πιο πάνω χρηματικές ποινές αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Δικαιοσύνης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Άρθρο 9

Πειθαρχικό Συμβούλιο — Πειθαρχικές ποινές

1. Με απόφαση του Περιφερειάρχη για τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Ροδόπης και του οικείου Νομάρχη, για τα λοιπά Επιμελητήρια της Χώρας, συγκροτείται Πειθαρχικό Συμβούλιο, που ασκεί την πειθαρχική εξουσία επί των μεσιτών αστικών συμβάσεων και βοηθών μεσίτη. Στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μετέχουν:

α) Ένας Πρωτοδίκης, ως Πρόεδρος που ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή από τον οικείο Πρόεδρο Πρωτοδικών.

β) Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ή Τμήματος Εμπορίου της Περιφέρειας της έδρας κάθε Επιμελητηρίου.

γ) Ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου κάθε Επιμελητηρίου, προερχόμενο από τον κλάδο των μεσιτών αστικών συμβάσεων με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ελλείψει δε αυτού, από έναν μεσίτη με τουλάχιστον 5ετή εμπειρία, ο οποίος έχει επαγγελματική έδρα στον ίδιο Νομό και προτείνεται από το οικείο Πρωτοβάθμιο ή, εν ελλείψει πρωτοβάθμιου, από το Δευτεροβάθμιο Συνδικαλιστικό Όργανο του ίδιου κλάδου, ως μέλος.

δ) Χρέη Εισηγητού εκτελεί ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Μητρώου κάθε Επιμελητηρίου.

ε) Χρέη Γραμματέα εκτελεί υπάλληλος του Επιμελητηρίου οριζόμενος από το Διοικητικό Συμβούλιο αυτού με την ίδια απόφαση.

Όλοι οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους.

2. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο συνεδριάζει σε απαρτία και κατά χρόνο που προσδιορίζεται στην απόφαση της παραγράφου 1 εκτός από τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο κάθε έτους.

3. Οι δαπάνες του Πειθαρχικού Συμβουλίου και η αμοιβή των μελών του βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Επιμελητηρίου και καθορίζονται με απόφαση της Διοικητικής Επιτροπής του.

4. Οι αποφάσεις των παραγράφων 1 και 3 του παρόντος άρθρου, κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού, θα εκδοθούν εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

5. Πειθαρχικά αδικήματα είναι:

α) Κάθε παράβαση του παρόντος.

β) Κάθε ενέργεια από δόλο ή αμέλεια που βλάπτει την επαγγελματική φήμη των μεσιτών αστικών συμβάσεων.

γ) Η οποιαδήποτε παράβαση των όρων της εντολής που έλαβε ο μεσίτης από τον εντολέα, η παράνομη είσπραξη προκαταβολής χρημάτων καθώς και η αδυναμία επιστροφής χρημάτων στις περιπτώσεις που δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του από τη σύμβαση.

6. Την πειθαρχική δίωξη ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου ασκεί ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, ύστερα από καταγγελία οποιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον ή του Προέδρου του οικείου Επαγγελματικού Σωματείου ή και αυτεπαγγέλτως. Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου υποχρεούται στην άσκηση της πιο πάνω πειθαρχικής δίωξης αν υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού αδικήματος.

7. Πειθαρχικές ποινές είναι:

α) Έγγραφη επίπληξη.

β) Πρόστιμο από δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ που εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί δημοσίων εσόδων υπέρ του οικείου Επιμελητηρίου.

γ) Προσωρινή στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος μέχρι (1) ένα έτος.

δ) Επιβολή προστίμου και προσωρινή στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος,

ε) Οριστική στέρηση του δικαιώματος άσκησης του επαγγέλματος σε περίπτωση που υποπίπτει στα ποινικά αδικήματα της περίπτωσης β της παραγράφου 2 του παρόντος.

8. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο δικάζει σε ουσία και μπορεί να αποφασίζει την εξέταση μαρτύρων, την προσαγωγή αποδεικτικών εγγράφων, να διατάζει τη διεξαγωγή πραγματογνωμοσύνης ή αυτοψίας και να ζητεί τη συνδρομή κάθε δημοσίας αρχής. Ο εγκαλούμενος δικαιούται vα παρίσταται με δικηγόρο.

9. Οι αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου διαβιβάζονται στο Επιμελητήριο και κοινοποιούνται τόσο στον εγκαλούμενο μέσω του οικείου Επιμελητηρίου όσο και στα άλλα Επιμελητήρια της χώρας.

Στην περίπτωση που ο εγκαλούμενος είναι άγνωστης διαμονής, το Πειθαρχικό Συμβούλιο αναρτά την κλήση προς απολογία στον χώρο των ανακοινώσεων του επιμελητηρίου επί ένα (1) μήνα και εν συνεχεία αποφαίνεται ερήμην αυτού.

Στο ίδιο σημείο και για το ίδιο χρονικό διάστημα αναρτά την απόφασή του ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό έγγραφο.

10. Οι αποφάσεις των Πειθαρχικών Συμβουλίων προσβάλλονται ενώπιον των αρμοδίων Διοικητικών Δικαστηρίων.

Άρθρο 10

Τελικές και μεταβατικές διατάξεις

1. Οι εν ενεργεία μεσίτες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στα οικεία Επιμελητήρια έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, διατηρούν την ιδιότητά τους ως Μεσίτες Αστικών Συμβάσεων και υποχρεούνται σε συμμόρφωση με τα άρθρα 6 επόμενα του παρόντος νόμου.

2. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου καταργείται: α) το π.δ 248/1993 (ΦΕΚ 108 Α’), με εξαίρεση την παρ. 1 του άρθρου 2 αυτού, το οποίο παραμένει σε ισχύ έως την έναρξη λειτουργίας του ΓΕΜΗ, β) κάθε άλλη διάταξη που αντίκειται στον παρόντα νόμο. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί μεσιτείας.

 

Εξοχικο στην Αλβανία

Η Αλβανία , μπαίνει στην αγορά εξοχικής κατοικίας. Σύμφωνα με τον υπουργό αναπληρωτή της Αλβανίας για τον τουρισμό, την Αλβανία επισκέφθηκαν 1,2 εκατομμύρια τουρίστες μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου του τρέχοντος έτους, ενώ τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν κατά 8,5% το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

«Η Αλβανία συνδυάζει το χαμηλό κόστος ζωής, την ραγδαία ανάπτυξη των υποδομών και την εντυπωσιακή φυσική ομορφιά, που αποτελούν τα συστατικά που απαιτούνται για το τέλειο τουριστικό προορισμό», είπε."Το ενδιαφέρον από τις διεθνείς αγορές δεύτερης κατοικίας αυξάνεται σταθερά καθώς οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι η ευκαιρία α αγοράς είναι τώρα και όχι μετά , όταν οι τιμές θα έχουν αυξηθεί », εξήγησε

Σύμφωνα με στέλεχος του Lalzit Bay Resort & Spa, μία πέντε αστέρων πολυτελή οικιστική ανάπτυξη που βρίσκεται στην Αδριατική ακτή της Αλβανίας, «η Αλβανία θα αναδειχθεί ως τουριστικός προορισμός στην επόμενη πενταετία. . Το "Lalzit Bay θα γίνει ένα από τα πιο επιθυμητά θέρετρα στην Ανατολική Μεσόγειο καθώς και μια ελκυστική και εφικτή επιλογή τρόπου ζωής και επένδυσης για όσους επιθυμούν ένα δεύτερο σπίτι ή περιουσία στο εξωτερικό », πρόσθεσε.

Ημιυπαίθριοι: Ζητάνε τώρα πάλι λεφτα.

Εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών προκαλεί εντάσεις. Οπως αναφέρεται σε έγγραφο, το οποίο εστάλη σε όλους τους δήμους της χώρας και το οποίο υπογράφει ο αρμόδιος υφυπουργός , τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού, ο φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων και τα δυνητικά ανταποδοτικά τέλη συνεχίζουν να επιβάλλονται και μετά τη νομιμοποίηση των ημιυπαίθριων χώρων, με συνυπολογισμό μάλιστα της επιφάνειας των χώρων που δηλώνουν οι ιδιοκτήτες. Επιβάλλεται επίσης και Τέλος Ακίνητης Περιουσίας για τους ημιυπαίθριους χώρους που έχουν κλειστεί, δεδομένου ότι με τη μετατροπή αυτών σε χώρους κύριας χρήσης, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, αυξάνεται η επιφάνεια του ακινήτου, η οποία συνυπολογίζεται για τον προσδιορισμό της υποκείμενης στον φόρο αξίας. Στην περίπτωση αυτή ΤΑΠ επιβάλλεται από τον χρόνο έναρξης ισχύος του Ν. 3843/2010 ή από την ημερομηνία μετατροπής της χρήσης του ημιυπαίθριου στην περίπτωση κατά την οποία αυτή είναι μεταγενέστερη της 28ης Απριλίου 2010. Η εκγύκλιος αυτή έρχεται σε σύγκρουση με το νόμο που υπερισχύει της εγκυκλίου και δεν τίθεται θέμα αναθεώρησης των δημοτικών τελών. Σύμφωνα με το άρθρο 6, παρ. 6 του Ν. 3843/2010 «για τους χώρους αυτούς δεν οφείλονται αναδρομικά οποιεσδήποτε εισφορές φορέων κοινωνικής ασφάλισης ή άλλες επιβαρύνσεις για την αλλαγή χρήσης που έχει συντελεστεί». Εξάλλου, όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ, οι χώροι που «τακτοποιούνται» δεν λαμβάνονται υπ΄ όψιν για τον υπολογισμό των δημοτικών τελών. Ωστόσο στην εγκύκλιο αναφέρεται ακόμη ότι για τους χώρους που διατηρούνται κατά τον Ν. 3843/2010 δεν επιβάλλονται αναδρομικά (δηλαδή για χρονική περίοδο προγενέστερη της 28ης Απριλίου 2010), Τέλος Ακίνητης Περιουσίας, καθώς και τυχόν πρόστιμα που είχαν επιβληθεί. Διευκρινίζεται όμως ότι παραμένει η δυνατότητα αναδρομικής επιβολής ανταποδοτικών τελών για τους χώρους που διατηρούνται, στην περίπτωση που ο δήμος δεν συνυπολόγιζε το εμβαδόν αυτών στην επιφάνεια των στεγασμένων χώρων των ακινήτων, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. Σύμφωνα με την εγκύκλιο δεν επιβάλλονται αναδρομικά τυχόν διαφορές που προκύπτουν και ως προς το ύψος του φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων και των δυνητικών, ανταποδοτικών τελών, που προέρχονται όμως από την αλλαγή της χρήσης των χώρων αυτών από βοηθητική σε κύρια. Δεν επιβάλλονται ούτε και τα πρόστιμα που προβλέπονται από τη νομοθεσία. Αντίθετα, επιβάλλονται τυχόν διαφορές του τέλους, καθώς και τα προβλεπόμενα πρόστιμα που συνεπάγονται από την αλλαγή της κύριας χρήσης των χώρων σε άλλη κύρια χρήση (π.χ. από κατοικία σε επαγγελματικό χώρο) ή από βοηθητική χρήση σε άλλη βοηθητική χρήση. Το νέο θεσμικό πλαίσιο Σ την εγκύκλιο, η οποία εξεδόθη ύστερα από σχετικά ερωτήματα τα οποία υπέβαλαν προς την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών οι αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων, υπενθυμίζεται ότι με τον Ν. 3843/2010 επιτράπηκε, σύμφωνα με προϋποθέσεις, «η διατήρηση για σαράντα χρόνια ημιυπαίθριων χώρων και χώρων που βρίσκονται μέσα στον εγκεκριμένο κτιριακό όγκο, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου». Αντίθετα, δεν υπάγονται στις διατάξεις του νόμου και δεν ρυθμίζονται: Πρώτον, συγκεκριμένοι χώροι των κτιρίων που προσδιορίζονται επακριβώς από τον Ν. 3843/2010. Δεύτερον, οι παραβάσεις εκτός του εγκεκριμένου όγκου νομίμως υφιστάμενου κτιρίου (όπως δώματα, κλεισμένα μπαλκόνια, πέργκολες κτλ.). Τρίτον, η μετατροπή των παραπάνω χώρων σε χρήση απαγορευμένη στην περιοχή των ακινήτων. Τέταρτον, οι χώροι κύριας ή βοηθητικής χρήσης, σύμφωνα με την οικοδομική τους άδεια, οι οποίοι έχουν αυθαίρετα αλλάξει τη χρήση τους. Ο κύριος του ακινήτου ή ο νομίμως εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος οφείλει να υποβάλει στην αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, στην οποία περιλαμβάνονται τα ατομικά του στοιχεία, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ), η ΔΟΥ φορολογίας του κυρίου του ακινήτου, ο αριθμός και το έτος της οικοδομικής άδειας, το εμβαδόν και η χρήση του χώρου και η ημερομηνία μετατροπής της χρήσης του. Οι δηλώσεις αυτές καταχωρίζονται σε ειδικό ηλεκτρονικό αρχείο της οικείας πολεοδομικής υπηρεσίας ή σε ειδικό βιβλίο.

Μία απο τα ίδια για το ιστορικό κέντρο

Με στόχο την αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας μέσα από ένα πλέγμα παρεμβάσεων που αφορούν στη λειτουργική, περιβαλλοντική, οικονομική και αισθητική αναζωογόνησή του, συζητήθηκε από τον Γ. Πακωνσταντίνου, τον Γ. Σηφουνάκη και τον Γ. Καμίνη το πρόσφατο Νομοσχέδιο «Nέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης και ελέγχου κατασκευών». Συγκεκριμένα στη σύσκεψη του ΥΠΕΚΑ περισσότερος χρόνος δόθηκε αρχικά στις κινήσεις που πρέπει να γίνουν για την κτιριακή ανάπλαση των περιοχών “Γεράνι” και “Κεραμικός-Μεταξουργείο”. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκαν ώστε να προχωρήσουν οι δράσεις:

•η έναρξη της εκτέλεσης έργων πλατειών και αναπλάσεων (Αγ. Παντελεήμονα, Αττικής, οδ. Αγορακρίτου),

•η μελέτη και υλοποίηση της πλατείας Θεάτρου,

•η μετατροπή ξενοδοχείου σε φοιτητικές- νεανικές κατοικίες στην περιοχή της Ομόνοιας,

•η πορεία της δράσης για ζωγραφική τυφλών όψεων κτηρίων,

•η υλοποίηση του πρώτου έργου «Αθήνα x 4»,

•η εναλλακτική παρέμβαση στο Λόφο Στρέφη,

•η ανάπλαση της Βασ. Όλγας,

•η έναρξη κατασκευής ποδηλατοδρόμου από την Κορεατική Αγορά μέχρι τον Φαληρικό Όρμο.

Επίσης, το ΥΠΕΚΑ θα στηρίξει την υλοποίηση μικρών έργων του Δήμου Αθηναίων για πολλαπλές παρεμβάσεις σε περιοχές της πόλης.

Πηγή : Ημερησία και η ανάπαραγωγή  έγινε στις 05:30

 

 

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki