Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Μη πυροβολείτε την αγορά

«Η ανάκαμψη της οικονομίας και η μεγαλύτερη αύξηση της απασχόλησης εμποδίζονται καταλυτικά στην τρέχουσα περίοδο από δύο πολύ σημαντικές και κρίσιμες φορολογικές στρεβλώσεις που συμβάλουν ιδιαιτέρως στην περαιτέρω πτώση της δραστηριότητας στην αγορά ακινήτων από τα ήδη πολύ χαμηλά επίπεδα στα οποία ήδη λειτουργεί αυτή η αγορά», εκτιμούν οι οικονομικοί αναλυτές της Alpha Bank, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «οι στρεβλώσεις αυτές οδηγούν στην αφαίρεση σημαντικών ποσοστιαίων μονάδων από την μεταβολή του ΑΕΠ».

«Ακόμη χειρότερο, όμως, είναι ότι καθηλώνουν την ανεργία στα ήδη πολύ υψηλά, για ευρωπαϊκή χώρα, επίπεδα. Αυτές οι στρεβλώσεις προκύπτουν αφενός από την επιβολή από το 2014 του φόρου ακίνητης περιουσίας (ΦΑΠ) στην ακίνητη περιουσία άνω των 300 χιλ. ευρώ ταυτόχρονα με τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) και, αφετέρου, από την επιβολή της φορολογίας επί των ακινήτων με βάση αντικειμενικές αξίες που στις περισσότερες περιπτώσεις υπερβαίνουν σήμερα κατά πολύ τις πραγματικές αξίες αυτών των ακινήτων», σύμφωνα με τους αναλυτές της τράπεζες.

«Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο από την νέα τεράστια πτώση των επενδύσεων σε ακίνητα (που οφείλεται κατά κύριο λόγο στις φορολογικές στρεβλώσεις που προαναφέρθηκαν), εκτιμάται αφαιρέθηκαν από τη μεταβολή του ΑΕΠ σε ετήσια βάση -1,26 ποσοστιαίες μονάδες στο πρώτο τρίμηνο 2014 και περί τις -0,8 ποσοστιαίες μονάδες στο δεύτερο τρίμηνο 2014. Αν δηλαδή είχε σταματήσει έγκαιρα η παράλογη πτώση της αγοράς ακινήτων, με την από καιρό αναμενόμενη εκλογίκευση της υπέρμετρα υψηλής έως το 2013 φορολογίας επί των ακινήτων, η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας θα ήταν γεγονός ήδη από το πρώτο τρίμηνο 2014 με εξαιρετικά ευνοϊκές επιπτώσεις στην αύξηση της απασχόλησης και επίσης στην αύξηση των φορολογικών εσόδων της χώρας», αναφέρουν οι αναλυτές στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο της Alpha Bank.

Οι στρεβλώσεις στο σύστημα της φορολογίας των ακινήτων και της ακίνητης περιουσίας που προαναφέρθηκαν συνεπάγονται πράγματι τη συνέχιση της μεγάλης πτώσης της δραστηριότητας στην αγορά ακινήτων, αφού μετά την τεράστια πτώση κατά 43% σε ετήσια βάση των συναλλαγών σε ακίνητα και στο δεύτερο τρίμηνο 2014, αντίστοιχη πτώση φαίνεται ότι σημειώθηκε και στις επενδύσεις σε ακίνητα - αφαιρώντας από την μεταβολή του ΑΕΠ στο πρώτο εξάμηνο 2014 άνω του 70% αυτού που κερδίζεται από την εντυπωσιακή αύξηση της δραστηριότητας στον εξωτερικό τουρισμό και τη ναυτιλία ταυτόχρονα.

Μάλιστα, η κατακόρυφη πτώση στην αγορά ακινήτων συνεχίζεται παρά το ότι ήδη λειτουργεί σε υπέρμετρα χαμηλά επίπεδα δραστηριότητας. Αυτές οι φορολογικές στρεβλώσεις αποτελούν σημαντικά εμπόδια στην ανάκαμψη της οικονομίας και στην αύξηση της απασχόλησης και συμβάλλουν αναμφισβήτητα στην περαιτέρω διάβρωση της ήδη πολύ χαμηλής φορολογικής συνείδησης και στη σημαντική μείωση (και όχι στην επιδιωκόμενη αύξηση) των φορολογικών εσόδων», αναφέρουν επίσης οι αναλυτές της τράπεζας.

Ο νέος ΕΝΦΙΑ

Στους ιδιοκτήτες με μεσαία και μεγάλη ακίνητη περιουσία επιθυμεί να μεταφέρει τα βάρη η παρούσα κυβέρνηση με την επαναφορά του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας το 2020, υποσχόμενη από την άλλη πλευρά ελαφρύνσεις για τις λαϊκές συνοικίες από το νέο έτος.

 

Ωστόσο, ακόμα και για τους ιδιοκτήτες των περισσότερων «φθηνών» περιοχών οι ελαφρύνσεις που εξήγγειλε θα είναι περιορισμένες και δεν θα ξεπερνούν τα 70 ευρώ το 2019. Οπως ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας το περασμένο Σάββατο από το βήμα της ΔΕΘ, «θα αλλάξει και η δομή του φόρου ώστε να γίνει πιο αναλογικός, πιο δίκαιος, ελαφρύτερος για τη λαϊκή κατοικία, άρα περισσότερο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας και όχι χαράτσι για τα λαϊκά στρώματα».

 

Οσον αφορά τη μεσοσταθμική μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%, αυτή θα γίνει σε βάθος διετίας και όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, η μείωση θα φθάσει το 50% σε βάθος διετίας για τις χαμηλές περιουσίες.

 

Σημειώνεται ότι το μέτρο ψηφίστηκε το περυσινό έτος ως αντιστάθμισμα για το «ψαλίδισμα» του αφορολογήτου το 2020 στις 5.685 ευρώ. Μάλιστα έχει θεσμοθετηθεί «ταβάνι» στην έκπτωση φόρου, η οποία δεν ξεπερνά τα 70 ευρώ.

 

Ειδικότερα, όσοι έχουν φέτος ΕΝΦΙΑ έως 233 ευρώ θα τύχουν πλήρους έκπτωσης 30% το 2019, ενώ από εκεί και πάνω και μέχρι του ποσού των 700 ευρώ στους λογαριασμούς του ΕΝΦΙΑ ενεργοποιείται ο «κόφτης» των 70 ευρώ.

 

Ωστόσο, οι μειώσεις εξανεμίζονται για μεγαλύτερες περιουσίες και συγκεκριμένα για ιδιοκτήτες που πληρώνουν ΕΝΦΙΑ πάνω από 233 ευρώ. Για παράδειγμα, για διαμέρισμα που φέτος επιβαρύνεται με φόρο 400 ευρώ, αν είχε την πλήρη μείωση του 30%, ο ιδιοκτήτης του θα καλούνταν να πληρώσει 120 ευρώ μικρότερο φόρο, δηλαδή 280 ευρώ, αλλά επειδή υπάρχει ο «κόφτης» των 70 ευρώ, ο φόρος θα περιοριστεί απλώς στα 330 ευρώ, άρα επί της ουσίας η μείωση φόρου είναι της τάξης του 17,5%.

 

Για παράδειγμα, φορολογούμενος που φέτος καλείται να πληρώσει ΕΝΦΙΑ 600 ευρώ, στην περίπτωση που είχε το 2019 έκπτωση 30%, θα πλήρωνε στην εφορία 420 ευρώ. Ωστόσο θα πληρώσει 530 ευρώ, δηλαδή ο ΕΝΦΙΑ θα μειωθεί κατά 11,6%.

 

Τα δεδομένα είναι πολύ χειρότερα για τους ιδιοκτήτες που καλούνται να πληρώσουν ΕΝΦΙΑ άνω των 700 ευρώ. Με βάση τη διάταξη, που πλέον είναι νόμος, δεν θα έχουν καμία έκπτωση. Αντίθετα, λόγω της αλλαγής της δομής του φόρου (από ΕΝΦΙΑ σε ΦΜΑΠ), πιθανόν θα πληρώσουν περισσότερα.

 

Πάντως, με βάση όσα ανακοινώθηκαν, ο εισπρακτικός στόχος για το 2020 έχει τεθεί σε 1,8 δισ. ευρώ, από 2,65 δισ. ευρώ σήμερα. Τα 850 εκατ. ευρώ λιγότερα που υπόσχεται ο πρωθυπουργός για το 2020 είναι άγνωστο πώς θα κατανεμηθούν και ποιοι εντέλει θα εξαιρεθούν.

 

Υπενθυμίζεται ότι ο ΦΜΑΠ εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά το 1997 και προέβλεπε υψηλό αφορολόγητο. Συγκεκριμένα, ο ΦΜΑΠ αφορούσε φορολογουμένους με ακίνητη περιουσία άνω των 243.600 ευρώ για τους άγαμους, 487.200 ευρώ για τους έγγαμους, με προσαύξηση 61.650 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα παιδιά και 73.400 ευρώ για καθένα από το τρίτο παιδί και πάνω. Ο φόρος υπολογιζόταν με συντελεστές από 0,354% έως 0,944% επί της αντικειμενικής αξίας, για τα φυσικά πρόσωπα. Ο ΦΜΑΠ διατηρήθηκε για αρκετά χρόνια και το 2009 επανήλθε ως φόρος ακίνητης περιουσίας (ΦΑΠ) που αρχικά είχε όριο τις 400.000 ευρώ αντικειμενική αξία και άνω. Στη συνέχεια το 2010 το όριο επιβολής ΦΑΠ υποχώρησε στις 300.000 ευρώ για να καταλήξει το 2011 στις 200.000 ευρώ αντικειμενική αξία. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του Δημοσίου από τον ΦΑΠ του 2011 με αφορολόγητο όριο 200.000 ήταν περίπου 800 εκατ. ευρώ και αφορούσαν 560.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.

 

 

 

 

Απο τα δανεικά στις ρυθμίσεις

Η χρηματοδότηση , της αγοράς κατοικίας έχει να αντιμετωπίσει ένα ακόμα πρόβλημα , στο οποίο οι τράπεζες φαίνεται ότι ακολουθούν συντηρητική πολιτική .Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος τους χρόνου 'ενα στα δέκα στεγαστικά δάνεια θα εμφανίζουν τουλάχιστον μία μικρή καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση τους. ΑΚόμα και οι τράπεζες εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχες καθώς δεν υπάρχει αυτή την στιγμή σαφής εικόνα για τον βαθμό που θα επηρεάσουν οι περικοπές των αμοιβών των σημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων τις επισφάλειες στην στεγαστική και καταναλωτική πίστη και για τι λό αυτό ακολουθούν συντηρητική πολτική προτιμώντας την λύση των ρυθμίσεων απο εκείνη των διαταγών πληρωμής. «Το πρόβλημα δεν λύνεται με το να βγει κάποιο σπίτι στο σφυρί . Μία τέτοια προοπτική προκαλεί προβλήματα στο δανειολήπτη , στην τράπεζα αλλά και στην ίδια την κοινωνία και μελλοντικά στην αγορά ακινήτων. Στην τράπεζα επειδή , σε μία ενδεχόμενη απρόβλεπτη αύξηση των επισφαλών δανείων δημιουργείται πρόβλημα κεφαλαίων. Στον δανειολήπτη επειδή για λόγους ανεξαρτήτως της βούλησης τους βρίσκεται αντιμέτωπος με την προοπτική να χάσει το σπίτι του. Στην αγορά , επειδή μία ενδεχόμενη αύξηση της προσφοράς που προκαλείται από την προοπτική εκπλειστηριασμού ενός ακινήτου αποτελεί μοχλό πίεσης για τις τιμές με αποτέλεσμα τελικά το πρόβλημα να γυρίζει πάλι στο πιστωτικό σύστημα . Άλλωστε , το ζητούμενο για το πιστωτικό σύστημα δεν είναι να συγκεντρώνει γκαρσονιέρες και δυάρια αλλά να εισπράττει το ποσό του δανείου που έχει χορηγηθεί. Στα πλαίσια αυτά προσπαθούμε να δώσουμε την δυνατότητα στον δανειολήπτη που βρίσκεται σε προσωρινή δυσκολία να το εξυπηρετήσει να ξεπληρώσει την οφειλή του. Δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται μάλιστα το γεγονός ότι και στις ΗΠΑ η πολιτική αυτή έχει βρει πολλούς υποστηρικτές ήδη από τον προηγούμενο χρόνο. Φυσικά να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια τότε ο δρόμος είναι ένας . Η διαφύλαξη των συμφερόντων των μετόχων του πιστωτικού ιδρύματος .» επισήμανε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος που ρωτήθηκε για την αλλαγή πολιτικής στο θέμα των προσωρινών καθυστερήσεων . Από την άλλη πλευρά, πληροφορίες αναφέρουν , ότι σε πολλές περιπτώσεις η διαδικασία των πλειστηριασμών αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα καθώς το νέο θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει ότι η τιμή εκκίνησης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον, η αντικειμενική αξία του ακινήτου έχει ως αποτέλεσμα να μη εμφανίζονται ενδιαφερόμενοι. «Πρόκειται για μία νέα πραγματικότητα την οποία λαμβάνουν υπόψη οι τράπεζες στην απόφαση τους να εκπλειστηριάσουν ένα ακίνητο που προέρχεται από ένα δάνειο που έχει μπει σε οριστική καθυστέρηση» τόνιζε νομικός , ο οποίος μάλιστα συμπλήρωνε ότι «η απόφαση για αναπροσαρμογή του ορίου για προσωποκράτηση για χρέη μεταξύ ιδιωτών μπορεί να έχει μεσοπρόθεσμα οριακές παρενέργειες και την αγορά ακινήτων.»

Στον "αέρα" η ρύθμιση για τους ημιυπαίθριους

Στον "αέρα" βρίσκεται η ρύθμιση για τους ημιυπάιθριους καθώς οι νομαρχίες δηλώνουν ότι με το υπάρχον προσωπικό αδυνατούν να διεκπεραιώσουν τις διαδικασίες που προβλέπονται προκειμένου να εφαρμοστεί ο νόμος . Παράλληλα το πρόβλημα επιτείνεται αφού , πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση περιορίζει τις υπερωρίες. Η κατάσταση , σύμφωνα με τις νομαρχίες είναι οριακή και η ρύθμιση κινδυνεύει να τιναχθεί στον "αέρα". Η ΕΝΑΕ σε επιστολή της στην υπουργό Περιβάλλοντος αποκαλύπτει όλα τα προβλήματα που έχουν αναδειχθεί απο την εφαρμογή της ρύθμισης. Συγκεκριμένα επισημαίνεται :

" Με βάση τις διατάξεις του άρθρου 5 (Υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης) του Ν. 3843/2010 «Ταυτότητα κτιρίων, υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης, μητροπολιτικές αναπλάσεις και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 62/Α’/28.4.2010), ορίζεται ότι επιτρέπεται, μετά την καταβολή ειδικού προστίμου η διατήρηση για σαράντα (40) χρόνια, ημιυπαίθριων χώρων, καθώς και χώρων που βρίσκονται στο υπόγειο, ισόγειο ή άλλη στάθμη του κτιρίου, οι οποίοι βρίσκονται μέσα στον εγκεκριμένο κτιριακό όγκο βάσει της οικοδομικής του άδειας, η οποία εκδόθηκε ή αναθεωρήθηκε έως 2.7.2009, και έχουν μετατραπεί σε χώρους κύριας χρήσης καθ' υπέρβαση των όρων και περιορισμών δόμησης του ακινήτου. Με την παράγρ. 3 του άρθρου 5, του παραπάνω νόμου, προβλέπεται υποβολή των δικαιολογητικών των αιτούντων προσώπων (κυρίου του ακινήτου ή ο νομίμως εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου αυτού) είτε απευθείας στην πολεοδομική υπηρεσία εντός αποκλειστικής προθεσμίας οκτώ (8) μηνών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου είτε με συστημένη επιστολή εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι (6) μηνών από την ίδια ως άνω ημερομηνία. Περαιτέρω ορίζονται –σύντομες- προθεσμίες εντός των οποίων γίνεται ο έλεγχος της πληρότητας του φακέλο υ και η έγγραφη ενημέρωση του αιτούντος για τις τυχόν ελλείψεις και ακόμη τήρηση ειδικών διαδικασιών (π.χ. ειδικό ηλεκτρονικό βιβλίο) για την καταχώρηση των σχετικών δηλώσεων. Είναι πασιφανές, από την παράθεση των παραπάνω διατάξεων, ότι εντός ενός πολύ περιοριστικού χρονικού ορίου και με ασφυκτικές προθεσμίες επί των διαδικασιών, οι με ελλείψεις προσωπικού, πολεοδομικές υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, θα κληθούν να παραλάβουν ένα τεράστιο αριθμό σχετικών αιτημάτων και να διεκπεραιώσουν αυτά παράλληλα με τον υπάρχοντα όγκο έργου τους που αφορά έκδοση οικοδομικών αδειών, εφαρμογή νομοθεσίας αυθαιρέτων κ.ά. με συνέπεια την αδυναμία τους να ανταποκριθούν στις τρέχουσες και πρόσθετες υποχρεώσεις τους. Οι υποστελεχωμένες και με ανεπαρκή τεχνικά μέσα υπηρεσίες μας, καλούνται να εφαρμόσουν στην πράξη και εντός οκταμήνου ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσπαθεί να επιλύσει ένα πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από πολεοδομικές ρυθμίσεις και πρακτικές που διανύουν τουλάχιστον τριακονταετία και μάλιστα με ανεπαρκή προεκτιμώμενα στοιχεία του όγκου του έργου. Επιπροσθέτως αυτών: Οι ρυθμίσεις του ν. 3843/2010, φαίνονται να βρίσκονται σε πλήρη δυσαρμονία με ψηφισθέντες κατά το ίδιο χρονικό διάστημα νόμους. Συγκεκριμένα ο νομοθέτης του ν. 3843/2010 είναι πασιφανές ότι αγνοεί πλήρως: (α) Τις διατάξεις του Νόμου 3833/2010 «Προστασία της εθνικής οικονομίας - Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης» (ΦΕΚ Α 40/15.3.2010) και συγκεκριμένα τα άρθρα 6 (περί της μείωσης ορίων υπερωριακής απασχόλησης) και 9 (περί μείωσης των ανωτάτων ορίων των επιτρεπόμενων κατ' έτος και κατά μήνα ημερών εκτός έδρας). (β) Τις διατάξεις του Ν. 3845/2010 «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη - μέλη της Ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο» (ΦΕΚ Α 65/6.5.2010), που συμπληρώνουν τον προηγούμενο νόμο και (γ) Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α 87/ 7.6.2010), με τις οποίες προβλέπονται εκούσιες και αναγκαστικές μετατάξεις των υπαλλήλων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τους Δήμους καθώς και μεταφορά των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων και των σχετικών δομών των Ν.Α. προς τους Δήμους. Η εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων πολύ απλά σημαίνει: Δραματική απομείωση του υπάρχοντος προσωπικού των πολεοδομικών υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων εντός διμήνου από σήμερα και συνακόλουθη αδυναμία διεκπεραίωσης του όγκου του έργου που προβλέπεται από το ν. 3843/2010. Αδυναμία μετακινήσεων προσωπικού των Ν.Α. για διενέργεια αυτοψιών επί των δηλουμένων ιδιοκτησιών. Αδυναμία καταβολής αμοιβών υπερωριακής απασχόλησης προσωπικού. Πολεοδομικές υπηρεσίες σε πλήρη αρρυθμία και δυσλειτουργία λόγω της μετάβασης στο νέο καθεστώς (υπαγωγή στους Δήμους). Προς επίρρωση των ισχυρισμών μας περί άγνοιας της κατάστασης, μας κοινοποιήθηκε προσφάτως εγκύκλιο έγγραφό σας, με το οποίο καλούνται οι πολεοδομικές υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων να προβούν σε δειγματοληπτικό έλεγχο ποσοστού 10% των οικοδομικών αδειών που εκδόθηκαν το έτος 2009 (όσων ο λήγων αριθμός τους είναι «5»). Συνοψίζοντας, φρονούμε ότι η εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3843/2010 από τις Πολεοδομικές Υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας απαιτεί άμεσα: 1.Ενίσχυση αυτών με προσωπικό και μέσα. 2.Τροποποίηση της περιοριστικής νομοθεσίας περί της μείωσης ορίων υπερωριακής απασχόλησης και περί μείωσης των ανωτάτων ορίων των επιτρεπόμενων κατ' έτος και κατά μήνα ημερών εκτός έδρας. 3.Επιμήκυνση των ανατρεπτικών προθεσμιών του νόμου τουλάχιστον κατά εξάμηνο. Αν δεν συμβούν όλα τα παραπάνω ο νόμος θα κινδυνεύσει να μείνει ανεφάρμοστος..."

Στο σφυρί ακίνητα δήμων λόγω χρεών

Στο "σφυρί" άρχισαν να βγαίνουν ακίνητα των Καλλικρατικών Δήμων λόγω χρεών σε ιδιώτες τα οποία δεν μπορούν να εξοφληθούν εξ αιτίας του τεράστιου οικονομικού προβλήματος των ΟΤΑ. Σύμφωνα με ερώτηση που κατατάθεθηκε στην Βουλή απο την Δημοκρατική Αριστερά χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του δήμου Ακράτας όπου εκποιήθηκε μεγάλο ακίνητο που προοριζόταν για πλατεία. Τον πλειστηριασμό του οικοπέδου 1400μ με ακίνητο 600τμ, προκάλεσε ιδιώτης του οποίου ο δήμος Ακράτας όφειλε από απαλλοτριώσεις για την εφαρμογή του Σχεδίου Πόλης 140.000 ευρώ. Η αίτηση του ιδιώτη έγινε δεκτή, ενώ τον ακολούθησαν και άλλοι πιστωτές καταθέτοντας αιτήσεις πλειστηριασμού του ίδιου ακινήτου. Όλες οι περιπτώσεις αφορούν απαλλοτριώσεις για την εφαρμογή του Σχεδίου Πόλης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δήμος Ακράτας οφείλει περίπου 1 εκ. ευρώ σε πιστωτές, ενώ δεν είναι ο μόνος. "Κύμα" αιτήσεων για πλειστηριασμούς δημοτικής περιουσίας αναμένεται σε όλη την Αιγιαλεία. Εκτιμάται ότι ο "Καλλικράτης" και τα ιδιαιτέρως στενά περιθώρια που αφήνει στα κονδύλια για την τοπική αυτοδιοίκηση θα φέρει πιο δύσκολες μέρες στους ΟΤΑ όλης της χώρας. Ανάλογες υποθέσεις εκτυλίσσονται και σε άλλους Δήμους της Αχαΐας που ρευστοποιούν τη δημοτική περιουσία για να πληρώσουν τους πιστωτές.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki