Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Οι φοροέλεγχοι για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

Το σχέδιο της ΑΑΔΕ για τους ελέγχους σε όσους διαθέτουν ακίνητα για βραχυχρόνια μίσθωση μέσω Airbnb προβλέπει:

 

1.      Εφοριακοί θα ψάχνουν τις καταχωρήσεις ακινήτων στο διαδίκτυο και στη συνέχεια θα ελέγχουν αν έχει δηλωθεί το ακίνητο και η ενοικίαση. Σε περιπτώσεις όπου ο έλεγχος σε εθνικό επίπεδο δεν επαρκεί, ζητείται η ανταλλαγή πληροφοριών και διεθνής συνεργασία με φορολογικές διοικήσεις άλλων χωρών.

 

2.      Μετά τις 30 Νοεμβρίου που λήγει η προθεσμία για τη δήλωση στο Μητρώο Ακινήτων των ακινήτων η ΑΑΔΕ θα κάνει ελέγχους και για όσους εντοπίσει να μην έχουν δηλώσει τα ακίνητα και δεν έχουν λάβει τον Αριθμό Μητρώου Ακινήτων θα ζητήσει από τις Πλατφόρμες διαμοιρασμού να τους διαγράψουν και να κατεβάσουν τα ακίνητά τους από τις αγγελίες.

 

3.      Εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας μηχανισμού  («search robot») ούτως ώστε να σαρώνονται αυτόματα και άμεσα τα ακίνητα που έχουν ανεβάσει οι ιδιοκτήτες τους στην Ελλάδα, και να διαπιστωθεί ποιοι τα έχουν δηλώσει, αλλά και επιπλέον εάν τυχόν παρέχουν και άλλες υπηρεσίες  εκτός από διαμονή και κλινοσκεπάσματα (πχ πρωινό, ξεναγήσεις κλπ) προκειμένου να υπαχθούν στο καθεστώς ΦΠΑ. Ήδη η Πορτογαλία έχει και χρησιμοποιεί ένα αντίστοιχο σύστημα, και η ΑΑΔΕ έχει ζητήσει την σχετική τεχνογνωσία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στην Αθήνα οι καταχωρήσεις ακινήτων στην Airbnb φθάνουν τις 5.127 με την μέση τιμή να ανέρχεται σε 52 ευρώ ανά ημέρα και την μέση πληρότητα να διαμορφώνεται στο 73%.  Παράλληλα η ΑΑΔΕ ακολουθώντας το παράδειγμα της Πορτογαλίας ετοιμάζει ελέγχους μέσω του διαδικτύου και σκέφτεται να αξιοποιήσει τα search robot.

Εξοχική : Οδηγός επιβίωσης στην ζούγκλα των συνεργείων


Εχετε αγοράσει ένα αγροτεμάχιο σε κάποιο νησί και θέλετε να κτίσετε; Προσοχή , στα συνεργεία που θα χρησιμοποιήσετε. Όσο πιό μικρό είναι το νησί και όσο πιο αποκομένο απο τον κεντρικό κορμό της χώρας ή απο μεγάλα στικά κέντρα στα οποία υπάρχει ανταγωνισμός ,τόσο κινδυνεύετε να υποστείτε μία ταλαιπωρία που θα την θυμάστε για πολλά μα πάρα πολλά χρόνια. Οι κίνδυνοι που έχουν καταγγείλει κατα καιρούς οι ταλαιπωρηθέντες ξεκινούν απο το χρονοδιάγραμα. Κανείς δεν είναι συνεπής. Το μόνο αγνωστο αφορά στο μέγεθος της ασυνέπειας. Με απλά λόγια για το που μπορεί να φτάσει η αναισθησία. Την περίοδο της οικοδομικής άνθησης το ρεκορ ήταν ο τριπλάσιος χρόνος, αφού η πιό συνηθισμένη πρακτική , ιδίως σε συνεργεία ηλεκτρολόγων , υδραυλικών κουζινάδων, πλακάδων και άλλων συμπαθών συναφών επαγγελματικών τάξεων ήταν εργασία με δόσεις. Κάτι σαν να λέμε part time απασχόληση . Κοντολογις αυτό σημαίνει "περνάω μιά βόλτα" ή " στέλνω το παιδί" . Τώρα που υπάρχουν αναδουλειές τα πράγματα έχουν κάπως αλλάξει αλλά και αυτό εξαρτάται απο το αν "έπεσε ξαφνικά δουλειά". Φυσικά όταν οι δουλειές γίνονται έτσι, οι πιθανότητες κακοτεχνίας είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Αν μάλιστα η συμφωνία βασίζεται στην καλή πίστη τότε αρχίστε να κλαίτε απο τώρα... Υπάρχει και κάτι άλλο . Αν ξεκινήσετε να μιλάτε και δεν πάρει τελικά την δουλειά η οποία καταλήξει σε ένα συνεργείο απο άλλο γεωγραφικό σημείο τότε αρχίζουν τα όργανα... "Αν χαλάσει κάτι τότε θα τους φωνάξεις απο την Αθήνα να σου το φτιάξουν" είναι η πιο συνηθισμένη ατάκα που εκτοξευεται ως τελευταίο επιχείρημα να πάρει τη δουλειά με ένα καπέλο που μπορεί να φτάνει μέχρι και 50% σε σχέση με τις τιμές που ισχύουν στο πλησιέστερο αστικό κέντρο. Αφήστε και με τα υλικά. "Α εδώ εμείς έχουμε μεταφορικά" είναι το πιό προσφιλές επιχείρημα όταν ανακοινώνουν τη προσφορά που τις περισσότερες φορές "κουβαλά" καπέλο άνω του 30%!!! Όλα αυτά έρχονται με ένα επίχρυσμα που περιλαμβάνει απο το χειροποιήτο και το παραδοσιακό μέχρι το παιδί που θα δώσει στο Πανεπιστήμιο. Ίσως όλα αυτά ερμηνεύονται με μία λέξη "ΞΕΝΟΣ" . Έτσι χαρακτηρίζονται όλοι όσοι δεν έχουν ρίζες απο το συγκεκριμένο τόπο αλλά αυτό δεν δεν σημαίνει ότι και οι γηγενείς δεν τυγχάνουν της ανάλογης μεταχείρισης. Γενικά , άν αποφασίσετε να κτίσετε χρησιμοποιώντας τοπικά συνεργεία θα πρέπει ΟΛΑ να περιγράφονται σε ιδιωτικά συμφωνητικά στα οποία θα προβλέπονται απο το χρονοδιάγραμμα μέχρι κακοκεχνίες και να προβλέπουν τις ανάλογες ρήτρες . Παράλληλα εκεί θα προβλέπονται και οι όροι πληρωμής, Προσοχή: μη εξοφλείτε με την παράδοση του έργου αφήστε ένα περιθώριο να τσεκάρετε την δουλειά του ΜΑΣΤΟΡΑ και μετά κάνετε την εξόφληση. Ένα τελευταίο: Μη μαθαίνουν για τυχόν παρατυπίες που έχουν γίνει στην οικοδομή. Θα είστε μονίμως σε κατάσταση ομηρίας. ΠΗΓΗ : Καταγγελίες

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ: Οι αλλοδαποί επεκτείνονται

Ενώ η Ελλάδα κινείται στο ρυθμό των εκλογών στην αγορά καταστημάτων των μεγάλων αστικών κέντρων –και κυρίως στην προβληματική Αθήνα- ο αριθμός των καταστημάτων που ανήκει σε αλλοδαπούς αυξάνεται. Σύμφωνα με πρόσφατες καταγραφές , αλλά και από εκτιμήσεις μεσιτών ο αριθμός των καταστημάτων που ανήκουν σε οικονομικούς μετανάστες έχει αυξηθεί 1,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα και όλα δείχνουν ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί με εντονότερους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στην Αθήνα και αφορούσε εμπορικούς δρόμους στον ευρύτερο τομέα Μοναστηράκι-Πατήσια. Όπως προέκυψε από αυτή στο σύνολο των περιοχών που εξετάστηκε ο αριθμός των επιχειρήσεων που ανήκουν σε οικονομικούς μετανάστες κινείται στα επίπεδα του 10% ενώ σε ορισμένους δρόμους περί την Ομόνοια φθάνει το 40%. Στην πραγματικότητα στον τομέα Ευριπίδου-Αθηνάς-Ομόνοια-Χαλκοκονδύλη-Σταθμός Λαρίσης η παρουσία των αλλοδαπών επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα ισχυρή και δεν αφορά μόνο σε είδη ένδυσης και υπόδησης καθώς έχει επεκταθεί και σε είδη τροφίμων , σε εστίαση αλλά και στην παροχή υπηρεσιών. «όπως προκύπτει από καταγραφή που είχε γίνει πριν πέντε χρόνια ο αριθμός των επιχειρήσεων στις υπό έρευνα περιοχές έχει αυξηθεί άνω του 70% και οι τάσεις είναι ανοδικές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών η αγορά ισόγειων χώρων στις περιοχές αυτές εξαρτάται πλέον σχεδόν αποκλειστικά από αυτούς ενώ το οικονομικό και το οικονομικό περιβάλλον ενισχύει την περαιτέρω ισχυροποίηση καθώς:

-η εγκληματικότητα αποτρέπει την δραστηριοποίηση ελλήνων επιχειρηματιών

-η εθνολογική σύνθεση του πληθυσμού έχει ως αποτέλεσμα την διεύρυνση των ομοεθνών τους καταναλωτών.

-οι κενοί χώροι έχουν αυξηθεί ενώ οι αξίες έχουν κατακρημνιστεί με αποτέλεσμα οι μοναδικοί μισθωτές που εμφανίζονται να είναι αλλοδαποί.

Ενδεικτικές είναι οι συνοικιακές αγορές που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ Λιοσίων και Αχαρνών στις οποίες οι αλλαγές είναι καταλυτικές.

Σε ισχύ η απόφαση για τα οικοδομικά απόβλητα

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση των Οικολόγων Πράσινων, που χαρακτηρίζουν την απόφαση « καθυστερημένη κίνηση, με θετικά σημεία αλλά και αδικαιολόγητα μεγάλο χρόνο περαιτέρω αναμονής».
Πρόκειται για την Απόφαση με στοιχεία ΚΥΑ 36259/1757/Ε103/ ΦΕΚ 1312/24-8-2010 τ. β΄ «Η κατάσταση με τις διάσπαρτες αποθέσεις μπάζων (ακόμη και μέσα σε πόλεις), με τις επιδρομές στους ποταμούς για αδρανή υλικά, που θα μπορούσαν να καλυφθούν με ανάκτηση υλικών από τα οικοδομικά απόβλητα, και με την σχεδόν παντελή απουσία ανακύκλωσης, έχει ήδη ξεπεράσει κάθε ανεκτό όριο και δε μπορεί να συνεχιστεί άλλο», λένε οι οικολόγοι. Η απόφαση:
-Εισάγει την αρχή της ευθύνης του "διαχειριστή" (αυτού που παράγει τα εν λόγω απόβλητα), με την υποχρεωτική σύνταξη σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων, ως στοιχείο του πολεοδομικού φακέλου του έργου.
-Υποχρεώνει τις εταιρίες με δραστηριότητες που παράγουν τέτοια απόβλητα, να συμβληθούν με "συστήματα" διαχείρισής τους (σύμφωνα με τον νόμο 2939/01), ή να συστήσουν ανάλογα δικά τους συστήματα.
-Προβλέπει χρονικά κλιμακούμενους ποσοτικούς στόχους ανάκτησης και επαναχρησιμοποίησης (30% επανάχρηση, ανακύκλωση, ανάκτηση ως 2012, 50% ως το 2015 και 70% το 2020)
-Ορίζει ασφαλιστική δικλίδα μέσω Πολεοδομίας για την σωστή διάθεσή τους, με κατάθεση τραπεζικής εγγυητικής επιστολής ώστε να διασφαλίζεται η νόμιμη διαχείριση των οικοδομικών αποβλήτων.
-Προβλέπει τόσο τακτικούς όσο και έκτακτους ελέγχους
-Ενσωματώνει εγκαίρως στοιχεία από την ΟΔΗΓΙΑ 2008/98/ΕΚ που απαιτεί εναρμόνιση του Εθνικού Δικαίου μέχρι 31/12/2010.

Πως "πέθανε" ο εμποράκος

Στην γωνία Ζωοδόχου Πηγής και Αραχώβης, στα Εξάρχεια βρίσκονταν ένα μικρό μπακάλικο. Μικρό στα τετραγωνικά αλλά στην πραγματικότητα «ταΐζε» μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας. Το δούλευαν τρία αδέλφια και είχαν σήμα κατατεθέν τα τσουβάλια με τα χύμα όσπρια και τις διανομές κατ΄ οικον με το ποδήλατο του μικρότερου από τα τρία αδέλφια. Σήμερα το μπακάλικο δεν υπάρχει . Όπως δεν υπάρχει και ο ράπτης που δούλευε λίγο παραπάνω στην Ζωοδόχου Πηγής και το γωνιακό εστιατόριο της Καλλιδρομίου και η πιτσαρία της γειτονιάς που είχε γνωρίζει πιένες στην διάρκεια της δεκαετίας του ΄80.

Σημάδια των καιρών θα έλεγαν μερικοί. Οι παγκοσμιοποίηση θα έλεγαν κάποιοι άλλοι. Οι επιπτώσεις από την μάχη της ελεύθερης αγοράς κάποιοι τρίτοι . Την αλήθεια όμως την περιγράφουν οι αμείλικτοι αριθμοί οι οποίοι παρουσιάζουν παραστατικά την πραγματικότητα . Κάθε χρόνος που περνά λιγότερα καταστήματα τροφίμων επιβιώνουν από τον οξύ ανταγωνισμό των σούπερ μάρκετ. Η απώλεια μεριδίου της αγοράς είναι μία αλήθεια καθώς από το 1995 μέχρι σήμερα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ έχουν σχεδόν διπλασιάσει τον όγκο των πωλήσεων τους (η αξία των πωλήσεων μετά την αφαίρεση του πληθωρισμού) ενώ αντίθετα τα μικρά καταστήματα τροφίμων έχουν εμφανίσει μείωση των πραγματικών τους πωλήσεων.

Συγκεκριμένα την περίοδο 1995 -2007 : -τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων έχουν αυξήσει τις πραγματικές τους πωλήσεις κατά 80,7% περίπου. -τα μικρά καταστήματα τροφίμων και ποτών έχουν μικρότερο τζίρο σε ποσοστό που προσεγγίζει το 7% περίπου. «Στην πραγματικότητα δεν μιλάμε για ανταγωνισμό τιμών αλλά για ανταγωνισμό σημείων πώλησης. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την τελευταία δεκαετία έχουν αναπτύξει τεράστια , για τα ελληνικά δεδομένα δίκτυα πώλησης με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύονται όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των οικονομιών κλίμακος. Εκτιμάται ότι το πανελλαδικό δίκτυο πώλησης των τεσσάρων μεγαλύτερων αλλυσίδων σούπερ μάρκετ ξεπερνά τα 1100 καταστήματα. Η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη συγκέντρωση πληθυσμού. Φυσικά στο περιβάλλον αυτό η μικρή επιχείρηση τροφίμων είναι αδύνατον να αντέξει τόσο τον ανταγωνισμό των τιμών όσο και το αυξημένο κόστος που συνεπάγεται η επί ίσοις όροις λειτουργία της με την αντίστοιχη των σούπερ μάρκετ(ωράρια λειτουργίας, ελαστική απασχόληση κ.α) . Από την άλλη πλευρά δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται το γεγονός ότι οι μεγάλοι τζίροι φέρνουν τόσο φθηνότερες προμήθειες όσο και παράπλευρα έσοδα καθώς και δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω των προμηθευτών τους (βιομηχανίες κ.α). Ενδεικτικό θα πρέπει να θεωρείται το γεγονός ότι η πίττα της αγοράς τροφίμων και ποτών στην αγορά της Αττικής εκτιμάται ότι υπερβαίνει , σύμφωνα με υπολογισμούς που βασίζονται στα στοιχεία των οικογενειακών προϋπολογισμών τα 6 δις. ευρώ το χρόνο. Σε μία τόσο μεγάλη αγορά η μοίρα των μικρών του κλάδου θα πρέπει να αναζητηθεί στο περιθώριο.» τόνιζε πρόσφατα οικονομικός αναλυτής ο οποίος καταγράφει τα οικονομικά μεγέθη της αγοράς ειδών διατροφής και ποτών. Πρέπει να σημειωθεί ότι , η κρίση δεν έχει χτυπήσει μόνο τα παραδοσιακά μπακάλικα αλλά και άλλους χώρους της αγοράς τροφίμων .

Για παράδειγμα τουλάχιστον 200 ατομικές επιχειρήσεις αρτοποιών και ζαχαροπλαστών του νομού Αττικής «κατεβάζουν» ρολά . Ανάλογο είναι και το τοπίο που διαμορφώνεται και στο χονδρικό εμπόριο των τροφίμων όπου τα τελευταία χρόνια εκατοντάδες επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Φαίνεται όμως ότι ανάλογη είναι και η κατάσταση που διαμορφώνεται και στην αγορά ένδυσης και υπόδησης όπου και εκεί οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν να κάνουν ένα διμέτωπο αγώνα προσπαθώντας να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που έχουν.

Τα επίσημα στοιχεία όμως αποκαλύπτουν ότι και στο πεδίο αυτό το αποτέλεσμα είναι σχεδόν προκαθορισμένο και οδηγεί στη ν συγκέντρωση. «Η αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης σταδιακά οργανώνεται με βάση την αγορά ειδών διατροφής . Οι ξένες αλυσίδες ισχυροποιούν την θέση τους στην αγορά ισχυροποιώντας την παρουσία τους τόσο στις αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όσο και των μεγάλων αστικών κέντρων . Από την άλλη πλευρά οι ελληνικές επιχειρήσεις που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τον οξύ ανταγωνισμό επενδύουν στο δίκτυο καταστημάτων τους . Από την άλλη πλευρά , οι μικρότερες επιχειρήσεις , που δεν αντιμετωπίζουν χρηματοοικονομικά προβλήματα προσπαθούν να αποκτήσουν παρουσία σε οργανωμένους εμπορικούς χώρους υποβαθμίζοντας το ρόλο των τοπικών αγορών . Αποτέλεσμα οι μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου να έχουν να αντιμετωπίσουν ένα οξύ ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα που αργά αλλά σταθερά τους οδηγεί σε απώλεια σημαντικού μεριδίου της αγοράς.», τόνιζε πριν λίγες μέρες συνδικαλιστής έμπορος όταν του ζητήθηκε να ερμηνεύσει τα στοιχεία που αφορούν την εξέλιξη των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά χρόνο με τον χρόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου ειδών ένδυσης και υπόδησης ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο την θέση τους στην αγορά. Συγκεκριμένα την περίοδο 1995-2007 ο όγκος των πλύσεων των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων ειδών ένδυσης και υπόδησης κατέγραψε άνοδο της τάξης του 143% ενώ αντίθετα οι μικρές επιχειρήσεις του κλάδου είδαν τον όγκο των πωλήσεων τους να αυξάνεται σε ποσοστό που κινείται στα επίπεδα του 50%. Σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν την ανάπτυξη των εμπορικών δικτύων οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν επενδύσει κυρίως στο πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων γεγονός που τους παρέχει την δυνατότητα να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις οικονομίες κλίμακος. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι ήδη πολλές από τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αναπτύξει δίκτυο 20 έως 80 καταστημάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Πάντως από τα στοιχεία που καταγράφουν την καταναλωτική δαπάνη σε είδη ένδυσης και υπόδησης προκύπτει ότι μόνο στον νομό Αττικής η «πίττα» της αγορά ξεπερνά τα 3 δις, ευρώ τον χρόνο.(στοιχεία του 2005).

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki