Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ποιές γειτονιές αλλάζουν πρόσωπο

Πρωτοβουλίες για την πραγματοποίηση ευρύτατων αναπλάσεων σε διάφορα σημεία της Αθήνας, με σημείο αναφοράς το κέντρο της πόλης, αναμένεται να αναληφθούν τις επόμενες εβδομάδες, καθώς πρόθεση της Πολιτείας, είναι η αναβάθμιση μιας σειράς από υποβαθμισμένες συνοικίες. Εφόσον υλοποιηθούν τα σχετικά επενδυτικά σχέδια, θα πρέπει να αναμένεται η καταγραφή υπεραξιών στα ακίνητα που βρίσκονται στα σημεία που θα επιλεγούν, μόλις η αγορά κατοικίας εξέλθει της περιόδου κρίσης στην οποία βρίσκεται. Οι αρμόδιοι φορείς, δηλαδή το ΥΠΕΚΑ, ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, συναντήθηκαν πρόσφατα, με αντικείμενο την ανάληψη πρωτοβουλίας για την κατάρτιση Σχεδίου Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων. Μεταξύ των περιοχών που έχουν προκριθεί, περιλαμβάνονται ο Ελαιώνας, η Ακαδημία Πλάτωνος, ο Βοτανικός, το Ρουφ, οι πλατείες Βάθης, Αττικής και Αμερικής, το Εμπορικό Τρίγωνο-Πλάκα, το Μουσείο-Εξάρχεια, η Κυψέλη, η περιοχή Νιρβάνα και η Φωκίωνος Νέγρη. Οι αρμόδιοι αναμένεται να διερευνήσουν τις κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές παραμέτρους και τη διαμόρφωση στρατηγικής αστικής παρέμβασης στις παραπάνω περιοχές, ενώ θα δρομολογήσουν και τη σύσταση ενός ειδικού Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης για την Αθήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πιθανή ανάπλαση θα πρέπει να αναμένεται και όσον αφορά την Πλατεία Συντάγματος, καθώς προ ολίγων ημερών, η διοίκηση της Λάμψα, η οποία ανέλαβε πρόσφατα τη διαχείριση και του ξενοδοχείου King George (διαχειρίζεται ήδη την Μεγ. Βρεταννία), πρότεινε να αναλάβει την ανάπλαση του Συντάγματος, με αιχμή την αποκατάσταση των ζημιών που έχει υποστεί η πλατεία τα τελευταία χρόνια.

Κούρεμα στο Ελ.Βενιζελος

Φωνάζουν οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τις αποθήκες του «Ελευθέριος Βενιζέλος» για μεγαλύτερο «κούρεμα» στα ενοίκια. Η μείωση 20%, που έγινε το 2012, δεν τους φτάνει. Οπως ανέφερε στέλεχος εταιρείας, «φαίνεται ότι το αεροδρόμιο δεν ήταν προετοιμασμένο για την κρίση. Τα μισθώματα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, παρά την πρόσφατη μείωση. Εμείς αδειάσαμε κάποια γραφεία. Η δουλειά έχει πέσει αισθητά». Η περσινή χρονιά έκλεισε κοντά στα επίπεδα των 70.000 τόνων, κάτι το οποίο σημαίνει πτώση περίπου 30% - 35% σε σχέση με το 2008.

Εμπορικες Μισθώσεις : Τι θέλουν οι ιδιοκτήτες

Άμεση απελευθέρωση των νέων και σταδιακή απελευθέρωση των ισχυουσών εμπορικών μισθώσεων εισηγήθηκε η ΠΟΜΙΔΑ στην Επιτροπή Εμπορικών Μισθώσεων που συνέστησε το Υπουργείο Ανάπτυξης, ως το αποτελεσματικότερο εργαλείο για την αναβίωση των απονεκρωμένων εμπορικών κέντρων των πόλεων της χώρας μας.

Οι ισχύουσες διατάξεις περί 16ετούς αναγκαστικής διάρκειας κάθε εμπορικής μίσθωσης για τους εκμισθωτές,επισημαίνει , αποθαρρύνουν πλήρως τους ιδιοκτήτες των δεκάδων χιλιάδων κενών επαγγελματικών ακινήτων που θα επιθυμούσαν να προβούν σε νέες μισθώσεις τους με χαμηλά μισθώματα, χωρίς όμως την αναγκαστική μακροχρόνια παγίδευσή τους, χωρίς δηλαδή να χάσουν την ελπίδα για δίκαιη και λογική αναπροσαρμογή των μισθωμάτων αυτών, όταν σημειωθεί ανάκαμψη στην οικονομία και αποκατάσταση της οικονομικής ευστάθειας των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών. Αυτό έχει ως αυτονόητο αποτέλεσμα την πλήρη απραξία στις επαγγελματικές μισθώσεις και συντελεί στην ερήμωση ακόμη και κεντρικών οδών των πόλεών μας σε όλη τη χώρα!

Πρακτικά, μισθώσεις επαγγελματικών χώρων που θα μπορούσαν να συναφθούν τώρα με χαμηλά ενοίκια, και οι οποίες θα επέφεραν αύξηση του τζίρου της αγοράς, της απασχόλησης, των φορολογικών εσόδων, και βελτίωση της εικόνας της αγοράς, δεν συνάπτονται επειδή με την υπογραφή του μισθωτηρίου, ο ιδιοκτήτης δεν αποδέχεται να δεσμεύσει το ακίνητό του υποχρεωτικά για 16 χρόνια, δηλαδή ουσιαστικά έως το 2030! Αντίθετα η απελεθέρωση της διάρκειας (ακόμα και των υφισταμένων) εμπορικών μισθωσεων δεν θα επέφερε σε καμία περίπτωση αύξηση των αγωγών απόδοσης ακινήτου λόγω λήξης της μίσθωσης, εφόσον κανένας απολύτως ιδιοκτήτης σήμερα δεν επιθυμεί να αποβάλλει τον φερέγγυο μισθωτή του και να μείνει με ένα ξενοίκιαστο ακίνητο στην παρούσα οικονομική συγκυρία και όταν ξέρει ότι το νέο μίσθωμα που μπορεί να επιδιώξει είναι κατά πάσα πιθανότητα σημαντικά χαμηλότερο από αυτό που ήδη εισπράττει.

Προκειμένου να αρθούν οι απόλυτα δικαιολογημένοι σήμερα δισταγμοί των εκμισθωτών να προσφέρουν στην αγορά τα ακίνητά τους (καταστήματα, γραφεία, αποθήκες κλπ.) με χαμηλότερα μισθώματα κατά τα πρώτα έτη, προτείνεται οι νέες εμπορικές μισθώσεις να διέπονται από τις περί μισθώσεων διατάξεις του Αστικού Κώδικα, δηλαδή η διάρκεια και όλοι οι εν γένει όροι τους να καθορίζονται ελεύθερα από τους συμβαλλόμενους. Η ρύθμιση αυτή θα έχει ως συνέπεια να λειτουργήσει ελεύθερα και κατά πολύ δυναμικότερα η αγορά των εμπορικών μισθώσεων, χωρίς να τίθενται σε κίνδυνο τα συμφέροντα των νέων ενοικιαστών οι οποίοι έχουν σήμερα μεγαλύτερη δυνατότητα να διαπραγματευτούν υπέρ τους τους όρους των νέων μισθώσεων. Παράλληλα θα έχει ως συνέπεια να αποκτήσουν και πάλι αξία οι μισθωτικές συμβάσεις, με τις οποίες θα ρυθμίζονται πλέον οι σχέσεις των συμβαλλομένων.

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ: Η ΠΟΜΙΔΑ δεν θεωρεί ως χρήσιμη και παραγωγική την άμεση αποστέρηση των υπαρχόντων μισθωτών επαγγελματικής στέγης από το δικαίωμα της 12ετούς παραμονής στο μίσθιο, και για το λόγο αυτό προτείνει μια διαδικασία σταδιακής κατάργησης της υπάρχουσας νομοθεσίας ως προς τις ισχύουσες μισθώσεις, ώστε να υπάρξει ομαλή μετάβαση στη νέα πραγματικότητα, χωρίς οι μισθωτές που σύναψαν συμβάσεις κατά το παρελθόν έχοντας έναν επιχειρηματικό σχεδιασμό που απέβλεπε στη 12ετία να υποστούν οποιαδήποτε βλάβη από την ξαφνική κατάργησή της. Ωστόσο, επιβαλλεται η άμεση κατάργηση της υποχρέωσης καταβολής αποζημίωσης 24 μισθωμάτων για δήθεν αποκατάσταση της «άυλης εμπορική αξίας» (αρ. 60 π.δ. 34/1995) η οποία πανθολομολογούμενα δεν υφίσταται πλέον, και συνεπώς και κατάργηση και της αυτόματης τετραετούς παράτασης του άρ. 61 π.δ. 34/1995 όπως αντικαταστάθηκε από το ν. 2741/1999.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ: Συγκεκριμένα ως προς τη διάρκεια των υφισταμένων μισθώσεων των οποίων έχει λήξει ο συμβατικός χρόνος, προτείνουμε τις εξής μεταβατικές ρυθμίσεις οι οποίες φυσικά δεν αφορούν τις μισθώσεις που διανύουν συμβατικό χρόνο, και αφορούν εξ ίσου τη δυνατότητα καταγγελίας μιάς μίσθωσης τόσο από τον εκμισθωτή όσο και από το μισθωτή: 1. Για μισθώσεις που κατά τη δημοσίευση του νέου νόμου έχουν συμπληρώσει τη 12ετία: Δυνατότητα καταγγελίας της μίσθωσης με τρίμηνη προειδοποίηση, χωρίς καμία υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης από οποιοδήποτε από τα μέρη.

Για μισθώσεις που κατά τη δημοσίευση του νέου νόμου δεν έχουν συμπληρώσει τη 12ετία: Δυνατότητα καταγγελίας της μίσθωσης και απόδοσης του μισθίου λόγω λήξης με εξάμηνη προειδοποίηση, κατά τη συμπλήρωση της 12ετίας, επίσης χωρίς καμία υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης από οποιοδήποτε από τα μέρη.

Αγορα κτιρίου στην Καλλιρόης

Ένα νέο οκταόρωφο ακίνητο επαγγελματικής χρήσης απέκτησε η Interlife στην καρδιά της Αθήνας στην οδό Καλλιρρόης 65. Το νέο κτίριο, πολυτελούς κατασκευής, συνολικά 1.875 τμ, αναπτύσσεται σε δέκα επίπεδα, Υπόγειο, Ισόγειο και 8 ορόφους και κατασκευάστηκε το 2010. Βρίσκεται σε κομβικό σημείο της Αθήνας, δίπλα στο υπό κατασκευή νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης που εγκαινιάζεται το 2014. Έχει άμεση πρόσβαση στη στάση του ΜΕΤΡΟ και του τραμ και απεριόριστη θέα στην Ακρόπολη, το Λυκαβηττό και το λόφο του Φιλοπάππου. Η νέα αυτή επένδυση της Interlife Ασφαλιστικής, ενισχύει ακόμη περισσότερο το Χαρτοφυλάκιο Ακινήτων της Εταιρίας και πραγματοποιείται σε μια περίοδο πρωτοφανούς Οικονομικής Κρίσης για τη χώρα.

Ξεκινούν τα έργα σε 4 οδικούς άξονες

Ξεκινούν τα έργα για τέσσερεις μεγάλους οδικούς άξονες και συγκεκριμενα :

α) Νέα Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος «Ιονία Οδός» που εκτείνεται από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, και περιλαμβάνει επιπλέον το τμήμα ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) και τον Συνδετήριο Κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα.

β) Κεντρική Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).

γ) Αιγαίου ΑΕ: Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός - Κλειδί.

δ) Ολυμπία Οδός ΑΕ: Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.

Όσον αφορά τις αλλαγές, στο αντικείμενο του αυτοκινητόδρομου Ε65, που συνολικά ήταν 265 χλμ, αποφασίστηκε ότι τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Εγνατία Οδός αναβάλλονται προς το παρόν και θα κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki