Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ο λογαριασμός των ακινήτων

Η καταγραφή, αξιολόγηση και αποτελεσματική αξιοποίηση-ιδιωτικοποίηση της ακίνητης δημόσιας περιουσίας επιδιώκεται για πρώτη φορά με συστηματικό και αποφασιστικό τρόπο. Η αξία αυτής της περιουσίας εκτιμάται σε άνω των 300 δισ. ευρώ (αντικειμενική αξία), εκ των οποίων η περιουσία που μπορεί να είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμη στην επόμενη πενταετία εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 100 δισ. ευρώ, αναφέρουν οι οικονομικοί αναλυτές της Alpha Bank, στο οικονομικό δελτίο της τράπεζας. Επομένως, η είσπραξη 30 δισ. ευρώ από την αξιοποίηση αυτής της περιουσίας είναι εφικτή, αρκεί να προωθηθεί συστηματικά αλλά με σίγουρα βήματα και με τη συνδρομή των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων στους τομείς του χωροταξικού σχεδιασμού και των χρήσεων γης στις διάφορες περιοχές της χώρας, προσθέτουν. Σε κάθε περίπτωση, η έναρξη και η επιτάχυνση της υλοποιήσεως του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου θα συμβάλει από μόνη της στην ανάκαμψη και στην ανάπτυξη της οικονομίας ενισχύοντας περαιτέρω την αποδοτική υλοποίηση αυτού του προγράμματος.

Στα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις και από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, αναφέρουν οι αναλυτές της τράπεζας, δεν συμπεριλαμβάνονται τα αναμενόμενα έσοδα από την τακτοποίηση-νομιμοποίηση των περίπου 1,5 εκατ. αυθαιρέτων κτισμάτων που έχουν ανεγερθεί στην επικράτεια. Αυτή η νομιμοποίηση-τακτοποίηση αποτελεί απόλυτη αναγκαιότητα στην τρέχουσα περίοδο τόσο για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης και προστασίας του περιβάλλοντος, όσο και για λόγους αποκαταστάσεως των απωλειών δημοσίων εσόδων η οποίες προέκυψαν από την παράλληλη οικονομία της ανεγέρσεως αυτών των παράνομων κτισμάτων είτε χωρίς πολεοδομικές άδειες, είτε σε υπέρμετρη παραβίαση πολεοδομικών αδειών, είτε με καταπάτηση κρατικών κτισμάτων ή οικοπέδων και άλλων εκτάσεων. Τα έσοδα που μπορεί να προκύψουν από αυτή την πηγή μπορούν να ανέλθουν από 3 δισ. έως και τα 15 δισ.ευρώ, αναλόγως των αποφάσεων που θα ληφθούν σχετικά με τον αριθμό των αυθαιρέτων που θα νομιμοποιηθούν οριστικά με την καταβολή ενός σημαντικού προστίμου από τον ιδιοκτήτη τους, εκτιμούν οι αναλυτές της τράπεζας.

Ύφεση μακράς πνοής

Ύφεση μακράς διαρκείας χωρίς κάποια δέσμευση για αναπτυξιακή παρέμβασης , είναι το αποτέλεσμα της συμφωνίας «διάσωσης».Εν προκειμένω, αποφασίσθηκε η παροχή στην χώρα μας, από τη Ζώνη του Ευρώ και το ΔΝΤ, του αναγκαίου 2ου Πακέτου Χρηματοδοτικής ενίσχυσης ύψους περίπου € 109 δις, που περιλαμβάνει και τα € 45 δις που δεν έχουν ακόμα εκταμιευθεί από το 1ο Πακέτο Διάσωσης των € 110 δις, του Μαΐου 2010. Αυτό το νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης περιλαμβάνει χαμηλότερα επιτόκια και μεγαλύτερες προθεσμίες λήξεων, ώστε να βελτιωθεί αποφασιστικά η βιωσιμότητα του χρέους και οι δυνατότητες αναχρηματοδότησης της Ελλάδος. Ως μέσο χρηματοδότησης θα χρησιμοποιείται στο εξής το EFSF. Ειδικότερα, οι λήξεις των νέων δανείων που θα παράσχει το EFSF προς την Ελλάδα, αλλά και οι λήξεις των δανείων που έχουν ήδη εκταμιευτεί από τον 1ο χρηματοδοτικό μηχανισμό του Μαΐου 2010, επεκτείνονται στα 15-30 έτη, από 7,5 έτη που είχε προσδιοριστεί τον Μάρτιο του 2011. Επίσης, αποφασίσθηκε να δοθεί στην Ελλάδα και μια περίοδος χάριτος (μη πληρωμής χρεολυσίων) 10 ετών.

Επιπλέον, οι ιδιώτες δανειστές του ελληνικού δημοσίου συμφώνησαν, στο πλαίσιο του IIF (του Διεθνούς Χρηματοοικονομικού Ινστιτούτου που περιλαμβάνει στους κόλπους του σχεδόν όλα τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα σε παγκόσμιο επίπεδο), σε εθελοντική αναδιάταξη του ελληνικού δημοσίου χρέους που λήγει μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, πράγμα που ισοδυναμεί με επιπλέον χρηματοδοτική ενίσχυση του Ελλ. Δημοσίου έως το τέλος του 2014, ύψους € 37 δις. Επιπλέον, ένα πρόγραμμα επαναγοράς χρέους, που προωθείται επίσης από τον ιδιωτικό τομέα, θα συνεπάγεται χρηματοδοτική ενίσχυση κατά € 12,6 δις. Σημειώνεται ότι οι ιδιώτες αυτοί επενδυτές καλούνται να ανταλλάξουν εθελοντικά τα ομόλογα που κατέχουν με νέα 30ετούς κυρίως διάρκειας με χαμηλά σχετικά επιτόκια αλλά με την αποπληρωμή τους να είναι εξασφαλισμένη μέσω ειδικού μηχανισμού. Σε αντάλλαγμα οι ιδιώτες που θα συμμετάσχουν θα υποστούν μία μείωση της καθαρής παρούσας αξίας των ομολόγων στην κατοχή τους κατά 20% περίπου, κεφάλαια που θα χρειασθεί να αναπληρωθούν. Αυτό θα γίνει κατά κύριο λόγο από τις αγορές αλλά ακόμη και σε περίπτωση αδυναμίας εξεύρεσης πόρων από τις αγορές, προβλέπεται η άντληση κεφαλαίων από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που έχει ήδη συσταθεί για τις κεφαλαιακές ανάγκες των ελληνικών τραπεζών και του οποίου οι πόροι προβλέπεται να ενισχυθούν από € 10 δις σε € 30 δις, αν και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει χρήση τους από καμία τράπεζα.

Τα ανωτέρω καλύπτουν πλήρως τις χρηματοδοτικές ανάγκες του Ελλ. Δημοσίου έως το 2014, όπου ελπίζεται ότι το Ελλ. Δημόσιο θα είναι σε θέση να αντλεί από τις αγορές το μεγαλύτερο μέρος των σημαντικά μειωμένων χρηματοδοτικών του αναγκών έως το τέλος της 10ετίας του 2010. Σημειώνεται ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες του Δημοσίου από τα μέσα του 2011 και μέχρι τα μέσα του 2014 ανέρχονται σε € 172 δις περίπου, που θα καλυφθούν πλέον με € 28 δις από έσοδα αποκρατικοποιήσεων, € 37 δις από την συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα και από € 109 δις της χρηματοδοτικής βοήθειας των εταίρων μας στην ΖτΕ μέσω του EFSF. Για την χρηματοδότηση του EFSF το επιτόκιο ανέρχεται πλέον σε 3,5% έναντι 5,5% που ήταν έως σήμερα, ενώ για τα ήδη εκταμιευμένα δάνεια του 1ου Πακέτου προβλέπεται ελάφρυνση μέσω επιμήκυνσης των λήξεων. Επίσης, προβλέπεται η απρόσκοπτη συνέχιση της χρηματοδότησης των ελληνικών τραπεζών από την ΕΚΤ στην βάση των εξασφαλίσεων εγγυήσεων που στηρίζουν πλέον τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου. Επιπλέον, αν παραστεί ανάγκη θα παρασχεθούν επαρκείς πόροι για την ανακεφαλαίωση των ελληνικών τραπεζών.

Τι αλλάζει στις χρήσεις γης

Σε τροποποίηση του υπάρχοντος προεδρικού διατάγματος για τις χρήσεις γης, περίπου είκοσι πέντε χρόνια μετά το σχετικό Π.Δ. Του 1987, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος Το Π.Δ., για τις τροποποιήσεις στις χρήσεις γης τίθεται από σήμερα και για δέκα ημέρες σε δημόσια διαβούλευση και το σχετικό ΦΕΚ αναμένεται στις αρχές Ιανουαρίου. Στις νέες «γενικές κατηγορίες περιοχών χρήσεων» προστίθενται οι «Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης, Συμβατότητας Χρήσεων» και αφορούν στη δημιουργία ζωνών ελέγχου δόμησης γύρω από πόλεις και οικισμούς. Στόχος είναι η δημιουργία χρήσεων που δεν εντάσσονται στον ιστό του οικισμού ή της πόλης. Δημιουργείται, παράλληλα, η κατηγορία «Οριοθετημένων Οικισμών» για τις χρήσεις που επιτρέπεται να εγκατασταθούν στους οικισμούς ανάλογα με το μέγεθός τους. Στις περιοχές «Γενικής Κατοικίας» εισάγεται ανώτατο όριο για ορισμένες κατηγορίες χρήσεων (εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία κ.α.) προκειμένου να προστατευθεί η κατοικία. Εισάγεται η έννοια της περιοχής «Αποκλειστικής Κατοικίας» για να προστατευθούν περιοχές που έχουν αναπτυχθεί ως κηπουπόλεις. Στις περιοχές αυτές τίθενται αριθμητικά μεγέθη σε ορισμένες κατηγορίες κοινωφελών χρήσεων (σχολεία, μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις κ.α.) προκειμένου να διασφαλισθεί η ήπια ανάπτυξή τους. Οι «παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης» χωρίζονται κατά ομάδες. Εκτός από τις περιοχές βιομηχανίας και χονδρεμπορίου δημιουργούνται περιοχές «Επιχειρηματικού Πάρκου», «Τεχνολογικού Πάρκου» και «Εμπορευματικών Κέντρων», «Επιχειρηματικών Πάρκων Ενδιάμεσου Βαθμού Οργάνωσης» (κατ' αντιστοιχία των πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας). Δημιουργείται κατηγορία περιοχών «Ιδιαίτερων Χρήσεων» για εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, γεωργικών και δασικών εκμεταλλεύσεων, στρατοπέδων, ΧΥΤΑ κ.ά..

Τι ισχύει για επαγγελματικές μισθώσεις

Αρθρο των Δικηγόρων Αθηνών Τάσσου Βάππα – Βασιλικής Παραδιά .

Ιδιαίτερη συζήτηση έχει γίνει την τελευταία περίοδο για την τροποποίηση του άρθρου 43 του π.δ. 34/1995 με την παρ. 1 του άρθρου 17 του πρόσφατου ν. 3853/2010, σχετικά με την καταγγελία της επαγγελματικής μίσθωσης εκ μέρους του μισθωτή. Μάλιστα, όπως επανειλημμένα έχει επισημάνει η ΠΟΜΙΔΑ  η συγκεκριμένη διάταξη αποτελούσε πάντοτε μία ανωμαλία στο χώρο του δικαίου γιατί ουσιαστικά καθιέρωνε την ευνοϊκότερη μεταχείριση του μισθωτή στην καταγγελία της μίσθωσης σε σχέση με τον εκμισθωτή, δίνοντάς του την ευχέρεια να «δυναμιτίσει» ανά πάσα στιγμή τη μισθωτική σχέση. Σύμφωνα λοιπόν με την νέα διατύπωση του άρθρου αυτού οι προϋποθέσεις καταγγελίας επαγγελματικής μίσθωσης εκ μέρους του μισθωτή είναι οι εξής:

-Ετήσια παραμονή του μισθωτή στη χρήση του μισθίου: Αντίθετα με τον εκμισθωτή ο οποίος για να καταγγείλει την μίσθωση πρέπει να περιμένει 12 ολόκληρα χρόνια και να καταβάλλει 24 μισθώματα ως αποζημίωση, ο μισθωτής αρκεί να παραμείνει στη χρήση του μισθίου μόλις έναν χρόνο -αντί για δύο που όριζε η προηγούμενη διάταξη- ανεξάρτητα με την συμβατική διάρκεια της μίσθωσης στην οποία είχε αρχικά συμφωνήσει.

-Έγγραφος τύπος: Η καταγγελία αυτή πρέπει να γίνει αποκλειστικά και μόνο εγγράφως και μάλιστα κατά την κρατούσα γνώμη ο έγγραφος τύπος είναι συστατικός, πράγμα που σημαίνει ότι δεν νοείται σε καμία περίπτωση προφορική καταγγελία της μίσθωσης. Κατά συνέπεια η προφορική δήλωση του μισθωτή ότι προτίθεται να αποχωρήσει από το μίσθιο, δεν είναι έγκυρη και αυτός -ακόμα κι αν πράγματι αποχωρήσει- εξακολουθεί να οφείλει μισθώματα μέχρι να προβεί σε έγγραφη καταγγελία και να τηρήσει τις υπόλοιπες διατυπώσεις του άρθρου 43.Ωστόσο στην περίπτωση αύτη ο εκμισθωτής πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός και να παραλαμβάνει τα κλειδιά του μισθίου μόνον με ταυτόχρονη επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματός του, διότι έχει κριθεί παγίως από τη νομολογία του Αρείου Πάγου ότι η οικειοθελής αποχώρηση του μισθωτή και η ανεπιφύλακτη παραλαβή του μισθίου από τον εκμισθωτή, συνιστά νέα συμφωνία που δεν απαιτείται καν να είναι έγγραφη, με την οποία ο εκμισθωτής παραιτείται των δικαιωμάτων του από το άρθρο 43!

-Τρίμηνη προειδοποίηση: Η παραπάνω έγγραφη καταγγελία εκ μέρους του μισθωτή επιφέρει τα αποτελέσματά της τρεις μήνες μετά την ημερομηνία κατά την οποία περιέρχεται στον εκμισθωτή αντί για έξι μήνες που ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς. Ασφαλώς κατά τη διάρκεια αυτή, ο μισθωτής οφείλει να καταβάλλει κανονικά τα μηνιαία μισθώματα και κάθε άλλη επιβάρυνση σύμφωνα με το νόμο και το μισθωτήριο, ακόμη και αν παύσει εν τω μεταξύ να χρησιμοποιεί το μίσθιο.

-Καταβολή αποζημίωσης ενός μηνιαίου μισθώματος: Μετά την παρέλευση του παραπάνω τριμήνου, ο μισθωτής κατά την αποχώρησή του από το μίσθιο, οφείλει να καταβάλλει αποζημίωση ενός μηνιαίου μισθώματος, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί κατά το χρόνο της καταγγελίας, αντί των τεσσάρων που προέβλεπε η προηγούμενη διατύπωση του άρθρου 43. Η καταβολή της αποζημίωσης αυτής μπορεί να γίνει οποτεδήποτε (πριν ή μετά) την αποχώρηση του μισθωτή και αν δεν καταβληθεί, ο εκμισθωτής έχει προθεσμία πέντε ετών για να την διεκδικήσει.

Εφόσον οι παραπάνω προϋποθέσεις τηρηθούν επακριβώς, τότε ο μισθωτής θεωρείται ότι αποχωρεί από το μίσθιο ασκώντας νόμιμο δικαίωμά του και ο εκμισθωτής οφείλει να επιστρέψει την εγγύηση που είχε λάβει κατά την έναρξη της, αν φυσικά δεν συντρέχουν λόγοι κατάπτωσής της και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι ο μισθωτής έχει εξοφλήσει όλα τα μέχρι τότε μισθώματα, τυχόν κοινόχρηστα και λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και έχει καλύψει το κόστος αποκατάστασης τυχόν ζημιών του μισθίου, για τις οποίες ευθύνεται. Μάλιστα η παραίτηση οποιουδήποτε συμβαλλόμενου από τις προϋποθέσεις του άρθρου 43 με το αρχικό μισθωτήριο είναι απολύτως άκυρη. Αυτό σημαίνει ότι ούτε ο μισθωτής, αλλά ούτε και ο εκμισθωτής μπορούν να παραιτηθούν από οποιοδήποτε από τα δικαιώματά τους και τις προϋποθέσεις του παραπάνω άρθρου ακόμα κι αν έχουν συμφωνήσει ο,τιδήποτε διαφορετικό στο μισθωτήριο. Επιπλέον ενώ κατά την βασική αρχή που καθιερώνεται με το άρ. 45 του π.δ. 34/95, η παραίτηση από το δικαίωμα του άρ. 43 θα ήταν έγκυρη αν είχε συμπεριληφθεί σε μεταγενέστερη συμφωνία της αρχικής που αποδεικνύεται από έγγραφο βεβαίας χρονολογίας, η διατύπωση της νέας παρ. 2 του άρ. 43 αποκλείει και αυτό το ενδεχόμενο, ορίζοντας ρητά ότι «το δικαίωμα καταγγελίας της εμπορικής μίσθωσης σύμφωνα με το άρθρο 43 (…) έχει ο μισθωτής ακόμη κι αν έχει παραιτηθεί από αυτό σύμφωνα με το άρθρο 45». Αντίθετα, έχει κριθεί από τη νομολογία ότι, εφόσον τηρηθεί ο έγγραφος τύπος της καταγγελίας, ακόμα κι αν αυτή περιήλθε στον εκμισθωτή πριν την πάροδο ενός έτους από την έναρξη της μίσθωσης ή αν ο μισθωτής τελικά αποχωρήσει πριν την παρέλευση τριμήνου από την άσκησή της, η καταγγελία είναι έγκυρη πλην όμως ο μισθωτής οφείλει στον εκμισθωτή ως αποζημίωση ότι θα του είχε καταβάλλει αν είχαν ακολουθηθεί όλες οι προϋποθέσεις του άρθρου 43.

Κατά συνέπεια ακόμα κι ένας μισθωτής που καταγγέλλει την μίσθωση -πάντα εγγράφως- έναν μόλις μήνα μετά την έναρξή της, δικαιούται να αποχωρήσει νόμιμα (και να ζητήσει πίσω και την εγγύησή του), αν καταβάλλει στο εκμισθωτή όλα τα υπόλοιπα μισθώματα μέχρι την συμπλήρωση του ενός έτους, τα τρία μισθώματα της προειδοποίησης και το ένα μίσθωμα της αποζημίωσης. Βεβαίως σε αυτή την περίπτωση ο μισθωτής δικαιούται να ζητήσει και όποιο τυχόν ποσό ωφελήθηκε ο εκμισθωτής από την πρόωρη λύση της μίσθωσης. Δεδομένου ότι ο ν. 3853/2010 στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και η παραπάνω τροποποίηση του αρ. 43, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 17-6-2010, ωρισμένοι μισθωτές ήγειραν θέμα σχετικά με το αν η νέα διατύπωση του άρθρου 43 καταλαμβάνει τις εκκρεμείς μισθώσεις και τις εκκρεμείς καταγγελίες, την στιγμή που δεν ορίζεται πουθενά ότι οι διατάξεις του εφαρμόζονται αναδρομικά, αλλά αντίθετα, ρητά αναφέρεται στο άρθρο 25, ότι η ισχύς του αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ωστόσο, είναι απολύτως σαφές ότι η μίσθωση και η καταγγελία αποτελούν δύο διαφορετικές αυτοτελείς δικαιοπραξίες, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η εν λόγω καταγγελία ασκείται με αφορμή την ύπαρξη έγκυρης και ενεργού μίσθωσης. Έτσι, σύμφωνα πάντα με το άρ. 43 π.δ. 34/95, η καταγγελία της μίσθωσης, αποτελεί διαπλαστικό δικαίωμα του μισθωτή που ασκείται με δήλωσή του (οιονεί δικαιοπραξία), μονομερή και απευθυντέα. Ως εκ τούτου και δεδομένου του γεγονότος ότι το εν λόγω άρθρο αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στην καταγγελία της μίσθωσης, κρίσιμος χρόνος για την εφαρμογή των ανάλογων διατάξεων δεν αποτελεί ο χρόνος έναρξης της μίσθωσης, αλλά ο χρόνος άσκησης της καταγγελίας, ο χρόνος δηλαδή που το έγγραφο της καταγγελίας περιέρχεται στον εκμισθωτή. Κατά συνέπεια αν η καταγγελία έχει ασκηθεί πριν τις 17-6-2010 τότε εφαρμόζεται η προηγούμενη διατύπωση του άρ. 43 και η μίσθωση λύνεται έξι μήνες αργότερα ενώ ο μισθωτής οφείλει να καταβάλλει και τέσσερα ακόμη μισθώματα ως αποζημίωση για την πρόωρη λύση. Αντίθετα, αν η καταγγελία ασκήθηκε μετά τις 17-6-2010, τότε ακολουθούνται οι προϋποθέσεις της καινούργιας διατύπωσης του άρ. 43, ανεξάρτητα με τον χρόνο έναρξης της μίσθωσης, ακόμα δηλαδή κι αν η μίσθωση είχε αρχίσει πολλά χρόνια πριν. Η τροπολογία αυτή συμπεριλαμβάνει και διατάξεις που θίγουν καταλυτικά τις μισθώσεις διατηρητέων κτιρίων, όπως και μισθώσεις κυρίως ειδικών κτιρίων, σγτις οποίες ο μισθωτής είχε παραιτηθεί από το δικαίωμα της πρόωρης λύσης της μίσθωσης, συνήθως λόγω διενέργειας σημαντικών επενδύσεων στο μίσθιο κατ΄αίτηση του μισθωτή, με τις οποίες θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο μας.

Βεβαίως, όπως έχουμε τονίσει, δεδομένης και της οικονομικής συγκυρίας, αλλά και της μεγάλης ευχέρειας που έχουν πλέον οι μισθωτές να καταγγέλλουν αζημίως ουσιαστικά τις υφιστάμενες μισθώσεις, οι εκμισθωτές θα πρέπει να αναζητούν λύσεις, ιδιαίτερα όπου τα μισθώματα είναι υψηλά, και να βοηθούν τους υπάρχοντες και φερέγγυους μισθωτές τους να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους και να μην επιλέγουν ως λύση την αποχώρησή τους. Αυτό επιβάλλει το συμφέρον όλων!

Κέρδος 1.200 ευρώ

Πτωτικά κινείται  το διατραπεζικό επιτόκιο euribor τριμήνου, το οποίο αποτελεί επιτόκιο αναφοράς για τα στεγαστικά δάνεια που έχουν συναφθεί -κυρίως- μετά το 2007. Το συγκεκριμένο επιτόκιο υποχώρησε στο 1,35% από 1,46% που ήταν στα μέσα Δεκεμβρίου. Μείωση κατά 1 μονάδα στο κόστος δανεισμού σημαίνει ότι ο δανειολήπτης που αποπληρώνει στεγαστικό δάνειο ύψους 200.000 ευρώ, 25ετούς διάρκειας, «κερδίζει» 100 ευρώ τον μήνα από τη μείωση της δόσης. Επίσης, όσοι έχουν τις προϋποθέσεις να λάβουν δάνειο, τα επιτόκια το 2012 θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικά, κυρίως στη στεγαστική πίστη. Υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που θέτουν οι τράπεζες και είναι: το εισόδημα, η ηλικία, περιουσιακά στοιχεία, βαθμός φερεγγυότητας, ποσοστό χρηματοδότησης (χρηματοδοτούν το 65% με 70% για αγορά στέγης). Αν υπάρχουν τα παραπάνω, το επιτόκιο για ένα νέο στεγαστικό δάνειο ξεκινά από το 3% με 3,5% περίπου. Πρόκειται δηλαδή για ιδιαίτερα δελεαστική τιμολόγηση, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι προθεσμιακές καταθέσεις έχουν σκαρφαλώσει πάνω από το 5%.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki