Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Αναπλάσεις και αποσύρσεις κτιρίων

Αναπλάσεις υπερηλικων κτιρίων, ενοποιήσεις ακάλυπτων χώρων αλλά και αποσύρσεις κτιρίων περιλαμβάνονται στο πακέτο των μέτρων που εξετάζει ο Οργανισμός για το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας . Σύμφωνα με πληροφορίες οι τελικές προτάσεις θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι το φθινόπωρο , όταν εκτιμάται ότι και θα δημοσιοποηθούν. Οι ίδιες πληροφορίες φέρουν ότι θα αποσυρθεί οριστικά το σχέδιο για την πεζοδρόμηση της Αθηνάς . Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση αυτή που είχε προωθηθεί από τον Δήμο της Αθήνας και την προηγούμενη διοίκηση της ΕΧΑΕ είχε συναντήσει καθολικές αντιδράσεις από τον εμπορικό κόσμο.

Στον "αέρα" έργα επειδή δεν πληρώνει το Δημόσιο

Κλείνουν εργοτάξια, αποχωρούν ακόμα και ξένες εταιρίες και μεγάλα πολυδιαφημισμένα έργα βρίσκονται μετέωρα επειδή το δημόσιο δεν καταβάλλει τα ποσά που έχει συμφωνήσει.Φυσικά , το υπουργείο Οικονομικών μπορεί να προαανεγγέλει κατασχέσεις όταν χρωστούν οι πολίτες αλλά τι γίνεται όταν το ίδο δεν πληρώνει;

Όπως προκύπτει απο ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή ,παρά τις “καθησυχαστικές” δηλώσεις στελεχών της εταιρίας «Νέα Οδός Α.Ε.» για την πορεία των έργων στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) -τμήμα νομών Καρδίτσας και Τρικάλων- και την Ιόνια Οδό, η αποχώρηση της Ferrovial Agroman S.A. είναι μία πραγματικότητα.Τα τρία εργοτάξια της ισπανικής εταιρίας στο Κεφαλόβρυσο του Δήμου Φαλώρειας, του Παλαμά και του Προαστίου Καρδίτσας έβαλαν λουκέτο, αφήνοντας χωρίς δουλειά 500 περίπου εργαζόμενους αλλά και το ίδιο το έργο μετέωρο. Σε αυτό το κομμάτι του υπό κατασκευήν δρόμου υπάρχουν επίσης αρκετές Θεσσαλικές υπεργολαβίες οι οποίες επίσης βρίσκονται στον αέρα, ενώ ήδη υπάρχουν πληροφορίες περί επικείμενης αποχώρησης και των δύο ακόμη εταιριών που συμμετείχαν, προδιαγράφοντας άδηλο το μέλλον του έργου αν το κράτος δεν καταβάλλει το μερίδιο που του αναλογεί. Η αιτία για την εγκατάλειψη του έργου από την εταιρεία οφείλεται στο γεγονός ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν τήρησε τους όρους της σύμβασης παραχώρησης του έργου και δεν κατέβαλε στην κοινοπραξία (Ferrovial, ΤΕΡΝΑ, Dragados) μέχρι τις 30 Ιουνίου, ως όφειλε, το 1/3 της κρατικής συμμετοχής που ανέρχεται περίπου σε 100 εκατ. ευρώ σε σύνολο 435 εκατ. ευρώ. Η αποχώρηση της ισπανικής Ferrovial αλλά και η φημολογία για αποχώρηση και των άλλων δύο εταιριών, έχει κι ακόμη μια διάσταση. Το σταμάτημα ενός έργου που θα σηματοδοτούσε την άρση της απομόνωσης της Δυτικής Θεσσαλίας και τη σύνδεσή της με τον ΠΑΘΕ, έχει φέρει αναστάτωση στους νομούς Καρδίτσας και Τρικάλων. Με την ολοκλήρωση του Ε65 και τη σύνδεσή της με την Εγνατία, ως στόχος είχε τεθεί η δημιουργία νέων προϋποθέσεων για την ευρύτερη ανάπτυξη της Δυτ. Θεσσαλίας, με επίκεντρο τις συγκοινωνίες, τις μεταφορές και το εμπόριο. Οι απολυθέντες καταγγέλλουν ότι ουδείς, έως σήμερα, τους έχει δώσει μια σαφή και πειστική απάντηση ως προς το τι μέλλει γενέσθαι με το εργασιακό τους μέλλον, και αν -σε περίπτωση που αναλάβει νέα εταιρία τη θέση της αποχωρήσασας Ferrovial- θα επανέλθουν στα αρχικά τους εργασιακά πόστα.

"Παγώνουν" εως Ιούνιο τα δάνεια ΟΕΚ

Τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των δικαιούχων στο πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας καθορίζει απόφαση του υφυπουργού Εργασίας Β.Κεγκέρογλου. Η επιδότηση αφορά ενοίκια που καταβλήθηκαν το 2009.

Παράλληλα, με απόφαση του υπουργείου Εργασίας, παρατείνεται έως τις 31 Μαΐου, η διακοπή παραλαβής αιτήσεων χορήγησης δανείων από τα δανειοδοτικά προγράμματα του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ.). Το "πάγωμα" των προγραμμάτων αποφασίστηκε αρχικά τον περασμένο Ιούλιο εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός, και είχε δοθεί νέα παράταση ως το τέλος Φεβρουαρίου.

Στην απόφαση προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

1. Μεμονωμένα άτομα. Απαιτούνται 2.800 τουλάχιστον ημέρες εργασίας. Για τους μακροχρόνια ανέργους χρειάζονται 2.200 οι απαιτούμενες ημέρες εργασίας. Ειδικές ρυθμίσεις προβλέπονται για τους εποχικούς εργαζόμενους (που παίρνουν το επίδομα από τον ΟΑΕΔ) και τους οικοδόμους. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται να έχουν πραγματοποιήσει 1.700 τουλάχιστον ημέρες.

2. Δικαιούχοι έγγαμοι χωρίς παιδιά. Πρέπει να έχουν 2.500 ημέρες εργασίας

3. Δικαιούχοι έγγαμοι με ένα παιδί. Απαιτούνται 2.200 ημέρες εργασίας

4. Δικαιούχοι έγγαμοι με δύο παιδιά. Πρέπει να έχουν συμπληρωθεί 1.900 τουλάχιστον ημέρες εργασίας

5. Δικαιούχοι έγγαμοι με τρία παιδιά. Χρειάζονται 1.600 ημέρες εργασίας.

6. Ζευγάρια που παντρεύτηκαν την τελευταία διετία. Χρειάζονται 1.900 ημέρες εργασίας. Ειδικές ρυθμίσεις προβλέπονται για συγκεκριμένες περιοχές της χώρας (π.χ. παραμεθόριοι νομοί, νησιά), όπου απαιτούνται λιγότερες ημέρες εργασίας.

...Υπάρχει και η ενοικίαση

Δεν μπορείτε να πουλήσετε το σπίτι σας σε μία ικανοποιητική τιμή; Στην περίπτωση αυτή η διέξοδος που προσφέρει η ενοικίαση μπορεί να είναι ικανοποιητική.

Ας πάμε όμως τα πράγματα απο την αρχή:

1. Σε μια οικονομία σε πτώση , οι πιθανότητες  ο ιδιοκτήτης σπιτιού να έχει μια προσφορά που να πλησιάζει την τιμή που κρίνει ο ίδιος ως ικανοποιητική είναι περιορισμένες.Η εκμίσθωση θα προσφέρει ένα συμπληρωματικό εισόδημα, ενώ παρέχει επίσης το χρόνο στο οποίο οι τιμές κατοικιών μπορεί να ανέβουν . Αυτό θα επιτρέψει στον ιδιοκτήτη σπιτιού για να πάρει μια καλύτερη τιμή για το σπίτι, όταν αυτός ή αυτή αποφασίσει να πουλήσει.

2. Αναβαθμίσεις: Αν το ακίνητο χρειάζεται κάποιες βελτιώσεις πριν από την πώλησή,η ενοικίαση θα μπορούσε να προσφέρει το χρόνο και το εισόδημα για να γίνει αυτό.

3. Οι ιδιοκτήτες σπιτιού μπορούν να διαπιστώσουν ότι η εκμίσθωση σε μία πτωτική αγορά μπορεί να παρέχει χρηματοδότηση για μια άλλη επένδυση .

4. Ένας ιδιοκτήτης σπιτιού μπορεί να έχει προβλήματα στην εξυπηρέτηση του στεγαστικού του δανείου και να θέλει να πουλήσει τουλάχιστον στην τιμή της εκτίμησης . Με τα σημερινά δεδομένα η αναχρηματοδότηση είναι δύσκολη ενώ οι τιμές βρίσκονται χαμηλότερα σε σύγκριση με πριν απο τρία χρόνια. Στην περίπτωση αυτή, η εκμίσθωση θα βοηθήσει να καλυφθεί το σύνολο ή μέρος των δόσεων , ενώ παρέχει στο ιδιοκτήτης σπιτιού μια πιθανότητα να πωλήσει αργότερα χωρίς χασούρα ή και με ένα κέρδος. Με αυτό τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης σπιτιού μπορεί να αποκομίσει τα οφέλη τόσο της ενοικίασης και πώλησης του ακινήτου.

Το προφιλ της αγοράς γραφείων

Το κέντρο της Αθήνας ,η Λεωφόρος Κηφισίας και ορισμέ- να σημεία επί της Λεωφόρου Συγγρού παραμένουν αγορές κύριου ενδιαφέροντος για την αγορά γραφείων . Αντιθέτως, τα σημεία κατά μήκος των Λεωφόρων Μεσογείων, Βουλιαγμένης, Αθηνών, Κηφισού και Πειραιώς καθώς επίσης και στην περιοχή του Πειραιά, συγκεντρώνουν μικρότερο ενδιαφέρον από δυνητικούς χρήστες και υποψήφιους επενδυτές.

Στο Κέντρο της Αθήνας υφιστάμενοι γραφειακοί χώροι είναι μεγάλης παλαιότητας (>20 ετών στην πλειονότητά τους) που οποία δεν διαθέτουν θέσεις στάθμευσης. Στους συγκεκριμένους γραφειακούς χώρους στεγάζονται κυρίως οργανισμοί και υπηρεσίες του Δημοσίου, τραπεζικά ιδρύματα και τα κεντρικά μεγάλων εγχώριων και πολυεθνικών εταιρειών. Στην ευρύτερη περιοχή του Κέντρου δεν υπάρχουν διαθέσιμα οικόπεδα προς αξιοποίηση και η πλειονότητα των υφιστάμενων γραφειακών χώρων, είτε πρόκειται για αυτοτελή κτίρια γραφείων είτε για μεμονωμένους γραφειακούς χώρους, έχουν υποστεί ανακαίνιση. Τα τελευταία έτη παρατηρείται σταδιακά αύξηση των κενών χώρων ως αποτέλεσμα τόσο της απόφασης μετεγκατάστασης αρκετών Δημόσιων και Ιδιωτικών Οργανισμών για μείωση του λειτουργικού κόστους όσο και της διακοπής της λειτουργίας ορισμένων ιδιωτικών εταιρειών.

Η Λεωφόρος Κηφισίας η οποία αποτελεί τον κεντρικό οδικό άξονα του βορειοανατολικού λεκανοπεδίου της Αττικής που συνδέει την πόλη των Αθηνών με τα Βόρεια Προάστια, προσφέρει ικανοποιητική πρόσβαση και προβολή κυρίως με ιδιωτικά μέσα μεταφοράς. Οι μεγαλύτερες εταιρείες λειτουργούν κυρίως στο βόρειο τμήμα της Λεωφόρου και συγκεκριμένα από την οδό Εθνικής Αντιστάσεως έως τη Λεωφόρο Ολυμπιονίκη Σπύρου Λούη στην περιοχή του Χαλανδρίου και στο τμήμα από την οδό Αγίου Κωνσταντίνου έως και το Νοσοκομείο ΚΑΤ (Κηφισιά). Στα ως άνω τμήματα στεγάζονται κυρίως εταιρείες τηλεπικοινωνιών, κατασκευαστικές εται- ρείες, ασφαλιστικοί οργανισμοί, συμβουλευτικές και λοιπές εταιρείες παροχής υπηρεσιών. Σημαντικός αριθμός αυτοτελών κτιρίων που προσφέρονται προς μίσθωση εντοπίζονται κυρίως στις παράπλευ- ρες οδούς της Κηφισίας.

Η Λεωφόρος Συγγρού συγκέντρωσε έντονο ενδιαφέρον τα τελευταία έτη και κυρίως πριν την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης όπου παρουσιάζονταν και αυξημένη επενδυτική δραστηριότητα. Κατά μήκος της Λεωφόρου λειτουργεί σημαντικός αριθμός γραφειακών χώρων οι οποίοι στεγάζονται κυρίως στους ορόφους κτιρίων μικτής χρήσης με καταστήματα και εμπορικές επιχειρήσεις στους ισόγειους χώρους. Εντούτοις υπάρχουν και αυτοτελή κτίρια γραφείων τα οποία φιλοξενούν τραπεζικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρείες κυρίως στο τμήμα από τον σταθμό ΦΙΞ έως και τη Λεωφόρο Αμφιθέας.

Η Λεωφόρος Αθηνών και η Πειραιώς κατά τα προηγούμενα έτη συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον κυρίως από εταιρείες με μεγάλες γραφειακές ανάγκες καθώς διαθέτουν σημαντικό αριθμό βιομηχανικών ακινήτων (κυρίως η δεύτερη) ωστόσο δεν παρέχουν εύκολη πρόσβαση και εγγύτητα στο Κέντρο της πόλης. Οι δευτερεύουσες αγορές της Λεωφόρου Μεσογείων και Βουλιαγμένης συγκεντρώνουν περιορισμένο αριθμό νέων αναπτύξεων και τα επίπεδα ζήτησης είναι περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, παρά την ύπαρξη των σταθμών του Μετρό κατά μήκος τους, γεγονός που οφείλεται στη γενικότερη μικρή κινητικότητα στην αγορά γραφείων. Η αγορά του Πειραιά φιλοξενεί κυρίως ναυτιλιακές εταιρείες και ασφαλιστικά γραφεία. Το υφιστάμενο απόθεμα κινείται σε υψηλά επίπεδα, τα επίπεδα ζήτησης είναι περιορισμένα

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki