Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Αυτοί έκαναν κέρδη στη κρίση

Η περιουσία των πιο πλούσιων κατοίκων της Βρετανίας αυξήθηκε κατά 30% μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με μία ετήσια κατάταξη που δημοσιεύεται στους κυριακάτικους "Τάιμς". Ο Ινδός Λακσμί Μιτάλ, διευθύνων σύμβουλος της ArcelorMittal, κατατάσσεται για έκτη χρονιά στη σειρά επικεφαλής του τοπ 1.000, με 22,45 δισεκατομμύρια λίρες (25,8 δισ. ευρώ), έναντι 10,8 δισ. λιρών το περασμένο έτος, αλλά 27,7 δισ. το 2007. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται πάντα ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος, ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας Τσέλσι, Ρομάν Αμπράμοβιτς, με περιουσία 7,4 δισ. λιρών, αυξημένη κατά 400 εκατομμύρια σε σχέση με το 2008. Ο πρώτος Βρετανός, ο δούκας του Γουέστμίνστερ, διατηρεί την τρίτη θέση, με 6,750 δισ. λίρες. Οι 1.000 πιο πλούσιοι άνθρωποι που ζουν στη Βρετανία είχαν συσσωρεύσει στο τέλος του 2009 335,5 δισ. λίρες ή 77 δισ. περισσότερα απ' ό,τι στα τέλη του 2008. Στη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, δέκα άνθρωποι εντάχθηκαν στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων πού έχουν φθάσει πλέον τους 53 στη Βρετανία.

Μπαράζ ανακοινώσεων για έργα στη Θεσσαλονίκη

Τον προγραμματισμό των έργων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, παρουσίασε σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, παρουσία του Υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη και των Γενικών Γραμματέων Χάρη Τσιόκα, Γιάννη Οικονομίδη και Σέργιου Λαμπρόπουλο.
Οι εξαγγελίες συνδέονται αφενός με τις Δημοτικές εκλογές, αφετέρου με τις διαμαρτυρίες που ακούστηκαν ύστερα από τις – ανάλογης ασάφειας – ανακοινώσεις για ανάπλαση της Αττικής. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου ο προγραμματισμός των έργων περιλαμβάνει τρεις άξονες:
Πρώτος άξονας:
Εκπόνηση master plan για ένα νέο χωροταξικό, πολεοδομικό, αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κυκλοφοριακό επανασχεδιασμό του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με σαφή πολιτική και κοινωνική κατεύθυνση, με εξειδίκευση των επιλογών και με αλληλοσυσχέτιση και ιεράρχηση των δράσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή του. Σε κάθε περίπτωση αυτή η ιεράρχηση θα γίνεται με την ενσωμάτωση των έργων άμεσου προγραμματισμού ώστε να μην καθυστερούν τουλάχιστον εκείνα για τα οποία υπάρχει σχετική ωριμότητα.
Δεύτερος άξονας:
Συγκρότηση κατάλληλων οργανωτικών δομών (στο πλαίσιο της μητροπολιτικής διοίκησης του συγκροτήματος) που θα εξειδικεύσουν το master plan, θα προγραμματίσουν, συντονίσουν και διαχειριστούν την εκτέλεση των έργων.
Τρίτος άξονας:
Εξεύρεση των κατάλληλων χρηματοδοτικών πηγών και εργαλείων, δημόσιων και ιδιωτικών, για την αποτελεσματική και προς όφελος των πολιτών υλοποίηση του γενικού σχεδιασμού, αλλά και την ασφαλή οικονομική στήριξη των υπό εκτέλεση έργων και των άμεσα δημοπρατούμενων.
1.Σχεδιασμός του MASTER PLAN (Πρώτος άξονας)
Το MASTER PLAN θα προκύψει από την διενέργεια ενός διεθνούς πολεοδομικού - αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, με συνθετικές προσεγγίσεις, για ένα ρυθμιστικό και πολεοδομικό σχέδιο για τη μητροπολιτική περιοχή. Την διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού θα αναλάβει ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ).
Ο σχεδιασμός του MASTER PLAN για το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της θα λαμβάνει υπόψη του το σύνολο των έργων που μέχρι σήμερα έχουν μελετηθεί, εκτελεστεί ή εκτελούνται και τις αλλαγές που στο μεταξύ έχουν συντελεσθεί όπως και τις κατευθύνσεις του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου.
Η υλοποίηση του MASTER PLAN στοχεύει:
" στην βελτίωση ή επέκταση υφισταμένων υποδομών και κατασκευή νέων βασικών και αναγκαίων,
" στην ανάπλαση ιστορικών συνόλων και υποβαθμισμένων περιοχών,
" στην δημιουργία μεγάλων εκτάσεων πράσινων με πάρκα και λειτουργίες αναψυχής
" στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διάθεσή του στους πολίτες και τους πεζούς.
" στην διατοπικότητα των συγκοινωνιακών φορέων στην κατεύθυνση υποκατάστασης των ΙΧ από τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Σε αυτή τη βάση θα συγκροτηθεί από το Υ.ΠΕ.Κ.Α. ένα ευρύ πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων σε πάνω από δέκα περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος. Οι αστικές αυτές αναπλάσεις θα αποτελέσουν την συνέχεια και εξειδίκευση της υλοποίησης του master plan που θα προκύψει από τον Διεθνή Διαγωνισμό.
Ενδεικτικά αναφέρονται μερικές περιοχές επεμβάσεων:
" Περιοχή Σίνδου, Βιομηχανική Ζώνη, ΤΕΙ Θεσ/νίκης/ΔΕΘ (μετεγκατάσταση ΔΕΘ)
" Λιμάνι - Λαχανόκηποι, Ιδιοκτησίες ΟΣΕ
" Επεμβάσεις στο Βορειοδυτικό Τόξο
" ΔΕΘ, ΓΣΣ, Μουσεία, Πανεπιστήμιο, Νέο δημαρχιακό μέγαρο, Θαλάσσιο μέτωπο Λευκού Πύργου έως και παλιά ηλεκτρική εταιρία
" Τούμπα - Καλαμαριά
Κατά τον προγραμματισμό του ΟΡΘ, η προετοιμασία για την διενέργεια της προκήρυξης του διαγωνισμού για το master plan θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη του έτους με στόχο περαίωσής του εντός του 2011.
2.Συγκρότηση κατάλληλων Δομών που θα διαχειριστούν MASTER PLAN ιεράρχηση, προγραμματισμό, συντονισμό και εκτέλεση έργων (Δεύτερος άξονας)
Προτείνεται να αναλάβουν:
- Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσ/νίκης (ΟΡΘ) τον στρατηγικό χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, τόσο της Θεσσαλονίκης, όσο και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
- Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) την υποστήριξη του ΟΡΘ με επικαιροποιημένα συγκοινωνιακά δεδομένα.
- Η Εγνατία Οδός Α.Ε τον Προγραμματισμό, συντονισμό και διαχείριση των έργων.
- Το Αττικό Μετρό το σχεδιασμό και κατασκευή των μέσων σταθερής τροχιάς.
- Επίσης σημαντικό ρόλο θα έχουν οι αναβαθμισμένες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
3. Χρηματοδοτικά μέσα (Τρίτος άξονας)
Η χρηματοδότηση των δράσεων θα βασίζεται σε ένα αξιόπιστο μίγμα δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης. Θα αξιοποιηθούν το σύνολο των διατιθέμενων πόρων, τόσο του Τομεακού μας Προγράμματος "Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας" όσο και του ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Προγραμματισμός Έργων
Με βάση όσα προαναφέρθηκαν όλα τα γνωστά και μεγάλα έργα θα προσαρμοσθούν ανάλογα ώστε να υπηρετήσουν τις απαιτήσεις του νέου ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ που θα προκύψει από το MASTER PLAN.
Τα έργα αυτά είναι:
Α. Ο επανασχεδιασμός του εσωτερικού δακτυλίου με:
1. Την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής από Κ16 (Κόμβος Λαχαναγοράς) έως Κ12 (Κόμβος με την ΕΟ Θεσ/νίκης-Μουδανιών) και η σύνδεση της με το αεροδρόμιο.
2. Τον επανασχεδιασμό της παράκαμψης του ιστορικού κέντρου από την πλευρά της θάλασσας (πρώην υποθαλάσσια αρτηρία).
Β. Ο επανασχεδιασμός του εξωτερικού δακτυλίου - Ζεύξη Θερμαϊκού με:
1. Την κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής από τον Α/Κ Τιτάνα (Κ4), έως τη σύνδεση της με την ΕΟ Θεσ/νίκης - Μουδανιών στην περιοχή Σχολαρίου.
2. Την ολοκλήρωση του σχεδιασμού από τον Α/Κ Σχολαρίου μέχρι την περιοχή Αγγελοχωρίου και τη Ζεύξη του Θερμαϊκού (Αγγελοχώρι - Α/Κ Αξιού στον ΠΑΘΕ).
Γ. Η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας μέσω αυτοκινητοδρόμων.
Δ. Η κατασκευή της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και η υλοποίηση της επέκτασής της αφενός προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και αφετέρου προς τις Δυτικές συνοικίες.
Πιο συγκεκριμένα:
3.1 Αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής από Κ16 (Κόμβος Λαχαναγοράς) έως Κ12 (Κόμβος με την ΕΟ Θεσ/νίκης-Μουδανιών) και η σύνδεση της με το αεροδρόμιο
Η Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης μετράει σήμερα περί τα 110.000 έως 130.000 οχήματα ημερησίως έναντι των 50.000 οχημάτων/ημέρα, για τα οποία είχε αρχικά σχεδιασθεί, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολη την παραλαβή του απαιτούμενου κυκλοφοριακού φόρτου, και αυξάνει τις ώρες που λειτουργεί σε συνθήκες κορεσμού. Η παραπάνω πραγματικότητα, καθιστά την αναβάθμισή της με συγκεκριμένες επεμβάσεις ως έργο άμεσης προτεραιότητας για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι επεμβάσεις συνίστανται στην ανάγκη ανισοπεδοποίησης των κύριων κινήσεων των Κόμβων του Δυτικού Τμήματος της Εσωτερικής Περιφερειακής όπως:
" την περαιτέρω ανισοπεδοποίηση του υφιστάμενου κόμβου Λαγκαδά,
" την μερική ανισοπεδοποίηση των Κόμβων:
- Σταυρούπολης,
- Μακρυγιάννη
- Ευόσμου
- Ολυμπιάδος (Άνω Διάβαση)
- Γ΄ Σεπτεμβρίου
- Μοναστηρίου
" την πλήρη ανισοπεδοποίηση του Κόμβου Κ16 της Λαχαναγοράς ή Καλοχωρίου σε συνδυασμό με τον Κόμβο της Πόντου
Ο Κόμβος Κ16 ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας με προϋπολογισμό 100 εκατ.€ και θα δημοπρατηθεί εντός του 2011.
Σε ότι αφορά το Ανατολικό Τμήμα, οι παρεμβάσεις συνίστανται σε ανισοπεδοποιήσεις της διαμπερούς κυκλοφορίας στις οδούς Αγνώστου Στρατιώτη (Πολίχνη), 3ης Σεπτεμβρίου και Κατσιμίδη.
Επίσης εξετάζεται η διαπλάτυνση, κατά μία επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, του τμήματος από τον κόμβο Κ11 (Πυλαία) έως και τον κόμβο Κ12 (ΕΟ Θεσ/νίκης-Μουδανιών) καθώς και η διαπλάτυνση-αναβάθμιση της ΕΟ Θεσ/νίκης Μουδανιών έως τον Κόμβο Αεροδρομίου.
Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων στην εσωτερική περιφερειακή εκτιμάται σε περίπου 200 εκατ.€. Οι μελέτες των παραπάνω έργων θα ολοκληρωθούν στις αρχές του 2011 και η κατασκευή θα ξεκινήσει εντός του 2011 και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2013.
3.2. Τον επανασχεδιασμό της παράκαμψης του ιστορικού κέντρου από την πλευρά της θάλασσας (πρώην υποθαλάσσια αρτηρία)
Η σύμβαση του έργου καταγγέλθηκε από τον Παραχωρησιούχο στις 30.7.2009 και σήμερα βρισκόμαστε στην εξής κατάσταση:
- Το Ελληνικό δημόσιο εάν το έργο κατασκευαζόταν, θα κατέβαλε χρηματοδοτική συμβολή 95 εκατ. €.
- Το έργο όχι μόνον δεν θα υλοποιηθεί, αλλά ο Παραχωρησιούχος διεκδικεί από το Δημόσιο πάνω από 400 εκατ. €, όταν το συνολικό κόστος της κατασκευής του έργου δεν θα ξεπερνούσε τα 500 εκατ.€.
Ερευνώνται (υπό το πρίσμα και του νέου πολεοδομικού σχεδιασμού) εναλλακτικά σενάρια κατασκευής της παράκαμψης του ιστορικού κέντρου (πρώην υποθαλάσσια αρτηρία), γιατί η παράκαμψη του κέντρου της πόλης από τα ΙΧ θα δώσει την δυνατότητα για κατασκευή ενός δικτύου πεζοδρομήσεων που θα δώσουν ανάσα και θα αναβαθμίσουν τη ζωή των κατοίκων όχι μόνον του κέντρου, αλλά όλης της Θεσσαλονίκης.
Επί αυτών θα γίνουν ανακοινώσεις το Φθινόπωρο.
3.3 Την κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής από τον Α/Κ ΤΙΤΑΝΑ (Κ4), έως τη σύνδεση της με την ΕΟ Θεσ/νίκης - Μουδανιών στην περιοχή Σχολαρίου.
Ο υφιστάμενος σχεδιασμός όπως προγραμματίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αντιμετωπίζει πολλά και μεγάλα προβλήματα με ενστάσεις από τις τοπικές κοινωνίες, προβλήματα περιβαλλοντικά, όπως και προβλήματα αυξημένου κόστους λειτουργίας. Επίσης, πρέπει να τονιστεί ότι ο σχεδιασμός δεν έλαβε υπόψη του το κόστος κατασκευής και απαλλοτριώσεων, το οποίο εκτοξεύτηκε στα 2 δισ.€.
Υπό το πρίσμα αυτό και προκειμένου να δοθούν άμεσες κυκλοφοριακές ανάσες στην πόλη, προγραμματίζεται η δημοπράτηση του 1ου υποτμήματος από τον Α/Κ Γηροκομείου έως τον Α/Κ Ευκαρπίας σε συνδυασμό με κατασκευή υπερυψωμένης οδικής αρτηρίας, κατά μήκος της Εσωτερικής Περιφερειακής, από τον Κόμβο Ευκαρπίας μέχρι Κωνσταντινοπολίτικα. Η συγκεκριμένη λύση δίνει την δυνατότητα να υλοποιηθεί μεγαλύτερο εύρος λειτουργικών έργων, στο διαθέσιμο προϋπολογισμό και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Έτσι, εκτιμούμε ότι το τμήμα αυτό θα ολοκληρωθεί με προϋπολογισμό περί τα 300 εκατ.€ και η δημοπράτηση του έργου θα αρχίσει σταδιακά κατά τμήματα, από τις αρχές του επόμενου έτους 2011 και θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2013.
Στους επόμενους μήνες θα παρουσιάσουμε τον σχεδιασμό μας και τα σχετικά χρονοδιαγράμματα για τα υπόλοιπα τμήματα της Εξωτερικής Περιφερειακής, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν προβλήματα και ενστάσεις από τις περιοχές από όπου διέρχεται η χάραξη.
3.4 Την ολοκλήρωση του σχεδιασμού από τον Α/Κ Σχολαρίου μέχρι την περιοχή Αγγελοχωρίου και τη Ζεύξη του Θερμαϊκού (Αγγελοχώρι - Α/Κ Αξιού στον ΠΑΘΕ)
Παράλληλα και στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του εξωτερικού δακτυλίου, διερευνούμε τη Ζεύξη του Θερμαϊκού Κόλπου, ένα έργο το οποίο εξέτασε σε επίπεδο αναγνωριστικού σταδίου η Εγνατία Οδός το 2003.
Πολύ σύντομα θα δρομολογηθεί η εκπόνηση όλων των αναγκαίων μελετών. Το έργο σχεδιάζουμε να δημοπρατηθεί με την μέθοδο της παραχώρησης
3.5 Σύνδεση των μεγάλων πόλεων της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία μέσω αυτοκινητοδρόμων
Ενδεικτικά αναφέρονται οι συνδέσεις:
- Ολοκλήρωση της σύνδεσης του ΠΑΘΕ με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
- Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη Έδεσσα
- Οδικό τμήμα Κ11 - Θέρμη (δίιχνη διατομή αστικής αρτηρίας)
- Οδικό τμήμα Θέρμη - Γαλάτιστα
- Οδικό τμήμα Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια
- Οδικό τμήμα Α/Κ Ασσήρου - Α/Κ Ν. Σάντας
- Οδική σύνδεση Αεροδρομίου Μακεδονία με την Εγνατία Οδό στον Α/Κ Προφήτη
- Αυτοκινητόδρομος από τον Α/Κ Αξιού έως τους Ευζώνους
- Αναβάθμιση του Α/Κ Κλειδίου
Η χρηματοδότηση των έργων θα γίνει από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και το Τομεακό μας πρόγραμμα.
3.6 Η κατασκευή της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και η υλοποίηση της επέκτασής της αφενός προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και αφετέρου προς τις Δυτικές συνοικίες.
3.6.1 Βασική Γραμμή
- Τέσσερα και πλέον χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής (7.4.2006), δηλαδή με αναλωμένο το 64% του συμβατικού χρόνου, έχει κατασκευαστεί μόνον το 14,5 % του οικονομικού αντικειμένου του έργου.
- Μέχρι τώρα οι καθυστερήσεις είναι πάνω από 2,5 χρόνια
- Ο ανάδοχος κατασκευής έχει πιστοποιήσεις λογαριασμών 120 εκατ. € και διεκδικεί 150 εκατ.€.
- Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 30% της συνολικής εκτιμώμενης αρχαιολογικής έρευνας, ενώ το ποσό που ήδη δαπανήθηκε υπερβαίνει το αρχικά προβλεπόμενο κατά 60%.
- Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών ξεπέρασε τα 1.000 € ανά μ3 εκσκαφής. Το νούμερο είναι τεράστιο.
- Τα ΤΒΜ βρίσκονται σταματημένα στη διασταύρωση Σιντριβανίου το πρώτο από το Νοέμβριο 2009 και το δεύτερο από τον Ιανουάριο 2010.
"Αν οι προσπάθειες για ανάταξη αυτού του παγιδευμένου έργου δεν αποδώσουν θα πάρουμε επώδυνες και ρεαλιστικές αποφάσεις για όλους μας".
Η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο κατασκευής βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φτάσει στο τέλος. Οφείλουμε να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για το μέλλον του έργου, για την ίδια την πόλη.
Η επανεκκίνηση των ΤΒΜ είναι τεχνικά είναι εφικτή και μπορεί να γίνει σε μια εβδομάδα.
3.6.2 Επέκταση Καλαμαριάς (Πατρικίου - Μίκρα)
Έχουν ολοκληρωθεί:
" η τοπογραφική έρευνα,
" οι γεωλογικές έρευνες,
" η γεωμετρική χάραξη της γραμμής,
" η επιλογή των θέσεων των 5 σταθμών
Βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η εκπόνηση προωθημένης προμελέτης των σταθμών, των σηράγγων και των φρεάτων, που καλύπτει συγκοινωνιακά, στατικά, αρχιτεκτονικά, ηλεκτρομηχανολογικά, σιδηροδρομικά και λειτουργικά θέματα.
Με απόφαση της νέας διοίκησης της ΑΜ, η μελέτη εκπονείται από την εταιρία με βοήθεια από ειδικούς συμβούλους σε ειδικά θέματα. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2010.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία προεπιλογής Αναδόχου για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού και τα βασικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα.
Στο πέρας της γραμμής στην περιοχή της Μίκρας μπορεί να χωροθετηθεί το αμαξοστάσιο, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα της εξυπηρέτησης της βασικής γραμμής, αλλά και των άλλων επεκτάσεων.
3.6.3 Επέκταση Σταυρούπολης (Δημοκρατίας - Ευκαρπία - Νοσ. Παπαγεωργίου)
Έχουν ολοκληρωθεί:
" η τοπογραφική έρευνα έως τον σταθμό Ευκαρπίας,
" οι γεωλογικές έρευνες στο τμήμα αυτό,
" η γεωμετρική χάραξη της γραμμής,
" η επιλογή των θέσεων των 5 σταθμών
Στο τμήμα Ευκαρπία - Νοσοκομείο Παπαγεωργίου οι μελέτες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.
3.6.4. Επέκταση Ευόσμου (Ν.Σ.Σ. - Εύοσμος)
Έχει γίνει μόνο η προκαταρτική επιλογή της χάραξης μέσα από αρκετές εναλλακτικές χαράξεις και έχουν επιλεγεί προκαταρκτικά οι θέσεις 4 νέων σταθμών.
3.6.5. Επέκταση Αεροδρομίου (Μίκρα - Αεροδρόμιο)
Έχει γίνει η προκαταρτική επιλογή της χάραξης. Για την επέκταση αυτή, εξετάζεται η δυνατότητα κατασκευής της επέκτασης με υπέργειο μέσο σταθερής τροχιάς, τύπου Monorail.
3.7 Βελτίωση και εκσυγχρονισμός του αερολιμένα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"
Το έργο αφορά στην επέκταση του υφιστάμενου διαδρόμου προσαπογειώσεων κατά 1000 μέτρα μέσα στη θάλασσα ώστε να επιτευχθεί τελικά μήκος 3.440 μέτρων. Ο διάδρομος θα έχει πλάτος 50μ και θα είναι κατάλληλα εξοπλισμένος για λειτουργία ILS CAT II.
Επίσης περιλαμβάνεται και η κατασκευή παράλληλου τροχοδρόμου.
Το έργο έχει συμβατικό προϋπολογισμό 137εκ.€ και ημερομηνία ολοκλήρωσης 27.7.2011. Το έργο εμφανίζει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις και μικρή οικονομική απορροφητικότητα (η απορρόφηση βρίσκεται στο 34% του συμβατικού αντικειμένου). Ήδη εγκρίθηκε παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης των εργασιών έως 31.12.2012. Το έργο της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου της Θεσ/νίκης αποτελεί ακόμη μια κληρονομιά παγιδευμένου στα προβλήματα έργου. Ανώριμο κατά τη δημοπράτηση του ήταν βέβαιο ότι θα είχε προβλήματα εξεύρεσης υλικών και περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. Κάνουμε προσπάθειες να μειώσουμε τον χαμένο χρόνο και να ολοκληρώσουμε το έργο που θα αναδείξει τη Θεσ/νίκη σε μητροπολιτικό κέντρο.
3.8 Αναβάθμιση Σιδηροδρομικών Υποδομών και των 30 Σταθμών προαστιακού Θεσσαλονίκης με εξασφαλισμένους πόρους
Το μεγάλο στοίχημα είναι η ανάταξη και εξυγίανση του ζημιογόνου και ελλειμματικού ΟΣΕ. Στο δίλημμα κλείσιμο ή εξυγίανση είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε ένα επώδυνο αλλά αξιόπιστο σχέδιο εξυγίανσης για να υπάρξει μέλλον στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Στα πλαίσια αυτού του εγχειρήματος δημιουργούμε υποδομές για να υπάρξει σύγχρονος Προαστιακός στη Θεσσαλονίκη.
Από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ προγραμματίζουμε την ηλεκτροκίνηση και τη αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών:
1) Θεσσαλονίκη - Στρυμώνας - Προμαχώνας με επέκταση της ηλεκτροκίνησης ως τη πόλη των Σερρών.
2) Τη γραμμή Θεσσαλονίκης - Έδεσσας (110 χλμ) και Θεσσαλονίκης - Ροδόπολης.
Ταυτόχρονα δεσμεύονται πόροι προκειμένου σε 34 σταθμούς μετεπιβίβασης του προαστιακού Θεσ/νίκης να υπάρξουν αναβαθμίσεις, αναμορφώσεις, εκσυγχρονισμός και επισκευές κτιρίων, τεχνολογικές υποδομές κλπ. Μεταξύ των άλλων (Σίνδος, Άδενδρο, Αλεξάνδρεια, Βέροια, Νάουσα, Σκύδρα, Έδεσσα, Πλατύ, Φιλαδέλφεια, Κιλκίς Ροδόπολη κτλ). Τέλος εξασφαλίζονται πόροι προκειμένου να υπάρξει ανταπόκριση στο αίτημα των πολιτών της Θεσ/κης να κατασκευαστεί πεζοδιάβαση στη περιοχή Μενεμένης.
Ο συνολικός Προϋπολογισμός έργου είναι 100 εκ.€ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Στόχος είναι η βελτίωση χροναποστάσεων, πύκνωση δρομολογίων, ποιοτικότερη εξυπηρέτηση κοινού.
3.9 Μετεξέλιξη ΣΑΣΘ σε Μητροπολιτικό Φορέα
Η απελευθέρωση των επιβατικών μεταφορών σε συνδυασμό με το ΜΕΤΡΟ και τα άλλα μεταφορικά μέσα που αναπτύσσουν δράση στη πόλη της Θεσ/νίκης και το Νομό καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να υπάρξει ένα τέρμα στη πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων που δημιουργούν κυκλοφοριακό κομφούζιο και επιβαρύνουν στις μετακινήσεις τον πολίτη τη πόλης και τις οικονομικές δραστηριότητες του νομού. Επειδή το πρόβλημα αυτό έχει αποστήσει εκρηκτικές διαστάσεις και στην Αθήνα και στην Θεσ/νίκη είναι στρατηγική επιλογή η δημιουργία Μητροπολιτικού Φορέα που θα έχει την ευθύνη για το σύνολο του σχεδιασμού και των δράσεων των συγκοινωνιών αντίστοιχα στις περιοχές που αναφέρθηκα. Αυτό προϋποθέτει μια νέα δομή με σαφές πλαίσιο αρμοδιοτήτων. Συγκεκριμένα για τη Θεσ/νίκη είναι επιλογή μας με νομοθετική πρωτοβουλία να μετεξελιχθεί ο ΣΑΣΘ σε μητροπολιτικό φορέα.
Ο καθορισμός αρμοδιοτήτων για τη διαμόρφωση λεωφορειολωρίδων, τα σχετικά χρονοδιαγράμματα και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες θα ανακοινωθούν μέχρι το τέλος του έτους.
3.10 ΟΑΣΘ - Αστικές Συγκοινωνίες
Με πολυνομοσχέδιο προωθείται προ κύρωση στη Βουλή η υπογραφείσα σύμβαση ανάμεσα στον ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ και το Ελληνικό Δημόσιο ώστε από 1/1/2011 στο σύνολο του νομού να παρέχονται ιδίου επιπέδου συγκοινωνίες με κόστος μετακίνησης; του ΟΑΣΘ.
Με τη συμφωνία ακόμα δημιουργείται σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης στο Δήμο Λαγκαδά προκειμένου να είναι πιο γρήγορη και καλύτερη η προσπέλαση των πολτών μέχρι τι κέντρο της πόλης
- Για τις νέες συγκοινωνιακές ανάγκες προστίθενται 18 σύγχρονα αντιρρυπαντικά λεωφορεία τύπου euro 5.

Ρώσοι αγοραστές: Στα λόγια

Θα μπορούσαν αλλα.. Η φράση αυτή ταιριάζει στην περίπτωση του ρωσικού ενδιαφέροντος για την αγορά ακινήτων. Σε ημερίδα λοιπόν οι εισηγητές ανέφεραν ότι ποσοστό 7% των Ρώσων τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα ενδιαφέρονται για την αγορά παραθεριστικής κατοικίας.Παράλληλα επισήμαναν ότι οι ρώσοι θα ήθελαν ξενοδοχεία αλλά δεν βρίσκουν(!) λόγω περιορισμένης προσφοράς -αν και έχουν βάλει πωλητήριο πάνω απο 2.000 μονάδες σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τους ομιλητές οι Ρώσοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα στο 9μηνο του 2010 αντιστοιχούν σε 443 χιλ. (αύξηση 42% σε σχέση με πέρυσι), δυνητικά οι αγορές ακινήτων που θα μπορούσαν να γίνουν στη χώρα μας αντιστοιχούν σε 31.000, νούμερο βέβαια που απέχει από την πραγματικότητα λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι Ρώσοι σε σχέση με το νομικό (την έκδοση βίζας κ.α.), το θεσμικό πλαίσιο καθώς και τη χρηματοδότησή ως κάτοικοι χώρας εκτός Ε.Ε.. Τα στοιχεία αυτά επισημάνθηκαν κατά τη διάρκεια ημερίδας για τις «Νέες ευκαιρίες στην ελληνική αγορά ακινήτων από Ρώσους επενδυτές» με οργανωτές το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, καθώς και το Επιμελητήριο Κέρκυρας αν και οι ρώσοι επενδυτές ζητούσαν επίμονα περισσότερες λεπτομέρειες και επικαιροποιημένα στοιχεία για τις τιμές των ακινήτων στην εγχώρια αγορά. Εκτός από τις παραθεριστικές κατοικίες, όπου μέχρι σήμερα έχουν επενδύσει κυρίως Ρώσοι υψηλότερης εισοδηματικής κλίμακας, ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά έχει δεχθεί και το Invest In Greece, με έμφαση κυρίως τα οργανωμένα τουριστικά συγκροτήματα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι επίκειται η οριστικοποίηση της εξαγοράς σημαντικής ξενοδοχειακής μονάδας του νησιού από ρωσικό επιχειρηματικό όμιλο. Ενδιαφέρον υπάρχει και για την αγορά ξενοδοχείων, ωστόσο η προσφορά είναι ελλιπής.

Δρόμοι απο "χρυσαφι" στην Ελλάδα

Σε μελέτη της ΕΕ διαπιστώνεται μία τεράστια «ψαλίδα», όχι μόνο ανάμεσα σε οδικούς άξονες εντός και εκτός της Ελλάδας, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας. Υπάρχει έργο που κόστισε 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι το ακριβότερο πανευρωπαϊκά με τεράστια διαφορά και άλλος αυτοκινητόδρομος που στοίχισε μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι από τους φθηνότερους της κοινότητας.

* Στην κορυφή της... κατάταξης βρίσκεται η Εγνατία οδός για το τμήμα Ιωάννινα-Μέτσοβο. Κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.

* Τμήμα του Κηφισού κατασκευάστηκε έναντι 60 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ αρχικά είχε υπολογιστεί σε αξία στα 45,5 εκατ. ευρώ.

Και όλα αυτά όταν κατά μέσο όρο στην Ευρώπη το χιλιόμετρο μεγάλου δρόμου κοστίζει 30 εκατ. ευρώ. Τα πιο πολλά λεφτά κατέληξαν στο κατασκευαστικό κομμάτι (56,5 εκατ. ευρώ ανά χλμ. με υπέρβαση 36,1 % από τον αρχικό προϋπολογισμό).

Ανάλογη ήταν η υπέρβαση στην αξία των γεφυρών, ενώ κατά γράμμα τηρήθηκε ο προϋπολογισμός στα χωματουργικά.

* Η Αττική οδός κόστισε πάνω από 20 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα, όταν σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της μελέτης είχε αρχικά υπολογιστεί σε 9,6 εκατ. ευρώ ανά χλμ. Δηλαδή η υπέρβαση ξεπέρασε το 100%. Το πρόβλημα επικεντρώνεται στο κατασκευαστικό έργο σύμφωνα με την έκθεση.

* Αντιθέτως, το τμήμα της Εγνατίας οδού στη γέφυρα του Νέστου κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και η σύνδεση της Σιάτιστας με την Κρυσταλλοπηγή μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα. Μάλιστα το κόστος ήταν τελικά μικρότερο από αυτό που είχε αρχικά προβλεφθεί.

Τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη; Τα 20 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου ξεπερνά μόνο ένα γερμανικό έργο και τα 10 εκατ. ευρώ μόνο ένα ιρλανδικό και ένα ιταλικό. Μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Ισπανίας, που έχει παρόμοιο γεωγραφικό ανάγλυφο, κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ, ενώ παρόμοια κοστολόγηση έχουν οι υπόλοιποι οδικοί άξονες της Ιρλανδίας. Οπως επισημαίνουν αρμόδια κοινοτικά στελέχη, το πρόβλημα των καθυστερήσεων, των αναθέσεων και των κοστολογήσεων των ελληνικών δρόμων στέρησε κονδύλια αξίας δισ. ευρώ, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλα κρίσιμα έργα υποδομής ή για να χρηματοδοτήσουν την τόνωση της επιχειρηματικότητας. Τώρα που το χρήμα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων λόγω του Μνημονίου στερεύει, αναζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν με το... αζημίωτο την ολοκλήρωση των κρίσιμων υποδομών που έχει ανάγκη η χώρα.

Κατοικία: 7+1 θανάσιμα αμαρτήματα

Εάν σκέφτεστε την πώληση του σπιτιού σας, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που θα πρέπει να εξετάσετε σχετικά με την αξία και την ταχύτητα πώλησης .Κάποια στοιχεία μπορεί να οδηγήσουν τους υποψήφιους σε υποτίμηση της αξίας ή και να τους φοβίσουν. Ποια είναι αυτά;

1. Θέση, θέση, θέση

Το Α και το Ω της αγοράς κατοικίας.

2. Ανακαινίσεις

Εάν το σπίτι σας μοιάζει με ερείπιο , τότε χάσατε. Μία έστω και επιφανειακή ανακαίνιση βοηθά…

3. Υπερβολή

Ένα βάψιμο των τοίχων του σαλονιού σε μαύρο χρώμα, μπορεί να είναι προκλητικά όμορφο για κάποιους αλλά οι περισσότεροι το αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη. Δεν χρειάζεται να προκαλείται με έντονη διακόσμηση. Μία ουδέτερη προσέγγιση είναι σίγουρα αποδεκτή από τους περισσότερους. Άλλωστε αυτό που θέλετε είναι να πουλήσετε και να φύγετε.

4. Η πρώτη εντύπωση

Το πρώτο πράγμα που οι εν δυνάμει αγοραστές θα δουν είναι η είσοδος της πολυκατοικίας και του ακινήτου. Αν η πρώτη εντύπωση είναι αρνητική τον χάσατε. Μία καλοδιατηρημένη εξώπορτα, τακτοποιημένη αλληλογραφία και καθαρός διάδρομος είναι εύκολες και αποδοτικές κινήσεις.

5. Οσμές

Πολλοί άνθρωποι δεν αντέχουν τις οσμές. Για παράδειγμα το τηγανισμένο κρεμμύδι ή την έντονη μυρωδιά των ζώων. Εξετάστε το ενδεχόμενο των αλλεργιών ή και της ευαισθησίας. Αερισμός , αποσμητικά χώρου και καθαριότητα είναι στο σχέδιο «άμεσης επέμβασης».

6. Γειτονιά

Αναποδογυρισμένοι κάδοι απορριμμάτων. Σιδεριές στα παράθυρα. Βρώμικοι τοίχοι και σπασμένα τζάμια. Εσείς θα αγοράζατε; Μοναδικό αντίδοτο; Η τιμή.

7. Η φήμη

Η φήμη μίας γειτονιάς είναι εκείνη που καθορίζει και την τιμή της. Σίγουρα , δεν μπορείτε να κάνετε πολλά πράγματα για αυτό. Ίσως η μοναδική παρέμβαση που έχει νόημα είναι να δείξετε δημοσιεύματα για τα σχέδια παρεμβάσεων που προωθούνται.

8. Η ιδιοκτησία

Πολλοί αγοραστές είναι φιλύποπτοι για κάθε σπίτι που βλέπουν. Αυτό που φοβούνται είναι ότι στο τέλος μπορεί να αποδειχθεί μία «μαύρη τρύπα» για τα οικονομικά τους. Για αυτό , θα πρέπει να κάνετε ότι μπορείτε για να νοιώσουν ασφαλείς. Μη φέρετε για παράδειγμα προσκόμματα στον τεχνικό έλεγχο. Δείξτε του με προθυμία τα έγγραφα και τις αποδείξεις για την συντήρηση και την χρήση του σπιτιού. Η διαφάνεια είναι ένας καλός τρόπος για να το πετύχετε.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki