Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Συμφωνία δύο για την Δραπετσώνα

Προχωρά το σχεδίο αξιοποίησης της Δραπετσώνας με βάση του άξονες που έχει θέσει η μελέτη της νομαρχίας Πειραιά.Αυτό συμφωνήθηκε στη συνάντηση που είχε η υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, με τον Νομάρχη Πειραιά, Γιάννη Μίχα. Συγκεκριμένα , η πρόταση που προβλέπει την ανάπτυξη των κτιριακών εγκαταστάσεων σε ύψος με θα δημιουργήσει μεγάλους ελεύθερους χώρους πρασίνου και ήπιων αστικών αναπτύξεων με μικρή κάλυψη του συντελεστή δόμησης που θα επιτρέπουν την απρόσκοπτη πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο. Η πρόταση βρήκε στους βασικούς του άξονες σύμφωνο τον Πρόεδρο του ΟΡΣΑ και καθηγητή του ΕΜΠ Γιάννη Πολύζο και συμφωνήθηκε η περαιτέρω συνεργασία για την έναρξη υλοποίησης του σχεδίου ανάπλασης. Απο την άλλη πλευρά , δεν έγινε γνωστή η άποψη των υπολοίπων ιδιοκτητών γης όπως για παράδειγμα του ομίλου της Εθνικής και της ΑΓΕΤ αλλά και το πιό σημαντικό το σχέδιο χρηματοδότησης των έργων που προβλέπονται απο στην πρόταση της νομαρχίας.

Οδικός άξονας θύμα γραφειοκρατίας

Ακυρώθηκε από το υπουργείο Υποδομών ο διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης, ο οποίος θα προχωρούσε με σύμβαση παραχώρησης, λόγω μεταφοράς της σχετικής αρμοδιότητας σε άλλη υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων. Ο διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ, αφορούσε στην ολοκλήρωση των μελετών για το συγκεκριμένο έργο. Οι μελέτες είχαν «σπάσει» σε δύο κομμάτια: Ένα για το τμήμα από την Αττική Οδό έως τις Ερυθρές και τα Βίλια (4,7 εκατ.) και ένα δεύτερο για την υπόλοιπη διαδρομή έως την Υλίκη (3,6 εκατ.). Τα τεύχη δημοπράτησης των μελετών είχαν εγκριθεί τον Μάιο του 2009 και οι επιτροπές του διαγωνισμού συγκροτήθηκαν δύο μήνες αργότερα. Όμως, έπειτα από έναν χρόνο η αρμοδιότητα της εποπτείας και επίβλεψης του έργου πέρασε από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) ΠΑΘΕ στην ΕΥΔΕ Μελετών – Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Αττικής και Ιόνιας Οδού. Οι φάκελοι των μελετών, ωστόσο, έφυγαν στην νέα ΕΥΔΕ δύο μήνες αργότερα, στα τέλη Αυγούστου, ενώ η παλιά ΕΥΔΕ έχασε την αρμοδιότητα του έργου – είχε προηγηθεί η κατάργηση τμημάτων της. Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί, με σύμβαση παραχώρησης τον περασμένο Ιούλιο, στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων και Υποδομών. Τότε, στόχος ήταν η δημοπράτηση του έργου εντός του 2011. Ο αυτοκινητόδρομος θα είχε μήκος 50 χιλιόμετρα, θα συνέδεε τα δύο σημεία της εθνικής οδού, θα ακολουθούσε νέα χάραξη και θα παρέκαμπτε την Αθήνα.

Κατοικια: Οι πεντε μεγάλες παγίδες

Θέλετε να αγοράσετε σπίτι. Καλή σκέψη και μάλιστα σήμερα που το ρευστό απουσιάζει και οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν. Όμως δεν αρκεί αυτό. Θα πρέπει να σκεφτείτε και μερικά δεδομένα που μπορεί να σας οδηγήσουν σε μελλοντικές περιπέτειες. Ποια είναι αυτά;

1.Ποιο είναι το κόστος;

Προσπαθήστε να σκεφτείτε πέρα από την τιμή αγοράς και εξετάσετε όλες τις δαπάνες της αγοράς αλλά και της διαβίωσης σε κάθε σπίτι. Εκτός από τα προφανή έξοδα, όπως φόροι περιουσίας και λογαριασμοί επιχειρήσεων κοινής ωφελείας, υπάρχουν και άλλες δαπάνες όπως πχ έξοδα εξωραϊσμού, επισκευής, αντικατάσταση των συσκευών.

2.Πόσο καιρό θα μείνετε;

Σήμερα , μάλλον δεν έχει νόημα να αγοράσετε οποιοδήποτε σπίτι, καινούργιο ή μεταχειρισμένο, αν δεν σκοπεύετε να μείνετε για τουλάχιστον πέντε ή έξι χρόνια .Η εκτίμηση βασίζεται στα διάφορα έξοδα αγοράς και πώλησης.

3.Το μέλλον ; Αν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα νέο σπίτι σε μια περιοχή που είναι σε ανάπτυξη σκεφτείτε πολύ καλά ποια θα είναι η εικόνα της μετά από 5-10 χρόνια. Η αστυνόμευση, τα δημογραφικά και τα μορφωτικά χαρακτηριστικά της είναι μερικά από τα στοιχεία που δεν πρέπει να αγνοήσετε.

4.Η  περιουσία σας θα εξακολουθήσει να έχει την αξία που προσδοκάτε;

Τι μπορεί να ρίξει την αξία της; Το αδιάθετο απόθεμα νέων κατοικιών, η εγκληματικότητα, οι περιορισμένες επενδύσεις σε υποδομές, οι χωροταξικές αλλαγές καθώς και οι αλλαγές σε χρήσεις γής. Ενας έλεγχος θα σας βοηθήσει να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα για το μέλλον.

5.Αγορά από σχέδια ή μπετα ή που είναι ακόμα υπό κατασκευή.

Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν. Κάντε μία έρευνα για να βεβαιωθείτε ότι ο κατασκευαστής έχει τα μέσα για να ολοκληρωθεί την οικοδομή.

Το όνειρο του 1 εκατ. εξοχικών

Οι προβλέψεις παλαιότερων μελετών για τη δυνατότητα να πουληθούν σε αλλοδαπούς ακόμη και 1 εκατ. εξοχικά σε βάθος χρόνου, έχουν διαψευστεί καθώς οι αγοραστές από τη Βόρεια Ευρώπη απέχουν από την ελληνική αγορά. Αιτία; Οι υψηλές τιμές καθώς μια σειρά από προβλήματα, νομικής, γραφειοκρατικής, πολεοδομικής ή φορολογικής υφής. Μια βασική αιτία που δε γίνονται αγορές είναι οι υψηλές τιμές των εξοχικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2008, μεγάλος αριθμός Ελλήνων προτίμησαν να αγοράσουν κατοικία στην Τουρκία παρά στη χώρα τους. Σύμφωνα με σχετική έρευνα στην Τουρκία το 2008 υπήρξαν 10.059 Ελληνες που πήγαν να αγοράσουν εξοχικό μαζί με 15.911 Γερμανούς, 13.402 Αγγλους, 3.340 Ιρλανδούς, 3.205 Δανούς, 3.089 Ολλανδούς και 2.096 Αυστριακούς. Βρήκαν ακίνητα με 1.000-1.300 ευρώ/τ.μ. στα παράλια της γείτονος όταν στα νησιά πολλές φορές ξεπερνούν τα 2.000 ευρώ/τ.μ. ή ακόμη περισσότερο και από τα αστικά ακίνητα. Πάντως εκτιμάται ότι την τετραετία 2003 - 2007 πωλήθηκαν γύρω στις 12.000 κατοικίες σε αλλοδαπούς κυρίως πολίτες της Ε.Ε. συνολικής αξίας 3 δισ. ευρώ. Κατά μέσο όρο 3.000 κατοικίες ανά έτος. Εάν κανείς συγκρίνει τις 45.000 εξοχικές κατοικίες ανά έτος της Ισπανίας την αντίστοιχη περίοδο και τις 8.000 της Κύπρου τότε η ελληνική αγορά μπορεί να διαθέσει σε κανονικές συνθήκες περί τις 15.000 κατοικίες ετησίως, με εντυπωσιακή επίδραση στη γενικότερη οικονομία.

Κτίρια που "τρώνε" ενέργεια

Τα κτίρια στην Ελλάδα ευθύνονται περίπου για το 36% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης. Κατά την περίοδο 2000 - 2005 αύξησαν την ενεργειακή τους κατανάλωση κατά περίπου 24%, γεγονός που τα κατατάσσει στα πιο ενεργοβόρα κτίρια της Ευρώπης. Ορισμένοι από τους βασικούς λόγους που συμβαίνει αυτό είναι η παλαιότητα των κτιρίων και η μη ενσωμάτωση σύγχρονης τεχνολογίας σε αυτά, λόγω έλλειψης σχετικής νομοθεσίας τα τελευταία 30 χρόνια. Περισσότερα από αυτά τα κτίρια οικοδομήθηκαν πριν από το 1980 και αντιμετωπίζουν θέματα, όπως μερική ή παντελής έλλειψη θερμομόνωσης και παλαιάς τεχνολογίας κουφώματα.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki