Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Μύκονος και νησιά κρατούν στα ύψη τις τιμές

Η Μύκονος αναδεικνύεται ο ακριβότερος προορισμός της Ευρώπης τον εφετινό Αύγουστο. Με τις τιμές στα ξενοδοχεία του νησιού να διαμορφώνονται σε 243 ευρώ, η αύξηση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της περυσινής χρονιάς υπολογίζεται σε 2%. Στην κατάταξη αυτή τοποθετεί το νησί ο Κατάλογος Ξενοδοχειακών Τιμών της trivago (tΗΡΙ- trivago Ηotel Ρrice Ιndex, www.trivago.gr) . Το δεύτερο ακριβότερο νησί είναι το γερμανικό Ζιλτ, με τις τιμές να διαμορφώνονται σε 215 ευρώ (δίκλινο). Οι τιμές των ξενοδοχείων τον Αύγουστο είναι αυξημένες σε σχέση με τον Ιούλιο στα περισσότερα ελληνικά νησιά. Ενδεικτικά η Νάξος εμφανίζει μέσο όρο τιμών τα 103 ευρώ (αύξηση 41% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2010), η Κως έχει μέσο όρο τιμών τα 95 ευρώ (αύξηση 2%) και η Ρόδος έχει αύξηση 39%. Ανοδικά σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα κινούνται και οι τιμές στις περιοχές της Σαντορίνης και της Κρήτης, με την Οία να έχει μέσο όρο τιμών τα 177 ευρώ (αύξηση 23%), το Καμάρι τα 159 ευρώ (αύξηση 61%), τα Χανιά τα 96 ευρώ (αύξηση 13%), το Ρέθυμνο τα 125 ευρώ (αύξηση 27%), το Ηράκλειο τα 114 ευρώ (αύξηση 8%). Η Μύκονος, η οποία αποτελεί και το πιο ακριβό νησί στην Ευρώπη, για τον μήνα Αύγουστο αύξησε τις τιμές της στα 243 ευρώ (αύξηση 79% σε σχέση με τον Ιούλιο).

Η εγκύκλιος για το ΦΠΑ δικηγόρων, συμβολαιογράφων

Διευκρινίσεις για την επιβολή ΦΠΑ στις αμοιβές συμβολαιογράφων, δικαστικών επιμελητών, δικηγόρων, κλπ. που υπάγονται στο ΦΠΑ από 1.7.2010 δίνει το υπουργείο Οικονομικών με σημερινή εγκύκλιο. Σύμφωνα με αυτήν:
Ι. Υπηρεσίες ελεύθερων επαγγελματιών που πραγματοποιήθηκαν προς το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ., πριν την 1.7.2010.
1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του τέταρτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 13 ΚΒΣ (Π.Δ. 186/92), όπως ισχύουν, οι ελεύθεροι επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες προς το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ., εκδίδουν τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών κατά το χρόνο είσπραξης της αμοιβής τους. Παράλληλα, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 16 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000), ο φόρος γίνεται απαιτητός κατά το χρόνο έκδοσης του τιμολογίου ή άλλου στοιχείου που επέχει θέση τιμολογίου.
2. Στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών προς το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. από ελεύθερους επαγγελματίες (δικηγόροι, δικαστικοί επιμελητές, κλπ.), για την καταβολή της αμοιβής ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία προϋποθέτει κατάθεση δικαιολογητικών από τον ελεύθερο επαγγελματία για τις υπηρεσίες που έχει παράσχει, έλεγχο των δικαιολογητικών αυτών, έκδοση εκκαθάρισης-έγκρισης της δαπάνης, εντολή πληρωμής - η οποία πληρωμή σε ορισμένες περιπτώσεις πραγματοποιείται μετά από έκδοση σχετικού εντάλματος το οποίο εξοφλείται από Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.).
3. Με την ανωτέρω διαδικασία, έχουν ήδη εκδοθεί εντολές πληρωμής ή εκκαθαρίσεις-εγκρίσεις δαπάνης πριν την 1.7.2010, για αμοιβές δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών, κλπ., χωρίς να υπολογιστεί ο αναλογών ΦΠΑ, και λαμβάνοντας υπόψη τη δυσχέρεια επανέναρξης της ανωτέρω διαδικασίας προκειμένου να υπολογιστεί ο αναλογών ΦΠΑ, γίνεται δεκτό να μην αναζητείται ΦΠΑ για υπηρεσίες για τις οποίες η εντολή πληρωμής ή η εκκαθάριση-έγκριση δαπάνης έχει εκδοθεί μέχρι 30.6.2010. Για τη διαπίστωση της εν λόγω ημερομηνίας, ο φορέας δαπάνης θα πρέπει να παρέχει θεωρημένο αντίγραφο της εντολής πληρωμής ή της εκκαθάρισης-έγκρισης, στο δικαιούχο πρόσωπο.
4. Επισημαίνεται ότι εντολές πληρωμής ή εκκαθαρίσεις-εγκρίσεις δαπάνης που εκδίδονται από 1.7.2010 και μετά θα πρέπει με ευθύνη του φορέα πληρωμής να περιλαμβάνουν και τον αναλογούντα ΦΠΑ, ανεξάρτητα εάν στα αρχικώς υποβληθέντα δικαιολογητικά από τους παρέχοντες την υπηρεσία δεν έχει υπολογιστεί.
5. Τα ανωτέρω ισχύουν και για αμοιβές δικαστικών επιμελητών, δικηγόρων, που περιλαμβάνονται σε πίνακα κατάταξης δανειστών που συντάσσεται κατόπιν πλειστηριασμού, στην περίπτωση που ο πίνακας αυτός συντάχθηκε και κοινοποιήθηκε μέχρι 30.6.10.
ΙΙ. Φορολογητέα αξία συμβολαιογράφων
1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 19 του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000), στην παροχή υπηρεσιών ως φορολογητέα αξία λαμβάνεται η αντιπαροχή που έλαβε ή πρόκειται να λάβει για τις πράξεις αυτές αυτός που παρέχει τις υπηρεσίες του από το λήπτη ή τρίτο πρόσωπο, προσαυξημένη με οποιαδήποτε παροχή που συνδέεται άμεσα με αυτή.
2. Στις διατάξεις της παραγράφου 4, περίπτωση β) του ιδίου άρθρου ορίζεται ότι στη φορολογητέα αξία περιλαμβάνονται οι κάθε είδους φόροι, τα δικαιώματα, οι εισφορές, τα τέλη υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων και τα τέλη χαρτοσήμου, με εξαίρεση το φόρο του παρόντος νόμου.
3. Περαιτέρω, με τις διατάξεις της παραγράφου 5, περίπτωση γ) του ως άνω άρθρου ορίζεται ότι στη φορολογητέα αξία δεν περιλαμβάνονται τα ποσά τα οποία λαμβάνει ο υποκείμενος στο φόρο από το λήπτη των υπηρεσιών για κάλυψη δαπανών που πραγματοποιεί στο όνομα και για λογαριασμό του λήπτη, εφόσον τα οικεία παραστατικά από τα οποία προκύπτει το πραγματικό ποσό των δαπανών έχουν εκδοθεί στο όνομα του λήπτη των υπηρεσιών.
4. Σύμφωνα με τα ανωτέρω, στην περίπτωση των συμβολαιογράφων, η φορολογητέα αξία που υπάγεται στο ΦΠΑ είναι το συνολικό ποσό της αμοιβής-δικαιωμάτων (πάγιων και αναλογικών) που καταβάλλεται από το λήπτη στο συμβολαιογράφο και το οποίο αποτελεί την αντιπαροχή για την παροχή των υπηρεσιών τους. Δεν περιλαμβάνονται στη φορολογητέα αξία και δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α. τα τέλη και δικαιώματα υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων (τέλη χαρτοσήμου, δικαιώματα Ταμείου Νομικών, μεγαρόσημο), τα οποία, βάσει του νόμου, επιβαρύνουν τους αντισυμβαλλόμενους, ακόμη και στην περίπτωση που εισπράττονται από τους συμβολαιογράφους για να καταβληθούν για λογαριασμό των αντισυμβαλλομένων, με την προϋπόθεση ότι τα στοιχεία εκδίδονται στο όνομα του αντισυμβαλλομένου με το συμβολαιογράφο προσώπου και ο συμβολαιογράφος εμφανίζει τα εν λόγω ποσά σε ιδιαίτερη στήλη ή σε ιδιαίτερο λογαριασμό «έξοδα για λογαριασμό τρίτων».

Καυτός Σεπτέμβριος

Η πρώτη εβδομάδα ελέγχων από την τρόικα ολοκληρώθηκε και επιτεύχθηκε συμφωνία με την κυβέρνηση για την επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων. Ετσι το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να ανοίξει νέα μέτωπα, που θεωρείται βέβαιο ότι θα ανεβάσουν στα ύψη το... θερμόμετρο των κοινωνικών αντιπαραθέσεων . Ανοιγμα κλειστών επαγγελμάτων, πλήρης αναδιάρθρωση συγκοινωνιακών φορέων, κατάρτιση νέου ενιαίου μισθολογίου, άνοιγμα αγορών, κυρίως της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, εξορθολογισμός δαπανών νοσοκομείων βρίσκονται στην κορυφή της μεταρρυθμιστικής ατζέντας και, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα περιλαμβάνονται στο... νέο μνημόνιο το οποίο θα συνυπογραφεί εντός της ερχόμενης εβδομάδας από την κυβέρνηση και την τρόικα.

Ακινητα στο στόχαστρο

Οτιδήποτε έχει σχέση με την ακίνητη περιουσία μπαίνει στο στόχαστρο της εφορίας. Στο μνημόνιο προβλέπονται «κίνητρα για τη ρύθμιση των παραβιάσεων χρήσης γης» οι οποίες θα αποφέρουν τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ μέσα στο 2011. Σ' αυτό το πλαίσιο θα κινηθούν πιο αποφασιστικά οι πολεοδομίες για την είσπραξη οφειλών από βεβαιωμένες παραβάσεις, ενώ συζητούνται και μέτρα για τα αυθαίρετα. Από τους ημιυπαίθριους η πρόβλεψη είναι 800 εκατ., αλλά οι μέχρι στιγμής ρυθμοί δημιουργούν αμφιβολίες αν το 2011 θα πιαστεί αυτός ο στόχος. Επίσης θα γίνει αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων και διεύρυνση της φορολογικής βάσης της ακίνητης περιουσίας με στόχο την είσπραξη 500 εκατ. το 2011. Ενώ προβλέπεται και δεύτερη αύξηση για το 2012

Ψηλώνουν οι αντικειμενικές, κονταίνουν οι εμπορικές

Η πτώση των εμπορικών αξιών που ξεκίνησε την προηγούμενη χρονιά και συνεχίζεται έχει οδηγήσει τις εμπορικές αξίες πώλησης των κατοικιών στα επίπεδα των αντικειμενικών. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε κορυφαίος συνδικαλιστικός φορέας σε επτά μεγάλες αγορές κατοικίας της περιφέρειας και κυρίως σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας (Κομοτηνή, Ιάνθηκα.), της Θεσσαλίας (Λάρισας κα. )και της Πελοποννήσου (Τρίπολη κα). Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οι εμπορικές αξίες οι οποίες έως και το 2008 κινούνταν σε επίπεδα 20-35% υψηλότερα από τις αντικειμενικές τώρα η διαφορά αυτή έχει εξαφανιστεί και σε ορισμένες περιπτώσεις οι αντικειμενικές είναι οριακά υψηλότερες από τις εμπορικές αξίες. Μέχρι σήμερα η εικόνα αυτή αφορούσε κυρίως επαγγελματικά ακίνητα και κυρίως βιομηχανικά κτίρια και προβληματικούς εμπορικούς χώρους που είτε βρίσκονται σε υποβαθμισμένα σημεία της Αθήνας είτε εμφάνιζαν προβλήματα όπως για παράδειγμα υπόγειες αποθήκες. Τώρα , σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας η εικόνα αυτή επεκτείνεται και στην αγορά κατοικίας των μεγάλων αστικών κέντρων της πρωτεύουσας και κυρίως σε πόλεις που η τοπική οικονομία καταγράφει προβλήματα απασχόλησης και συρρίκνωσης της παραγωγικής και εμπορικής δραστηριότητας. Πρέπει να σημειωθεί , ότι τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη καταγράφονται ανάλογα φαινόμενα κυρίως σε κατοικίες που βρίσκονται σε περιοχές με υψηλές αντικειμενικές αξίες. Αιτία είναι το γεγονός ότι σε όλες τις προηγούμενες αυξήσεις των αντικειμενικών οι συντάκτες των πινάκων είχαν εστιάσει το ενδιαφέρον σε περιοχές που οι κατοικίες απευθύνονται σε μεσαία και υψηλά εισοδήματα. Αποτέλεσμα , οι αντικειμενικές αξίες να υπολείπονται των εμπορικών σε ποσοστό που δεν υπερέβαινε το 25% . Σήμερα , με δεδομένες τις επιπτώσεις της κρίσης και στις τιμές των κατοικιών η διαφορά αυτή έχει μειωθεί σημαντικά. Αντίθετα , στις περιοχές που απευθύνονταν σε χαμηλότερα εισοδήματα η «ψαλίδα» παρά την κρίση εξακολουθεί να είναι μεγάλη αφού με βάση τα στοιχεία των τιμών του 2008 οι διαφορές μεταξύ εμπορικών και αντικειμενικών αξιών κινούνταν στα επίπεδα του 80%. Σήμερα , αν και οι εμπορικές τιμές έχουν υποχωρήσει σωρευτικά περί το 20% η διαφορά αν και έχει μειωθεί εξακολουθεί να είναι μεγάλη.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki