Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Τεκμήρια "νεκροθαφτης"

Τα τεκμήρια των αυτοκινήτων αυξάνονται από 33% έως 71,15% ανάλογα με τον κυβισμό. Ακόμη και για τα 1400άρια το τεκμήριο ανεβαίνει κατά 44% από τα 3.600 στα 5.200 ευρώ. Για τα δίλιτρα, το τεκμήριο ανεβαίνει ακόμη περισσότερο, από τα 5.400 στα 8.800 ευρώ. Σημαντικές αυξήσεις επέρχονται και στα τεκμήρια των ακινήτων. Τα περυσινά ποσά αναπροσαρμόζονται κατά 30%-40%. Στις πισίνες, το τεκμήριο αυξάνεται από τα 100 στα 160 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για πισίνες με επιφάνεια έως 100 τ.μ. και στα 320 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για πισίνες ακόμη μεγαλύτερης επιφάνειας. Οπως και στο μέτρο των αποδείξεων, έτσι και στο θέμα των τεκμηρίων, το υπουργείο Οικονομικών έρχεται να λειτουργήσει... εκδικητικά. Επειδή με τον περυσινό νόμο οδηγήθηκε τελικώς σε... ελάφρυνση των τεκμηρίων διαβίωσης για τους έχοντες πολυτελή ακίνητα και βίλες, τώρα έρχεται να «διορθώσει» το λάθος με έναν χρόνο καθυστέρηση. Μια βίλα στην Εκάλη με επιφάνεια 280 τετραγωνικά μέτρα και 100 τετραγωνικά μέτρα βοηθητικών χώρων, έβγαζε το 2010 τεκμήριο 136.216 ευρώ μαζί με μια πισίνα συνολικής επιφάνειας 70 τετραγωνικών μέτρων. Αγνωστο γιατί, το 2011, το τεκμήριο για το ίδιο ακίνητο μειώθηκε στα 55.304 ευρώ, δηλαδή κατά 59%. Κι ερχόμαστε στο 2012, όπου με τον νέο τρόπο υπολογισμού, το ακίνητο για το συγκεκριμένο ακίνητο θα φτάσει πλέον στις 77.000 ευρώ. Το τεκμήριο των ακινήτων θα προστεθεί στα υπόλοιπα. Ετσι, όπως φαίνεται και στο σχετικό παράδειγμα, η οικογένεια με σπίτι 250 τετραγωνικών στην Κηφισιά, ένα τζιπ 2.500 κυβικών, ένα δεύτερο Ι.Χ. 1.600 κυβικών, μία πισίνα 60 τετραγωνικών μέτρων, τα δύο παιδιά να πηγαίνουν σε ιδιωτικό σχολείο βγάζουν πλέον τεκμήριο 96.000 ευρώ αντί για 71.000 ευρώ που ήταν μέχρι τώρα.

Κοιμάσαι σε σπίτι; Πλήρωσε

Τα τεκμήρια γονατίζουν την αγορά κατοικία και κυρίως τις κατοικίες μεσαίου και μεγάλου εμβαδού.Τα νέα τεκμήρια διαβίωσης είναι τα ακόλουθα: Το τεκμήριο διαβίωσης με βάση τα τετραγωνικά μέτρα της ιδιοκατοικούμενης ή μισθωμένης ή της δωρεάν παραχωρούμενης κύριας κατοικίας ορίζεται ως εξής:

* για τα 80 πρώτα τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων της κατοικίας, το τεκμήριο ισούται με 140 το τετραγωνικό μέτρο,

* για τα επόμενα 81 μέχρι και 120 τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων, ισούται με 65 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο,

* για τα επόμενα 121 μέχρι και 200 τετραγωνικά μέτρα, ισούται με 110 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο

* για τα 201 έως 300 τετραγωνικά μέτρα με 200 ευρώ το τετραγωνικό μέτρ

* και για τα πλέον των 301 τετραγωνικών μέτρων με 400 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

* Για τον υπολογισμό του τεκμηρίου διαβίωσης των βοηθητικών χώρων θα υπολογίζεται ποσό 40 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

Τα νέα μέτρα για τα ακινητα

Καταδικαστικό είναι το Μνημόνιο ΙΙ για την αγορά ακινήτων καθώς μειώνεται το αφορολόγητο του ΦΑΠ και παραμένουν οι ρυθμίσεις για την έκτακτη εισφορά και για την αύξηση των τεκμηρίων στις κατοικίες.

Από την άλλη πλευρά, διευρύνονται τα κλιµάκια εισοδήµατος,επί των οποίων θα επιβάλλεται ηεισφορά αλληλεγγύης, ενώ εγκαταλείφθηκε το σχέδιο για επιβολή και νέου τέλους ακινήτων µέσωλογαριασµού της ΔΕΗ. Οι πληροφορίες σε ό,τι αφορά τη λεγόµενη εισφορά αλληλεγγύης αναφέρουν ότι το πρώτο κλιµάκιο που θα επιβαρυνθεί µε συντελεστή 1% θα αφορά εισοδήµατα 12.000 - 24.000 ευρώ αντί των 20.000 ευρώ που είχε αναφερθεί αρχικά, ενώ για το επόµενο κλιµάκιο, µε συντελεστή2%, υπήρχαν πληροφορίες ότι θαανέβαινε ώς τις 65.000 ευρώ, αντίτου αρχικού σχεδίου για 50.000 ευρώ. Τα υψηλότερα εισοδήµατα θα επιβαρύνονται µε 3%. Η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης προβλέπεται να ισχύσει ώς το 2015. Το οικονοµικό επιτελείο προσανατολίζεται τώρα στην επιβολή ενός ελάχιστου φόρου επιτηδεύµατος σε όλους τους ελεύθερους επαγγελµατίες. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ο φόρος αυτός θα είναι της τάξης των 300 ευρώ και θα συµψηφίζεται µε τον φόρο που επιβαρύνει τον κάθε ελεύθερο επαγγελµατία.

Στο πετρέλαιο θέρµανσης, δεν θα εξισωθεί µεν ο ειδικός φόρος κατανάλωσης µε αυτόν του πετρελαίου κίνησης,αλλά θα αυξηθεί από 21 ευρώ στο χιλιόλιτρο σε 60 ευρώ το χιλιόλιτρο, κάτι που θα επιβαρύνει κατά 5 λεπτά το λίτρο του πετρελαίου. Εκτός από τα παραπάνω µέτρα, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσµου προβλέπονται:

- Μείωση του αφορολόγητου ορίου για την επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας στις 200.000 ευρώ.

- Αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 10%.

- Αύξηση των τεκµηρίων διαβίωσης.

- Εκτακτη εισφορά σε πισίνες, αυτοκίνητα µεγάλου κυβισµού, ακίνητα µεγάλης αξίας και σκάφη.

Ακίνητα: Καθολική καταργηση για ποθεν έσχες

Η κατάργηση του "πόθεν έσχες" πρέπει να περιλαμβάνει κάθε είδους ακίνητο, διότι τότε μόνο θα ενισχυθεί η κτηματαγορά, ενώ οι αντικειμενικές αξίες πρέπει να "παγώσουν" όσο διαρκεί η ύφεση και μάλιστα να αναπροσαρμοστούν προς τα κάτω οι συντελεστές εμπορικότητας και οι αντικειμενικές τιμές στα εμπορικά ακίνητα, επισημαίνει η Ομοσπονδία Κατασκευαστών-Οικοδομικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΟΜΚΟΕΕ), σε ανακοίνωσή της μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Πανελλήνιου Συνεδρίου της. Η Ομοσπονδία ζητά αλλαγή του τρόπου έκδοσης των οικοδομικών αδειών: ο επενδυτής να λαμβάνει μια οικοδομική άδεια σε σύντομο χρονικό διάστημα και ο κάθε εμπλεκόμενος μηχανικός θα έχει τις ανάλογες ευθύνες για τη μελέτη και επίβλεψη του έργου. Ζητά ακόμη την ανάπτυξη περίοπτων περιοχών της χώρας, στο πλαίσιο ανάκαμψης της Ελληνικής αγοράς και αύξησης των κρατικών εσόδων.

ΑΚΙΝΗΤΑ: Οι προτάσεις των ιδιοκτητών

Επτά αιτήματα για την φορολογία της ακίνητης περιουσίας κατέθεσε στον υπουργό Οικονομικών , το προεδρείο της ΠΟΜΙΔΑ. Στη σχετική επιστολή η ΠΟΜΙΔΑ επισημαίνει:

1. ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΡΟΣΟΔΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ: Το Σύνταγμα ορίζει ότι <<Οι Έλληνες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους>>. Φορολογικές διατάξεις που οδηγούν όχι σε φορολόγηση, αλλά κυριολεκτικά σε απαλλοτρίωση διά της φορολογίας των ιδιοκτητών ακινήτων είναι αντισυνταγματικές όχι μόνον γιατί παραβιάζουν τόσο το άρθρο 4 όσο και το άρθρο 17 που προστατεύει την ιδιωτική περιουσία, καταργώντας τον <<πυρήνα>> του ιδιοκτησιακού δικαιώματος, αλλά γιατί αγνοούν ότι η πραγματική <<δύναμη>>, δηλαδή η φοροδοτική ικανότητα κάθε πολίτη, συναρτάται απόλυτα με τα εισοδήματά του, και όχι με την απλή κατοχή απρόσοδων περιουσιακών στοιχείων, τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις οι πολίτες δεν έχουν αξιοποιήσει όχι βέβαια γιατί δεν θέλουν, αλλά γιατί δεν μπορούν. Οι φόροι πρέπει να καθορίζονται με τρόπο τέτοιο, ώστε ο πολίτης να μπορεί να τους καταβάλλει. Όταν οι φόροι υπερβαίνουν αυτό το όριο δεν είναι πλέον εργαλείο φορολόγησης, ήτοι συμμετοχής του πολίτη στα δημόσια βάρη, αλλά εργαλείο δήμευσης της ιδιωτικής περιουσίας!

2. ΑΚΙΝΗΤΑ: ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ! Η κατάσταση της οικονομίας, η αποχώρηση και ανυπαρξία ενοικιαστών ή αγοραστών των ακινήτων, αλλά κυρίως η υπερφορολόγηση της ακίνητης ιδιοκτησίας οδήγησε ήδη στην σημαντική απογύμνωσή της από το εισόδημά της και την πλήρη απαξίωσή της από την αγοραστική αξία. Οι φορολογούμενοι ιδιοκτήτες ακινήτων από όλη τη χώρα, και ιδιαίτερα όσοι έχουν απρόσοδες περιουσίες (ξενοίκιαστα, άκτιστα, ή και εκ του νόμου απρόσοδα, όπως δεσμευμένα ή κατεχόμενα μόνον κατά την ψιλή κυριότητα) βρίσκονται σε πλήρη αδυναμία καταβολής των τεράστιων ποσών φόρου που θα βεβαιώνονται σε βάρος τους κάθε χρόνο, με βάση τους ισχύοντες συντελεστές και κλιμάκια. Συνεπώς το Υπουργείο Οικονομικών δεν μπορεί να υπολογίζει στην είσπραξη των αλλεπάλληλων συντριπτικών φόρων! Η εποχή της εισπρακτικής βεβαιότητας οποιουδήποτε φόρου επιβαλλόταν στα ακίνητα πέρασε ανεπιστρεπτί!

3. ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ. Με τον φόρο αυτό εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών σε όλη τη χώρα, χαρακτηρίζονται φορολογικά ως δήθεν <<έχοντες και κατέχοντες>> και χρεώνονται με απίστευτα ποσά ΦΑΠ ενώ η περιουσία τους στερείται τόσο οποιασδήποτε αξίας, όσο και οποιουδήποτε εισοδήματος. Απαιτείται δραστική μείωση των φορολογικών συντελεστών, διεύρυνση των φορολογικών κλιμακίων του ΦΑΠ και εξαίρεση των απρόσοδων ακινήτων από τη φορολογία αυτή, ώστε να μπορούν οι φορολογούμενοι να καταβάλουν τις υποχρεώσεις τους.

4. ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΦΟΡΩΝ ΜΕ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ. Η εφαρμογή του Φ.Α.Π. με δημευτικούς συντελεστές έως και 1-2% ετησίως, σε συνδυασμό με την ποινικοποίηση της αδυναμίας εξόφλησης φόρων προς το Δημόσιο που θεσπίζει η νέα νομοθεσία, και την σημερινή πλήρη αδυναμία εκποίησης ακινήτου σε οποιοδήποτε τίμημα, ακόμη και με πλειστηριασμό, επιβάλλει επιτακτικά πλέον την ανάγκη θέσπισης του δικαιώματος του φορολογούμενου πολίτη που βρίσκεται σε αδυναμία πληρωμής, να εξοφλεί τις οφειλές του από ΦΑΠ και άλλους φόρους επί των ακινήτων, που το ύψος τους επισύρει ποινή φυλάκισης ή κάθειρξης, με μονομερή <<εκχώρηση ακινήτου>> προς το δημόσιο, στην τιμή της εκτίμησης του από το ΚΕΠΥΟ, με σκοπό την δια συμψηφισμού εξόφληση των οφειλών του.

5. ΥΠΑΓΩΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ - ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΩΣΗ. Αυθαίρετη και αντισυνταγματική είναι η αποστέρηση του δικαιώματος της περαίωσης από 70.000 τουλάχιστον εμπόρους, βιοτέχνες και επαγγελματίες από όλη τη χώρα, χωρίς καμιά φορολογική παράβαση, λόγω μόνον του γεγονότος ότι η ακίνητη περιουσία της υπερβαίνει σε αξία τις 400.000 EURO. Πρέπει να τερματιστεί άμεσα η απαράδεκτη αυτή <<ομηρεία>> και να ισχύσει και γι΄αυτούς ότι και για όλους τους λοιπούς φορολογούμενους.

6. ΕΤΗΣΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ - ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΣ ΜΕ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ. Απόλυτα ανυπεράσπιστοι είναι οι εκμισθωτές ακινήτων απέναντι στους κακοπληρωτές όχι μόνον ενοικίων, για τα οποία το δημόσιο απαιτεί <<εκβιαστικά>> την εντός έτους <<εκχώρηση χωρίς αντάλλαγμα>>, αλλά και κοινοχρήστων, λογαριασμών κοινής ωφέλειας και σημαντικών ζημιών σε κατοικίες και επαγγελματικά ακίνητα, για τα οποία ουδεμία φορολογική αναγνώριση υπάρχει. Επειδή η διαδικασία διεκδίκησης των οφειλομένων απαιτεί πλέον τουλάχιστον μια διετία, ζητούμε την επιμήκυνση του χρόνου εκχώρησης μισθωμάτων στο δημόσιο κατά ένα ακόμη έτος. Τέλος ζητούμε, τα ποσά των ανείσπρακτων μισθωμάτων που εκχωρούνται στο Δημόσιο, να συμψηφίζονται με τους οφειλόμενους φόρους των ιδιοκτητών ακινήτων, και όχι να εκχωρούνται δωρεάν και να χάνονται!

7. ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ - ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ. Η ισχύουσα νομοθεσία απαιτεί προσκόμιση βεβαιώσεων Δ.Ο.Υ. για την απονομή έννομης προστασίας (δηλώσεως μισθωμάτων για δίκες, φόρου κληρονομιάς ή ΦΑΠ για συμβόλαια κλπ). Επειδή αυτό ταλαιπωρεί αφόρητα τόσο τους πολίτες, τόσο με τις υπερφορτωμένες όσο και με τις καταργούμενες Δ.Ο.Υ, προτείνουμε να αντικατασταθούν και αυτές με υπεύθυνες δηλώσεις των φορολογουμένων, κάτι που ισχύει σε πολλές άλλες ανάλογες περιπτώσεις. 6. ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ. Για να γίνει σήμερα στη χώρα μας ουσιαστική και μαζική ενεργειακή αναβάθμιση των παλαιών κατοικιών θα πρέπει να θεσπιστεί έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα του 100% της αξίας των υλικών και εργασιών, που θα αποδεικνύεται με νόμιμα παραστατικά, σε πέντε (5) οικονομικά έτη (20% ετησίως). 7. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. Είναι απαράδεκτο τα στιγμή που καταρρέει και κατεδαφίζεται ταυτόχρονα η πραγματική αξία των ακινήτων, να γίνεται έστω και απλή συζήτηση για αύξηση της <<αντικειμενικής>>, με στόχο την καταφορολόγηση των πολιτών, ενώ ούτε το <<πάγωμα>> των αντικειμενικών αξιών βοηθά, όταν αυτές είναι -σε πολλές περιπτώσεις- πολλαπλάσιες των πραγματικών! Έτσι, αντί των εκτός πάσης πραγματικότητας συζητήσεων περί αυξήσεων των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, ιδίως όταν αυτές υπερβαίνουν ήδη τις πραγματικές στις περιπτώσεις παλαιών διαμερισμάτων, καταστημάτων (ακόμα και σε πρώην εμπορικούς δρόμους) και γραφειακών χώρων, ζητούμε την άμεση μείωση των τιμών ζώνης και ιδιαίτερα των συντελεστών εμπορικότητας των επαγγελματικών ακινήτων σε όλη τη χώρα, καθώς και την αύξηση των συντελεστών παλαιότητας όλων των κατηγοριών κτισμάτων.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki