Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Απο αιτήσεις παμε καλα...

Πάνω από 1.500 αιτήσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ΄ Οίκον» που ενισχύει παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στα σπίτια, κατατίθενται κάθε εβδομάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μέχρι στιγμής, από την έναρξη υλοποίησης του προγράμματος έχουν κατατεθεί 79.126 αιτήσεις στις τράπεζες από τις οποίες περίπου οι μισές έχουν λάβει προέγκριση δανείου, ενώ για 13.687, συνολικού προϋπολογισμού 126,4 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη εκδοθεί αποφάσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα. Από τις αιτήσεις που έχουν εγκριθεί, στο 50% έχει χορηγηθεί προκαταβολή και στις υπόλοιπες έχει γίνει ολική εκταμίευση. Το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αναζωπυρώθηκε μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις, με τις οποίες έγιναν πιο ελαστικά τα κριτήρια υπαγωγής σε αυτό. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα παρέχει επιδότηση από 15 ως 70% του κόστους (ανάλογα με το ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα) και άτοκο δάνειο για το υπόλοιπο ποσό, για τις εξής παρεμβάσεις:

1. Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτιρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος/ στέγης και της πιλοτής (συμπεριλαμβάνονται πρόσθετες εργασίες, όπως αποξηλώσεις και αποκομιδή, επεμβάσεις στη στέγη πχ. αντικατάσταση κεραμιδιών, κτλ).

2. Αντικατάσταση κουφωμάτων και τοποθέτηση συστημάτων σκίασης (εξώπορτα κτιρίου, κουφώματα κλιμακοστασίου, παντζούρια, ρολά, τέντες, κτλ).

3. Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και παροχής ζεστού νερού χρήσης (αντικατάσταση εξοπλισμού του λεβητοστασίου και του δικτύου διανομής, τοποθέτηση ηλιακού θερμοσίφωνα, συστήματα ελέγχου και αυτονομίας θέρμανσης κτλ). Ο μέγιστος προϋπολογισμός των παρεμβάσεων, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία.

Επιλέξιμες κατοικίες είναι το σύνολο των νομίμως υφιστάμενων μονοκατοικιών, πολυκατοικιών και μεμονωμένων διαμερισμάτων (χωρίς επιπλέον προϋπόθεση), που βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης χαμηλότερη ή ίση των 2.100 ευρώ/τ.μ. και έχουν καταταχθεί βάσει του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Δ. Δεν υπάρχει περιορισμός στο έτος έκδοσης οικοδομικής άδειας, στον αριθμό ιδιοκτησιών ανά πολίτη, ενώ στις πολυκατοικίες όσοι από τους ιδιοκτήτες δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο Πρόγραμμα μπορούν να συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια. Επίσης, εντάσσονται κενά διαμερίσματα που κατοικούνταν εντός των τελευταίων τριών ετών. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα http://exoikonomisi.ypeka.gr.

Βουλιάζουν τα βιομηχανικά

Τα βιομηχανικά κτίρια έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη μείωση σε επίπεδο ενοικίων σε σχέση με τα υπόλοιπα επαγγελματικά ακίνητα στην Ελλάδα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, όπως προκύπτει από την τελευταία πανευρωπαϊκή έρευνα της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα στο πρώτο τρίμηνο παρουσιάζει τη μεγαλύτερη μείωση πανευρωπαϊκά στα logistics, με τη μείωση των τιμών να διαμορφώνεται στο 7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ πτώση κατά 4,3% παρουσιάζει στη χώρα μας συνολικά η αγορά των γραφείων και κατά 2,9% η αγορά των καταστημάτων. Τα ενοίκια στα logistics στη χώρα μας διαμορφώνονται στα 4 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα με την τάση σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα να κάνει λόγο για σταθερότητα και τις αποδόσεις να διαμορφώνονται στα επίπεδα των 13,5%. Στα καταστήματα το μέσο ενοίκιο στους μεγαλύτερους εμπορικούς δρόμους αντιστοιχεί σε 165 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα, με την τάση να παραμένει πτωτική, ενώ οι αποδόσεις αντιστοιχούν σε 8,1%. Σταθερότητα προβλέπεται στην αγορά των γραφείων, όπου τα ενοίκια διαμορφώνονται αυτή την περίοδο στα πέριξ των 22 ευρώ ανά τ.μ. το μήνα και τις αποδόσεις να φθάνουν να φθάνουν το 9,8%.

Αποφαση σταθμός για απαλλοτριώσεις

Με διάταξη, προβλέπεται ότι σε συγκεκριμένες απαλλοτριώσεων περιπτώσεις, όπου το Δημόσιο διεκδικεί την επιστροφή χρημάτων, ισχύουν οι διατάξεις του Κώδικα Εισπράξεων Δημοσίων Εσόδων ως προς τον τρόπο και τις διαδικασίες βεβαίωσης και είσπραξής τους. Δηλαδή οι διεκδικήσεις του Δημοσίου αντιμετωπίζονται ως οφειλές στην Εφορία, για άμεση είσπραξη ή σε περίπτωση μη απόδοσής τους για την ενεργοποίηση των προβλεπόμενων αυστηρών ποινών και προστίμων. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά κατά προτεραιότητα τις απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο στο Νομό Κορινθίας, όπου η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται σε διαμάχη με περισσότερους από 800 ιδιοκτήτες ακινήτων, από τους οποίους ζητεί επιστροφές χρημάτων από απαλλοτριώσεις. Εδώ και δύο χρόνια το Εφετείο Ναυπλίου αποφάσισε την επιστροφή 18 εκατομμυρίων ευρώ στην ΕΡΓΟΣΕ, ανατρέποντας προηγούμενη απόφαση του Πρωτοδικείου Κορίνθου. Συγκεκριμένα το Πρωτοδικείο είχε επιδικάσει την καταβολή αποζημίωσης ύψους 48 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το Εφετείο ζητεί να επιστραφούν τα 18 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας το δρόμο νέων δικαστικών διενέξεων και διεκδικήσεων. Κύκλοι της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρουν ότι η νέα ρύθμιση που αντιμετωπίζει ως φορολογικές οφειλές τις διαφορές μεταξύ προσωρινών και οριστικών αποζημιώσεων οδηγώντας στην άμεση είσπραξή τους αφορά το σύνολο των περιοχών που διασχίζει ο κεντρικός σιδηροδρομικός άξονας Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ειδομένης (ΠΑΘΕ). Ειδικότερα στο βόρειο άξονα της Πελοποννήσου, λένε οι ίδιες πηγές, στην γραμμή Κιάτου - Πάτρας έχουν γίνει απαλλοτριώσεις που υπερβαίνουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ, από τις οποίες η ΕΡΓΟΣΕ υπολογίζει να ανακτηθούν περί τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Ανάλογες «διαμάχες» ΕΡΓΟΣΕ - ιδιοκτητών αναμένονται και στην κεντρική Ελλάδα, για τα σιδηροδρομικά έργα Λιανοκλαδίου κ.λπ. Παράλληλα εκτιμάται αφ' ενός μεν ότι η νέα ρύθμιση για τα σιδηροδρομικά έργα μπορεί να αποτελέσει πρόκριμα συνολικά για την αναμόρφωση του πλαισίου αποζημιώσεων για όλες τις κατηγορίες έργων, κυρίως αυτοκινητοδρόμων, που αφορούν πολλές χιλιάδες ιδιοκτήτες σε όλη τη χώρα, αφ' ετέρου δε ότι από την επομένη της ισχύος της, η νέα ρύθμιση θα γίνει αντικείμενο προσφυγών και ένδικων μέσων από θιγόμενους ιδιοκτήτες.

Η Ε.Ε. "τραβάει το αυτί"για τις Νatura

Η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Ε.Ε.,  ζητά  να μάθει τι έχει πράξει για την προστασία των ήδη χαρακτηρισμένων Ειδικών Ζωνών Διατήρησης του ευρωπαϊκού δικτύου Νatura 2000, όπως υποχρεούται, αλλά και αν έχει οριοθετήσει νέες. Διαφορετικά, θα ακολουθήσει τον γνωστό δρόμο της διαδικασίας επί παραβάσει λόγω μη συμμόρφωσης με την Οδηγία 92/43 περί οικοτόπων. Ως είθισται, δίνει διορία το αργότερο έως τις 20 Ιουλίου για να λάβει απαντήσεις. Η αλήθεια είναι ότι όχι μόνο έχει "παραχθεί" το απόλυτο τίποτα, αλλά, αντίθετα, νομοθετήθηκε η διάλυση του συστήματος προστατευόμενων περιοχών με ανορθόδοξες συγχωνεύσεις και καταργήσεις των φορέων διαχείρισης των λίγων προστατευόμενων περιοχών, χωρίς ουδεμία μέριμνα για την τύχη τους μετά το 2015.

Η επιστολή έφυγε από τις Βρυξέλλες στις 22 Απριλίου και το περιεχόμενό της αναδεικνύει την αδιαφορία των κυβερνώντων για τον φυσικό πλούτο της χώρας, τον οποίο προσφέρουν σε πολλές περιπτώσεις και με σειρά νομοθετημάτων προς "ανάπτυξη" και της ευλογίες της τρόικας, στην οποία συμμετέχει η Ε.Ε. Όπως είναι γνωστό, έχουν χαρακτηριστεί ως τόποι κοινοτικής σημασίας 239 περιοχές, αρχής γενομένης από το 2006, που σε κάποιες περιπτώσεις ταυτίζονται με τις Ζώνες Ειδικής Προστασίας της Ορνιθοπανίδας, με την πιο πρόσφατη επικαιροποίηση την άνοιξη του 2011 και την ενσωμάτωσή τους στον νόμο για την Προστασία της Βιοποικιλότητας. Σε αυτόν μάλιστα οριζόταν πως τα μέτρα διαχείρισης ξεκινούν το αργότερο από τις 20 Σεπτεμβρίου 2012.

Η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος επισημαίνει ότι η εξαετής περίοδος για τον χαρακτηρισμό ΕΖΔ έχει τώρα εκπνεύσει για τους ελληνικούς τόπους κοινοτικής σημασίας που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της μεσογειακής βιογεωγραφικής περιοχής που ενέκρινε η Επιτροπή στις 19 Ιουλίου 2006. Άρα, τίθεται ζήτημα συμμόρφωσης με τη βασική αυτή υποχρέωση της Οδηγίας περί οικοτόπων. Επιπλέον η Ελλάδα δεν έδωσε πληροφορίες για την εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων, "που ενδεχομένως συνεπάγονται ειδικά ενδεδειγμένα σχέδια διαχείρισης ή ενσωματωμένα σε άλλα σχέδια διευθέτησης και τα δέοντα κανονιστικά, διοικητικά ή συμβατικά μέτρα που ανταποκρίνονται στις οικολογικές απαιτήσεις των τύπων φυσικών οικοτόπων και των ειδών τα οποία απαντώνται στους τόπους". Ζητά λοιπόν βάσει των απαιτήσεων της οδηγίας 92/43 (άρθρα 4 παράγραφος 4 και 6 παράγραφος 1) τα εξής:

* Να προσδιοριστεί το χρονοδιάγραμμα για τον καθορισμό των εθνικών στόχων διατήρησης των τύπων οικοτόπων και ειδών κοινοτικού ενδιαφέροντος καθώς και οι τοπικοί στόχοι ανά ΕΖΔ ή ομάδες ΕΖΔ, μέσω υπουργικής απόφασης, όπως είχε απαντήσει το ΥΠΕΚΑ τον Οκτώβριο του 2012. Επίσης, αν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη -στην οποία θα στηριζόταν η υπουργική απόφαση- με τίτλο "εποπτεία και αξιολόγηση της κατάστασης διατήρησης τύπων οικοτόπων και ειδών κοινοτικού ενδιαφέροντος".

* Να παραδοθεί ο κατάλογος των περιοχών με θεσμοθετημένα διαχειριστικά σχέδια, προσδιορίζοντας τα σχέδια διαχείρισης με νομικά δεσμευτικό χαρακτήρα και να αναφερθεί η δημόσια προσβάσιμη πηγή όπου είναι διαθέσιμα.

* Για όσες περιοχές έχει παρέλθει η εξαετής προθεσμία αλλά και για όσες δεν έχει εκπνεύσει ακόμη και δεν διαθέτουν σχέδια διαχείρισης ή δεν εφαρμόζονται άλλα μέτρα διατήρησης να δοθεί χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της διαδικασίας και στόχοι αναφοράς. Διαχειριστικά σχέδια τα οποία περιλαμβάνουν λεπτομερή μέτρα προστασίας δεν διαθέτουν ούτε οι 29 περιοχές (εθνικοί δρυμοί, υδρότοποι Ραμσάρ κ.λπ.) που ο χαρακτηρισμός, η οριοθέτησή τους και ο καθορισμός των επιτρεπομένων δραστηριοτήτων ανά ζώνη προστασίας έχει θεσμοθετηθεί από το 1999 και εντεύθεν.

Για τις περιοχές που έχουν ενταχθεί στο Δίκτυο Νatura, προκειμένου να θεσμοθετηθεί η προστασία τους, απαιτείται εκπόνηση Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης με την οποία θα τεκμηριώνεται επιστημονικά η πρόταση οριοθέτησης και χαρακτηρισμού και οι αναγκαίες για το προστατευτέο αντικείμενο ρυθμίσεις στις χρήσεις γης που θα περιληφθούν στη συνέχεια σε Προεδρικό Διάταγμα. Ακολουθεί η επιλογή διαχειριστικού σχήματος και η εκπόνηση σχεδίου διαχείρισης και η έκδοση υπουργικής απόφασης. Προτάσεις που κατέθεσαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ τον Οκτώβριο πέρυσι και εκ νέου τον Φεβρουάριο ώστε να καταρτιστούν οι Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες με την ένταξή τους στο επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον, με σκοπό τα διαχειριστικά σχέδια να χρηματοδοτηθούν κατά τη νέα προγραμματική περίοδο ΣΕΣ 2014-2020, απερρίφθησαν μετ' επαίνων. Το ένα έργο αφορούσε "τον τεχνικό και επιστημονικό συντονισμό της κατάρτισης ειδικών περιβαλλοντικών μελετών" και το δεύτερο την εκπόνηση των ειδικών μελετών ανά περιφέρεια...

Παραλίες στη ...τύχη τους

Προβλήματα κακοδιοίκησης που αφορούν την παράκτια ζώνη και σχετίζονται, κυρίως, με τη μη τήρηση των διαδικασιών, την οριοθέτηση αιγιαλού- παραλίας- παλαιού αιγιαλού, τη διαχείριση και εκμετάλλευση της παράκτιας ζώνης και την περιβαλλοντική προστασία της, αναδεικνύει ο Συνήγορος του Πολίτη, σε ειδική έκθεσή του. Στην έκθεση παρουσιάζονται οι δυσλειτουργίες που εμφανίζονται ως συνέπεια της απροθυμίας των υπηρεσιών να συνεργαστούν, της ανεπαρκούς εξειδίκευσης του τεχνικού προσωπικού ή ακόμη και των πρόσφατων διαδικασιών τακτοποίησης αυθαιρέτων, με αναμονή εκδίκασης των ενστάσεων από τις αρμόδιες επιτροπές. Η αξιοποίηση της ζώνης αιγιαλού και παραλίας με την προσωρινή ή μακροχρόνια παραχώρηση της χρήσης τους, καθώς και του τμήματός της που περιλαμβάνει τη χερσαία ζώνη λιμένα, αποτελούν τη σημαντικότερη μορφή αξιοποίησης της ζώνης αιγιαλού και παραλίας, αλλά είναι, παράλληλα, ένα από τα θέματα που θίγονται, κατά κόρον, στις αναφορές των πολιτών που προσφεύγουν στον Συνήγορο του Πολίτη. Αυτές οι καταγγελίες αφορούν, κυρίως, σε κατάληψη του χώρου, χωρίς σύννομη παραχώρηση, ή καθ” υπέρβαση των όρων παραχώρησης. Τέλος, η έκθεση παρουσιάζει τα ζητήματα της περιβαλλοντικής προστασίας της παράκτιας ζώνης, η οποία παρεμποδίζεται από την καθυστέρηση διαδικασιών καθορισμού αιγιαλού, παραλίας, παλαιού αιγιαλού, ή και λόγω έργων, που θα υλοποιούνταν ή είχαν, ήδη, υλοποιηθεί, μετά τον καθορισμό.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki