Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Η ανάκαμψη θα έλθει όταν πουληθούν 80.000 ακίνητα

Ξέρετε πότε θα έλθει η ανάκαμψη στα ακίνητα; Όταν θα πουληθούν τα "ακίνητα φιλέτα", είναι η απάντηση. Δεν θα γινόνταν η συστηματική απαξίωση της ακίνητης περιουσίας που βιώνουμε αν δεν ήθελαν να πουλούν δημόσια ακίνητα με αποδόσεις 10% και για το λόγο αυτό βιώνουμε αυτή την "αδιανόητη" επιδρομή στην ακίνητη περιουσία (δημόσια και ιδιωτική). Ρίχνουν τις τιμές διότι πολύ απλά αν το επιχειρούσαν πριν μερικά χρόνια θα κινδύνευαν με δικαστικές εμπλοκές. Επειδή λοιπόν το ΤΑΙΠΕΔ έχει στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων περί τα 80.000 ακίνητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, από τα οποία προβλέπεται άμεσα να βγουν στην αγορά τα 3.000 περίπου μη περιμένετε άμεσα την ανάκαμψη.

Στις 7 Φεβρουαρίου θα κατατεθούν οι προσφορές στους δύο νέους διαγωνισμούς για την αξιοποίηση τριών ακινήτων στη Βόρεια Ελλάδα που προκήρυξε σήμερα το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) με στόχο να προσελκύσει επενδυτές που ενδιαφέρονται για συγκροτήματα παραθεριστικών κατοικιών. Ήδη προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για τα ακίνητα στις περιοχές της Ασπροβάλτας του Δήμου Βόλβης του Νομού Θεσσαλονίκης και της Ν. Ηρακλείτσας του Νομού Καβάλας ενώ εντός της ημέρας αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το ακίνητο στην περιοχή της Αγίας Τριάδας του Δήμου Θερμαϊκού στη Θεσσαλονίκη. Με τον πρώτο διαγωνισμό παραχωρείται η πλήρης κυριότητα των ακινήτων της Ασπροβάλτας ή / και της Νέας Ηρακλείτσας (οι ενδιαφερόμενοι μπορούν είτε να υποβάλλουν προσφορά και για τα δύο ακίνητα, είτε μόνο για το ένα εξ' αυτών) και με τον δεύτερο του ακινήτου στην Αγ. Τριάδα. Το ακίνητο στην Ασπροβάλτα βρίσκεται εντός σχεδίου και έχει έκταση 296 στρέμματα. Σήμερα φιλοξενεί εγκαταστάσεις κάμπινγκ, επιφάνειας περίπου 5.160 τ.μ.. Στο ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν πως το ακίνητο «προσφέρεται για την ανάπτυξη ενός συγκροτήματος κατοικιών μεσαίου επιπέδου, με έμφαση στις παραθεριστικές κατοικίες και τις εγκαταστάσεις φιλοξενίας/αναψυχής». Το ακίνητο της Νέας Ηρακλείτσας, έκτασης 150 στρεμμάτων, είναι επίσης εντός Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου και προσφέρεται για την ανάπτυξη εξοχικών κατοικιών και εγκαταστάσεων φιλοξενίας/αναψυχής. Οσο για το ακίνητο της Αγίας Τριάδας, είναι έκτασης 122 στρεμμάτων και αποτελεί παραθαλάσσια έκταση, με μεγάλο παραλιακό μέτωπο. Στο ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν πως προσφέρεται για την ανάπτυξη συγκροτήματος κατοικιών που περιλαμβάνει κύριες και παραθεριστικές κατοικίες, καθώς και υποστήριξη από εμπορικά καταστήματα.

Τι ισχύει για τα εισοδήματα απο ακίνητα

Αυξημένοι έως και 36,3% θα είναι οι φόροι που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος πάνω από 2 εκατομμύρια φορολογούμενοι για τα εισοδήματα από ακίνητα τα οποία απέκτησαν το 2016. Αιτία για την εξέλιξη αυτή θα είναι η εφαρμογή της νέας φορολογικής κλίμακας για τα εισοδήματα από ακίνητα, στην οποία οι συντελεστές φόρου έχουν αυξηθεί από τα επίπεδα του 11%-33% στα επίπεδα του 15%-45%.

 

Σύμφωνα ειδικότερα με την παράγραφο 7 του άρθρου 112 του ν. 4387/2016 που τέθηκε σε ισχύ για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2016, οι συντελεστές φόρου για τα ενοίκια και τα λοιπά εισοδήματα από ακίνητα αυξάνονται:

 

● από 11% σε 15% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 1 μέχρι 12.000 ευρώ,

● από 33% σε 35% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τις 12.001 έως τις 35.000 ευρώ,

● από 33% σε 45% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τις 35.001 και άνω.

Επιπλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 112 του ν. 4387/2016, τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2016 και των επομένων φορολογικών ετών τα οποία υπερβαίνουν ετησίως τις 12.000 ευρώ θα επιβαρύνονται με νέα κλίμακα ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, στην οποία θα ισχύουν συντελεστές κλιμακούμενοι από 2,2% έως και 10%.

Με την ισχύουσα μέχρι και για τα εισοδήματα του 2015 κλίμακα, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης επιβαλλόταν στο συνολικό ατομικό ετήσιο εισόδημα κάθε φορολογούμενου -πραγματικό ή τεκμαρτό προερχόμενο από όλες τις πηγές- εφόσον αυτό υπερέβαινε τις 12.000 ευρώ, με ένα συντελεστή που διαμορφωνόταν ως εξής:

 

● 0,7% για ετήσια εισοδήματα από 12.001 έως 20.000 ευρώ,

● 1,4% για ετήσια εισοδήματα από 20.001 έως 30.000 ευρώ,

● 2% για ετήσια εισοδήματα από 30.001 έως 50.000 ευρώ,

● 4% για ετήσια εισοδήματα από 50.001 έως 100.000 ευρώ,

● 6% για ετήσια εισοδήματα από 100.001 έως 500.000 ευρώ,

● 8% για ετήσια εισοδήματα από 500.001 ευρώ και άνω.

 

Με τη νέα κλίμακα ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, που προβλέπει η παράγραφος 8 του άρθρου 112 του ν. 4387/2016, θα ισχύουν συντελεστές που θα επιβάλλονται κλιμακωτά ως εξής:

 

● 2,2% στο τμήμα ετήσιου εισοδήματος από τις 12.001 έως τις 20.000 ευρώ,

● 5% στο τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 20.001 ως 30.000 ευρώ,

● 6,5% στο τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 30.001 ως 40.000 ευρώ,

● 7,5% στο τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 40.001 ως και 65.000 ευρώ,

● 9% στο τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 65.001 ως και 220.000 ευρώ και

● 10% στο τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 220.001 ευρώ και πάνω.

Κερδοσκοπία σε καιρό κρίσης

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η ύφεση δεν φέρνει κέρδη . Λάθος. Υφεση δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρόποι για να βγάλετε λεφτά. Ορισμένοι επενδυτές μπορούν να επωφεληθούν της πτώσης των αγορών από short selling μετοχών, ομολόγων ακόμα και επαγγελματικών ακινήτων. Ουσιαστικά , ένας επενδυτής προσδοκά να πωλήσει και να αγοράσει λόγω της ύφεσης σε χαμηλότερη τιμή . Το πρόβλημα είναι, η τεχνική αυτή κρύβει παγίδες και θα πρέπει να ακολουθείται μόνο από πιο έμπειρους επενδυτές. Μια άλλη φυλή των επενδυτών χρησιμοποιεί την ύφεσης σαν μια περίοδο που μπορούν να αγοράσουν αξίες σε χαμηλότερες. Πρόκειται για επενδυτική στρατηγική που ακολουθείται σε μετοχες , επιχειρήσεις αλλά και σε ακίνητα. Γνωρίζοντας ότι η ύφεση κάποια στιγμή θα τελειώσει και θα επιστρέψουν οι καλύτερες μέρες αξιοποιούν την ρευστότητα για να αγοράσουν φθηνά και περιμένουν...Η παγίδα κρύβεται στην προοπτική να προκύψουν απρόβλεπτα προβλήματα ρευστότητας. Υπάρχει ακόμα ένα άλλο είδος του επενδυτή, το οποίος βασίζεται στο χρόνο και ξέρει να περιμενει . Οπαδός της μακροπρόθεσμης επένδυσης που αγοράζει με πολύ μακροπρόθεσμο ορίζοντα.Στην διάρκεια της ύφεσης προσπαρμόζει το επενδυτικό τους χαρτοφυλάκο διασπείρωντας και προσαρμόζωντας τον επενδυτικό κίνδυνο και κατεβάζοντας τον μέσο κόστος κτήσης. Φυσικά για το καθένα ταιρίαζει μία διαφορετική στρατηγική.Πολλοί από εμάς δεν έχουν την πολυτέλεια να περιμένουν πολύ. Ταυτόχρονα , πολλοί επενδυτές δεν έχουν το στομάχι για πιο επικίνδυνες τεχνικές όπως το short selling . Το κλειδί είναι λοιπόν να κατανοήσετε την κατάστασή και στη συνέχεια να επιλέξετε ένα στυλ που λειτουργεί για σας . Για παράδειγμα , αν βρίσκεστε κοντά στη συνταξιοδότηση , η μακροπρόθεσμη προσέγγιση σίγουρα δεν είναι για σας . Αντί λοιπόν να είστε στο έλεος της χρηματιστηριακής αγοράς, η διαφοροποίηση σε άλλα στοιχεία ενεργητικού, όπως ομολογίες, η χρηματαγορά, Ακίνητη περιουσία κ.λπ.είναι περισσότερο χρήσιμα.

Επτα "πηγές" αβεβαιότητας

Το realestatenews.gr επανειλλημένως έχει επισημάνει ότι το μίγμα οικονομικής πολιτικής που υλοποιείται οδηγεί την χώρα στο αδιέξοδο και ότι με τα σημερινά δεδομένα η ανάκαμψη δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν απο το 2012 ενώ οι στόχοι που έχουν τεθεί ως προς τον περιορισμό του ελλείμματος είναι υπερβολικά φιλόδοξοι. Στο σημερινό της πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ αποκαλύπτεται ότι ανάλογους φόβους διατυπώνει και η ΕΕ η οποία σε έκθεση της επισημαίνει τις επτά πηγές αβεβαιότητας για την υλοποίηση του προγράμματος. Αναλυτικά αναφέρεται ότι οι αβεβαιότητες είναι :


" 1 Ανάπτυξη: Η αντίδραση της οικονομίας στη συνεχή δημοσιονομική πίεση είναι εξαιρετικά αβέβαιη και μια παρατεταμένη κοινωνική αναταραχή θα μπορούσε να οδηγήσει σε εντονότερη συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας, σε αντίθεση με τις προβλέψεις του προγράμματος. Εξέλιξη που θα έχει άμεσες επιπτώσεις στους δημοσιονομικούς λογαριασμούς, μέσω χαμηλότερων εσόδων και ταχύτερης αύξησης του δείκτη χρέους, θέτοντας σε περαιτέρω κίνδυνο τη δημοσιονομική διατηρησιμότητα.

2 Πληθωρισμός: Θεωρείται δυνατή μεγαλύτερη πτώση του πληθωρισμού λόγω περικοπών μισθών Δημοσίου και συντάξεων. Ο χαμηλότερος πληθωρισμός ή αποπληθωρισμός θα είναι θετικό για την ανταγωνιστικότητα, εντούτοις θα μπορούσε να έχει αρνητική συνέπεια στη δυναμική του δημόσιου χρέους.

3 Αγορά: Οι διαφορές επιτοκίων ενδέχεται να παραμείνουν υψηλές και κατά την πλήρη εφαρμογή της πολιτικής. Το δημοσιονομικό πρόγραμμα είναι ανθεκτικό σε μια αργή βελτίωση του κλίματος στην αγορά, αλλά η σταθεροποίηση των διαφορών επιτοκίων σε υψηλό επίπεδο θα έχει αρνητική συνέπεια στον ιδιωτικό τομέα και στην οικονομική ανάπτυξη, με αντίκτυπο στους δημοσιονομικούς λογαριασμούς.

4 Υλοποίηση: Χαρακτηρίζονται «φιλόδοξες» οι πολιτικές της συμφωνίας και «σημαντικό» το συναφές κοινωνικό κόστος. «Η σχετικά αδύναμη διοικητική ικανότητα και οι κίνδυνοι κοινωνικής αναταραχής και οξειών πολιτικών εντάσεων αποτελούν σημαντικές απειλές για το πρόγραμμα». Πάντως, θεωρούνται παράγοντες μετριασμού του κινδύνου τα εμπροσθοβαρή μέτρα και η ταχεία ψήφισή τους από τη Βουλή.

5 Εκπλήξεις: Φοβούνται ότι τυχόν νέες αρνητικές εκπλήξεις ως προς τις δημοσιονομικές εκτιμήσεις θα έχουν αρνητική συνέπεια στο κλίμα των αγορών και τονίζεται πως «αν υπάρξουν οι εκπλήξεις, αυτές θα πρέπει να ανακοινώνονται ανοιχτά και ταυτόχρονα με αξιόπιστα αντισταθμιστικά μέτρα, κατά προτίμηση στη διάρκεια των επανεξετάσεων του προγράμματος».

6 Τράπεζες: Φοβούνται «περαιτέρω διαστήματα κρίσης» στον τραπεζικό κλάδο. Ενδεχόμενο που θα εξασθένιζε την οικονομική και χρηματοδοτική κατάσταση και προβλήματα φερεγγυότητας θα οδηγούσαν σε μεγαλύτερο χρηματοδοτικό έλλειμμα, με συνέπειες στα δημόσια οικονομικά και στην αξιοπιστία του όλου προγράμματος.

7 Εξωτερικό: Στην πορεία ανάκτησης της αξιοπιστίας και χαλάρωσης της πίεσης στην Ελλάδα «δεν μπορούν να αποκλειστούν εντάσεις σε άλλα κράτη-μέλη της ζώνης του ευρώ, οι οποίες πιθανότατα θα επηρεάσουν αρνητικά το κλίμα στις αγορές σε ολόκληρη την ευρωζώνη και την Ελλάδα ειδικότερα".
ΠΗΓΗ : ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Απειλούν πάλι με τα αυθαίρετα

Δεν πρόκειται να υπάρξουν ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα διαμηνύει το υπουργείο Πειβάλλοντος ενώ αντίθετα απειλεί με ελέγχους χιλιάδες ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που "αυτοκαρφώθηκαν" με την ρύθμιση του 2003 . Οι έλεγχοι που αποκλειστικό στόχο θα έχουν την είσπραξη των προστίμων θα ξεκινήσουν , όπως λένε, απο τα περίπου 70.000 αυθαίρετα που το 2003 είχαν συνδεθεί με το δίκτυο της ΔΕΗ. Η σύνδεση τότε ήταν για τρία χρόνια αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει παρεμβάσεις. Οι έλεγχοι θα γίνονται απο τις πολεοδομίες οι οποίες θα εντοπίζουν τις παρανομίες και θα καταλογίζουν τα πρόστιμα, ενώ οι εφορίες θα είναι αρμόδιες για την είσπραξή τους.Υπενθυμίζεται ότι τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης είναι ιδιαίτερα «τσουχτερά» για κατασκευές που έγιναν μετά την 1/1/2004 και γι' αυτό στην πράξη δεν επιβάλλονται. Τα ίδια στελέχη δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο οι όποιες ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα να έχουν σχέση με τα πρόστιμα και θα αφορούν σε ορισμένες κατηγορίες, όπως μικρές κατοικίες ,πρώτη κατοικία και χαμηλά εισοδήματα. Σε κάθε περίπτωση η πρόθεση είναι οι όποιες παρεμβάσεις να ανακοινωθούν προς το τέλος του χρόνου στα πλαίσια δημοσιοποίησης ενός πολυνομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την έκδοση των νέων οικοδομικών αδειών, την ηλεκτρονική πολεοδομία, την εκτός σχεδίου δόμηση, τα «τυφλά» οικόπεδα εντός σχεδίου κ.λπ..

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki