Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Τρέχουν να προλάβουν

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ τα έσοδα από την φορολογία ακινήτων αυξήθηκαν κατά 40,8% κάτι που όπως σημειώνει η Αρχή «είναι πιθανόν να οφείλεται στην αναμενόμενη μεταβολή των αντικειμενικών αξιών».

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, τα έσοδα από τη φορολογία μεταβιβάσεων ακινήτων κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, κατέγραψαν αύξηση 40,8%. Οι εισπράξεις από τους φόρους στις μεταβιβάσεις και συγκεντρώσεις κεφαλαίων ( που αφορούν κυρίως αγοραπωλησίες ακινήτων) έφτασαν τα 204,63 εκατ. ευρώ ενώ πέρυσι ήταν 145,30 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως τον Ιούλιο οι εισπράξεις από τους φόρους μεταβίβασης αυξήθηκαν κατά 50,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ανήλθαν σε 24,59 εκατ. ευρώ έναντι 16,33 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2017.

Σε ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ αναφέρει ότι η αύξηση στα έσοδα από το φόρο μεταβίβασης οφείλεται στην «αναμενόμενη μεταβολή των αντικειμενικών αξιών που δύναται να οδήγησε πλήθος υποψήφιων αγοραστών ακινήτων στην ταχύτερη ολοκλήρωση των αγορών τους πριν την εφαρμογή των νέων τιμών ζώνης».

Οδηγός για την αναχρηματοδότηση

Με τα επιτόκια να κινούνται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα μήπως θα πρέπει να ξενασκεφτείτε το θέμα της αναχρηματοδότησης; Δεν δίνουν δάνεια οι τράπεζες θα σκεφτείτε. Ναι αλλά δεν έχουν κατεβάσει σε όλους τα γκισε είναι η απάντηση . Η αναχρηματοδότηση μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εξοικονομήσετε χρήματα. Μπορεί επίσης να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αντιμετωπίσετε ένα οικονομικό πρόβλημα. Είναι ακόμα δυνατόν μέσω της αναχρηματοδότησης να επωφεληθείτε απο την αύξηση της υπεραξίας του ακινήτου. Φυσικά δεν θα πρέπει να αναχρηματοδοτήσετε το δάνειο αν υποψιάζεστε ότι θα κάνετε μια επιλογή που θα πλήξει την οικονομική σας κατάσταση σε μακροπρόθεσμη βάση.

Συμφέρει;

Η ανάλυση κόστους οφέλους βασίζεται στο λεγόμενο "νεκρό διάστημα". Πρόκειται για το χρόνο στο οποίο το όφελος απο την αναχρηματοδότηση ισούται με το κόστος της . Για να προσδιορίσετε το " νεκρό διάστημα", πρέπει να εξετάσετε τη μηνιαία εξοικονόμηση που θα προέλθει και το συνολικό κόστος για την αναχρηματοδότηση του δανείου σας. Ας πούμε ότι με την αναχρηματοδότηση, θα έχετε εξοικονομήσει 200 ευρώ το μήνα, και ότι το κόστος για την αναχρηματοδότηση είναι 4.800 ευρώ . Η ισοσκέλιση κόστους -οφέλους είναι 24 μήνες ή δύο χρόνια. Αν σχεδιάζετε να μείνετε στο σπίτι σας για περισσότερο χρονικό διάστημα τότε η αναχρηματοδότηση μπορούσε να έχει νόημα. Αν σχεδιάζετε να μείνετε στο σπίτι για άλλα πχ οκτώ χρόνια, η αναχρηματοδότηση θα γλυτώσει 2.400 ευρώ ετησίως για , ή 19.200 (μείον το κόστος της αναχρηματοδότησης). Αυτό είναι ένα απλουστευμένο παράδειγμα. Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος για να πάρετε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης αναχρηματοδότησης σας είναι να χρησιμοποιήσετε ένα μηχανάκι υπολογισμού των δόσεων των ενυπόθηκων δανείων που είναι , διαθέσιμο στο διαδίκτυο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των τραπεζών. Μη ξεχάσετε να συνυπολογίσετε και το φολορολογικό κόστος αφού με τις αλλαγές στην έκπτωση της δαπάνης και τον υπολογισμό με βάση το χρόνο χορήγησης οι αρχικές θετικές εκτιμήσεις μπορεί να ανατραπούν

Yπάρχουν όμως και αυτά...

 

Ένα παράδειγμα για  μια πιο περίπλοκη κατάσταση αναχρηματοδότησης είναι η περίπτωση πρόσφατης αγοράς ή αναχρηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχετε ισοσκελίσει ακόμα το κόστος . Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι αγόρασατε το σπίτι σας, πριν από δύο χρόνια και καταβάλλεται προκαταβολή για να πάρετε ένα χαμηλότερο επιτόκιο. Ας πούμε ότι έχετε καταβάλει 3.600 ευρώ για να μειώσει τη μηνιαία καταβολή από 100 ευρώ το μήνα. Η ισοσκέλιση για τη προκαταβολή που καταβάλατε είναι 36 μήνες ή τρία χρόνια. Αν αναχρηματοδοτήσει τώρα, θα σας λείπουν 1.200 ευρώ για να ισοσκελίσετε το κόστος απο την προηγούμενη συναλλαγή σας. Θα πρέπει επομένως να τα συνυπολογίσετε στους λογαριασμούς σας .Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίσετε και τυχόν ποινές για πρόωρη αποπληρωμή.

Εναλλακτικές λύσεις

Αντί της αναχρηματοδότησης, θα μπορούσατε να πάρετε ένα νέο δάνειο και αυτό στην περίπτωση που έχετε κέρδη απο υπεραξίες και το επιτόκιο είναι χαμηλότερο. Με την προ-πληρωμή μπορείτε να έχετε μία ρευστότητα μερικές χιλιάδες ευρώ και παράλληλα να περιορίσετε την δόσης του δανείου είτε απο το χαμηλότερο επιτίοκιο είτε απο την απόδοση της ρευστότητας είτε απο τον συνδυασμό των δύο. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχετε δάνειο 300.000 ευρώ με επιτόκιο 6%. Κατά τη διάρκεια της ζωής του δανείου, θα καταβάλετε συνολικά 647,515.44 ευρώ. Αν στο μεταξύ το ακίνητο έχει αποφέρει υπεραξίες 20% μπορείτε είτε να πάρετε ένα δάνειο με νέα αυξημένη εκτίμηση είτε να πάρετε το ίδιο ποσό δανείο με χαμηλότερο επιτόκιο έχοντας κέρδος και απο τις δύο κινήσεις.

Φυσικά όλα αυτά χρειάζονται χαρτί και μολύβι αλλά και την έγκριση της τράπεζας...

Η απαξίωση ως "εργαλείο αξιοποίησης"

Η περίµετρός του φτάνει τα 13 χιλιόµετρα και οι περιφράξεις στο εσωτερικό του ξεπερνούν τα 44. Δέκα χρόνια µετά το κλείσιµό του, το πρώην αεροδρόµιο του Ελληνικού είναι ένα κατακερµατισµένο οικόπεδο. Στην πίστα του συνυπάρχουν το δηµόσιο µε το ιδιωτικό και οι αναµνήσεις µε την εγκατάλειψη. Αν ψάχνεις σηµάδια που να οδηγούν σε αεροδρόµιο είναι εύκολο να χάσεις τη στροφή στην Ποσειδώνος. Οι µόνοι ταξιδιώτες που περνούν σήµερα την είσοδο του Δυτικού Αερολιµένα στο Ελληνικό είναι οι επιβάτες των λεωφορείων Β2 και 247. Και όσοι ψάχνουν το Εθνικό Κτηµατολόγιο. Σήµερα, στα 5.287 στρέµµατα του πρώην αεροδροµίου βλέπεις το χαοτικό πρόσωπο της Ελλάδας. Μετά τη µετακόµιση, το Ελληνικό τεµαχίστηκε. Διαφορετικοί ιδιοκτήτες, διαφορετικό καθεστώς διαχείρισης. Κτηµατική Εταιρεία του Δηµοσίου, Ολυµπιακά Ακίνητα, Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα, FIR Αθηνών, Τραµ Α.Ε., Πολιτική Αεροπορία, είναι µερικοί από τους φορείς που συνυπάρχουν εκεί. Σύµφωνα µε έρευνα του Εργαστηρίου Περιβάλλοντος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, 2.500 στρέµµατα του παλιού αεροδροµίου είναι δεσµευµένα από δηµόσιους φορείς ή ιδιώτες µε εκµισθώσεις ή παραχωρήσεις ετών (από 10 χρόνια έως και 45). Η κατασκευή του αεροδροµίου άρχισε το 1938. Τη δεκαετία του ‘90 εξυπηρετούσε έως και 12 εκατοµµύρια επιβάτες τον χρόνο. Σήµερα, χαµηλή βλάστηση έχει ξεπροβάλει στην άσφαλτο των διαδρόµων. Θάµνοι και φρύγανα καλύπτουν τους ελάχιστους χώρους πρασίνου. Αγριόχορτα έχουν ζώσει τους τρύπιους στόχους σε ένα παρατηµένο στρατιωτικό πεδίο βολής. Στα δεξιά της εισόδου του Δυτικού Αερολιµένα βρίσκεται το νεκροταφείο οχηµάτων της Ολυµπιακής Αεροπορίας. Οι διαχειριστές των εγκαταστάσεων στο πρώην αεροδρόµιο αρχίζουν από πολιτιστικούς, χορευτικούς συλλόγους του Δήµου Ελληνικού και φτάνουν µέχρι ανώνυµες εταιρείες που νοικιάζουν για εκατοµµύρια ευρώ αθλητικές εγκαταστάσεις.

Επτά θέσεις έχασε η Ερμού λόγω κρίσης

Κατά 15 % μειώθηκαν τα ενοίκια των καταστημάτων στην Ερμού την περασμένη χρονιά, με αποτέλεσμα να χάσει 7 θέσεις στην κατάταξη των πιο ακριβών εμπορικών δρόμων του κόσμου. Ανάλογη τύχη είχε και η Grafton Street στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, που έπεσε από την 8η στην 13η θέση. Αντίθετα στην 5η λεωφόρο της Ν. Υόρκης, που παραμένει ο ακριβότερος εμπορικός δρόμος του κόσμου εδώ και 89 χρόνια, τα ενοίκια αυξήθηκαν κατά 23,5 %.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα  Main Streets Across the World της Cushman & Wakefield, που παρακολουθεί τα ενοίκια σε 269 εμπορικούς δρόμους από 59 χώρες και δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα:
•Η 5η Λεωφόρος στη Νέα Υόρκη παραμένει η ακριβότερη διεύθυνση στον χώρο των καταστημάτων εδώ και 89 έτη
•Η New Bond Street στο Λονδίνο προπορεύεται της Avenue des Champs-Elysées στο Παρίσι και θεωρείται ο ακριβότερος Ευρωπαϊκός δρόμος
•Η Causeway Bay στο Χονγκ Κονγκ εξακολουθεί να είναι ο ακριβότερος δρόμος στην Ασία
-Οι περισσότερες αγορές παρέμειναν ανθεκτικές τους τελευταίους 12 μήνες, με τη Λατινική Αμερική και την Ασία να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση. Πάνω από δύο τρίτα (66%) από τις 59 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν στα ενοίκια των κεντρικών θέσεων σταθεροποίηση ή αύξηση. Τα αποτελέσματα είναι ποιο αισιόδοξα από το 2009 όπου παρουσιάστηκε η μεγαλύτερη πτώση ενοικίων παγκοσμίως τα τελευταία 25 έτη.
-Στην 5η Λεωφορο της Νέας Υόρκης τα ενοίκια αυξήθηκαν 23,5% ενώ η Causeway Bay στο Χονγκ Κονγκ έρχεται δεύτερη. Η New Bond Street στο Λονδίνο ξεπέρασε την Champs-Elysées στο Παρίσι στην οποία τα ενοίκια παρουσίασαν μείωση 9,5% .
-Οι αναδυόμενες αγορές είχαν μεγάλη απόδοση εξαιτίας της αύξησης του τουρισμού και της ζήτησης από διεθνείς εμπόρους. Η οδός Haddock Lobo στο Sao Paulo της Βραζιλίας είχε την μεγαλύτερη αύξηση με τα ενοίκια να έχουν αυξηθεί 92%. Η οδούς Ginza στο Τόκυο της Ιαπωνίας ανέβηκε από την 5η στη 3η θέση ενώ η Myeongdong στη Σεούλ της Νότιας Κορέας ανέβηκε 3 θέσεις από την 11η στην 8η.  
-Από όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές η New Bond Street στο Λονδίνο παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 19,4%. Στην αντίστοιχη θέση στην Ασία βρίσκεται η οδός Linking με αύξηση33%. Η μεγαλύτερη πτώση σε εμπορικό δρόμο  παγκοσμίως συνέβη στη Βουλγαρία όπου τα ενοίκια στην Alexander Batenbeg επεσαν 50%.
-Τα ενοίκια μειώθηκαν μέσο όρο στην Ευρώπη περι το 4,5%. Η Grafton Street στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας έπεσε από την 8η στην 13η θέση ενώ η οδός Ερμού στην Αθήνα έπεσε 7 θέσεις και ποσοστό περί το  15,4%.
-Αυτή τη χρονιά τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν καθαρή πόλωση ,μεταξύ κεντρικών και περιφερειακών αγορών. Οι λιγότερο εμπορικές θέσεις επηρεάστηκαν πολύ περισσότερο από τις κεντρικές ενώ οι έμποροι έκλεισαν μη κερδοφόρα καταστήματα.
Συνημμένη η λίστα με τους δέκα ακριβότερους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.

Προς τι η σπουδή για τα εκτός σχεδίου;

Τελικά τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Στόχος της σημερινής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ είναι η απαξίωση της αγοράς γης. Δεν έχει σημασία αν αυτό θα γίνει με την μία ή την άλλη νομοθετική ρύθμιση αλλά ότι τελικά, απώτερος στόχος είναι το χρηματιστήριο γης που δεν είναι ενταγμένη στο σχέδιο πόλης να υποστεί τέτοιες πιέσεις ώστε οι μικροί ιδιοκτήτες να βρεθούν με αγροτεμάχια που δεν θα έχουν καμία αξία αφού για κάποια θα περιοριστεί η δυνατότητα δόμησης ενώ για κάποια άλλα θα καταργηθεί εντελώς. Μάλιστα έχουν σκεφτεί και την επόμενη ημέρα καθώς προωθούνται μέτρα για τις συνενώσεις οικοπέδων αλλά και για χωροθέτηση περιοχών για την παραθεριστική κατοικία. Για να το πούμε όσο πιο απλά γίνεται, η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ λέει ότι θα αυξηθεί η αρτιότητα στην εκτός σχεδίου δόμηση. Τι σημαίνει αυτό;

Πολύ απλά κάποια αγροτεμάχια θα μπουν στα αζήτητα και επομένως δεν θα έχουν καμία αξία για τους ιδιοκτήτες τους. Στην συνέχεια έρχεται το υπουργείο Οικονομικών και επιβάλλει ΦΑΠ στα εκτός σχεδίου. Με τον τρόπο αυτό η κατοχή τους γίνεται ασύμφορη για τους ιδιοκτήτες τους. Αυτοί με τη σειρά του καλούνται να πληρώσουν για γη που είναι οικονομικά ασύμφορη και για το λόγο αυτό αναζητούν αγοραστές προσφέροντας την ιδιοκτησία τους , κοψοχρονιά. Οι υποψήφιοι αγοραστές αποκτούν αυτή τη γη με μικρό κόστος και στη συνέχεια αξιοποιούν τα κίνητρα για τις συνενώσεις οικοπέδων και ενδεχομένως για την χωροθέτηση ζωνών παραθεριστικής κατοικίας προκειμένου να τα αξιοποιήσουν. Τόσο απλά είναι αυτά που σχεδιάζονται . Μάλιστα , αν κανείς σταχυολογήσει δηλώσει πολιτικών στελεχών του ΥΠΕΚΑ , θα διαπιστώσει ότι και οι ίδιοι το παραδέχονται. Που οδηγεί όμως ένα τέτοιο πλαίσιο;Μα φυσικά στην απαξίωση της μικροϊδιοκτησίας, στην συρρίκνωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων τοπικού χαρακτήρα που δραστηριοποιούνται στο χώρο της οικοδομής και στην παντοδυναμία των μεγάλων «επενδυτών» που έχουν πρόσβαση στην ρευστότητα και όχι μόνο… Τώρα , δεν έχει σημασία αν αυτό που έχουν στο μυαλό τους θα γίνει με το ένα ή το άλλο νομοσχέδιο. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι ότι πρόκειται για τις προθέσεις τους και δεν το έχουν κρύψει.

Το ερώτημα όμως που ανακύπτει είναι με ποια νομιμοποίηση θα προχωρήσουν σε αυτές τις επιλογές όταν η Κυβέρνηση στηρίζεται από ΤΡΙΑ κόμματα και όταν είναι βραχύβια και περιορισμένου σκοπού. Προς τι η σπουδή κύριοι του ΥΠΕΚΑ;

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki