Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

ΑΝΑΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ : Πότε -ΔΕΝ- συμφέρει

Αναχρηματοδότηση ενός δανείου και η αντικατάστασή του με ένα νέο γίνεται για πολλούς λόγους : για να εξασφαλίσει ο δανειολήπτης χαμηλότερο επιτόκιο, να μειώσει τη διάρκεια του δανείου, να μετατρέψει ένα δάνειο κυμαινόμενου επιτοκίου σε ένα σταθερού επιτοκίου ή το αντίστροφο να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να αποκτήσει ρευστότητα για να χρηματοδοτήσει μια αγορά, είναι μερικοί απο αυτόυς. Ανεξάρτητως κινήτρου η αναχρηματοδότηση μπορεί να είναι μια μεγάλη οικονομική κίνηση και πρέπει ο δανειολήπτης να της δώσει την πρέπεουσα προσοχή και σοβαρότητα. Πριν λοιπόν την αναχρηματοδοτήση πρέπει να μελετήσει την οικονομική του κατάσταση και να αναρωτηθεί : Πόσο καιρό σκοπέυω να να συνεχίσω να ζώ στο σπίτι ; και πόσα χρήματα θα εξοικονομήσω από την αναχρηματοδότηση ; Σε κάθε περίπτωση το κόστος της αναχρηματοδότησης δεν μπορείτε να το αγνοήσετε.Και για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπολογίσετε σε πόσο καιρό θα έχετε ισοφαρίσει το κόστος απο τα οφέλη του νέου δανείου Έτσι, αν δεν σκοπεύετε να μείνετε στο σπίτι για πολλά χρόνια, το κόστος της αναχρηματοδότησης τότε τα οφέλη είναι περιορισμένα . Αν όμως σκοπευετε να ζήσετε πολλά χρόνια και αντιμετωπίζετε προβλήματα ρευστότητας τότε η λύση της αναχρηματοδότησης είναι επιβεβλημένη. Αν πάλι θέλετε να αναχρηματοδοτήσετε το δάνειο σας προκειμένου να αποκτήσετε ρευστότητα απο τις υπεραξίες που έχετε συσσωρεύσει απο την άνοδο της τιμής , τότε θα πρέπει να το σκεφτείτε δύο φορές. Η αιτία είναι ότι πλέον οι τράπεζες χρηματοδοτούν το 70-80% της αξίας και αυτό σημαίνει ότι τελικά η διαφορά να αποδεικτεί τόσο μικρή ώστε να μη αξίζει το κόπο η ταλαιπωρία.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ :Χάος στην αγορά ενοικίων

Τα "παζάρια", με στόχο τη μείωση των μισθωμάτων έως και 30%, μεταξύ των ενοικιαστών και των ιδιοκτητών εμπορικών ακινήτων, καθώς και ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός των ξενοίκιαστων καταστημάτων, συνθέτουν το "σκηνικό" της κτηματαγοράς. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, το φαινόμενο της επαναδιαπραγμάτευσης των ενοικίων γίνεται ολοένα και πιο έντονο και δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που το υψηλό ενοίκιο αποτελεί σοβαρό λόγο για τους μικρομεσαίους και όχι μόνο επιχειρηματίες για να βάλουν λουκέτο στην επιχείρησή τους. Από την άλλη πλευρά, η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, που δίνει τη δυνατότητα στους ενοικιαστές να "σπάσουν" τα μισθωτήρια συμβόλαια έναν χρόνο μετά την πρώτη μίσθωση, προβληματίζει μια μερίδα των ιδιοκτητών. Στον ορατό κίνδυνο να παραμείνουν τα ακίνητά τους αναξιοποίητα και συμμεριζόμενοι τις οικονομικές δυσκολίες των επιχειρηματιών, κάποιοι ιδιοκτήτες προβαίνουν σε μείωση του μισθώματος. Υπάρχουν, όμως, και ορισμένοι που προτιμούν ο επαγγελματικός τους χώρος να παραμείνει ξενοίκιαστος από το να "ρίξουν την τιμή του ενοικίου.

Η "περιπέτεια" ενός ακινήτου

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα απο τα πιο προβεβλημένα εμπορικά ακίνητα της Αθήνας. Και όμως η κρίση έδειξε ότι ακόμα και τα πιο προνομιούχα ακίνητα είναι και αυτά εκτεθειμένα στα καπρίτσια της αλλά στο τέλος ποτέ δεν...χάνονται! Η ιστορία που αφορά το μέχρι πρότινος κατάστημα της Media Markt στο Παλαιό Φάληρο ξεκίνησε στις 30/11/2011. Τότε , η εταιρεία Media Markt προχώρησε στην καταγγελία της σύμβασης μίσθωσης του συγκεκριμένου καταστήματός της , επικαλούμενη λόγους ανωτέρας βίας, οι οποίοι σχετίζονται άμεσα με τις εξαιρετικά δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Η καταγγελία αυτή θεωρήθεικε απο τον ιδιοκτήτη (την ΜΒΔΤ) ότι έγινε ώστε , με αυτό τον τρόπο να αναιρέσει την παραίτηση από το δικαίωμα καταγγελίας, για την οποία είχε δεσμευτεί συμβατικά έναντι του Ομίλου. Η διοίκηση δεν απεδέχθη τους ισχυρισμούς της και απέστειλε σχετικό εξώδικο, το οποίο κοινοποιήθηκε και στην μητρική της εταιρεία στην Γερμανία. Αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων που ακολούθησαν ήταν στις 27/03/2012 να υπογραφεί ιδιωτικό συμφωνητικό συναινετικής λύσης της μίσθωσης, με καταβολή αποζημίωσης από την Media Markt προς τον Όμιλο ΜΒΔΤ ποσού ευρώ 2.150.000,00 πλέον χαρτοσήμου. Ηθέση του ακινήτου όμως , ήταν το στοιχείο εκείνο που προσέλκυσε το ενδιαφέρον νέων μισθωτών με αποτέλεσμα πριν απο ένα μήνα υπεγράφη μισθωτική μίσθωση 12ετούς διάρκειας με την εταιρεία JUMBO Α.Ε επιβεβαιώνοντας το αξίωμα της αγοράς ακινήτων σύμφωνα με το οποίο το "μυστικό" της επένδυσης συνοψίζεται σε τρείς λέξεις "Θέση,Θέση, Θέση".

Η οδύσσεια των Ολυμπιακών Ακινήτων

Στη γραφειοκρατία, στα αργά αντανακλαστικά του Δημοσίου και στις προσφυγές στο ΣτΕ απέδωσε ο πρόεδρος των Ολυμπιακών Ακινήτων, Γιώργος Παναγιώτου, το γεγονός ότι πολλές από τις εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν για τους Αγώνες του 2004 παραμένουν αναξιοποίητες. Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό "Βήμα 99,5", διευκρίνισε ότι η εταιρεία διαχειρίζεται συνολικά 16 εγκαταστάσεις με 24 κτήρια Για τις 12 που είναι εμπορικά αξιοποιήσιμες έγιναν έξι διαγωνισμοί, η διαδικασία ολοκληρώθηκε όμως μόνο για δύο, το Golden Hall στο Μαρούσι και το Θέατρο Badminton στο Γουδή. "Τα άλλα τέσσερα είναι αυτά που βλέπει ο κόσμος εγκαταλειμμένα: το Γαλάτσι, το Beach Volley στο Φάληρο, το Κέντρο Ιστιοπλοΐας στον Άγιο Κοσμά -εκεί λειτουργεί η μαρίνα, αλλά δεν προχώρησε η αξιοποίηση της γης- και το κανόε-Καγιάκ στο Ελληνικό. Δεν έκαναν αυτό που έπρεπε οι άλλοι φορείς του Δημοσίου για να ολοκληρωθούν οι άδειες των επενδύσεων", ανέφερε για τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις ο πρόεδρος των Ολυμπιακών Ακινήτων. "Κατακυρώθηκαν σε ισάριθμους επενδυτές, οι οποίοι άρχισαν να καταβάλλουν τα μισθώματά τους, η εταιρεία εισέπραττε τα μισθώματα τα πρώτα δύο περίπου χρόνια, αλλά μετά, όταν δεν αδειοδοτούνταν τα επενδυτικά τους σχέδια και ταυτόχρονα εμπλέκονταν σε ενστάσεις τρίτων στο ΣτΕ, οι άνθρωποι αυτοί περιήλθαν σε απόγνωση και σταμάτησαν να πληρώνουν τα μισθώματα", πρόσθεσε.

Περιοχές -" θύματα" της κρίσης

Ποιες περιοχές κατοικίας είναι οι μεγάλοι «χαμένοι» από την κρίση; Σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από την επεξεργασία ζητούμενων τιμών από το 2007 μέχρι και το 2011 οι πιο ευάλωτες περιοχές στην κρίση είναι αυτές με πολύ χαμηλά εισοδήματα που οι κάτοικοι τους είναι ευάλωτοι στην ανεργία καθώς και οι λεγόμενες «νέες» περιοχές οι οποίες αναπτύχθηκαν στην διάρκεια της περιόδου 2000-2008. Και στις δύο περιπτώσεις , αυτό που χαρακτηρίζει τις «αγορές της κρίσης» είναι η έντονοι ρυθμοί μεγέθυνσης της οικοδομικής δραστηριότητας.

Ανεργία και επίπεδο τιμών.

Οι περιοχές οι οποίες απευθύνονται σε χαμηλά εισοδήματα και ο πληθυσμός τους είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία υπάλληλοι ή εργάτες στον δευτερογενή και τριτογενή τομέα της οικονομίας αποδείχθηκαν ότι είναι περισσότερο εκτεθειμένες στην ύφεση . Πρόκειται κυρίως για αγορές κατοικίας που βρίσκονται στην Δυτική Αττική και το μέσο επίπεδο των τιμών πώλησης κατοικιών είναι περί το 20% χαμηλότερα σε σύγκριση με την μέση τιμή νέας κατοικίας στην Αττική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας , η μέση τιμή της κατοικίας στις περιοχές αυτές από το 2008 μέχρι σήμερα υποχώρησε κατά 30% περίπου. Στην ομάδα αυτή των περιοχών περιλαμβάνονται αγορές όπως τα Άνω Λιόσια ,το Ζεφύρι, οι Αγ. Ανάργυροι κ.α. Αντίθετα ,σε περιοχές της Δυτικής Αττικής όπως το Περιστέρι και το Αιγάλεω οι απώλειες των τιμών είναι σημαντικά μικρότερες. Πρέπει να σημειωθεί , ότι στις περιοχές με τις μεγαλύτερες απώλειες στο επίπεδο των τιμών κατά την διάρκεια της κρίσης καταγράφηκε σημαντική αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας κατά την περίοδο 2000-2008 . Αντίθετα στις λεγόμενες «παραδοσιακές» αγορές της Δυτικής Αττικής πχ στο Περιστέρι η αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας ήταν πιο περιορισμένη.

«Νέες» αγορές.

Η ανάπτυξη της αγοράς κατοικίας σε νέες περιοχές χαρακτήρισε την έκρηξη της ζήτησης που σημειώθηκε την περίοδο 2000-2008. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται περιοχές που βρίσκονται στα Μεσόγεια ή που γειτνιάζουν στο ανατολικό τομέα της Αττικής Οδού. Οι αγορές αυτές αποδείχθηκαν κατά την διάρκεια της περιόδου 2008-2011 πιο ευάλωτες στην κρίση καθώς οι απώλειες του επιπέδου των τιμών πλησίασαν το 30%. Περιοχές όπως ο Γέρακας , η Ανθούσα και η Παλλήνη εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία και αυτό οφείλεται σύμφωνα με τις απόψεις των αναλυτών στους εξής παράγοντες:

-η ζήτηση προήλθε κυρίως από υποψήφιους αγοραστές που έκαναν χρήση της τραπεζικής χρηματοδότησης.

-ο ρυθμός ανέγερσης νέων κατοικιών ήταν σημαντικός υψηλότερος σε σχέση με άλλες περιοχές-αγορές με ανάλογα οικονομικά , κοινωνικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί υπερβάλλουσα προσφορά σε νέες κυρίες κατοικίες.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki