Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ιρλανδία : Εχουν χάσει το 50%

Ανοδικά για τέταρτο διαδοχικό μήνα κινήθηκαν τον Ιούλιο σε μηνιαία βάση οι τιμές των ακινήτων στην Ιρλανδία, καταγράφοντας αύξηση 1,2%. Κατά το ίδιο ποσοστό είχαν ανατιμηθεί τα ακίνητα στη χώρα και τον Ιούνιο, ενώ το Μάιο οι τιμές είχαν ενισχυθεί κατά 0,3% και τον Απρίλιο κατά 0,8%. Σε σχέση με τον Ιούλιο του 2012 οι τιμές ήταν ενισχυμένες κατά 2,3%. «Ατμομηχανή» της ανόδου αποτελούν τα ακίνητα στην ευρύτερη περιοχή του Δουβλίνου, όπου οι τιμές αυξήθηκαν κατά 3,3% σε μηνιαία βάση και κατά 8% σε ετήσια. Οι τιμές εκτός του Δουβλίνου συνέχισαν να υποχωρούν. Πάντως, παρά τις ενδείξεις σταθεροποίησης, οι τιμές των ιρλανδικών ακινήτων παραμένουν 49% χαμηλότερα από τα υψηλά που κατέγραψαν το 2007.

Η υφεση θα συνεχιστεί λόγω φτώχειας

Στα 6,3 εκατομμύρια άτομα ανήλθε το 2013 ο πληθυσμός της Ελλάδας που ζούσε υπό το καθεστώς φτώχειας, ή υπό την απειλή της φτώχειας λόγω υλικών στερήσεων και ανεργίας. Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζει η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Κράτους (ΓΠΚ) της Βουλής για τις «Πολιτικές Ελάχιστου Εισοδήματος στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στην Ελλάδα: Μία συγκριτική ανάλυση». Οι οικονομολόγοι του Γραφείου υποστηρίζουν πως σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, «οι οποίες εφαρμόζουν προγράμματα αντιμετώπισης των κοινωνικών ανισοτήτων, η Ελλάδα, που αντιμετωπίζει οξύτατα φαινόμενα ακραίας φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, βραδυπορεί». Μάλιστα, σημειώνει ότι η ζήτηση για κοινωνική μέριμνα από την πλευρά των πολιτών είναι έντονη, ενώ η προσφορά από το κράτος χαρακτηρίζεται από «αποσπασματικότητα και διοικητικές δυσλειτουργίες». Και στο πλαίσιο αυτό «το δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας χαρακτηρίζεται από αναποτελεσματικότητα, ενώ παράλληλα δεν προβλέπεται αναπλήρωση των εισοδηματικών απωλειών από την οικονομική ύφεση στο άμεσο μέλλον». Σημειώνουν, δε, ότι το μέτρο του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος «ήρθε στην Ελλάδα καθυστερημένα». Οπως αναφέρει το ΓΠΚ, λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα εισοδημάτων και συνθηκών διαβίωσης των νοικοκυριών, προκύπτει πως «2,5 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται κάτω από το χρηματικό όριο της σχετικής φτώχειας, με βάση το εισόδημα του μεσαίου νοικοκυριού (το 60%)». Επιπλέον, «3,8 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας λόγω υλικών στερήσεων και ανεργίας», με αποτέλεσμα το σύνολο να αυξάνεται στα 6,3 εκατομμύρια άτομα. Μάλιστα, επισημαίνεται πως η Ελλάδα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) βρίσκεται στη χειρότερη θέση στην Ε.Ε. των 28 χωρών, όσον αφορά τον κίνδυνο φτώχειας, ενώ συγκαταλέγεται στην ομάδα των χωρών με τη μεγαλύτερη φτώχεια (23,1%) και προηγείται της Ισπανίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας. Παράλληλα, κατέχει την τέταρτη χειρότερη θέση ως προς τον δείκτη χάσματος της φτώχειας μετά την Ισπανία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Σύμφωνα με την έκθεση του ΓΠΚ, η φτώχεια μπορεί να εκτιμηθεί με τη βοήθεια τριών δεικτών. Ο πρώτος δείκτης αναφέρεται στη σχετική φτώχεια, ο οποίος μετράει το ποσοστό του πληθυσμού με εισόδημα χαμηλότερο από το 60% του διάμεσου ισοδύναμου διαθέσιμου εισοδήματος. Οταν το διάμεσο εισόδημα αυξάνεται ή μειώνεται τότε και το όριο της φτώχειας αυξάνεται ή μειώνεται αντίστοιχα. Το 2013 το όριο φτώχειας ήταν 432 ευρώ τον μήνα για ένα άτομο και 908 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια. Ο δεύτερος δείκτης αναφέρεται στο σταθερό όριο σχετικής φτώχειας, δηλαδή στο ποσοστό του πληθυσμού που είχε το 2013 εισόδημα χαμηλότερο του 60% του διάμεσου ισοδύναμου εισοδήματος του 2009. Το σταθερό όριο φτώχειας για το 2013 ήταν 665 ευρώ για ένα άτομο και 1.397 ευρώ για τετραμελή οικογένεια. Ο τρίτος δείκτης αναφέρεται στο όριο της ακραίας φτώχειας, το οποίο μπορεί να καθοριστεί από το κόστος του βασικού καλαθιού αγαθών για ένα ελάχιστο επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης. Ενα τέτοιο καλάθι για την Αττική (για το έτος 2013), για ένα νοικοκυριό χωρίς έξοδα στεγαστικού δανείου και ενοικίου είναι 233 ευρώ για ένα άτομο και 684 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια.

Βόμβα χρέους 19 τρισ.

Οι ακαθάριστες δανειακές ανάγκες των χωρών του ΟΟΣΑ θα φτάσουν τα 17,5 τρις δολάρια φέτος - από λιγότερο από 16 τρις δολάρια που ήταν η αρχική εκτίμηση - και θα αυξηθούν περαιτέρω σε 19 τρις δολάρια το 2011. Όσον αφορά το δημόσιο χρέος (Γενικής Κυβέρνησης) στο σύνολο του ΟΟΣΑ, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στο 96% του ΑΕΠ φέτος και στο 100% του ΑΕΠ την επόμενη χρονιά. Η αύξηση των δανειακών αναγκών και του χρέους αποδίδεται στις αρνητικές επιπτώσεις από την ύφεση που προκάλεσε η χρηματοπιστωτική κρίση του 2007/2008 και στα δημοσιονομικά προγράμματα στήριξης των οικονομιών που προώθησαν οι Κυβερνήσεις. Ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός αντιστοιχεί περίπου στο 65% των εκδόσεων χρέους για το σύνολο των χωρών του ΟΟΣΑ και προβλέπεται ότι θα αυξηθεί στο 67% το 2011. Οι πιέσεις στις αγορές ομολόγων έχουν τη δυναμική να δημιουργούν αυτοεπιβεβαιωνόμενα προβλήματα χρέους, καθώς προκαλούν μεγάλες αυξήσεις στα επιτόκια που με τη σειρά τους μπορεί να επηρεάσουν τις προοπτικές ανάπτυξης των χωρών. Τονίζει ακόμη ότι ο κίνδυνος για το αξιόχρεο των χωρών βασίζεται σε παραδοσιακούς υπολογισμούς για τη διατηρησιμότητα του χρέους, οι οποίοι είναι πιθανόν παραπλανητικοί. Θεωρεί ως σημαντικά μέτρα, προκειμένου να περιορισθεί το ενδεχόμενο κακής αξιολόγησης του αξιόχρεου των χωρών, τη μεγαλύτερη διαφάνεια και τη δημοσιοποίηση περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων. Πριν από δύο εβδομάδες, το ΔΝΤ ζήτησε μεγαλύτερη διαφάνεια και περιορισμό της σύγκρουσης συμφερόντων όσον αφορά τη λειτουργία των διεθνών οίκων αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας (Fitch, Moody's και S&P's).

ΕΝΦΙΑ:Εικονική η μείωση

Εικονική είναι η μείωση του ΕΝΦΙΑ ,συμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ.Με τις ρυθμίσεις της τροπολογίας για τον ΕΝΦΙΑ, που κατατέθηκε χθες στη Βουλή:

*Συνεχίζεται το απαράδεκτο αφορολόγητο καθεστώς της συχνά τεράστιας αξίας εκτός σχεδίου γης, που για χάρη της θυσιάστηκε και ουσιαστικά καταστράφηκε η αστική ιδιοκτησία μέσω της διπλής φορολόγησής της με κύριο και συμπληρωματικό φόρο, και

* Εισάγεται "επιδοματικού" χαρακτήρα δήθεν "μείωση" του ΕΝΦΙΑ, η οποία έχει τα εξής τρία χαρακτηριστικά:

1. Δεν είναι δίκαιη, γιατί θα έπρεπε να αφορά όχι μόνον αυτούς για τους οποίους θεσπίζεται, αλλά όλους τους φορολογούμενους του ΕΝΦΙΑ, και συγκεκριμένα δεν θα έπρεπε να εξαιρούνται εκείνοι που σήκωσαν και εξακολουθούν να σηκώνουν το τεράστιο φορολογικό βάρος του ΕΝΦΙΑ.

2. Δεν είναι αναπτυξιακή, γιατί αν στόχος ήταν η ανάπτυξη θα έπρεπε να προσανατολιστεί στη μείωση, αν όχι την κατάργηση, του συμπληρωματικού φόρου του ΕΝΦΙΑ, ο οποίος, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, είναι αυτός που αποτρέπει την ανάκαμψη στον οικοδομικό τομέα και την οικονομία γενικότερα.

3. Δεν είναι πραγματική, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι θα "εξαερωθεί" από τις επικείμενες και προγραμματισμένες δύο αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων το 2019 και το 2020.

Σημειώνεται ότι με την τροπολογία του Υπουργού Οικονομικών κ. Ευκλ. Τσακαλώτου που κατατέθηκε στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου με τίτλο «Υποχρεώσεις αερομεταφορέων σχετικά με τα αρχεία επιβατών - προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία (ΕΕ) 2016/681», τροποποιούνται - συμπληρώνονται οι διατάξεις του ν.4223/2013, αναφορικά με την εφαρμογή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.). Συγκεκριμένα με την τροπολογία αυτή, συνολικού δημοσιονομικού κόστους 260.000.000 €:

1. Δεν συνυπολογίζεται και για το έτος 2019 (ίσχυε ειδικά για τα έτη 2016, 2017 και 2018) στη συνολική αξία των δικαιωμάτων επί ακινήτου για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α., η αξία των δικαιωμάτων επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού.

2. Ειδικά για το έτος 2019, όταν η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας φυσικού προσώπου ανέρχεται μέχρι του ποσού των εξήντα χιλιάδων (60.000) ευρώ, ο ΕΝ.Φ.Ι.Α., που προκύπτει μειώνεται κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%). Όταν η συνολική αξία της ως άνω ακίνητης περιουσίας υπερβαίνει το ποσό των εξήντα χιλιάδων (60.000) ευρώ, για το υπερβάλλον ποσό αυτής, το ποσό της μείωσης κατά τριάντα τοις εκατό (30%) μειώνεται κατά επτά δέκατα (0,7) του ευρώ ανά χίλια (1.000) ευρώ ακίνητης περιουσίας και δεν μπορεί να υπερβεί τα εκατό (100) ευρώ.

 

 

Το Νοεμβριο ο Βοτανικός

Στα μέσα Νοεμβρίου θα αναρτηθεί στο Διαδίκτυο προς διαβούλευση η νομοθετική ρύθμιση-τροπολογία για τη διπλή ανάπλαση σε λεωφόρο Αλεξάνδρας και Βοτανικό που θα περιλαμβάνει και το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, και ύστερα από δέκα ημέρες θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια. Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Θάνος Μωραΐτης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Θανάση Πλεύρη. «Ο Παναθηναϊκός αξίζει το δικό του σπίτι, κι αυτό που έπρεπε να κάνει από την πλευρά της η πολιτεία το έχει κάνει, πλην όμως θα πρέπει κι οι εμπλεκόμενοι να ξεμπλοκάρουν λίγο τα πράγματα», δήλωσε ο κ. Μωραΐτης. Από την πλευρά του ο ερωτών βουλευτής έκανε λόγο για «απαράδεκτο οικολογικό ακτιβισμό που χαρακτηρίζει τους δικαστές του Συμβουλίου Επικρατείας» και συμπλήρωσε ότι επί τέσσερα χρόνια εμπαίζεται ο κόσμος του ιστορικού σωματείου, αλλά και οι κάτοικοι των υπό ανάπλαση περιοχών. Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα προχωρήσουν μαζί τα νέα έργα κι ότι μόλις ολοκληρωθούν οι εγκαταστάσεις του ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, τότε μόνον θα προχωρήσει το γκρέμισμα του σταδίου της Λεωφόρου.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki