Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Μεσογειακά χωριά με αντιπαροχή;

Στον «αέρα» βρίσκεται η κατασκευή των Μεσογειακών Χωριών και στην ουσία η ίδια η διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων. Στην σύσκεψη, στην Αθήνα, παρουσία εκπροσώπων των υπουργείων Εργασίας και Υποδομών, η πρόεδρος του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας , διευκρίνισε πως ο Οργανισμός δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για την εξασφάλιση των 150 εκ. ευρώ προκειμένου να προχωρήσει η ανέγερση των δυο Μεσογειακών Χωριών σε Βόλο και Λάρισα. Πλέον οι αρμόδιοι αναζητούν εναλλακτική λύση για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, εξετάζοντας την προοπτική ένταξης του έργου σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα πριν η ΔΕΜΑ δείξει «κόκκινη» κάρτα στη χώρα μας. Πάντως οι Δήμαρχοι Βόλου και Λάρισας καταθέτουν πρόταση για την κατασκευή των Μεσογειακών Χωριών με αντιπαροχή.

Οι φόροι «σκοτώνουν» τα βιομηχανικά κτίρια

Σχεδόν αδύνατη είναι πλέον η επίτευξη συμφωνιών για την πώληση βιομηχανικών και βιοτεχνικών χώρων και αιτία είναι το υπουργείο Οικονομικών. Η κατακόρυφη πτώση των τιμών τους την τελευταία διετία είχε ως αποτέλεσμα να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο η διαφορά μεταξύ της τιμής της εφορίας και της εμπορικής αξίας. από την άλλη πλευρά η πτώση των επενδύσεων στην βιομηχανία επηρέασε τη ζήτηση για χώρους καθώς αυτή την στιγμή το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι ανύπαρκτο. Ενδεικτική είναι η περίπτωση βιομηχανικού κτιρίου μερικών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων σε πόλη της Πελοποννήσου που πουλήθηκε από τράπεζα προς 35 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Σύμφωνα με πρόσφατες αποτιμήσεις υπαρχόντων βιομηχανικών χώρων η τρέχουσα αξία τους μπορεί να είναι έως και 70% χαμηλότερη από την αντικειμενική. Η πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση είναι τόσο μεγάλη ώστε να “μπλοκάρουν” ακόμα και οι λίγες συζητήσεις που γίνονται. Από την άλλη πλευρά οι τιμές των τεκμαρτών ενοικίων είναι σημαντικά υψηλότερες από τις εμπορικές και αυτό φρενάρει και τις προοπτικές ενοικίασης.

Η κριση σηκώνει τείχη

Το ενδεχόμενο να υποχωρήσει το πνεύμα της παγκοσμιοποίησης έναντι του εμπορικού προστατευτισμού και να πυροδοτηθεί ένας παγκόσμιος οικονομικός πόλεμος εξετάζει σε ολοσέλιδο αφιέρωμά της η οικονομική εφημερίδα Financial Times. Στο καίριο ερώτημα απαντούν ο βραβευμένος με Νόμπελ οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτζ, ο πρώην επίτροπος Εμπορίου στην Κομισιόν Πίτερ Μάντελσον, ο επικεφαλής της Google Ερικ Σμιτ και ο πρώην διευθυντής της εταιρείας πληροφορικής Infosys Νανταν Νιλεκάνι.

O αμερικανός οικονομολόγος εκτιμά το όραμα μιας συντονισμένης μακροοικονομικής πολιτικής στην Ευρώπη αποτελεί πλέον μακρινή ανάμνηση ενώ και η νομισματική πολιτική των ΗΠΑ προσιδιάζει με την πολιτική που σημάδεψε την Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας του 30. «Το αποτέλεσμα; Μεγαλύτερη αβεβαιότητα στις χρηματαγορές, περιορισμός των κεφαλαίων και εντυπωσιακή ανατροπή της παγκοσμιοποίησης» σημειώνει ο Τζόζεφ Στίγκλιτζ. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η Ευρώπη θα μπορούσε συμβάλλει στην παγκόσμια οικονομική συνεργασία εφόσον στηρίξει το κοινό της νόμισμα και ολοκληρώσει τις απαραίτητες θεσμικές μεταρρυθμίσεις εκφράζοντας παράλληλα την εκτίμηση ότι το όνειρο της παγκόσμιας οικονομικής συνεργασίας δεν πρόκειται να γίνει σύντομα πραγματικότητα. Αντίθετα, ο βρετανός πολιτικός εμφανίζεται πολύ πιο αισιόδοξος. Ο πρώτος λόγος είναι η διαρκώς επιταχυνομένη τεχνολογική εξέλιξη που φέρνει αναπότρεπτα εκατομμύρια ανθρώπους πιο κοντά. Σε οικονομικό επίπεδο προβλέπει ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου μέχρι το 2012 ενώ και σε πολιτικό επίπεδο θεωρεί ότι η ύπαρξη και μόνο του G20 εγγυάται τη συνεργασία των κυβερνήσεων «παρά τις καθυστερήσεις». «Η παγκοσμιοποίηση δεν θα οπισθοχωρήσει» καταλήγει ο Πίτερ Μάντελσον.

Ο πρόεδρος και εκτελεστικός διευθυντής της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο συμφωνεί ότι η εξάπλωση του διαδικτύου προσφέρει πρωτόγνωρες δυνατότητες στη νέα γενιά. «Η ιστορία έχει αναδείξει το συσχετισμό μεταξύ του διαθέσιμου όγκου πληροφοριών και του δείκτη οικονομικής ανάπτυξης» σημειώνει ο Ερικ Σμιτ. Οι κυβερνήσεις, εκτιμά, θα συνεχίσουν και το 2011 να ορθώνουν εμπόδια αλλά ο κόσμος θα πρέπει να προσπαθήσει πιο σκληρά για την απρόσκοπτη κυκλοφορία της πληροφορίας και των εμπορευμάτων που θα χτίσουν «τη νέα οικονομία». Ο ινδός επιχειρηματίας προβλέπει περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας στις αναδυόμενες ασιατικές οικονομίες η οποία μαζί με την αναμενόμενη ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης θα ενισχύσει την τάση παγκοσμιοποίησης των εμπορικών συναλλαγών. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις οικονομίες της Ασίας και κυρίως της Ινδίας και της Κίνας είναι η μετάδοση των ιδεών και η ανάπτυξη τεχνολογιών. «Η παγκοσμιοποίηση είναι ένα ρεύμα που μπορεί να επιβραδυνθεί το 2011 αλλά δεν μπορεί κανείς να το σταματήσει» σημειώνει ο Νανταν Νιλεκάνι.

ΠΗΓΗ : TOVIMA.gr

Απο το τραμ στο ΜΕΤΡΟ


Το 1896 έκανε την εμφανισή του στους αθηναϊκούς δρόμους (;) το πρώτο αυτοκίνητο. Ο ιδιοκτήτης το, ο Κ. Χριστομάνος, το είχε φέρει από την Γαλλία αλλά οι τεχνικές «ταλαιπωρίες» -και όχι μόνο- είχαν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να «ζήσει» μόλις τρία χρόνια. Σίγουρα όμως είχε πολύ καλύτερη τύχη από το ΙΧ ενός ομογενή από την Ρωσία το οποίο «επιβίωσε» μόλις λίγες μέρες.

Το αυτοκίνητο όμως ήταν ο προπομπός μεγάλων αλλαγών σε όλο το δίκτυο των υποδομών. Η αρχή έγινε με την ηλεκτροδότηση της πόλης . Το 1902 ξεκινά τη λειτουργία του το εργοστάσιο ηλεκτρισμού στο Νέο Φάληρο η παραγωγή ενέργειας του οποίου μπορούσε να καλύψει όχι μόνο τις οικιακές αλλά και τη ζήτηση από τη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις μεταφοράς. Δύο χρόνια μετα ο μέχρι τότε ατμοκίνητος σιδηρόδρομος Αθήνα-Πειραιά μετατράπηκε σε ηλεκτροκίνητο ενώ απέκτησε και διπλή γραμμή.

Περι το 1908 μάλιστα ξεκίνησε η γραμμή ηλεκτροκίνητου τραμ Ομόνοιας-Σταθμού Λαρίσσης με εισιτήριο 10 λεπτών. Το 1900 η Αθήνα απέκτησε και ένα οδικό άξονα. Ηταν η λεωφόρος που συνεδεε το Φάληρο με την Αθήνα –η γνωστή ως Λεωφόρος Συγγρού-.Η έναρξης της λειτουργίας της όμως καθυστέρησε αρκετά χρόνια λόγω προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις των οικοπέδων που ήταν απαραίτητα για την κατασκευή της –η ιστορία επαναλήφθηκε μετα από ένα αιώνα με του σύγρχονους ολυμπιακούς-. Οι επενδύσεις στις μεταφορές ολοκληρώθηκαν με την ασφαλτόστρωση της πόλης της Αθήνας. Πρώτα ασφαλτοστρώθηκε η οδός Αιόλου και ακολούθησαν η Σταδίου, η πλατεία Ομονοίας , η Αθηνάς , Πανεπιστημίου και η Πλατεία Συντάγματος.

Αν και δεν ακούσθηκαν γκρίνιες για κακοτεχνίες εντούτοις δημιουργήθηκε τεράστιο θόρυβος για το κόστος αφού το τίμημα των 20 φράγκων το τετραγωνικό που καταβλήθηκε στην αγγλική εταιρία που είχε αναλάβει την ασφαλτόστρωση της Αιόλου ήταν σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό ζητήθηκε από την ανάδοχο των έργων της ασφαλτόστρωσης της Σταδίου (άλλη μία περίπτωση επανάληψης της ιστορίας). Σημαντικές ήταν όμως και οι επενδύσεις στις επικοινωνίες . Το 1908 έγινε η εγκατάσταση στο ταχυδρομείο δύο τηλεφωνικών μηχανημάτων τα οποία μπορούσαν να εξυπηρετήσουν 1000 περίπου συνδρομητές.

Αντίθετα τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης ήταν σε τραγική κατάσταση αφού το πανάρχαιο δίκτυο ύδρευσης και διανομής ήταν εκτεθειμένο όχι μόνο σε μικρόβια αλλά και σε… βατράχια. Περι το 1907 ένας Αθηναίος που κατοικούσε στο κέντρο της πρωτευουσας είδε να ξεπετάγονται από τη βρύση του σπιτιού του …25 βατράχια. Ακόμα μεγαλύτερα ήταν τα προβλήματα με την αποχέτευση το οποίο ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο και οι οικοδομές της πρωτεύουσας εξυπηρετούντο από βόθρους, Αποτέλεσμα ήταν ο υδροφόρος ορίζοντας αλλά και το δίκτυο ύδρευσης να βρίσκεται συνεχώς όμηρος των μικροβίων .

Μεσογειος :SOS

«Μη αναστρέψιμη βλάβη» στο οικοσύστημα της Μεσογείου θα μπορούσαν να προκαλέσουν οι σχεδιαζόμενες εξορύξεις για φυσικό αέριο, προειδοποιεί το WWF. Η οικολογική οργάνωση σημειώνει ότι σπάνια και πανάρχαια είδη όπως τα σφουγγάρια και τα κοράλλια της Μεσογείου είναι «εξαιρετικά ευάλωτα» σε κάθε είδους εξωτερικές παρεμβάσεις. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, από τη στιγμή που αρχίζει η εξόρυξη σε θαλάσσια κοιτάσματα, «μπορεί να χρειαστούν χίλια χρόνια ή και περισσότερο για να αναπτυχθεί εκ νέου το μοναδικό μικρο-οικοσύστημα, συνεπώς τα πιο ευάλωτα είδη και οι υποθαλάσσιες περιοχές δεν θα πρέπει να επηρεαστούν από τις εξορύξεις». Το κοίτασμα Λεβιάθαν, σε απόσταση 135 χιλιομέτρων από τις ακτές του Ισραήλ που εκτιμάται ότι περιέχει 16 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, θεωρείται η σημαντικότερη τέτοια ανακάλυψη της τελευταίας δεκαετίας, ενώ πριν από μερικούς μήνες εντοπίστηκε και άλλο κοίτασμα στο Δέλτα του Νείλου, 80 χιλιόμετρα ανοιχτά της Αλεξάνδρειας. Η οργάνωση ζητά τώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από τις χώρες της Μεσογείου την επιβολή μορατόριουμ στις εξορύξεις βιομηχανικής κλίμακας σε θαλάσσιες περιοχές με πλούσια βιοποικιλότητα. Όπως εξάλλου γράφει η ισραηλινή εφημερίδα Ha'aretz, το WWF καταγγέλλει ότι στα σχέδια για την εκμετάλλευση κυρίως των προαναφερθέντων κοιτασμάτων δεν λαμβάνονται υπόψη οι περιορισμοί που έχουν επιβληθεί μέσω διεθνών συμφωνιών με στόχο την προστασία της θαλάσσιας ζωής. Την ανησυχία του WWF συμμερίζονται και επιστήμονες όπως η καθηγήτρια του Ινστιτούτου Ωκεανογραφικών και Λιμνολογικών Ερευνών της Χάιφα Μπέλα Γκαλίλ. «Πρόκειται για μικρούς πληθυσμούς [ειδών], συνεπώς εάν υποστούν βλάβη θα είναι πολύ δύσκολο γι' αυτούς να ανακάμψουν», εξηγεί. «Η περιοχή αυτή είναι σημαντική για το ανθρώπινο είδος, λόγω της συμβολής αυτών των ειδών στην ανάπτυξη διαφόρων προϊόντων και για το λόγο αυτό θα πρέπει να προστατευθεί».

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki