Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ακριβό μου Αμπου Ντάμπι

Αύξηση της τάξεως του 9% σημείωσαν κατά το πρώτο τρίμηνο οι τιμές των πολυτελών κατοικιών στο Αμπου Ντάμπι, καθώς η αγορά συνέχισε να αναπτύσσεται, αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η Jones Lang LaSalle. Η ζήτηση από τους επενδυτές, αλλά και από τους τελικούς χρήστες των κατοικιών, παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, οδηγώντας αντίστοιχα και τις τιμές προς το πάνω για πέμπτο διαδοχικό τρίμηνο και μάλιστα παρά το γεγονός ότι οι συναλλαγές παρέμειναν λιγοστές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές των πολυτελών κατοικιών στο εμιράτο έχουν ήδη καταγράψει άνοδο της τάξεως του 25% κατά τη διάρκεια του 2013. Σύμφωνα με την Jones Lang LaSalle, η συγκεκριμένη κατηγορία ακινήτων απολαμβάνει υψηλή ζήτηση και λόγω του επενδυτικού της χαρακτήρα, καθώς, ταυτόχρονα με τις τιμές πώλησης, αυξάνονται σημαντικά και οι τιμές ενοικίασης. Η αύξηση των ενοικίων κατά το 2013 άγγιξε το 17%, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014 οι τιμές ενισχύθηκαν επιπλέον κατά 4%, κυρίως ως αποτέλεσμα της κατάργησης του ανώτατου ορίου του 5% που είχε επιβληθεί στις αυξήσεις των ενοικίων.

Στον αέρα 200.000 ακίνητα

Τα «αγνώστου ιδιοκτήτη» ακίνητα που θα περιέλθουν στο Δημόσιο είναι πλέον ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν υπάρχει σχέδιο για την αξιοποίησή τους.Το παράδοξο είναι ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα πόσα από αυτά τα «αγνώστου ιδιοκτήτη» ακίνητα ανήκουν ήδη στο Δημόσιο. Και αυτό διότι έως το καλοκαίρι του 2013 το Δημόσιο δεν ήταν υποχρεωμένο να δηλώνει στο Κτηματολόγιο την περιουσία του. Εκτός λοιπόν από τα ακίνητα του Δημοσίου, που δεν έχουν δηλωθεί, ακόμα πέντε είναι οι κατηγορίες των πολιτών που δεν έχουν δηλώσει την περιουσία τους και κινδυνεύουν να τη χάσουν. Πρόκειται για πολίτες που δεν το κάνουν υπό το φόβο της εφορίας, αμελείς που αγνόησαν την διαδικασία, ομογενείς τρίτης, τέταρτης και πέμπτης γενιάς, που δεν γνωρίζουν ή δεν μπορούν να προσδιορίσουν την περιουσία τους, οι συνιδιοκτήτες και όσοι δεν έχουν τίτλους για την περιουσία τους. Όπως προβλέπεται από τον νόμο, όσα ακίνητα δεν δηλωθούν εγκαίρως στο Κτηματολόγιο θα περιέρχονται στο Δημόσιο. Οι ιδιοκτήτες αυτών των ακινήτων μπορούν να προσφύγουν δικαστικώς, αλλά μόνο για να διεκδικήσουν χρηματική αποζημίωση και όχι για να ανακτήσουν το ακίνητο.Ήδη η διαδικασία έχει ξεκινήσει από την 1η Αυγούστου από το Πολύκαστρο Κιλκίς και σειρά μέσα στο Σεπτέμβριο παίρνουν Άστρος Κυνουρίας και Μαρτίνο Φθιώτιδας. Σύμφωνα με το στοιχεία, μέσα στο 2016, θα ακολουθήσουν 92 περιοχές σε όλη την Ελλάδα.

Τρεις δρόμοι ...

Πειραιώς, Αθηνών , Πέτρου Ράλλη : δεν είναι λίγοι εκείνοι που τους χαρακτηρίζουν «δρόμους ερωτηματικά» αφού έχουν ποντάρει σε αυτούς αλλά λόγω κρίσης κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πως θα κινηθεί η αγορά τα αμέσως επόμενα χρόνια. Σε όλα αυτά φαίνεται ότι και οι εξελίξεις στον Βοτανικό κάνουν ακόμα πιο δύσκολη κάθε πρόβλεψη καθώς οι εξαγγελίες της υπουργού Περιβάλλοντος δεν εγγυώνται την ταχύτητα οριστικής διευθέτησης των εκκρεμοτήτων. Στην Λεωφόρο Αθηνών, η κούρσα δεν ήταν τόσο γρήγορη όσο αναμένονταν αρχικά αλλά το σίγουρο είναι ότι στο τμήμα από την Κωνσταντινουπόλεως έως την Εθνική οδό ήδη έχουν εγκατασταθεί σημαντικοί επιχειρηματικοί φορείς .Δύο συζητήσεις που βρέθηκαν στο επίκεντρο στην διάρκεια του τελευταίου χρόνου με επίκεντρο την εγκατάσταση δύο μεγάλων τραπεζών κατέληξαν σε ναυάγιο και δεν φαίνεται να βρίσκονται στα σκαριά κάποιες άλλες μεγάλες συμφωνίες. Οι εξελίξεις στον Βοτανικό φαίνεται ότι προς το παρόν επηρεάζουν την αγορά για ακίνητα και νέες αναπτύξεις σε Πέτρου Ράλλη και Ιερά οδό καθώς οι περισσότεροι εμφανίζονται επιφυλακτικοί για τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθεί η αγορά στο επίμαχο τμήμα –Κωνσταντινουπόλεως έως Εθνική οδό. Το σίγουρο είναι ότι η προσφορά μεγάλων χώρων εξακολουθεί να κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα ενώ δεν φαίνεται να μισθώνονται χώροι που διατίθενται περισσότερο από έξη μήνες. Αρκετοί θεωρούν ότι η ανάκαμψη των συγκεκριμένων αγορών θα συνδυαστεί με τα έργα που θα εκτελεστούν στην περιοχή τα οποία θα δημιουργήσουν προσδοκίες. Πρέπει να σημειωθεί , ότι στο παρελθόν έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές αγορές γης και χώρων. Αντίθετα το τοπίο στην Πειραιώς ενώ φαίνονταν ότι θα ξεκαθάριζε πολύ πιο γρήγορα ήλθε η ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος την προηγούμενη εβδομάδα για παρεμβάσεις αναβάθμισης και πάλι η αγορά βυθίστηκε στην άγνοια. Το γεγονός ότι η περιοχή έχει συγκεντρώσει δραστηριότητες διασκέδασης και πολιτισμού μπορεί να δώσει ένα στίγμα των προθέσεων. Από την άλλη πλευρά , σε εκκρεμότητα βρίσκονται το θέμα του Σεράφειου, των εκτάσεων του υπουργείου Άμυνας και Περιβάλλοντος αλλά και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου σε χώρο που σήμερα είναι χώρος διασκέδασης είναι ερωτήματα που από την απάντηση τους θα εξαρτηθούν πολλά .

Τεκμήρια φωτιά

Κάθε περιστασιακά απασχολούμενος, δηλαδή φορολογούμενος που απέκτησε ένα πολύ μικρό ποσό εισοδήματος από εργασία μερικών εβδομάδων ή λίγων μηνών μέσα στο προηγούμενο έτος, είναι υποχρεωμένος να υποβάλει και φέτος φορολογική δήλωση. Σε κάθε τέτοια περίπτωση όμως τα τεκμήρια διαβίωσης που βαρύνουν το φορολογούμενο (το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ αν είναι άγαμος ή των 2.500 ευρώ αν είναι έγγαμος καθώς και τα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης για την κατοικία και το Ι.Χ.) προσδιορίζουν το ύψος του φορολογητέου εισοδήματός του σε επίπεδο σημαντικά υψηλότερο του πραγματικού πενιχρού του εισοδήματος. Για κάθε τέτοια περίπτωση προβλέπεται ότι εφόσον το πραγματικό δηλωθέν εισόδημα δεν υπερβαίνει τα 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό εισόδημα δεν υπερβαίνει τα 9.500 ευρώ και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών στην εφορία, το εισόδημα από την περιστασιακή εργασία και η προστιθέμενη διαφορά εισοδήματος που προκύπτει βάσει των τεκμηρίων φορολογούνται με την κλίμακα φόρου εισοδήματος των μισθωτών, στην οποία προβλέπονται αφορολόγητα όρια κλιμακούμενα από 8.636 έως 9.545 ευρώ. Δηλαδή, το πενιχρό εισόδημα από την περιστασιακή απασχόληση και το πρόσθετο εισόδημα που προκύπτει βάσει των τεκμηρίων μένουν στην ουσία αφορολόγητα. Ωστόσο, για την κατοχύρωση του αφορολογήτου θα πρέπει ο περιστασιακά απασχολούμενος φορολογούμενος να δηλώσει στη φετινή φορολογική του δήλωση ότι κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους πραγματοποίησε δαπάνες για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών που ισοδυναμούν με ποσοστό 10%-18,75% όχι επί του πενιχρού πραγματικού εισοδήματός του αλλά επί του πολύ πιο υψηλού ποσού τεκμαρτού εισοδήματος. Για την απόδειξη των δαπανών αυτών θα πρέπει να έχει μαζέψει τις αντίστοιχες χάρτινες αποδείξεις λιανικών συναλλαγών. Αν δεν δηλώσει καθόλου ποσό δαπανών βάσει αποδείξεων, θα επιβαρυνθεί με φόρο εισοδήματος που θα υπολογιστεί με 22% επί του ποσού αυτού. Αν δηλώσει ποσό χαμηλότερο από το ποσοστό που πρέπει να καλύψει θα πληρώσει φόρο 22% επί της ακάλυπτης διαφοράς.

 

Κάλυψη

 

Επίσης, εφόσον το τεκμαρτό εισόδημα είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό εισόδημα, η επιπλέον διαφορά φορολογητέου εισοδήματος μπορεί να δικαιολογηθεί με διάφορους νόμιμους τρόπους ώστε ως τελικό φορολογητέο εισόδημα να ληφθεί υπόψη το πενιχρό πραγματικό εισόδημα και όχι το εξωπραγματικό τεκμαρτό και να μην στερηθεί διάφορα κοινωνικά επιδόματα που χορηγούνται βάσει εισοδηματικών κριτηρίων. Η δικαιολόγηση της επιπλέον διαφοράς φορολογητέου εισοδήματος μπορεί να γίνει κυρίως:

 

-με την αναγραφή στη φορολογική δήλωση ποσών που δανείστηκε ο φορολογούμενος από το τραπεζικό σύστημα, από συγγενείς ή φίλους του,

 

-με την αναγραφή στη φορολογική δήλωση χρηματικών ποσών που του δώρισαν οι γονείς του ή κληρονόμησε,

 

-με τη δήλωση άλλων ποσών που έλαβε κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, τα οποία δεν αποτελούν εισόδημα (κέρδη από λαχεία, αποζημιώσεις από ασφαλιστικές εταιρίες κ.λπ.) ή θεωρούνται εισόδημα αλλά έχουν φορολογηθεί αυτοτελώς, στην πηγή, με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης ή έχουν απαλλαγεί νομίμως από τη φορολογία,

 

-με τη δήλωση αποθέματος εισοδημάτων που αποκτήθηκαν νομίμως, δηλώθηκαν και φορολογήθηκαν κανονικά ή απαλλάχθηκαν από τη φορολογία κατά τα προηγούμενα έτη και τα οποία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους αναλώθηκαν (μέθοδος «ανάλωσης» κεφαλαίου προερχόμενου από εισοδήματα παρελθόντων ετών).

 

2.Σε κάθε περίπτωση ανέργου κατά την οποία τα τεκμήρια διαβίωσης προσδιορίζουν το φορολογητέο εισόδημα σε επίπεδο σημαντικά υψηλότερο από το δηλωθέν, η προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος, που προκύπτει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης φορολογείται με την κλίμακα φόρου εισοδήματος των μισθωτών, δηλαδή λαμβανομένου υπόψη αφορολόγητου ορίου 8.636-9.545 ευρώ, ανεξαρτήτως της διάρκειας της ανεργίας εντός του προηγούμενου έτους. Και στην περίπτωση αυτή όμως ο φορολογούμενος πρέπει να προσέξει το θέμα των δαπανών βάσει αποδείξεων. Θα πρέπει δηλαδή να δηλώσει στη φετινή φορολογική του δήλωση ποσό δαπανών που πραγματοποίησε πέρυσι για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών προκειμένου να κατοχυρώσει το αφορολόγητο. Το ποσό που πρέπει να δηλώσει θα πρέπει να αποδεικνύεται με βάση χάρτινες αποδείξεις που πρέπει να έχει μαζέψει και να έχει διαφυλάξει και το ύψος του θα πρέπει να κινείται μεταξύ 10% και 18,75% του τεκμαρτού εισοδήματος που τού προσδιορίζουν τα τεκμήρια διαβίωσης. Κάθε άνεργος θα πρέπει επίσης να λάβει υπόψη του ότι σε περίπτωση που το τεκμαρτό εισόδημα είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό του εισόδημα, η επιπλέον διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που θα προκύψει μπορεί να δικαιολογηθεί με τους τρόπους που περιγράψαμε παραπάνω στην περίπτωση του περιστασιακά απασχολουμένου ώστε ο υπολογισμός του φόρου να γίνει όχι επί του υψηλού τεκμαρτού εισοδήματος αλλά επί του σημαντικά χαμηλού πραγματικού και εν τέλει το χαμηλό αυτό εισόδημα να ληφθεί υπόψη ως το ετήσιο εισόδημα του ανέργου, σε κάθε περίπτωση χορήγησης κοινωνικού επιδόματος βάσει εισοδηματικών κριτηρίων (π.χ. για τη χορήγηση του επιδόματος τέκνων από τον ΟΠΕΚΑ).

 

3. Κάθε φορολογούμενος που ασκεί ατομικά επιχειρηματική δραστηριότητα παραγωγής ή πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα οφείλει και φέτος να καταβάλει φόρο εισοδήματος, με βάση το μεγαλύτερο ποσό μεταξύ:

 

-του πραγματικού καθαρού εισοδήματός του, δηλαδή του καθαρού κέρδους, το οποίο προκύπτει μετά την αφαίρεση των δαπανών της επιχείρησής του από τις εισπράξεις που έχει πραγματοποιήσει από την πώληση των προϊόντων του ή την παροχή των υπηρεσιών του,

 

-του τεκμαρτού εισοδήματός του και των δαπανών που τυχόν πραγματοποίησε για την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων (για την αγορά ακινήτων, Ι.Χ. αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, αντικειμένων αξίας άνω των 10.000 ευρώ κ.λπ.), την αποπληρωμή δανείων (στεγαστικών, καταναλωτικών ή προσωπικών) και πιστωτικών καρτών, την αγορά τίτλων του Δημοσίου, μετοχών κ.λπ., τη χορήγηση δωρεών προς τα παιδιά του ή τους συγγενείς του. Ουσιαστικά, σε κάθε περίπτωση, εφόσον το πραγματικό εισόδημα είναι χαμηλότερο αυτού που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια, ο φόρος υπολογίζεται όχι επί του πραγματικού αλλά επί του υψηλότερου τεκμαρτού ποσού εισοδήματος. Ακόμη δε και σε περίπτωση που από την ατομική άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας προκύπτει ζημία αντί για καθαρό κέρδος, η ατομική επιχείρηση φορολογείται βάσει τεκμηρίων για μη πραγματικό, τεκμαρτό εισόδημα. Φορολογείται δηλαδή σαν να είχε καθαρά κέρδη, καθώς η ζημία δεν λαμβάνεται υπόψη. Επί του μεγαλύτερου ποσού μεταξύ πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος επιβάλλεται φόρος εισοδήματος με συντελεστή 22% από το πρώτο ευρώ. Σε περιορισμένο πλέον αριθμό περιπτώσεων κατά τις οποίες το ύψος του φορολογητέου – πραγματικού ή τεκμαρτού- εισοδήματος είναι μεγαλύτερο των 20.000 ευρώ, τα πέραν των 20.000 ευρώ ποσά του εισοδήματος αυτού φορολογούνται με συντελεστές κλιμακούμενους από 29%-45%.

 

Στη συνέχεια, επί του φόρου εισοδήματος – που υπολογίζεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 22% – 45%- επιβάλλεται προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου έτους, με συντελεστή 100%. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση ενδέχεται να μειώσει φέτος το ποσοστό της προκαταβολής φόρου εισοδήματος σε ποσοστό 50% ή και χαμηλότερο, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι από το άθροισμα κύριου φόρου εισοδήματος και προκαταβολής φόρου αφαιρείται (εκπίπτει) το ποσό της περσινής προκαταβολής φόρου.

 

Επιπλέον επιβαρύνσεις

 

Πέραν των παραπάνω, αν ο φορολογούμενος που έχει ατομική επιχείρηση δηλώσει φέτος (για τη χρήση του 2019) ζημία ή πολύ χαμηλό καθαρό κέρδος αλλά τα τεκμήρια διαβίωσης τού προσδιορίσουν το φορολογητέο εισόδημά του σε επίπεδο που υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, τότε ο φορολογούμενος αυτός οφείλει να καταβάλει και ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Επιπλέον, θα κληθεί να καταβάλει και τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ. Σε περίπτωση δικαιολόγησης της διαφοράς μεταξύ χαμηλού πραγματικού και υψηλού τεκμαρτού εισοδήματος, ο υπολογισμός του φόρου εισοδήματος θα γίνει επί του πραγματικού εισοδήματος.

Τεχνικός έλεγχος: Πληρώνετε λίγα, γλυτώνετε πολλά

Έχετε βρει το σπίτι, η προσφορά σας έχει γίνει δεκτή και η χρηματοδότηση έχει εγκριθεί Μήπως ξεχάσατε κάτι; Πρέπει οπωσδήποτε πριν υπογράψετε το συμβόλαιο να κάνετε ένα ενδελεχή τεχνικό έλεγχο. Μια επιθεώρηση συνήθως περιλαμβάνει την εξέταση της θέρμανσης και του κλιματισμού, εσωτερικά υδραυλικά, ηλεκτρικά , τη οροφή, σοφίτα (αν υπάρχει), μόνωση, τοίχους, πατώματα, παράθυρα,και τα υπόγεια. Μπορεί επίσης να περιλαμβάνει συσκευές και εξωτερικούς χώρους. Μόλις ο επιθεωρητής εξετάσει το σπίτι,ζητήστε μία γραπτή γνωμοδότηση. Αν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα, θα πρέπει να επαναδιαπραγματευτείτε με τον πωλητή προκειμένου είτε να μειώσει την τιμή πώλησης του σπιτιού, ή να καθορίσθεί ο τρόπος ώστε το πρόβλημα να διορθωθεί. Όταν κάνετε μια προσφορά είναι σώφρων να περιλαμβάνει μια ρήτρα έκτακτης ανάγκης με βάση τον έλεγχο στο σπίτι. Με άλλα λόγια, εάν ο επιθεωρητής διαπιστώει σημαντικά προβλήματα τότε να έχετε το δικαίωμα να υπαναχωρήσετε από την προσφορά σας χωρίς αποζημίωση. Στην πραγματικότητα, δύο στα πέντε μεταχειρισμένα σπίτια έχουν τουλάχιστον ένα σοβαρό ελάττωμα που θα μπορούσε να σας κοστίσει από μερικές εκατοντάδες ευρώ εως μερικές χιλιάδες και για αυτό αφού θα πληρώσετε τις οικιονομίες μίας ζωής για ην αγορά είναι κρίμα να τσιγκουνευτείτε τα χρήματα για το τεχνικό έλεγχο.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki