Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Εξοχική: 21% πάνω τα σπίτια για ενοικίαση

Ανοδο της τάξεως του 21% σημείωσε κατά το πρώτο εξάμηνο η προσφορά τουριστικών καταλυμάτων προς ενοικίαση στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της HomeAway, η οποία αφορά στην πορεία της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς και κατατάσσει την ελληνική αγορά στην πέμπτη θέση της συγκεκριμένης κατάταξης. Αυτό σημαίνει αφ' ενός ότι οι παραθεριστές έχουν περισσότερες επιλογές στη διάθεσή τους, από την άλλη όμως είναι σαφές ότι η άνοδος της προσφοράς δεν οφείλεται στην αύξηση των επενδύσεων για τουριστικά καταλύματα, αλλά περισσότερο στην προσπάθεια των κατασκευαστών να έχουν κάποιο οικονομικό όφελος από τις απούλητες εξοχικές κατοικίες που έχουν συσσωρεύσει την τελευταία διετία, όταν οι αγοραπωλησίες κατέρρευσαν.

Ετσι, όλο και περισσότεροι στρέφονται στη λύση της μίσθωσης, τουλάχιστον τους θερινούς μήνες, έως ότου κατορθώσουν να βρουν αγοραστές. Σύμφωνα πάντως με την HomeAway, όλο και περισσότεροι τουρίστες απορρίπτουν τα ξενοδοχεία ως τη βασική επιλογή διαμονής τους, καθώς οι τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο καταγράφουν άνοδο της τάξεως του 4%. Ταυτόχρονα, ακόμα κι αν οι οικονομικές συνθήκες επιδεινωθούν, μόλις το 13% αναφέρει ότι θα ματαιώσει τις διακοπές του. Αντιθέτως -κι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για τον ελληνικό τουρισμό φέτος- το 27% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι προτίθεται να περιμένει μέχρι και την τελευταία στιγμή, ώστε να εξασφαλίσει ελκυστικότερους οικονομικούς όρους διακοπών, ενώ ένα επιπλέον 25% τονίζει ότι είναι πιθανότερο να επιλέξει φθηνότερες λύσεις διαμονής σε σχέση με ένα ξενοδοχείο.

Τη μεγαλύτερη αύξηση εξοχικών προς ενοικίαση σημείωσε το Μαυροβούνιο, με 87% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους, ενώ στην πρώτη τριάδα βρέθηκε και η Κροατία με άνοδο κατά 34%, δείγμα της υψηλής δημοφιλίας που απολαμβάνουν πλέον οι χώρες της Αδριατικής. Αναφορές από την Κροατία κάνουν λόγο για την καλύτερη χρονιά φέτος, σε ό,τι αφορά τις ενοικιάσεις, καθώς σημειώνεται συνεχής άνοδος της ζήτησης δωματίων προς ενοικίαση από τον Ιανουάριο και μετά. Αντίστοιχα, στο Μαυροβούνιο, η τουριστική αγορά εμφανίζεται ανεπηρέαστη από την οικονομική κρίση των προηγούμενων ετών, καθώς δεν σημειώθηκε καμία πτώση των τιμών, με αποτέλεσμα να συνεχίζονται κανονικά οι επενδύσεις για την ανάπτυξη νέων τουριστικών καταλυμάτων. Στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας διαθέσιμων προς ενοικίαση κατοικιών βρέθηκε η Ολλανδία, με αύξηση της τάξεως του 45%, ενώ η Μεγ. Βρετανία, που σε λίγες εβδομάδες θα διοργανώσει στο Λονδίνο τους Ολυμπιακούς Αγώνες, βρέθηκε στην τέταρτη θέση με άνοδο κατά 22%.

Ακίνητα : Η συνταγή της ύφεσης

Η υπέρμετρη φορολόγηση οδηγεί στη συρρίκνωση των υφιστάμενων και προσδοκώμενων επιχειρηματικών αποδόσεων, σε επίπεδα, συχνά, μη βιώσιμα. Επισημαίνεται ότι η φορολογία επί των μεταβιβάσεων και των γονικών παροχών στην Ελλάδα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ, ενώ εκτιμάται ότι η μείωσή της θα αύξανε την πολύ χαμηλή συχνότητα των συναλλαγών στην εγχώρια αγορά ακινήτων

. Επιπλέον, η γραφειοκρατία που χαρακτηρίζει την ελληνική κτηματαγορά (έκδοση αδειών κ.λπ.), ο μεγάλος αριθμός υποχρεωτικών από το νόμο διαδικασιών και επιβαρύνσεων (παράσταση δικηγόρων, αμοιβές συμβολαιογράφων, πιστοποιητικό μηχανικού, ενεργει- ακό πιστοποιητικό κ.λπ.), σε συνδυασμό με την ασάφεια των πολεοδομικών κανονισμών και τις πολλαπλές παραβάσεις του, την έλλειψη ενός σαφούς πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού και χρήσεων γης, αποτελούν ορι- σμένους ακόμη παράγοντες που αποθαρρύνουν τη ζήτηση και συχνά αποτρέπουν την ολοκλήρωση επενδυτικών συμφωνιών με ενδιαφερόμενους επενδυτές από το εξωτερικό.

Οι σχετικοί δείκτες για την ευκολία ανάπτυξης επιχειρηματικών σχεδίων στον ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο είναι χαμηλοί, το κόστος συναλλαγών υψηλό, ενώ οι δείκτες κόστους κατασκευής, και κυρίως των υλικών κατασκευής, διατηρούν θετικούς τους ρυθμούς μεταβολής τους ακόμη και στην τρέχουσα περίοδο της έντονης ύφεσης, δυσχεραίνοντας την αναθέρμανση της ζήτησης και την ανάκαμψη της κτηματαγοράς

Προχωρά η διπλή ανάπλαση

Το «πράσινο φως» άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για την κατασκευή του γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα (Βοτανικό), καθώς έκρινε συνταγματική και νόμιμη τη διπλή ανάπλαση των περιοχών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και του Βοτανικού. «Πράσινο» από το ΣτΕ για το γήπεδο των «πρασίνων» στο Βοτανικό Επιπρόσθετα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο επικύρωσε τη συνταγματικότητα τριών άλλων βασικών σημείων της διπλής ανάπλασης, που αφορούν την κατάργηση του δημοτικού πολυλειτουργικού κέντρου, τη μείωση του συντελεστή δόμησης του εμπορικού κέντρου από το 1,6 στο 1,2 και το «κόψιμο» των εμπορικών χρήσεων έξω από το χώρο του γηπέδου. Υπενθυμίζεται ότι επί της Λ. Αλεξάνδρας υπάρχει το παλαιό γήπεδο του Παναθηναϊκού (οικοδομικό τετράγωνο 22), ενώ στην περιοχή του Βοτανικού (οικοδομικά τετράγωνα 45, 45 και 50) έχει προγραμματιστεί να ανεγερθεί το νέο γήπεδο του ΠΑΟ. Επίσης, η πρώτη απόπειρα για τη διπλή ανάπλαση προβλέφθηκε το 2006 με τα άρθρα 11 και 12 του Ν. 3481/2006. Οι Σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν ότι το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης επιφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως είναι η προστασία του περιβάλλοντος με την άμεση εξασφάλιση κοινόχρηστου χώρου πράσινου στις συνοικίες Βοτανικός και Κουντουριώτικα (Αμπελόκηποι), την ενεργοποίηση της χωροταξικής και πολεοδομικής ανασυγκρότησης της ευρύτερης περιοχής του Ελαιώνα, κ.λπ.

Οι χωροταξικές, πολεοδομικές και άλλες αλλαγές, υπογραμμίζουν οι δικαστές, «δεν συνιστούν επιδείνωση του οικιστικού περιβάλλοντος και των όρων διαβιώσεως των κατοίκων» των δυο αυτών περιοχών. Ακόμη, το Ε' Τμήμα επισημαίνει ότι οι ρυθμίσεις του Ν. 4117/2013 «με τις οποίες θεσπίστηκαν πρόσθετοι ειδικοί όροι, με στόχο τη σταδιακή και απρόσκοπτη εφαρμογή του προγράμματος της διπλής ανάπλασης, προβλέφθηκε, δηλαδή η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το γήπεδο ποδοσφαίρου της Λ. Αλεξάνδρας προσωρινά και έως την κατασκευή του γηπέδου ποδοσφαίρου στο Βοτανικό, δεν αντιστρατεύονται το σκοπό των ρυθμίσεων του άρθρου 23 του Ν. 3983/2011 ούτε αντίκεινται οι όροι αυτοί, αυτοτελώς εξεταζόμενοι, στο άρθρο 24 του Συντάγματος, προεχόντως, διότι η εφαρμογή τους έχει εντελώς προσωρινό χαρακτήρα, με απώτατο χρονικό όριο την πενταετία, τελεί δε, επιπροσθέτως, υπό τον όρο της χορήγησης των εκάστοτε απαιτούμενων από τη σχετική νομοθεσία αδειών». Κατόπιν όλων αυτών, υπογραμμίζουν οι Σύμβουλοι Επικρατείας, οι διατάξεις του άρθρου 23 του Ν. 3983/2011 καθώς και του άρθρου τρίτου του Ν. 4117/2013 που καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις της διπλής ανάπλασης, δεν αντίκεινται στις διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος.

Τι θα γίνει με το φόρο υπεραξίας;

Μια «ασυμφωνία» μεταξύ της Αιτιολογικής Έκθεσης και της διάταξης νόμου στο υπό ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο, ως προς τη φορολόγηση της "υπεραξίας" κατά την πώληση ακινήτων φέρνει αναδρομική φορολόγηση . Συγκεκριμένα στην Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου ορίζεται ξεκάθαρα ότι ο φόρος επιβάλλεται επί ακινήτου «που αποκτήθηκε με οποιαδήποτε αιτία μετά την 1.1.2013», αντιθέτως στο κείμενο νόμου που καλείται να ψηφίσει το Κοινοβούλιο αυτό παραμένει ασαφές και αδιευκρίνιστο. Πρόκειται για μια «γκρίζα ζώνη» που, αν παραμείνει ως έχει και ψηφιστεί, θα ανοίγει το δρόμο για επιβολή του φόρου επί όσων πουλήσουν ακίνητο από την πρώτη κιόλας ημέρα του νέου χρόνου. Αν δεν αλλάξει η διάταξη του νομοσχεδίου κατά τη συζήτηση στη Βουλή, η εφορία θα συγκρίνει μια υψηλή βάση τιμών (τις αντικειμενικές τιμές που ισχύουν σήμερα), με μια εξωπραγματικά χαμηλή –για τα δεδομένα της αγοράς- που ίσχυε στο παρελθόν (αντικειμενικές κάτω από τις εμπορικές τιμές). Θα υπολογίζει δηλαδή μεγαλύτερες «υπεραξίες» για να επιβάλει μεγαλύτερο φόρο. Σε τέτοια περίπτωση, από το 2013 η εφορία θα μπορεί να «ράβει κοστούμι» στον πωλητή και να τον φορολογεί για πλασματικές «υπεραξίες», υπολογίζοντας σαν «κέρδος» τη μεγάλη διαφορά της παλιάς από την νέα αντικειμενική. Το χάσμα ανάμεσα στις αντικειμενικές του παρελθόντος και του σήμερα φτάνει στο 50% της σημερινής αξίας τους. Ο πωλητής ενός σπιτιού 20ετίας από πλευράς του, θα καλείται να πληρώσει φόρο 20% για το 50%-100% που μπήκε «καπέλο» στις αντικειμενικές τιμές της εφορίας. Δηλαδή θα έπρεπε να πληρώσει σε φόρους περίπου το 10%-25% της σημερινής αντικειμενικής αξίας του, αλλά με τις εκπτώσεις παλαιότητος και ένα μικρό αφορολόγητο που θα του αναγνωρίζει η εφορία, θα επιβαρύνεται τελικά με ένα φόρο ύψους 11%-19% της αξίας του ακινήτου, διπλάσιο δηλαδή σε σχέση με το φόρο μεταβίβασης –ή και μεγαλύτερο αν πρόκειται για περιοχή που πήρε πρόσφατα αξία λόγω Μετρό κλπ ή μπήκε πρόσφατα στο αντικειμενικό σύστημα υπολογισμού των τιμών των ακινήτων. Από την άλλη, δεν θα μπορεί να ισχυριστεί στην εφορία –για να γλιτώσει φόρο- ότι στα συμβόλαια με τα οποία αγόρασε στο παρελθόν το ακίνητο, ανέγραψε μικρότερη αξία από την πραγματική για να γλιτώσει φόρους και συνεπώς θα είναι αναγκασμένος να πληρώσει περισσότερους σήμερα, στις αντίξοες εποχές που βιώνουν πια η χώρα και όλα τα νοικοκυριά.

Χαράτσι για την "τρωτότητα" και την "επάρκεια"

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που μπαίνουν στη ρύθμιση για τα αυθαίρετα θα πρέπει να συμπεριλάβουν στο φάκελο του ακινήτου τους “δελτίο δομικής τρωτότητας” του φέροντος οργανισμού ή μελέτη στατικής επάρκειας, ανάλογα με το είδος του κτηρίου. Ηδη , σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται η υπουργική απόφαση για το δελτίο δομικής τρωτότητας αυθαιρέτων και τη μελέτη στατικής επάρκειας αυθαιρέτων. Στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ 174 Α’) προβλέπεται στο άρθρο 11 παράγραφος 8 ειδική ρύθμιση στο διενεργούμενο στατικό έλεγχο των παραβάσεων. Από το νόμο απαιτείται, εκτός των άλλων δικαιολογητικών, η υποβολή είτε «Δελτίου δομικής τρωτότητας του φέροντος οργανισμού» είτε μελέτη στατικής επάρκειας, ανάλογα με το είδος του κτιρίου.

Δελτίο δομικής τρωτότητας του φέροντος οργανισμού» απαιτείται για κάθε αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης που έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικίας, τουριστικά καταλύματα ή κτίρια, καθώς και για μεμονωμένες αυθαίρετες κατασκευές με τις παραπάνω χρήσεις. «Μελέτη στατικής επάρκειας» απαιτείται για κάθε αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης που έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια ειδικής χρήσης, όπως, ενδεικτικά, κτίρια συνάθροισης κοινού, περίθαλψης, κοινωνικής πρόνοιας, εκπαίδευσης, πολιτιστικών λειτουργιών, ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικούς χώρους, εμπορικά καταστήματα, τράπεζες, κοινωφελείς οργανισμούς, δημόσιων υπηρεσιών και σε κτίρια βιομηχανικής ή βιοτεχνικής χρήσης, καθώς και σε μεμονωμένες αυθαίρετες κατασκευές με τις παραπάνω χρήσεις.

Με την προωθούμενη Υπουργική Απόφαση καλύπτεται η ανάγκη παροχής οδηγιών εφαρμογής της παρ. 8 του άρθρου 11 του ν. 4178/13, προς τους μηχανικούς, για την υποβολή στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα του νόμου για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και την υπαγωγή αυθαίρετης κατασκευής ή αλλαγής χρήσης στη ρύθμιση του ν. 4178/13. Συγκεκριμένα με την υπουργική απόφαση δίδεται ο ορισμός της «Δομικής Τρωτότητας» για την εφαρμογή των προβλέψεων του νόμου, θεσμοθετείται το πρότυπο Δελτίο Δομικής Τρωτότητας που κατατίθεται από τον μηχανικό στο πληροφοριακό σύστημα και δίδονται λεπτομερείς οδηγίες συμπλήρωσης. Τα στοιχεία του ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α. (ΔΕλτίο ΔΟμικής Τρωτότητας Αυθαιρέτου) κατανέμονται σε οκτώ (8) Ενότητες, που περιλαμβάνουν συνολικώς σαράντα (40) Πεδία, ενώ το Έντυπο θα συνοδεύεται και από αναλυτική Τεχνική Έκθεση, με φωτογραφίες.

Οι οκτώ ενότητες στοιχείων είναι:

• Α: Ταυτότητα του κτιρίου

• Β: Γενικά σεισμολογικά και εδαφικά στοιχεία του κτιρίου

• Γ: Δομικός τύπος του κτιρίου

• Δ: Γενικά τεχνικά στοιχεία του κτιρίου

• Ε: Στοιχεία γενικής τρωτότητας έναντι σεισμού

• ΣΤ: Στοιχεία «πρόσθετης» τρωτότητας

• Ζ: Ενδεχόμενη τρωτότητα έναντι άλλων αιτίων, και

• Η: Τελική Βαθμολόγηση (Δομική) και Κατάταξη Κτιρίου.

Επιπλέον με την Υπουργική απόφαση καθορίζονται οι χρήσεις υψηλής διακινδύνευσης για τις οποίες απαιτείται μελέτη στατικής επάρκειας. Σε κάθε περίπτωση στη μελέτη στατικής επάρκειας του κτιρίου επισημαίνονται και τυχόν απαιτούμενες εργασίες ενίσχυσης του φορέα από τον έλεγχο. Οι αυθαίρετες κατασκευές και οι αυθαίρετες χρήσεις για τις οποίες απαιτείται μελέτη στατικής επάρκειας καταχωρίζονται σε 2 κατηγορίες υψηλής διακινδύνευσης:

Α. Στην Κατηγορία Ι: Υπάγονται αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, αυθαίρετα κτίρια ή αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια, των οποίων η λειτουργία είναι ζωτικής σημασίας για την Πολιτική Προστασία, τόσο κατά τη διάρκεια του σεισμού, όσο και μετά από αυτόν και έχουν τις εξής χρήσεις: i. Παραγωγής – Διανομής Ενέργειας, Ύδρευσης, Τηλεπικοινωνιών. Δεν υπάγονται κτίρια ή τμήματα κτιρίων για τα οποία, βάση της επικρατούσας χρήσης τους, απαιτείται μόνο δελτίο δομικής τρωτότητας και τα οποία περιλαμβάνουν ή έχουν τοποθετημένα στα δώματα τους ή στον ακάλυπτο χώρου τους, φωτοβολταϊκά ή υποσταθμούς επιχειρήσεων ηλεκτρισμού ή κεραίες κινητής τηλεφωνίας. ii. Περίθαλψης (όπως Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Αγροτικά – Περιφερειακά ιατρεία, Υγειονομικοί σταθμοί, Κλινικές) iii. Πυροσβεστικοί Σταθμοί iv. Δημόσιων Επιτελικών Υπηρεσιών (όπως Υπουργεία, Διοικητήρια, Δημαρχεία, Λοιπές Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, Αστυνομικά τμήματα, Γραφεία στρατιωτικών Υπηρεσιών) Σε περίπτωση που η αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια της Κατηγορίας αυτής (Ι) εκπονείται από αρμόδιο μηχανικό μελέτη στατικής επάρκειας στο σύνολο του κτιρίου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Β. Στην Κατηγορία ΙΙ: α) Υπάγονται αυθαίρετα κτίρια ή αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με τις παρακάτω χρήσεις που η τυχόν κατάρρευση τους έχει μεγάλες συνέπειες: i. Εκπαίδευσης (όπως Δημόσια και ιδιωτικά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΤΕΙ, ΑΕΙ, Ερευνητικά Κέντρα, Φροντιστήρια, ΙΕΚ, ΚΕΚ, Ωδεία, Σχολές Χορού) ii. Κοινωνικής Πρόνοιας (όπως Βρεφοκομεία, Παιδικοί – Βρεφικοί σταθμοί, Οίκοι ευγηρίας – Γηροκομεία, Οικοτροφεία – Ορφανοτροφεία, Ιδρύματα ατόμων με αναπηρία, Ιδρύματα χρόνιων πασχόντων, Ξενώνες, Άσυλα). iii. Πολιτιστικές Εγκαταστάσεις (όπως Βιβλιοθήκες, Μουσεία, Πινακοθήκες, Αίθουσες εκθέσεων). iv. Αίθουσες επιβατών μέσων μαζικών μεταφορών ήτοι αεροδρομίων, ελικοδρομίων, σιδηροδρομικών σταθμών, λιμένων, λεωφορείων κλπ. v. Χώροι συνάθροισης κοινού (όπως Θέατρα, Κινηματογράφοι, Πολυκινηματογράφοι, Αίθουσες συγκέντρωσης για κοινωνικές, πνευματικές εκδηλώσεις, Συνεδριακά κέντρα, Κτίρια εκθέσεων). vi. Εμπορικά καταστήματα, Τράπεζες, Εμπορικά κέντρα με πολλαπλές χρήσεις, Υπεραγορές. vii. Κλειστές Αθλητικές Εγκαταστάσεις (δεν περιλαμβάνονται οι χώροι υγιεινής και αποδυτηρίων ανοικτών αθλητικών εγκαταστάσεων). viii. Θρησκευτικοί Χώροι (όπως Ιεροί Ναοί, Χώροι άλλων δογμάτων ή θρησκειών, άλλοι θρησκευτικοί χώροι εν γένει όπως αίθουσες κατηχητικού κλπ, Ιερές Μονές). ix. Δημόσιες Λοιπές Υπηρεσίες (όπως Γραφεία Δημόσιων Υπηρεσιών, Περιφερειακών Υπηρεσιών, Γραφεία Νομαρχιακών Υπηρεσιών, Γραφεία ΟΤΑ, Δικαστικά μέγαρα). x. Βιομηχανικές εγκαταστάσεις. xi. Ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις. Σε περίπτωση που η αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια της Κατηγορίας αυτής (II) εκπονείται από αρμόδιο μηχανικό μελέτη στατικής επάρκειας στο σύνολο του κτιρίου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Σε περίπτωση που υπάρχει άδεια οικοδομής, η μελέτη στατικής επάρκειας εκπονείται βάση της νομοθεσίας που ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας οικοδομής.

Στην απόφαση περιλαμβάνονται επίσης ορισμένες αποκλίσεις σύμφωνα με τις οποίες κάποια από τα κτίρια της δεύτερης κατηγορίας δύναται να απαλλαγούν από τη μελέτη αυτή αλλά σε αυτήν την περίπτωση υποβάλλεται υποχρεωτικά τεχνική έκθεση και δελτίο τρωτότητας. Τα ανωτέρω κτίρια δύναται να απαλλαγούν από τη μελέτη στατικής επάρκειας, αν έχει εφαρμοστεί, ως προς τις διαστάσεις του φορέα του φέροντος οργανισμού στη συγκεκριμένη ιδιοκτησία, η εγκεκριμένη στατική μελέτη για το νόμιμο τμήμα του ακινήτου και συντρέχει μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

i. Το κτίριο είναι μονόροφο, δηλαδή να υπάρχουν μόνο οι στάθμες θεμελίωσης, υπογείων, ισογείου και παταριού.

ii. Το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 20 τ.μ..

iii. Το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων περισσότερο από το 10% από τα φορτία της μελέτης για την ιδιοκτησία αυτή ή το κτίριο αυτό.

iv. Να υλοποιηθεί έλεγχος του συνολικού σεισμικού φορτίου (τέμνουσα βάσης) μετά την προσθήκη των αυθαιρέτων κατασκευών στο σύνολο του κτιρίου, από τον οποίο θα προκύπτει ότι αυτό δεν υπερβαίνει το 1,10 του αντίστοιχου σεισμικού φορτίου του υφιστάμενου κτιρίου χωρίς τις αυθαίρετες κατασκευές.

Για τις αυθαίρετες κατασκευές που απαλλάσσονται, κατά τα ανωτέρω, από τη μελέτη στατικής επάρκειας υποβάλλεται τεχνική έκθεση και δελτίο τρωτότητας που προβλέπεται στο άρθρο 1 της παρούσας. Για τις ανωτέρω περιπτώσεις iii και iv υποβάλλεται επιπλέον τεύχος υπολογισμών.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki