Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Γιατί προτιμούν τα εμπορικά κέντρα

Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Focus Bari , όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν για τις αγορές τους τα μεγάλα εμπορικά κέντρα. Ειδικότερα, τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες καταναλωτές (ποσοστό 38%) δήλωσαν ότι επισκέφθηκαν τουλάχιστον ένα εμπορικό κέντρο τον τελευταίο μήνα και ποσοστό 47% πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά. Ποσοστό 23% των ερωτηθέντων πραγματοποιεί αγορές σε εμπορικά κέντρα, 22% σε μεμονωμένα καταστήματα και 55% και στα δύο. Στα πλεονεκτήματα των εμπορικών κέντρων περιλαμβάνεται η μεγάλη ποικιλία καταστημάτων μέσα σε έναν χώρο (71%) ενώ ένας στους δύο δηλώνει ότι περνά ευχάριστα ακόμα και αν δεν πραγματοποιήσει αγορές. Στα μειονεκτήματα των εμπορικών κέντρων, οι καταναλωτές αναφέρουν την προσβασιμότητα με αυτοκίνητο (51%), την τυπική απρόσωπη σχέση (40%) και το γεγονός ότι παρασύρονται σε αγορές (52%). Στα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγει ο καταναλωτής το εμπορικό κέντρο που θα επισκεφθεί περιλαμβάνεται η ποικιλία των καταστημάτων (61%), πόσο κοντά είναι στο σπίτι του (53%), οι προσφορές στα προϊόντα (35%) και οι τιμές (49%).

Ο ενιαίος φόρος είναι αντισυνταγματικός.

Ο ενιαίος φόρος είναι αντισυνταγματικός. Τα σημεία τα οποία ανατρέπουν το σύνταγμα της χώρας αφορούν κυρίως στις εκπτώσεις και στα ακίνητα που δεν προσφέρουν εισόδημα. Βάσει της ρύθμισης ορίζεται ότι έκπτωση δικαιούται ο φορολογούμενος εφόσον το φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα δεν υπερβαίνει τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά χίλια ευρώ για τον ή τη σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος και το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ. Η θέσπιση του πρώτου εισοδηματικού κριτηρίου φαίνεται να μειώνει την αποτελεσματικότητα του δεύτερου κριτηρίου που συναρτάται με το αντικείμενο του φόρου, δεδομένου ότι η ύπαρξη ιδιόκτητης οικογενειακής κατοικίας επιφάνειας κυρίων χώρων 120 τ.μ. μολονότι πληροί το β' κριτήριο (δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ.) δημιουργεί τεκμαρτό οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα της τάξης των 10.800 ευρώ, το οποίο αποκλείει την εφαρμογή της έκπτωσης του φόρου, διότι υπερβαίνει το ως άνω εισοδηματικό κριτήριο. Αναφορικά με τη φορολόγηση των ακινήτων που δεν αποφέρουν έσοδα για τους ιδιοκτήτες τους υπάρχει σχετική απόφαση του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου κατά την οποία «η επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας, παραλλήλως προς άλλους υφιστάμενους φόρους, δεν πρέπει να θίγει τον πυρήνα του δικαιώματος της ιδιοκτησίας». Επίσης, υπάρχει γνωμοδότηση και του Γαλλικού Συνταγματικού Συμβουλίου με την οποία ορίζεται ότι «για να είναι ανεκτή η φορολόγηση της περιουσίας, πρέπει η κατοχή της να συνδέεται και με παραγωγή εισοδήματος».

Μεγάλες αλλαγές στην πολεοδόμηση

Τη μεγάλη ανατροπή στην πολεοδόμηση με ουσιαστική κατάργηση των περιοχών αμιγούς κατοικίας, φέρνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή και θα ψηφιστεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Από το νομοσχέδιο αποσύρθηκαν και θα κατατεθούν οι ρυθμίσεις για τους Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς και την Ιδιωτική Πολεοδόμηση.

Το νομοσχέδιο φέρνει τα πάνω – κάτω καθώς καταργεί ένα καθεστώς που ίσχυε για πάνω από 25 χρόνια και απαγόρευε σε περιοχές αμιγούς κατοικίες άλλες χρήσεις. Πλέον θα μπορούν να αναπτυχθούν ξενοδοχεία, μπαρ, εστιατόρια, καφέ, συνεδριακά κέντρα, αθλητικές εγκαταστάσεις και άλλα.

Αναλυτικά το νομοσχέδιο που προβλέπει 18 είδη χρήσεων γης, αναφέρει για τις περιοχές όπου υπάρχει κατοικία:

Kατοικία (Κ1): Στις περιοχές που επιτρέπεται μόνο η κατοικία θα μπορούν να αναπτυχθούν εκθεσιακά κέντρα, τράπεζες, εστιατόρια, καφέ, μπαρ, κέντρα διασκέδασης, ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων, συνεργεία αυτοκινήτων, επαγγελματικά εργαστήρια κτλ. Χρήση κατοικίας Κ1 δεν θα μπορούν να έχουν ιδιοκτησίες που βρίσκονται πάνω σε πρωτεύουσες και δευτερεύουσες αρτηρίες, σε λεωφόρους και στο βασικό οδικό δίκτυο (π.χ. όσες βρίσκονται πάνω στη λεωφόρο Κηφισιάς).

Κατοικία επιπέδου γειτονιάς (Κ2): Στις οικιστικές περιοχές με χαρακτήρα γειτονιάς προβλέπεται κατοικία σε ποσοστό τουλάχιστον 50% ανά κτίριο. Σε αυτές τις γειτονιές θα επιτρέπονται επίσης χρήσεις κοινωνικής πρόνοιας, βρεφονηπιακοί σταθμοί, οίκοι ευγηρίας, ορφανοτροφεία, γηροκομεία, ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, ιδρύματα χρόνιων πασχόντων, κοινωφελείς ξενώνες, άσυλα, κτίρια εκπαίδευσης (σχολεία, φροντιστήρια κ.ά.), αθλητικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικοί χώροι, ιατρεία, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, εμπορικά καταστήματα κ.ά.

Κατοικία ενδιάμεσου επιπέδου (ΜΚ): Επιτρέπονται όλες οι χρήσεις των περιοχών κατοικίας επιπέδου γειτονιάς, αλλά… επεκτείνονται σε περισσότερα τετραγωνικά. Έτσι επιτρέπονται χρήσεις ειδικής εκπαίδευσης, γυμναστήρια, αθλητικές σχολές, βιβλιοθήκες, αίθουσες πολιτιστικών εκδηλώσεων μουσεία, πινακοθήκες, θέατρα, κινηματογράφοι, συνεδριακά κέντρα, εμπορικά καταστήματα κτλ. σε έκταση που μπορεί να φτάνει τα 1.500 τ.μ. Τα νοσοκομεία και τα ξενοδοχεία μπορεί να έχουν 100 κλίνες και οι καφετέριες, τα εστιατόρια και τα μπαρ να «απλώνονται» σε 400 τ.μ.

Περιλαμβάνονται επίσης χρήσεις πολεοδομικού κέντρου, τουρισμού - αναψυχής - δεύτερης κατοικίας, εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας, ελεύθερων χώρων - αστικού πρασίνου, χονδρικού εμπορίου, εγκαταστάσεων μέσων μαζικής μεταφοράς, εγκαταστάσεων αστικών υποδομών κοινής ωφέλειας, παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης, παραγωγικών δραστηριοτήτων πολεοδομικής εξυγίανσης, τεχνολογικού πάρκου, εμπορευματικού κέντρου, παραγωγικών εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης, ιδιαιτέρων χρήσεων, οροθετημένων οικισμών, κύριου οδικού δικτύου πόλεων.

Για τις οικιστικές περιοχές, οι οποίες προτείνονται προς πολεοδόμηση καθορίζονται εκ των προτέρων ανώτατα όρια συντελεστή δόμησης ως εξής:

* για τις περιοχές που προορίζονται για χρήση κύριας κατοικίας ο συντελεστής δόμησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,8.

* για τις περιοχές που προορίζονται για χρήση πολεοδομικού κέντρου ο συντελεστής δόμησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,2.

* για τις περιοχές που προορίζονται για χρήση τουρισμού - αναψυχής ο συντελεστής δόμησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,6.

* για τις περιοχές που προορίζονται για χρήση παραθεριστικής (δεύτερης) κατοικίας ο συντελεστής δόμησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,4.

* για τις περιοχές που προορίζονται για χρήση εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας ο συντελεστής δόμησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,2.

Οι 18 χρήσεις γης οι οποίες επιτρέπονται από τον εν γένει χωρικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, καθορίζονται σε κατηγορίες ως εξής:

1. Kατοικία (Κ1)

2. Κατοικία επιπέδου γειτονιάς (Κ2)

3. Κατοικία ενδιάμεσου επιπέδου (ΜΚ)

4. Πολεοδομικό κέντρο (ΠΚ)

5. Τουρισμός – αναψυχή – παραθεριστική (δεύτερη) κατοικία (ΤΑ)

6. Εγκαταστάσεις Κοινής ωφέλειας (ΚΩ)

7. Ελεύθεροι χώροι- Αστικό Πράσινο (ΠΡ)

8. Χονδρικό εμπόριο (ΧΕ)

9. Εγκαταστάσεις Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ)

10. Εγκαταστάσεις Αστικών Υποδομών Κοινής Ωφέλειας (ΑΥ)

11. Παραγωγικές δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης (ΧΜΟ)

12. Παραγωγικές δραστηριότητες πολεοδομικής εξυγίανσης (ΒΕ)

13. Τεχνολογικό πάρκο (ΤΠ)

14. Εμπορευματικό κέντρο (ΕΚ)

15. Παραγωγικές εγκαταστάσεις υψηλής όχλησης (ΥΟ)

16. Ιδιαίτερες χρήσεις (ΙΧ)

17. Οριοθετημένοι οικισμοί (ΟΟ)

18. Κύριο Οδικό Δίκτυο Πόλεων (ΚΟΔ)

Ξεπούλημα άνευ όρων

Η μεγαλύτερη διαδικασία αναδιανομής πλούτου που έχει γνωρίσει ποτέ η Ευρώπη βρίσκονται σε εξέλιξη . Οι τοπικές κοινωνίες ανά περιοχή ξεσηκώνονται και εξεγείρονται μαζικά αλλά και δικαστικά, για να σταματήσει το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, που σε ορισμένες περιπτώσεις λαμβάνει τη μορφή «παραχωρητηρίου». Ενδεικτικές είναι οι αντιδράσεις από Αλεξανδρούπολη, όπου το ΤΑΙΠΕΔ απαλλοτρίωσε άνευ τιμήματος δημοτική τουριστική έκταση, προκειμένου να την εκχωρήσει σε ιδιώτες. Επιπλέον, στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ πέφτουν 15 ακόμα ακίνητα του υπουργείου Πολιτισμού στην Πλάκα, τα οποία έχουν αποκτηθεί για αρχαιολογικούς σκοπούς και στην πλειονότητά τους στεγάζουν πολιτιστικούς φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου, ενώ τα 10 τουλάχιστον απ' αυτά εξυπηρετούν με άμεσο τρόπο αρχαιολογικούς σκοπούς ή σκοπούς ανάδειξης και ενοποίησης του αρχαιολογικού χώρου γύρω από την Ακρόπολη. Τα 15 αυτά ακίνητα έρχονται να προστεθούν σε 19 ακόμα κτήρια του ΥΠΠΟ στην ίδια περιοχή που έχουν κι αυτά μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκποίηση των 15 επιπλέον ακινήτων έρχεται την ώρα που το θέμα των μεταβιβάσεων στο ΤΑΙΠΕΔ απασχολεί τα διεθνή ΜΜΕ.

Η διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας The Guardian αφιερώνει εκτενές δημοσίευμα στις μεταβιβάσεις των ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, γράφοντας χαρακτηριστικά ότι ακόμη και οι υποστηρικτές των μεταρρυθμίσεων αναρωτιούνται αν τελικά η Ελλάδα εφαρμόζει αυτό που ο κίτρινος Τύπος στη Γερμανία την καλούσε προκλητικά, δηλαδή να πουλήσει την πολιτιστική της κληρονομιά, ώστε να αποπληρώσει το χρέος της στους δανειστές έχει αποκτηθεί πρωτογενώς μέσω διαδικασιών απαλλοτρίωσης και απευθείας αγοράς είτε μέσω παραχώρησης πλήρους κυριότητας ή χρήσης, γίνεται με γνώμονα τον σκοπό για τον οποίο έχει αποκτηθεί". Aστυνομοκρατείται η περιοχή της Κασσιόπης στη Βόρεια Κέρκυρα όπου και ο Ερημίτης, σπάνιας ομορφιάς δημόσια παραλιακή έκταση, την οποία η κυβέρνηση διά του ΤΑΙΠΕΔ ξεπούλησε σε ιδιωτική εταιρεία για την ανάπτυξη του real estate (τουριστικό χωριό, ξενοδοχεία και ένα σωρό εγκαταστάσεις σε παρθένα περιοχή με συμπαγές δάσος πάνω από το μισό της έκτασης και τρεις μικρούς υγρότοπους εντός της).

Το σταυρόλεξο των οικοδομικών συνεταιρισμών

Με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, που σύμφωνα με προαναγγελία που έκανε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Ν. Ταγαράς κατατίθεται τις επόμενες ημέρες για ψήφιση στη Βουλή, οι συνεταιριστές βγαίνουν από καραντίνα πολλών δεκαετιών.Ταυτοχρόνως όμως υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν οριστικά τις ιδιοκτησίες τους, όταν πρόκειται για εκτάσεις των οποίων δεν είναι δυνατή η οικιστική αξιοποίηση, λόγω δασικών, ιδιοκτησιακών και δικαστικών εμπλοκών και απαγορεύσεων.Με τη μέθοδο της ανταλλαγής γης οι συνεταιρισμοί, παραδίδοντας τις παλιές εκτάσεις τους στο Δημόσιο, θα μπορούν να αποκτήσουν «εισιτήριο δόμησης» σε νέες «καθαρές» πολεοδομημένες δημόσιες εκτάσεις.Τις νέες περιοχές υποδοχής των συνεταιρισμών αναλαμβάνει το κράτος την υποχρέωση να εντοπίσει και να οριοθετήσει, εφαρμόζοντας Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ανάπτυξης (ΕΣΠΕΡΑΑ), όπως τα ονομάζει το υπουργείο, στον πυρήνα είτε πλησίον σε «εγκαταλελειμμένους, μικρούς και φθίνοντες οικισμούς» της ελληνικής περιφέρειας.

Λίγοι, υπολογίζονται σε μερικές δεκάδες, θα είναι οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί που επιτρέπει το νέο νομοσχέδιο να παραμείνουν στην έκταση που διαθέτουν σε Αττική ή οποιοδήποτε άλλο σημείο της χώρας και να την αξιοποιήσουν υπό αυστηρές προϋποθέσεις.Οι κατηγορίες των συνεταιρισμών που θα παραμείνουν και οι όροι αξιοποίησης των εκτάσεών τους όλα δείχνουν ότι είναι και, μέχρι την τελική ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, θα παραμείνουν αντικείμενο πιέσεων και διαβουλεύσεων, μεταξύ κυβερνητικών αρμοδίων και ενδιαφερομένων.Με τα μέχρι τώρα δεδομένα παραμένουν στη θέση τους κατά βάση συνεταιρισμοί που διαθέτουν νομίμως δασικές μεν εκτάσεις, αλλά με ρυμοτομικό σχέδιο και οικιστική καταλληλότητα, που έχει εγκριθεί πριν από την ισχύ της αυστηρής δασικής προστασίας του Συντάγματος 1975, οι οποίοι θα μπορούν να αξιοποιήσουν οικιστικά, δηλαδή να χτίσουν έως 25% της συνολικής έκτασης, να διαμορφώσουν άλλο 25% της έκτασης σε χώρους κοινόχρηστους και πρασίνου, δίνοντας παράλληλα εισφορά γης στο Δημόσιο το 50% της έκτασής τους, αφού πρώτα εκπονήσουν και εφαρμόσουν με δικές τους δαπάνες σχέδιο δάσωσης και συντήρησης της βλάστησης.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki