Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Χαραμάδα αισιοδοξίας για την Αθήνα

Στην Αθήνα επισημαίνει , η PriceWaterhouseCoopers (PwC) στην ετήσια έκθεση για το 2014 ,  οι προοπτικές βελτιώνονται φέτος καθώς χαρακτηρίζονται "fair", όταν την περίοδο 2010 – 2013 χαρακτηρίζονταν φτωχές ή πολύ φτωχές.

Η ελληνική πρωτεύουσα φιγουράρει πλέον υψηλότερα στην κατάταξη σχετικά με τις προοπτικές υλοποίησης νέων επενδύσεων, αφού καταλαμβάνει την 13η θέση μεταξύ 28.

Ωστόσο επισημαίνεται πως τόσο οι ξένοι όσο και οι εγχώριοι επενδυτές «αναβάλουν» τα deals λόγω της οικονομικής κρίσης. «Η Ελλάδα είναι μια no-go αγορά», αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος διεθνούς fund.

Σύμφωνα με το report η τραπεζική χρηματοδότηση είναι περιορισμένη και ως εκ τούτου τα πιθανά deals στερούνται κεφαλαίων.

Η PWC χαρακτηρίζει ως καταλύτες για την Αθήνα το σχέδιο "Rethink Athens" και την πώληση του Eλληνικού.

Ο διεθνής οίκος χαρακτηρίζει επίσης θετικά σημάδια το deal της Fairfax με την Eurobank Properties αλλά και την πώληση της Πανγαία στην Invel.

Τι αλλάζει στα logistics

Κατατέθηκε στη Βουλή, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το σχέδιο νόμου των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics).

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, το νομοσχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής για την ανάπτυξη του κλάδου των Logistics και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών και Logistics, την άρση των εμποδίων εισόδου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην Εφοδιαστική με σκοπό την ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ειδικότερα με τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

- Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL – Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το δημόσιο.

- Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος.

- Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.

- Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.

- Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.

- Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στην περιοχή του Θριασίου στην Αττική και στη Θεσσαλινή στο πρώην στρατοπέδο Γκόνου.

- Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κλπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.

- Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.

- Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτυών για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου Συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.







Εμπορικές Vs Αντικειμενικές

Η εμπορική αξία των ακινήτων αποτελεί την πιο αποτελεσματική και δικαιη μέθοδο υπολογισμού της αξίας του ακινήτου για τις ανάγκες όλων των συναλλαγών για τα ακίνητα(μεταβιβάσεις, υπολογισμός φόρων, εγγυήσεις και υποθήκες κ α). Το πιο σημαντικό είναι ότι ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό μπορεί να ελεγχθεί όψι μόνο η φορολογία αλλά και η ροή των πιστώσεων απο τις τράπεζες.Αυτή η μέθοδος άλλωστε αποτελεί και την πρακτική των περισσοτέρων χωρών του δυτικού κόσμου. Ως κριτήριο για τον καθορισμό της εμπορικής αξίας δεν μπορεί να είναι μεμονωμένες μεταβιβάσεις γειτονικών ομοειδών ακινήτων οι οποίες είναι πιθανόν να μην αντανακλούν την πραγματική εμπορική αξία των ακινήτων. Επομένως, ο ορισμός της εμπορικής αξίας δεν μπορεί να γίνεται αυθαίρετα. Έτσι απαιτείται η δημιουργία ενός μεθοδολογικά αξιόπιστου συστήματος εκτιμήσεων, το οποίο θα στηρίζεται σε σταθερά, επιστημονικώς αποδεκτά και αδιάβλητα κριτήρια υπολογισμού, ώστε με βάση αυτό να ορίζονται με σαφήνεια και ορθότητα οι εμπορικές αξίες των ακινήτων. Αυτό το σύστημα αναμένεται να δημιουργηθεί μέχρι το τέλος του 2015 με τη συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων.

Με τις ράγες του ΜΕΤΡΟ 1.000.000 Αθηναίοι

Τον ερχόμενο Δεκέμβριο δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ενώ οι εργασίες κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015.Οι 5 νέοι σταθμοί που προβλέπονται θα φτάνουν μέχρι το Γουδί και θα εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές της Πανεπιστημιούπολης καθώς ο συρμός θα περνά από Ζωγράφου και Ιλίσια. Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από Άλσος Βεϊκου μέχρι Γουδή, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κατασκευαστική περίοδος είναι 84 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Το μήκος του πρώτου τμήματος θα είναι περίπου 13 χιλιόμετρα, θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες και τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν σε επτά χρόνια, δηλαδή το 2022. Αναλυτικά το πρώτο τμήμα αποτελείται από τους εξής σταθμούς Αλός Βεϊκου-Γαλάτσι-Κυψέλη-Δικαστήρια-Λ.Αλεξάνδρας-Εξάρχεια-Ακαδημία-Κολωνάκι-Ευαγγελισμός-Καισαριανή-ΝηαρΗστ-Ιλίσια-Ζωγράφου-Γουδή. Στο σύνολο της η νέα Γραμμή του Μετρό, θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ. και θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς δίχως οδηγό. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι της τάξης των 3,3 δισ. ευρώ και με την ολοκλήρωση του το έργο αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, αναβαθμίζοντας τη ζωή του λεκανοπεδίου. Η εξέλιξη του έργου θα γίνει σταδιακά, καθώς επιμερίζεται σε 5 φάσεις, με το πρώτο τμήμα να είναι ώριμο προς δημοπράτηση.

Το φλερτ με τα φιλέτα του στρατού

Η περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του ΥΠΕΘΑ, ανέρχεται σε πάνω από 260.000 στρέμματα, κατανεμημένα σε 1.700 περίπου ακίνητα σε όλη τη χώρα.Αυτή η περιουσία δεν είναι μόνον στρατόπεδα. Είναι εκτάσεις τουριστικά αξιοποιήσιμες, όπως π.χ. το ακίνητο των 150 στρεμμάτων στο Σούνιο, πάνω στην παραλία, το ξενοδοχείο La Mirage ή το Ειρηνοδικείο στην Ομόνοια. Ακόμα, εκτάσεις στις οποίες φιλοξενούνται σήμερα στρατόπεδα, αλλά βρίσκονται σε περιοχές υψηλής προβολής όπως οι εγκαταστάσεις της 127ης Σμηναρχίας Εκπαίδευσης Τηλεπικοινωνιών στο Καβούρι. Στο ΤΑΙΠΕΔ, πέρασε μεταξύ 2013-2014 ένα μέρος των στρατιωτικών εγκαταστάσεων και των στρατοπέδων. Ωστόσο στις Ε.Δ. παραμένει μια τεράστια περιουσία, κυρίως από τα κληροδοτήματα. Σε αυτήν την περιουσία δεν έχει πρόσβαση το ΤΑΙΠΕΔ, παρά μόνον έπειτα από μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες, καθώς το άρθρο 109 του Συντάγματος δίνει προτεραιότητα στη βούληση του διαθέτη.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki