Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Όμηροι των ισοτιμιών

Μεγάλες ζημίες θα προκαλέσει σε δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά η τελεσίδικη απόφαση του Αρείου Πάγου σύμφωνα με την οποία όσοι είχαν συνδέσει τα δάνειά τους με το ελβετικό φράγκο θα πρέπει να συνεχίσουν να τα εξυπηρετούν με βάση την σημερινή, πολύ χειρότερη ισοτιμία. Η υπόθεση αφορά περίπου 70.000 δάνεια, συνολικής αξίας 9 έως 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ενδεικτική είναι η περίπτωση δανείου που το 2007 ισοδυναμούσε με 100.000 φράγκα. Τότε, καθώς η ισοτιμία ήταν περίπου 1,67 φράγκα ανά ευρώ, το κεφάλαιο του δανείου αντιστοιχούσε σε περίπου 60.000 ευρώ. Σήμερα όμως, που το φράγκο έχει ενισχυθεί στα 1,13 προς το ευρώ, το χρέος αυξάνεται στα 88.000 ευρώ. Η απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου ουσιαστικά δικαιώνει τις τράπεζες, καθώς κρίνει ότι οι δανειολήπτες δεν παραπλανήθηκαν, αλλά είχαν ενημερωθεί επαρκώς για τους ενδεχόμενους κινδύνους και είχαν αποδεχθεί και τον επίμαχο όρο. Συνεπώς, το δικαστήριο έκρινε δεν υπάρχει θέμα καταχρηστικότητας.

Υπάρχουν ευκαιρίες

Στις συγκριτικά με άλλες χώρες  χαμηλές τιμές ακινήτων στην Ελλάδα αναφέρεται άρθρο της κυριακάτικης Frankfurter Allgemeine σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα είναι αυτό το διάστημα ιδιαίτερα δημοφιλής. Παντού χτίζονται σπίτια και γίνονται επενδύσεις. Παρά ταύτα οι τιμές των εξοχικών παραμένουν φθηνές σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Σύμφωνα με το αναλυτικό ρεπορτάζ, αυξημένη ζήτηση για ακίνητα και οικόπεδα καταγράφεται μεταξύ άλλων σε Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη και στη Χαλκιδική, όπως επίσης στην Πελοπόννησο και στις νότιες Κυκλάδες.

«Σαντορίνη και Μύκονος αναφέρονται πλέον στην ίδια κατηγορία με την Ίμπιζα. Πολύ δουλειά έχουν οι μεσίτες όμως πλέον και σε Κρήτη και Ρόδο. Αναδυόμενη αγορά είναι και η Κως, αν και οι πρόσφυγες λόγω της μικρής απόστασης του νησιού από την Τουρκία παίζουν το ρόλο τους. Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι και η ελάχιστα γνωστή στη Γερμανία αθηναϊκή ριβιέρα, η οποία εξελίσσεται στην ελληνική Cote d’ Azur».

Σύμφωνα με ειδικούς που επικαλείται η εφημερίδα οι λόγοι της αυξημένης ζήτησης είναι πολλοί και διαφορετικοί. Μεταξύ άλλων η αγορά ακινήτων ωφελείται από την αύξηση του τουρισμού, τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου, την εισαγωγή του κτηματολογίου αλλά και από την φιλικά διακείμενη στις επενδύσεις νέα κυβέρνηση.

«Με εξαίρεση τα hotspot της Μυκόνου, της Σαντορίνης ή του Πόρτο Χέλι, οι τιμές για την αγορά ακινήτων είναι αισθητά χαμηλότερες από τις αντίστοιχες κορυφαίες τοποθεσίες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες». Ενώ η αγορά οικοπέδου πρώτης γραμμής στη Μαγιόρκα ξεκινά από το ένα εκατομμύριο, σύμφωνα με την dw, στην Ελλάδα υπάρχουν οικόπεδα από 160.000 έως 300.000, σύμφωνα με μεσίτες που επικαλείται η εφημερίδα.

Κράχ για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

Με ωρολογιακή βόμβα μοιάζουν τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης καθώς χιλιάδες ιδιοκτήτες των εν λόγω ακινήτων βρίσκονται σε αδιέξοδο, δεδομένου πως δεν περιλαμβάνονται στο μέτρο αναστολής λειτουργίας των ξενοδοχείων λόγω του κορωνοϊού. Η πλειονότητα των ιδιοκτητών καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης  μετέτρεψε τη δεύτερη, ή τρίτη κατοικία του σε άτυπα «ξενοδοχεία» μπήκαν στις πλατφόρμες των βραχυχρόνιων μισθώσεων, τύπου Airbnb, και σήμερα βρίσκονται σε δεινή θέση. Με το ισχυρό πλήγμα που δέχτηκε ο τουρισμός, λόγω του Covid-19, το μεγαλύτερο μέρος των συγκεκριμένων διαμερισμάτων , ενώ οι ιδιοκτήτες τους υποχρεώθηκαν να επιστρέψουν προκαταβολές που είχαν λάβει. Εκείνο που ανησυχεί τους περισσότερους ιδιοκτήτες είναι πως η διάρκεια της πανδημίας είναι άγνωστη, και δεδομένου πως δεν υπάρχει κάποια ειδική μέριμνα για αυτούς, θα συνεχίσουν να μετρούν μόνον ζημιές, την ώρα μάλιστα πως κάποιοι ζουν από τα δυο, τρία ακίνητα που τα μετέτρεψαν σε Airbnb. Η ανησυχία για τους ιδιοκτήτες Airbnb, επιτείνεται καθώς σύντομα θα έρθει και ο λογαριασμός της Εφορίας. Τον Ιούλιο θα κληθούν να πληρώσουν φόρο εισοδήματος επί των εσόδων που εισέπραξαν το 2019, έχοντας ελάχιστα έσοδα φέτος, ή και καθόλου. Αν κάποιοι, μάλιστα, εντοπιστούν να μην έχουν δηλώσει στην Εφορία, ότι μισθώνουν τα ακίνητα τους σαν Airbnb, τους περιμένουν τσουχτερά πρόστιμα. Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικά στην Ελλάδα αριθμό μητρώου διαθέτουν περί τα 120.000 Airbnb, από τα οποία ενεργά εκτιμάται, σύμφωνα με στοιχεία Φεβρουαρίου, πως είναι περί τα 86.000. Από αυτά τα 2.000 εκτιμάται πως βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει να σημειωθεί πως η ΑΑΔΕ έχει ζητήσει από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων, τα στοιχεία, ανά ακίνητο για τα έσοδα που απέφερε το 2019, μέσω των ενοικιάσεων. Τα στοιχεία θα προσυμπληρωθούν στις φορολογικές δηλώσεις, βάζοντας, έτσι, φρένο σε όσους θέλουν να αποκρύψουν από την Εφορία τα εισοδήματα από ακίνητα. Παράλληλα, πραγματοποιούνται και διασταυρώσεις για να εντοπιστούν ακίνητα, τα οποία δεν είναι καταχωρημένα σε πλατφόρμες, αλλά ενοικιάζονται «κρυφά» μέσω του facebook ή άλλων κοινωνικών δικτύων.

Η μετάλλαξη της κρίσης

Όλο και πιο συχνά τους τελευταίους μήνες διάφοροι "ειδικοί" εμφανίζονται να προεξοφλούν την "ανάσταση" της αγοράς ακινήτων. Μιλούν για άνοδο των τιμών πώλησης, για έκρηξη του επενδυτικού ενδιαφέροντος εγχωρίων και ξένων επενδυτών και για την επανεκκίνηση της οικοδομής. Απο αυτά που "προβλέπουν" μέχρι την πραγματικότητα, υπάρχει μόνο ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός: η άνοδος των τιμών των ενοικίων των κατοικιών. Όλα τα υπόλοιπα αναζητούν την θέση τους μεταξύ της μεταφυσικής και της κερδοσκοπίας και σε κάθε περίπτωση το μόνο ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι αν όλα αυτά είναι απλώς ευχολόγια ή  προετοιμασία του εδάφους για το φούσκωμα μίας νέας φούσκας που όταν σκάσει θα παρασύρει-όπως πάντα - πολλούς αφελείς οι οποίοι αναζήτησαν εύκολα, γρήγορα και άκοπα κέρδη σε μία αγορά που ούτως ή άλλως είναι ανάπηρη.

 

 

Για να δώσεις πίστη σε κάποιον θα πρέπει να τον θεωρήσεις ως αξιόπιστο. Πόσο αξιόπιστοι όμως είναι οι "ειδικοί"; Πριν μερικά χρόνια οι «IrishTimes» έκαναν μία έρευνα. Οι συντάκτες τους, είχαν καταγράψει τις απόψεις που διατύπωναν από εφημερίδες , τηλεοράσεις και περιοδικά οι "ειδικοί" στην διάρκεια του χρόνου που προηγήθηκε της κρίσης της ιρλανδικής αγοράς κατοικίας. Διαπίστωσαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία προέβλεπε , ακόμα και λίγα εικοσιτετράωρα πριν την κατάρρευση, ακόμα καλύτερες μέρες για την αγορά. Εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι έγιναν πιστευτοί και παρέσυραν  πολλούς απλούς ιρλανδούς, οι οποίοι είδαν τα όνειρα να μετατρέπονται σε εφιάλτη. Ανάλογα φαινόμενα είχαμε και στην Ελλάδα καθώς οι εγχώριοι «ειδικοί» ακόμα και στις αρχές του 2010 επαναλάμβαναν το περίφημο: "κανείς δεν έχασε αγοράζοντας γη" και έσπρωχναν χιλιάδες στην κόλαση των «λευκών κολάρων». Η ζωή έδειξε ότι εκατοντάδες χιλιάδες που έδωσαν πίστη στα λόγια τους έχασαν τις αποταμιεύσεις τους και βρέθηκαν φεσωμένοι στις τράπεζες. Κάπως έτσι συνέβαλαν στο σημερινό χάλι της αγοράς κατοικίας με τις τράπεζες και το Δημόσιο να έχουν βάλει χέρι σε ακίνητα εκατοντάδων χιλιάδων μεροκαματιάρηδων και να τα διαπραγματεύονται με funds τα οποία μυρίζοντας αίμα έχουν ορμήσει σαν τα κοράκια. Αλλά οι "ειδικοί" συνέβαλλαν και στο να ελέγχουν οι τράπεζες το σύνολο της αγοράς ακινήτων , να διαμορφώνουν τιμές για τους πλειστηριασμούς που οι ίδιες κάνουν , να συντηρούν μία τεράστια παράλληλη αγορά συμβούλων,εκτιμητών , διαμεσολαβητών ,νομικών, συμβολαιογράφων και αεριτζήδων, οι οποίοι κονομάνε συμμετέχοντας σε ένα γαϊτανάκι πόνου και απελπισίας.

 

 

Φυσικά κανείς δεν λέει φόρα παρτίδα την αλήθεια: η σημερινή αγορά κατοικίας είναι μία υπόθεση για λίγους καθώς οι πολλοί έχουν αποκλειστεί από αυτή. Αρκεί μία πρόσθεση για να αντιληφθεί το μέγεθος του αποκλεισμού. Άνεργοι, εργαζόμενοι με ελαστικές μορφές εργασίας αλλά και όσοι έχουν γραφτεί στα κιτάπια του Τειρεσία, καθώς και εκείνοι που αδυνατούν να εξασφαλίσουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα , ουσιαστικά δεν έχουν καμία δυνατότητα πρόσβασης στην αγορά κατοικίας. Πόσοι είναι αυτοί; Μπορεί και δύο εκατομμύρια έλληνες. Αν σκεφτεί κανείς ότι οι περισσότεροι  από τους υπόλοιπους  δεν έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε μορφής χρηματοδότηση,  τότε ποιοι απομένουν; Οι πλούσιοι, οι τράπεζες και τα funds. Όλοι οι υπόλοιποι , όμοια με πεινασμένα παιδιά που κολλούν  τα προσωπάκια τους έξω από την βιτρίνα του εστιατορίου που σέρβιρε λουκούλλεια γεύματα σε καλοταϊσμένους κοιλαράδες , θα παρακολουθούν την μεγαλύτερη κλοπή ιδιωτικού πλούτου που έχει γίνει στην Ελλάδα.Μεγαλύτερη ακόμα και από αυτήν της γερμανικής κατοχής, όταν δοσίλογοι και μαυραγορίτες άρπαζαν σπίτια για ένα τενεκέ λάδι. Και το ακόμα χειρότερο; Οι αποκλεισμένοι , θα πληρώνουν τα πανάκριβα ενοίκια για να αυγατίζουν τα σεντούκια των τραπεζιτών, των funds και των μετόχων τους .Αλλά για αυτήν την αλήθεια κανείς δεν λέει τσιμουδιά.

 

 

Σήμερα γινόμαστε μάρτυρες  της μετάλλαξης της κρίσης της αγοράς ακινήτων σε στεγαστική κρίση . Όλα δείχνουν ότι η εποχή της ιδιοκατοίκησης έχει παρέλθει αμετάκλητα. Το συγκλονιστικό αλλά και εξοργιστικό συνάμα είναι ότι τα θύματα της στεγαστικής κρίσης έχουν πληρώσει  από την τσέπη τους - με τους φόρους  που κατέβαλλαν -τα δισεκατομμύρια των ανακεφαλαιοποιήσεων για να έρχονται  σήμερα τα λευκά κολάρα να τους ξεσπιτώνουν. Πρόκειται για ένα διαρκές έγκλημα για το οποίο  η μία μνημονιακή Κυβέρνηση προετοίμαζε  το έδαφος στην επόμενη με κορωνίδα φυσικά την νομοθετική ρύθμιση με την οποία τα λευκά κολάρα εξασφάλισαν ασυλία. Ένα αποκλειστικό τους προνόμιο καθώς οι υπόλοιποι έλληνες  με την ταμπέλα του «κακοπληρωτή» στο στήθος  οδηγούνται πίσω στα υπόγεια , στις τρώγλες και στα ...παγκάκια για την  «σωτηρία της οικονομίας. Αυτή δυστυχώς είναι η έκρηξη της αγοράς ακινήτων την οποία με τόση επιμονή προβάλλουν οι αμειβόμενοι «ειδικοί». Η μοναδική αλήθεια στην σπέκουλα που καλλιεργούν είναι ότι θα γίνει «έκρηξη» αλλά   όχι στα κέρδη αλλά στην μιζέρια και στο ξεσπίτωμα . Άλλωστε για αυτό φροντίζουν  οι τραπεζίτες , οι διοικήσεις των εταιριών ακινήτων, οι επικεφαλής των Funds και τα τσιράκια τους που με επιμέλεια πλέκουν τον δηλητηριώδη ιστό τους

Αλλαγές στους δασικούς χάρτες

Υπογράφηκε η Υπουργική Απόφαση για την αναμόρφωση και εκ νέου ανάρτηση των δασικών χαρτών, θέτοντας σε ισχύ τις νέες θεσμικές προβλέψεις του περιβαλλοντικού νόμου 4685/2020.

Με την Υπουργική Απόφαση μεταξύ των άλλων: Καταγράφονται οι πράξεις της διοίκησης (διοικητικές πράξεις), με τις οποίες εκτάσεις απώλεσαν τον δασικό τους χαρακτήρα πριν το 1975 με τις σχετικές συνέπειες στους νέους δασικούς χάρτες. Προβλέπονται οι διαδικασίες για την αναμόρφωση των δασικών χαρτών που αναρτήθηκαν πριν την εφαρμογή του νέου περιβαλλοντικού νόμου (συμπεριλαμβανομένων των μερικώς ή ολικώς κυρωθέντων). Οι ίδιες διαδικασίες αφορούν και τους δασικούς χάρτες οι οποίοι ήταν υπό ανάρτηση και τώρα αναμορφώνονται και μέσα στο επόμενο δίμηνο (30/9) θα αναρτηθούν. Προβλέπονται επίσης οι διαδικασίες για τη γρήγορη εξέταση των πρόδηλων σφαλμάτων και των αντιρρήσεων.Αναλυτικότερα:

 

1.   Καταγράφονται οι πράξεις της διοίκησης (διοικητικές πράξεις) που ενσωματώνονται πλέον στους νέους δασικούς χάρτες. Οι πράξεις αυτές γίνονται βασικό και αναπόσπαστο στοιχείο των δασικών χαρτών για τη σωστή απεικόνιση του χαρακτήρα των εκτάσεων.

 

Έτσι, αποτυπώνονται και οριοθετούνται για πρώτη φορά οι εκτάσεις που απώλεσαν το δασικό τους χαρακτήρα πριν το 1975, με νόμιμες πράξεις της διοίκησης και διατηρούν σήμερα τη χρήση που τους αποδόθηκε, με αποτέλεσμα να μη θεωρούνται ότι διέπονται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

 

Αυτές οι διοικητικές πράξεις είναι:

 

-          Αποφάσεις των Επιτροπών Απαλλοτριώσεων για το σύνολο των εκτάσεων που επελήφθησαν, οι οποίες απέδωσαν γεωργική, κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνοτροφική) χρήση.

 

-          Παραχωρητήρια αγροτικών κλήρων εκδοθέντα κατ’ εφαρμογή της αγροτικής νομοθεσίας.

 

-          Αποφάσεις κύρωσης διανομών και αναδασμών για το σύνολο των εκτάσεων που αναφέρονται στα σχετικά κτηματολογικά διαγράμματα, οι οποίες φέρουν διακριτό αριθμό τεμαχίου και τους αποδόθηκε χρήση γεωργική, κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνοτροφική) χρήση.

 

-          Αποφάσεις Υπουργού Γεωργίας ή Νομάρχη, δια των οποίων δόθηκαν άδειες για κατάτμηση - αγοραπωλησία αγροτικών εκτάσεων με γεωργική ή κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνοτροφική) χρήση.

 

-          Αποφάσεις Υπουργού Γεωργίας περί παραχώρησης γαιών σύμφωνα με τις διατάξεις του Αγροτικού Κώδικα.

 

-          Άδειες Υπουργού Γεωργίας προς σύναψη συμφωνιών εκούσιας μεταβίβασης καλλιεργήσιμων εκτάσεων προς ακτήμονες καλλιεργητές ή κύρωσης των ήδη συναφθεισών, σύμφωνα με τον Αγροτικό Κώδικα.

 

-          Αποφάσεις Επιτροπών Απαλλοτριώσεων περί παραχώρησης αγροτικών δημοσίων κτημάτων (Ιμλιακίων), μπασταινουχικών κτημάτων, εξαγορασθεισών εμφυτεύσεων και εμφυτευτικών γαιών Κρήτης.

 

-          Αποφάσεις διάθεσης εξαγορασθέντων από το Δημόσιο κτημάτων, δυνάμει ειδικών νόμων.

 

-          Ειδικά Αγροτικά Μητρώα (Αμπελουργικό και Ελαιουργικό μητρώο), στα οποία περιλαμβάνονται εκτάσεις οι οποίες καταλαμβάνονται από νόμιμες πράξεις της Διοίκησης.

 

-          Διοικητικές πράξεις που αναφέρονται σε απαλλοτριώσεις και μεταβιβάσεις εκτάσεων με σκοπό τη βιομηχανική ή τουριστική ανάπτυξη ή άδειες εγκατάστασης παραγωγικών βιομηχανικών μονάδων ή τουριστικών μονάδων και σχετικές άδειες λειτουργίας τους, ανεξαρτήτως του οργάνου από το οποίο εκδόθηκαν.

 

-          Επίσης, πράξεις της Διοίκησης (αποφάσεις Νομάρχη, Προεδρικά Διατάγματα) καθορισμού ορίων οικισμών, σύμφωνα με τις διατάξεις των προεδρικών διαταγμάτων 21.11/1.12.1979 (Δ΄ 693), 2.3/13.3.1981 (Δ΄ 138) ή 24.4/3.5.1985 (Δ΄ 181). Οι περιοχές για τις οποίες υφίστανται εγκεκριμένα σχέδια πόλεως ή καταλαμβάνονται υπό οικισμών, τα όρια των οποίων έχουν εγκριθεί με πράξεις της Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις των προεδρικών διαταγμάτων 21.11/1.12.1979 (Δ΄ 693), 2.3/13.3.1981 (Δ΄ 138) ή 24.4/3.5.1985 (Δ΄ 181) ή βρίσκονται εντός ορίων εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών ή ρυμοτομικών σχεδίων και όπως τα όρια αυτά έχουν εφαρμοσθεί στο έδαφος ή πρόκειται περί οικοδομήσιμων εκτάσεων των οικιστικών περιοχών του ν. 947/1979 ή αποτελούν εκτάσεις Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, που οργανώθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4458/1965, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 742/1977, καθώς και τις διατάξεις του ν. 2545/ 1997 και όπως ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3982/2011 (Α΄ 143) για τις οποίες έχει εγκριθεί η οριοθέτηση ή το ρυμοτομικό τους σχέδιο ή είναι περιοχές βιομηχανικών βιοτεχνικών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνονται σε ζώνες οικιστικού ελέγχου του άρθρου 29 του ν. 1337/1983 (Α’ 33), ως προς τα ακίνητα επί των οποίων έχουν εγκατασταθεί επιχειρήσεις, κατόπιν ισχυουσών αδειών ή άλλων διοικητικών πράξεων που καλύπτονται από το τεκμήριο νομιμότητας ή βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων πληροφοριακού χαρακτήρα του αρμοδίου Δασάρχη ή του Διευθυντή Δασών ότι δεν εμπίπτουν σε δάσος ή δασική έκταση.

 

 

 

2.   Προβλέπεται ότι, για τη συλλογή των σχετικών διοικητικών πράξεων μεριμνά η Γενική Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, θα συγκεντρωθούν από Υπουργεία και λοιπούς φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το ψηφιακό αρχείο δεδομένων της ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε., δια του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε) και άλλα διαθέσιμα γεωχωρικά δεδομένα απεικόνισης διοικητικών πράξεων που οφείλονται να απεικονίζονται στους νέους δασικούς χάρτες.

 

Η ιεράρχηση των εν λόγω ψηφιακών δεδομένων καθορίζεται ως εξής:

 

1.   Στοιχεία από ψηφιακά αρχεία φορέων που εξέδωσαν τις πράξεις.

 

2.   Το ψηφιακό αρχείο δεδομένων της ΑΓΡΟΓΗ Α.Ε.

 

3.   Θέση επί των ενιαίων χαρτογραφικών υποβάθρων «Ελληνικού Κτηματολογίου».

 

4.   Στοιχεία «Ελληνικού Κτηματολογίου».

 

5.   Στοιχεία που προσκομίζονται από πολίτες.

 

6.   Μητρώα που περιλαμβάνουν τις διοικητικές πράξεις.

 

 

 

3.   Οι δασικοί χάρτες αναμορφώνονται, σε όποιο στάδιο της διαδικασίας κύρωσης κι αν βρίσκονται, προκειμένου να συμπεριλάβουν τις προβλεπόμενες διοικητικές πράξεις. Στο πλαίσιο αυτό, οι δασικοί χάρτες που αναρτήθηκαν πριν την ισχύ του νέου περιβαλλοντικού νόμου (συμπεριλαμβανομένων των μερικώς ή ολικώς κυρωθέντων), αφού αναμορφωθούν και διορθωθούν, θα αναρτηθούν εκ νέου στο σύνολο τους.

 

4.   Οι αιτήσεις για διόρθωση των πρόδηλων σφαλμάτων, επί των αναρτώμενων δασικών χαρτών, υποβάλλονται εφεξής  αποκλειστικά ηλεκτρονικά, στον  διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Κτηματολογίου (παρ. 11 του άρθρου 13 ν. 3889/2010) μέσα σε 105 μέρες από την πρόσκληση που αναρτάται (παρ. 1 του άρθρου 15 ν. 3889/2010).

 

5.   Επίσης, σε συμμόρφωση με την πρόσφατη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι δεκάδες χιλιάδες αιτήσεις διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων που είχαν υποβληθεί και απορριφθεί (είτε σιωπηρά, είτε διότι δεν θεωρήθηκαν ότι εμπίπτουν στην κατηγορία διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων) παραπέμπονται, με επιμέλεια της Διοίκησης, ώστε να εξεταστούν ως εμπροθέσμως ασκηθείσες αντιρρήσεις από τις Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων (ΕΠΕΑ) των δασικών χαρτών. Έτσι, οι θιγόμενοι πολίτες ανακτούν το δικαίωμα να προβάλουν και να εξεταστούν οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί τους.  Οι  Διευθύνσεις Δασών θα προωθήσουν, με επιμέλεια τους, τις σχετικές αιτήσεις στις ΕΠΕΑ προς εξέταση, με ταυτόχρονη ενημέρωση του διοικουμένου. Η διαδικασία αυτή θα ακολουθείται και στις νέες αιτήσεις διόρθωσης προδήλων οι οποίες πλέον δεν θα απορρίπτονται, αλλά θα παραπέμπονται να εξεταστούν ως αντιρρήσεις.

 

6.   Προβλέπεται ότι, κατά των εκ νέου αναρτηθέντων χαρτών δύνανται να υποβάλλουν αντιρρήσεις – σε προθεσμία 105 ημερών - όσοι πολίτες δεν είχαν ασκήσει αντίρρηση ενώ, όσοι έχουν ασκήσει, δύνανται να υποβάλλουν πρόσθετους ισχυρισμούς που αφορούν στη σύννομη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 48 του ν. 4685/2020.


pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki