Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Τα διδάγματα της εξάχρονης κρίσης

Και ξαφνικά όλοι ανακάλυψαν την αγορά ακινήτων. Διαπίστωσαν ότι και αυτή , υπόκειται στους νόμους της προσφοράς και της ζήτησης , λειτουργεί με βάση τους όρους ρευστότητας, κινείται δηλαδή με τον ίδιο τρόπο με αυτό της αγοράς των φρούτων και των λαχανικών. Είδαν ότι τελικά η συγκεκριμένη αγορά δεν είναι το «αραξοβόλι» που υπακούει στην λαϊκή ρήση που ήθελε «κανένα να μη έχει χάσει αγοράζοντας γη» αλλά κρύβει κινδύνους ζημιών εξίσου σοβαρούς με εκείνους κάθε άλλης αγοράς. Οι ιδιοκτήτες διαπίστωσαν ότι , η περιουσία τους μπορεί να συρρικνωθεί καθώς οι τιμές δεν ανεβαίνουν πάντα αλλά καμμία φορά πέφτουν. Διαπίστωσαν επίσης ότι η ακίνητη περιουσία μπορεί να έχει αξία αλλά αν δεν υπάρχει ζήτηση η αξία της μηδενίζεται (αν δεχθούμε τον κλασσικό ορισμό της τιμής που συναρτάται άμεσα με την οριακή χρησιμότητα του προϊόντος). Είδαν επίσης ότι και το ακίνητο ως περιουσιακό στοιχείο θέλει την διαχείριση του αφού εάν παραμένει ακίνητο κινδυνεύει να «φαγωθεί» από τον σκώρο της απαξίας. Οι κατασκευαστές –και κυρίως οι μικροί- διαπίστωσαν ότι η εποχή που πουλάγανε από τα σχέδια και τα μπετά έχει παρέλθει οριστικά και αμετάκλητα. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν κάνουν καλούς λογαριασμούς-και υπολογισμούς-κινδυνεύουν να ξεμείνουν με ακίνητα και με αδηφάγα …δάνεια. Κατάλαβαν επίσης ότι δεν πουλιέται ότι και όπου κτίζεται αλλά ότι οι ανάγκες του καταναλωτή είναι αυτές που καθορίζουν την απορρόφηση του προϊόντος. Διαισθάνθηκαν επίσης την προοπτική να βγούν από την αγορά βίαια αφού οι «μεγάλοι» καραδοκούν. Οι μεσίτες , διαπίστωσαν ότι οι πελάτες δεν είναι αμνοί προς σφαγή αλλά απαιτούν να εξασφαλίσουν όρους διαφάνειας στην διαπραγμάτευση. Τα παιγνίδια με τις αγγελίες «μαϊμού» και με τα καπέλα στις τιμές είναι συμπεριφορές μίας άλλης εποχής. Αισιόδοξης και ευκολόπιστης. Τώρα , βρισκόμαστε σε μία εποχή που ο αγοραστής προσπαθεί να μάθει και κυρίως δεν λέει έυκολα «δεν βαριέσαι» αφού γνωρίζει ότι κάθε ευρώ που πληρώνει θα το ξεπληρώσει διπλάσιο σε 15 χρόνια στην τράπεζα . Η τελευταία μάλιστα δεν είναι καθόλου εξυπηρετική όταν «πιάσει βροχή» αφού τότε είναι αποφασισμένη να σου «πάρει την ομπρέλα». Η διαπίστωση αυτή ισχύει το πολλάπλάσιο όταν αυτός που αποφασίζει είναι είτε αυτός που πληρώνει είτε εκείνος που περιμένει να εισπράξει το αντίτιμο για να πληρώσει. Από την πλευρά τους , οι τράπεζες διαπίστωσαν ότι οι τιμές πέφτουν και μαζί με αυτές κλονίζονται οι δείκτες κεφαλαιακής τους επάρκειας , οι δείκτες ρευστότητας και οι δείκτες αξιοπιστίας.

Trastor ΑΕΕΑΠ : Το ταξίδι συνεχίζεται

Ξεκινά εκ νέου η διαδικασία υποχρεωτικής δημόσιας προσφοράς για την εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία Trastor ΑΕΕΑΠ. Η δημόσια προσφορά καθίσταται αναγκαία, καθώς μετά την πρόσφατη συμφωνία των δύο μεγαλομετόχων, η Τράπεζα Πειραιώς απέκτησε το ποσοστό 37% που διέθετε η Pasal Development στην Trastor. Ως εκ τούτου, ο τραπεζικός όμιλος ελέγχει πλέον ποσοστό μεγαλύτερο του 70% της Trastor και υποχρεούται, βάσει νόμου, να υποβάλει δημόσια προσφορά για το υπόλοιπο των μετοχών της εταιρείας ακινήτων. Ετσι, όπως έγινε γνωστό χθες, η Τράπεζα Πειραιώς επανεκκίνησε τη διαδικασία της δημόσιας πρότασης αναπροσαρμόζοντας το αντάλλαγμα σε 1,40 ευρώ ανά μετοχή της Trastor, από 1,34 ευρώ ανά μετοχή που ήταν το τίμημα στη δημόσια πρόταση που είχε υποβάλει στις αρχές Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται πως η Pasal Development είχε ενεχυριάσει τις μετοχές που κατείχε στην Trastor, αντί ομολογιακού δανείου 25 εκατ. ευρώ από την Τράπεζα Πειραιώς. Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η Τράπεζα Πειραιώς, αφού δεν κατόρθωσε να έρθει σε συμφωνία με την Pasal αναφορικά με τη μη τήρηση των πληρωμών και προφανώς σε μια κίνηση εκκαθάρισης των «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων που έχει στο χαρτοφυλάκιό της, προχώρησε σε καταγγελία του δανείου, επικαλούμενη τη μη εξυπηρέτηση όρων του. Ως εκ τούτου, οι ενεχυριασμένες μετοχές πέρασαν στην κατοχή της, με αποτέλεσμα τα δικαιώματα ψήφου της να αυξηθούν από το 34% στο 71%, εξέλιξη που πυροδότησε την εκ του νόμου προβλεπόμενη δημόσια πρόταση της Πειραιώς για την απόκτηση του υπολοίπου των δικαιωμάτων ψήφου. Τότε, η κίνηση αυτή είχε προκαλέσει τη δικαστική αντίδραση της Pasal Development, η οποία μάλιστα είχε αποτέλεσμα, καθώς το πρωτοδικείο είχε διατάξει την προσωρινή αναστολή της διαδικασίας της δημόσιας πρότασης. Στο μεσοδιάστημα, οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμφωνία, βάσει της οποίας η Pasal Development παραχώρησε το ποσοστό της στην Trastor, για την αποπληρωμή τραπεζικών οφειλών. Παράλληλα, οι δύο πλευρές διευθέτησαν και άλλα δάνεια της Pasal, με την τελευταία να παραχωρεί και κάποια από τα ακίνητά της σε αντάλλαγμα. Σημειωτέον ότι κατά το 2014, η Trastor ΑΕΕΑΠ κατέγραψε μείωση ζημιών, καθώς αυτές διαμορφώθηκαν σε 1,1 εκατ. ευρώ, έναντι 1,5 εκατ. ευρώ το 2013, όταν η εταιρεία είχε επιβαρυνθεί με έκτακτη φορολογία. Τα έσοδα από ενοίκια ακινήτων υποχώρησαν ελαφρώς στα 4,2 εκατ. ευρώ, λόγω προσωρινών εκπτώσεων που έχουν παρασχεθεί σε υφιστάμενους μισθωτές. Η βασική αιτία των μειωμένων ζημιών ήταν η καταγραφή μικρότερων λογιστικών ζημιών από την αναπροσαρμογή των ακινήτων στην εύλογη αξία, καθώς αυτές περιορίστηκαν σε 1,2 εκατ. ευρώ το 2014, έναντι 3,4 εκατ. ευρώ το 2013. Πλέον, η αξία του χαρτοφυλακίου της εταιρείας διαμορφώνεται σε 74,8 εκατ. ευρώ, έναντι 76 εκατ. ευρώ το 2013.

Στην δίνη της υφεσης

Ύφεση (-0,2%) κατέγραψε η ελληνική οικονομία το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ στην Ευρωζώνη και στην «ΕΕ των 28» καταγράφηκε ανάπτυξη (0,4%). Τα στοιχεία αυτά επιβεβαίωσε σήμερα η Eurostat που έδωσε στη δημοσιότητα τη δεύτερη εκτίμησή της για τον ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ το πρώτο τρίμηνο του 2015 στην ΕΕ. Συγκεκριμένα στην Ευρωζώνη και στην «ΕΕ των 28» η αύξηση του ΑΕΠ παρέμεινε σταθερή σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2014 στο (0,4%). Η ανάπτυξη στηρίχθηκε κυρίως από την κατανάλωση των νοικοκυριών που αυξήθηκε κατά 0,4% (έναντι αύξησης 0,5% το τέταρτο τρίμηνο του 2014). Σε σύγκριση με τα στοιχεία του πρώτο τριμήνου 2014, το ΑΕΠ στην Ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 1% και στην «ΕΕ των 28» κατά 1,5%. Τα κράτη μέλη που κατέγραψαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης είναι η η Τσεχία (3,1%), η Κύπρος και η Ρουμανία (1,6%), η Πολωνία (1%), η Βουλγαρία και η Ισπανία (0,9%). Αντίθετα, ύφεση σημειώθηκε στη Λιθουανία (-0,6%), στην Εσθονία (-0,3%), στην Ελλάδα (-0,2%) και στη Φινλανδία (-0,1%). Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τρίμηνο του 2015 το ΑΕΠ των ΗΠΑ μειώθηκε κατά 0,2%, έναντι του προηγούμενου τριμήνου.

Οι τράπεζες και η φούσκα

Μόλις το 20% των συναλλαγών κατοικιών πραγματοποιήθηκε με τραπεζική χρηματοδότηση. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν 82%, δείγμα του ότι έχουν έρθει τα πάνω-κάτω στον κλάδο. Επιπλέον, το μέσο ποσοστό δανειοδότησης δεν ξεπέρασε το 35% της συνολικής αξίας του ακινήτου, έναντι 70% το 2009. Αξίζει επιπλέον να σημειωθεί ότι η μέση περίοδος αναμονής έως τη διάθεση των προσφερομένων προς πώληση κατοικιών (από την ημέρα που τέθηκαν προς πώληση) εκτιμάται ότι έφθασε στο ένα περίπου έτος το 2014, έναντι πέντε μήνες το 2009 (εκτιμήσεις υπηρεσιών της ΤτΕ). Ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι η έκπτωση επί της αρχικής τιμής ήταν, κατά μέσον όρο, περίπου 22% το 2014, έναντι 12,6% το 2009. Πρόκειται για ένα ακόμη δείγμα της μεγάλης κρίσης που διέρχεται η αγορά, εν μέσω ενός διαρκώς αυξανόμενου αποθέματος απούλητων κατοικιών, το οποίο εκτιμάται ότι προσεγγίζει τις 200.000 - 250.000 πανελλαδικά, κυρίως λόγω της διάθεσης όλο και περισσότερων κατοικιών προς πώληση από ιδιώτες, που αδυνατούν να τις συντηρήσουν ή έχουν ανάγκη ρευστότητας. Μάλιστα, η τάση αυτή καταγράφεται, παρά την κατακόρυφη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια.

Τα κόμματα και οι φόροι στα ακίνητα

Ενα προεκλογικό... debate για την υπερφορολόγηση των ακινήτων, οργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων με τη συμμετοχή σημαντικών στελεχών των κομμάτων μεταξύ των οποίων ο υπουργός Τρ. Αλεξιάδης, ο Γ. Σακελλαρίδης, ο Κ. Χατζηδάκης, ο Χ. Θεοχάρης.

Την αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από το 2016 με φόρο περιουσίας που θα επιβληθεί επί των πραγματικών αξιών των ακινήτων και θα αποφέρει έσοδα 2,6 δισ. ευρώ προανήγγελλε χθες ο υπηρεσιακός αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης.

Ο ίδιος τάχθηκε εμμέσως υπέρ της αυξήσεως του φόρου ακινήτων για τους αγρότες και αναφέρθηκε στην ανάγκη φορολογήσεως των ακινήτων εταιρειών που σήμερα δεν καταβάλουν ΕΝΦΙΑ.

Στην εκδήλωση ο ΣΥΡΙΖΑ επανέφερε το σενάριο για... ΕΝΦΙΑ εξωτερικού, δηλαδή για τη φορολόγηση των ακινήτων που έχουν οι Ελληνες στο εξωτερικό, ένα μέτρο που ωστόσο δύσκολα μπορεί να εφαρμοστεί. Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ... εσωτερικού, ωστόσο, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια για το πώς θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο και πώς θα πλήρωναν λιγότερο φόρο οι μη έχοντες μεγάλη περιουσία.

Ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γαβριήλ Σακελλαρίδης σημείωσε ότι είναι υπό επεξεργασία τροποποιήσεις του ΕΝΦΙΑ για το 2016 ώστε να αυξηθεί η φορολογητέα βάση, αναφερόμενος ειδικότερα στην ακίνητη περιουσία Ελλήνων στο εξωτερικό.

Η... ιδέα που έπεσε εκ νέου σε ειδική εκδήλωση της ΠΟΜΙΔΑ από τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι, όμως και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου, καθώς στην πραγματικότητα απαιτεί την... αυτοσυμμόρφωση των ίδιων των φορολογούμενων που έχουν τέτοια ακίνητα και τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις φαίνεται ότι ανήκουν σε νομικά πρόσωπα. Έτσι, ακόμα κι αν ξεπεραστούν τα όποια νομικά εμπόδια, οι τεχνικές δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού.

Κατ' αρχάς,με δεδομένο ότι τα ακίνητα εξωτερικού δεν είναι καταχωρημένα πουθενά και το υπουργείο Οικονομικών δεν γνωρίζει ποιος έχει ακίνητα και πού τα έχει, απαιτείται η... οικειοθελής συμμόρφωση των φορολογούμενων, οι οποίοι θα πρέπει να δηλώσουν αυτά τα ακίνητα. Βασικό στοιχείο ενός τέτοιου σχεδίου είναι οι ασφαλιστικές δικλείδες, που πρέπει να δημιουργηθούν, προκειμένου να γίνονται οι αναγκαίες διασταυρώσεις για την ακρίβεια των στοιχείων των ακινήτων, ενώ απαιτείται και συνεργασία με τις ξένες Αρχές για τον υπολογισμό της αξίας αυτών των ακινήτων. Οι δυσκολίες δεν σταματούν, όμως, εδώ. Τα πολλά και διαφορετικά συστήματα φορολόγησης των ακινήτων, δημιουργούν προβλήματα στον υπολογισμό της διαφοράς φόρου που πρέπει να καταβάλλεται στην Ελλάδα, ενώ για ακίνητα που βρίσκονται σε χώρες εκτός Ε.Ε., είναι προφανής η αδυναμία εντοπισμού τους.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης επεσήμανε την ανάγκη να πληρώνουν όλοι αναλογα με τις δυνάμεις τους ενώ τόνισε ότι οι νόμιμοι φορολογούμενοι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από το περιουσιολόγιο, το οποίο θα αποτελέσει εργαλείο παταξης της φοροδιαφυγής και όχι επιβολής φορολογίας.

Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης από τη Νέα Δημοκρατία στάθηκε στην απελευθέρωση των μισθώσεων που έγινε επί υπουργίας του, τάχθηκε υπέρ της κατάργησης του συμπληρωματικού φόρου περιουσίας ώστε να καταλήξουμε σε ένα πιο δίκαιο σύστημα φορολογίας των ακινήτων ενώ σημείωσε ότι "μια και φαίνεται πως θα κάνουμε κυβέρνηση συνεργασίας, ας την κάνουμε σε υγιείς βάσεις και μία απ΄αυτές πρέπει να είναι το άνοιγμα της επιχειρηματικότητας ωστε το κράτος να έχει υγιή φορολογικά έσοδα και να μειωθεί η πίεση στην ακίνητη ιδιοκτησία."

Η εκπρόσωπος της ΛΑΕ κα Νάντια Βαλαβάνη τάχθηκε υπέρ της θέσπισης αφορολόγητου ορίου για τις μικρές περιουσίες, συνέστησε προσοχή στον τρόπο μείωσης των αντικειμενικών αξιών καθώς δεν υπάρχουν δεδομένα από συναλλαγές ώστε να γνωρίζουμε ποιές είναι οι πραγματικές τιμές και επεσήμανε τον κίνδυνο το επόμενο διάστημα να ανατραπούν ευνοικές ρυθμίσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα.

Ο εκπρόσωπος του Ποταμιού κ. Χάρης Θεοχάρης πρότεινε ο συμπληρωματικός φόρος περιουσίας να λογίζεται ως προκαταβολή για το φόρο μεταβίβασης και τα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ να εκχωρηθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ κ. Γρηγόρης Λιονής ανέφερε ότι το φορολογικό πλαίσιο επιταχύνει τη συγκέντρωση της γης στα χέρια των μεγάλων ομίλων στους οποίους ανήκουν οι μεγάλες περιουσίες και φοροαπαλάσσονται με διάφορους τρόπους με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι μικροιδιοκτήτες.

Η κα Κατερίνα Βαμβακούση από τους Ανεξάρτητους Έλληνες τόνισε ότι η φορολογία πρέπει να επιβάλλεται στις πραγματικές αξίες των ακινήτων και ζήτησε να θεσμθετηθεί η προστασία της πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς.

Τα έσοδα του κράτους πρέπει να προσαρμόζονται στη φοροδοτική ικανότητα των πολιτών, τόνισε ο επικεφαλής της Δημιουργίας Ξανά κ. Θάνος Τζήμερος. Χαρακτήρισε δε παράλογο, αντιαναπτυξιακό και ανήθικο τον ΕΝΦΙΑ και ζήτησε την κατάργησή του.

«Ο ελληνικός λαός φτώχυνε διότι του ξεφτίλισαν την περιουσία», τόνισε σήμερα Πέμπτη ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς μιλώντας σε δημόσια ενημερωτική συζήτηση της Ομοσπονδίας με θέμα την υπερφορολόγηση της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα.

Η πρόταση των ιδιοκτητών είναι:

Α. ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ «ΕΝΦΙΑ».

Ο φόρος αυτός, με τη βοήθεια και του «συμπληρωματικού φόρου», δηλαδή της μετεμψύχωσης του επάρατου ΦΑΠ, επιβαρύνει και στην ουσία σταδιακά «δημεύει» την αστική ιδιωτική ακίνητη περιουσία,  ενώ η τεράστιας αξίας εκτός σχεδίου γη σε όλη τη χώρα και τα νησιά της, σκανδαλωδώς φοροαπαλλάσσεται, αφού δήθεν «φορολογείται» με 1 ευρώ το στρέμμα ετησίως την ίδια στιγμή που η αστική ιδιοκτησία στις περιοχές με τις χαμηλότερες αντικειμενικές αξίες (κάτω από 500 ευρώ) φορολογείται με 2,6 - ευρώ το τετραγωνικό μέτρο!!!  Για να επιτευχθεί η σημαντική, έστω και σταδιακή μείωση της επιβάρυνσης της αστικής ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας, και όσο ο δημοσιονομικός στόχος παραμένει στο εξωπραγματικό ποσό των 2,6 δισεκατομυρίων ευρώ το χρόνο, πρέπει να κληθούν να συμμετάσχουν ΟΛΟΙ όσοι κατέχουν ακίνητη ιδιοκτησία οποιασδήποτε μορφής. Γι΄αυτό  ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ ΤΡΙΑ ΜΕΤΡΑ:

 

1. ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ, ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟΙ!

Η ουσιαστική εξαίρεση από τη φορολογία ΕΝΦΙΑ της εκτός σχεδίου γης που εξασφαλίζει σκανδαλώδη φορολογική ασυλία όχι μόνον στους γεωργούς, αλλά και σε όλους όσους κατέχουν εκατομμύρια στρέμματα εκτός σχεδίου γης οικοπεδικού προορισμού, σε όλη τη χώρα και τα νησιά της, άσχετη με οποιαδήποτε γεωργική ή κτηνοτροφική δραστηριότητα, πρέπει άμεσα να περιοριστεί:

* Στους κατά κύριο και αποκλειστικό επάγγελμα αγρότες και κτηνοτρόφους, και

* Στη γη & τα κτίσματα που πράγματι χρησιμοποιούν αυτοί για τη δραστηριότητά τους.

Οι υπόλοιποι κάτοχοι εκτός σχεδίου γης πρέπει να φορολογηθούν με χαμηλό ποσό ανά στρέμμα, ώστε να ελαφρυνθεί το βάρος ΕΝΦΙΑ των αστικών περιουσιακών στοιχείων.

 

2. ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΧΡΕΩΣΗ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.

Να θεσπιστεί μια ελάχιστη χρέωση ποσού 10€ για κάθε δηλούμενο ιδιοκτησιακό δικαίωμα, δηλαδή ανά γραμμή στο Ε9, επί κάθε είδους ακινήτου των πινάκων 1 και 2 (αστικού, αγροτικού, κτίσματος κλπ). Δηλαδή ένας μεγαλοκτηματίας με 10 κτήματα, να πληρώνει ένα ελάχιστο ποσό 100€ ετησίως...

 

3. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ.

Ο καταστροφέας της κτηματαγοράς, της οικοδομής, αλλά κυρίως της «κατεδάφισης» της αξίας της αστικής  ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας, που ήταν το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού λαού και της ελληνικής οικογένειας, έχει όνομα  και λέγεται «συμπληρωματικός φόρος»! Η  κατάργησή του, ή έστω ο περιορισμός του στο ύψος του αρχικού φόρου θα συμβάλλει στην άμεση επανεκκίνηση της οικοδομής, αλλά και ολόκληρης της οικονομίας μας!

 

Β. ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

Είμαστε απόλυτα αντίθετοι στην αντικατάσταση του συστήματος των «αντικειμενικών αξιών» με οποιοδήποτε σύστημα που θα επαναφέρει το καθεστώς της υποκειμενικής κρίσης και εντεύθεν συναλλαγής μεταξύ φορολογουμένων και φορολογικών οργάνων.

1. ΤΙΜΕΣ ΖΩΝΗΣ : Να γίνει παρέμβαση στις τιμές ζώνης (ΤΖ) με μειώσεις ανάλογα με την εξέλιξη κάθε περιοχής. Διαφορετικά, να γίνει οριζόντια μείωση ανά Δήμο, σε ποσοστό περί το 30%. Να αποκλειστεί οποιαδήποτε αύξηση τιμών ζώνης!

2. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑΣ: Η κατάρρευση της «εμπορικότητας» σε όλη τη χώρα επιβάλλει να γίνει οριζόντια μείωση κατά 30-50% του υπέρ τη μονάδα τμήματος των συντελεστών εμπορικότητας των ακινήτων όλης της χώρας.

3. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑΣ: Να γίνει αύξηση των μειωτικών συντελεστών παλαιότητας, ιδιαίτερα σε καταστήματα και γραφεία, λόγω της πλήρους απαξίωσής τους όχι μόνον εξ αιτίας της κατάστασης της αγοράς, αλλά και από νέα μέτρα όπως τα ενεργειακά πιστοποιητικά, η υποχρεωτική ανακαίνιση ανελκυστήρων κλπ.

4. ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΜΟΝΙΜΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΚΕΝΟΥ – ΜΗ ΡΕΥΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥ ΚΤΙΣΜΑΤΟΣ. Καθιέρωση μόνιμου μειωτικού Συντελεστή Κενών Κτισμάτων (ΣΚΚ) 50% για τα επί καθόλο το προηγούμενο έτος κενά και μη ρευματοδοτούμενα κτίσματα, με συμπερίληψη και εκείνων που αποπερατώθηκαν αλλά δεν ρευματοδοτήθηκαν ποτέ. Η πρόταση έχει ιδιαίτερη σημασία για τον υπολογισμό του ετήσιου φόρου ακινήτων. Ως γνωστό, επί του επίμονου αιτήματός μας για μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 50% νομοθετήθηκε μείωση 20% ειδικά για τα έτη 2014 & 2015, για όσα ακίνητα ήταν μη ρευματοδοτούμενα κατά ολόκληρο το εκάστοτε προηγούμενο έτος.

 

3. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΤΗΜΑΤΑΓΟΡΑΣ & ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.

*Κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου, και μετατροπή του ΕΝΦΙΑ σε πραγματικά ΕΝΙΑΙΟ φόρο ακινήτων (ένας φόρος ανά ακίνητο και όχι δύο), σε συνδυασμό με τα κατάλληλα φορολογικά και διοικητικά κίνητρα, που θα οδηγήσει ΑΜΕΣΑ σε απογείωση της οικοδομικής δραστηριότητας και των συναλλαγών επί ακινήτων, οι οποίες θα φέρουν στο Κράτος υγιή φορολογικά έσοδα και απασχόληση και τζίρο σε τεράστιους κλάδους της βιομηχανίας, βιοτεχνίας, εμπορίου και ελευθέρων επαγγελμάτων.

*Αναβίωση της κτηματαγοράς η οποία σήμερα διαθέτει μόνον πωλητές ακινήτων, και κανένα αγοραστή. Αυτή θα φέρει κυριολεκτική «νεκρανάσταση» της αξίας της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας η οποία έχει σήμερα ουσιαστικά  «κατεδαφιστεί» όχι τόσο από την κατάσταση της οικονομίας, όσο από την βαρύτατη διπλή φορολογία του ΕΝΦΙΑ.

*Μείωση των απαιτούμενων πιστοποιητικών και βεβαιώσεων κατά τη σύνταξη συμβολαίων, και όχι επαναφορά ήδη καταργημένων, όπως το πιστοποιητικό των ΟΤΑ.

*Επίλυση διοικητικών και φορολογικών εμποδίων για την ενεργοποίηση του προγράμματος αγοράς κατοικιών στην Ελλάδα “GOLDEN VISA».

*Φορολογικά και χρηματοδοτικά κίνητρα για την επανεκκίνηση της οικοδομικής δραστηριότητας και ιδιαίτερα της ενεργειακής και λειτουργικής αναβάθμισης των υπαρχόντων κτιρίων, και πρωτίστως των διατηρητέων, όπως επιβάλλει το Σύνταγμα.

*Λειτουργία του περιουσιολογίου για την αποκάλυψη της φοροδιαφυγής και όχι για την επιβολή νέων φόρων, τελικά και πάντοτε και μόνον στην ακίνητη περιουσία…

*Αποφυγή οποιασδήποτε άλλης επιβάρυνσης της φορολογίας των μισθωμάτων, ώστε να μπορεί να καταβάλλεται ο ΕΝΦΙΑ!!!

*Αποποινικοποίηση αδυναμίας πληρωμής ΕΝΦΙΑ-εξόφληση με ακίνητη περιουσία.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki