Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

ΔΕΗ: Προετοιμασία για ηλεκτροπληξία

Έρχονται αυξήσεις στα οικιακά τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος από την 1η Ιανουαρίου του 2013 στο πλαίσιο των απαιτήσεων της τρόικας για τιμές λιανικής που θα αντανακλούν το κόστος παραγωγής. Όπως έκανε γνωστό ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου μέσα στο έτος θα ανακοινωθεί ο τρόπος της απελευθέρωσης των τιμολογίων. Η απελευθέρωση κατά τον κ. Παπακωνσταντίνου θα γίνει σταδιακά μέσα στο 2013: "Είτε χρονικά σε δύο φάσεις ή με διαφορετικό τρόπο", περιέγραψε ο υπουργός αφήνοντας να εννοηθεί ότι μπορεί να γίνει ανάλογα με το προφίλ της κατανάλωσης. Σε ό,τι αφορά τα οικιακά τιμολόγια (χαμηλής τάσης) ο υπουργός επανέλαβε ότι οι ευάλωτες κοινωνικά ομάδες θα προστατευτούν. Πληροφορίες λένε ότι δεν αποκλείεται τα κριτήρια για τα ρυθμιζόμενα τιμολόγια να αλλάξουν ώστε να ενταχθούν και άλλες κοινωνικές ομάδες.

Ο φεουδάρχης

Το ελληνικό δημόσιο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο μεγαλύτερος γαιοκτήμονας καθώς κατέχει 20.601 αγροτεμάχια με έκταση 594.103.086 τ.μ. Σ' αυτά θα πρέπει να προστεθούν κι άλλα 11.746 αγροτικά ακίνητα με επιφάνεια 176.341.828 τ.μ. Ακολουθούν άλλα 11.563 ακίνητα που θεωρούνται άγνωστα, δεν υπάρχει δηλαδή ολοκληρωμένη καταγραφή τους. Τα αστικά εντός σχεδίου, που έχουν και τη μεγαλύτερη αξία, είναι 5.941 με έκταση 13.450.800 τ.μ. Υπάρχουν όμως και αστικά εκτός σχεδίου (2.131 ακίνητα), αστικά εντός σχεδίου - παράκτιες ζώνες (62) και αστικά (5.941 ακίνητα). Το Δημόσιο διαθέτει ακόμη 538 αρχαιολογικούς χώρους, 29 ιστορικά κέντρα πόλεων (παραδοσιακά) και 13 οικισμοί. Οι βοσκότοποι είναι 1.294, αλλά έχουν έκταση 558.507.596 τ.μ. και σίγουρα πολλοί από αυτούς χρησιμοποιούνται χωρίς να πληρώνεται ούτε ένα ευρώ. Επίσης, το Δημόσιο έχει και 623 δάση με έκταση 556.768.218 τ.μ. Υπάρχουν ακόμη 98 έλη-τέλματα, 151 λιβάδια, 302 παραθαλάσσιες εκτάσεις, 813 παλαιοί αιγιαλοί, 64 παράκτιες ζώνες, 7 παράκτιες ζώνες γεωργικής γης, 224 παρόχθια-παραλίμνια ακίνητα. Στα ενδιαφέροντα που μπορεί να βρει κανείς είναι ότι το χαρτοφυλάκιο περιέχει 9 παραλιακούς δρόμους, 17 παράκτιες ζώνες τουρισμού-παραθερισμού, 2 υγροβιότοποι και 880 χέρσα ακίνητα.

Τι αλλαζει στο νόμο για την υπερχρεωση

Εξι αλλαγές για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του νόμου Κατσέλη προωθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Αυτές περιγράφονται στα άρθρα 11 έως 20 που βρίσκονται στο Κεφάλαιο Β' του νομοσχεδίου:

1 Βελτιώνεται η αποτελεσματικότητα του εξωδικαστικού συμβιβασμού με πρόβλεψη ότι θα αρκεί η συμφωνία των πιστωτών που εκπροσωπούν του 50% + 1 των απαιτήσεων της οφειλής και όχι την πλήρη ομοφωνία (100%) που απαιτούσε μέχρι σήμερα.

2 Σε συνεργασία με το υπ. Δικαιοσύνης θεσπίζεται ο θεσμός της διαμεσολάβησης με στόχο την ταχύτερη εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών.

3 Προβλέπεται καταβολή δόσης από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, χωρίς καθυστερήσεις εξαιτίας της εκκρεμοδικίας. Το καταβληθέν ποσό θα συμψηφίζεται με τη ρύθμιση που τελικώς θα αποφασίσει το Δικαστήριο αποδεσμεύοντας τον οφειλέτη ακόμα και με την έκδοση της απόφασης. Η ελάχιστη καταβολή προτείνεται στο 10% της τρέχουσας δόσης με ελάχιστο ποσό καταβολής τα 40 ευρώ μηνιαίως. 4 Ορίζεται υποχρεωτικά αντίκλητος στην ελληνική επικράτεια στις περιπτώσεις εκχώρησης απαιτήσεων σε αλλοδαπά πιστωτικά ιδρύματα. Σε διαφορετική περίπτωση τεκμαίρεται ως αντίκλητος η τράπεζα που παρείχε το δάνειο.

5 Παρέχεται δυνατότητα αναστολής της αναγκαστικής εκτέλεσης κατόπιν αίτησης του οφειλέτη και μετά την έκδοση της οριστικής δικαστικής απόφασης, εφόσον έχει ασκήσει εμπρόθεσμα έφεση, προστατεύοντάς τον έτσι από καταδιωκτικά μέτρα σε βάρος του.

6 Καταργείται η διαδικασία του δικαστικού συμβιβασμού που προβλέπεται στο άρθρο 7 Ν. 3869/2010. Με τις αλλαγές αυτές επιδιώκεται ουσιαστικά να ενισχυθεί η διαδικασία του προδικαστικού συμβιβασμού με τους δανειστές, ώστε να μην ενθαρρύνεται η προσφυγή στο δικαστήριο.

Οι τροποποιήσεις στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, είναι απολύτως αναγκαίες, δεδομένου ότι οι μακροχρόνιες δικαστικές εκκρεμότητες έχουν θέσει «σε ομηρεία» πολλούς δανειολήπτες και με τον τρόπο αυτόν καθυστερεί η επάνοδός τους στην οικονομική δραστηριότητα. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, σημειώνει το υπουργείο Ανάπτυξης, βελτιώνεται η διαδικασία διευθέτησης των οφειλών μεταξύ οφειλέτη και πιστωτών, με αποτέλεσμα τη σύντμηση του χρόνου από την κατάθεση της αίτησης μέχρι τη συζήτησή της, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ελαχιστοποίηση του χρόνου είναι πρωταρχικής σημασίας για την επιτυχία οποιουδήποτε προγράμματος αναδιάρθρωσης χρεών.

Οικοδομή : "Κούρεμα" 72%

Συνολική πτώση της τάξεως του 72% έχει καταγράψει η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα από το υψηλότερο σημείο της (2005), καθώς όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), κατά το δεκάμηνο του 2012 (Ιανουάριος-Οκτώβριος) εκδόθηκαν μόλις 19.489 οικοδομικές άδειες, έναντι 69.088 αδειών που είχαν εκδοθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2005, όταν η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα είχε βρεθεί στο απόγειό της, από το 2000 και μετά. Εκτοτε, η πορεία των αδειών βαίνει σταθερά φθίνουσα, με τάσεις έντονης επιτάχυνσης της πτώσης από το 2010 και μετά. Συγκεκριμένα, κατά το 10μηνο του 2010 εκδόθηκαν 40.767 άδειες, έναντι 29.131 αδειών το 2011, σε μία σαφή απόδειξη του περιορισμού των νέων επενδύσεων από την πλευρά των κατασκευαστών κατοικιών. Κατά την περίοδο από τον Νοέμβριο του 2011, έως τον Οκτώβριο του 2012, το μέγεθος της συνολικής οικοδομικής δραστηριότητας, ανήλθε σε 26.127 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 4.754,3 χιλιάδες τ.μ. επιφάνειας και 18.500,3 χιλιάδες κυβικά μέτρα όγκου. Παρατηρήθηκε δηλαδή, μείωση κατά 31,6% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 31,2% στην επιφάνεια και κατά 29,2 % στον όγκο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Νοεμβρίου 2010-Οκτωβρίου 2011.

Εξοχική: Σε ποιές περιοχές μπαίνει φρένο

Στη δημιουργία ενός οργανωμένου, ποιοτικού και πολυθεματικού τουριστικού μοντέλου στοχεύει το νέο Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού για τον Τουρισμό που δόθηκε στη δημοσιότητα από το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και από σήμερα τίθεται σε δημόσια διαβούλευση.

Το νέο ΕΠ αναθεωρεί επί το αυστηρότερο το υφιστάμενο εδώ και τέσσερα χρόνια χωροταξικό πλαίσιο, με την κατάργηση ρυθμίσεων σχετικά με την ανάπτυξη μαζικού τουρισμού, με τον περιορισμό της διάσπαρτης δόμησης των τουριστικών εγκαταστάσεων, με την αύξηση της αρτιότητας εκτός σχεδίου στα 20 στρέμματα για τις ευαίσθητες αναπτυσσόμενες περιοχές, με την εξαίρεση από την τουριστική ανάπτυξη των βραχονησίδων, των νησιών με έκταση μικρότερη των 300 στρεμμάτων, των απομονωμένων νησιών, των ζωνών απολύτου προστασίας της φύσης και απλής προστασίας της φύσης και των εθνικών πάρκων.

Προβλέπεται η θέσπιση κινήτρων (μέσω του επενδυτικού νόμου) για την ίδρυση, επέκταση και τον εκσυχρονισμό ξενοδοχειακών μονάδων που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τουλάχιστον τριών (3*) αστέρων, όπως επίσης για την απόσυρση παλαιών και απαξιωμένων τουριστικών καταλυμάτων. Θέσπιση κινήτρων επίσης για τη μετατροπή παραδοσιακών ή διατηρητέων κτισμάτων σε ξενοδοχειακές μονάδες τουλάχιστον δύο (2*) αστέρων, όπως επίσης και για επενδύσεις σε οργανωμένους τουριστικούς υποδοχείς και στα λεγόμενα σύνθετα τουριστικά καταλύματα (εκτός των τμημάτων της παραθεριστικής κατοικίας).

Με το νέο Ειδικό χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, Ο ελληνικός χώρος χωρίζεται σε 4 βασικές κατηγορίες και 11 υποκατηγορίες, ανάλογα με την ένταση και το είδος της τουριστικής ανάπτυξης, τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά και την ευαισθησία των φυσικών και πολιτιστικών πόρων. Για πρώτη φορά καθιερώνεται κατηγορία περιοχών ανάπτυξης εναλλακτικού τουρισμού, στην οποία υπάγεται μεγάλος αριθμός νησιών και ορεινών περιοχών, όπως και κατηγορία ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού, στην οποία ανήκουν τα χιονοδρομικά κέντρα με τους γύρω οικισμούς και οι λουτροπόλεις.

46 νησιά, ανεξαρτήτως μεγέθους, «γκρουπάρονται» στην κατηγορία ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων τουριστικών προορισμών. Πρόκειται για τα εξής: Αίγινα, Αλόννησος, Αμοργός, Ανδρος, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ζάκυνθος, Θάσος, Θήρα, Ιθάκη, Ικαρία, Ιος, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Κέα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κύθηρα, Κύθνος, Κως, Λέρος, Λευκάδα, Λέσβος, Λήμνος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Πάτμος, Πόρος, Ρόδος, Σαμοθράκη, Σάμος, Σέριφος, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σκύρος, Σπέτσες, Σύμη, Σύρος, Τήνος, Υδρα, Φολέγανδρος, Χίος. Πρόκειται για νησιά με σημαντική τουριστική ανάπτυξη ή προοπτική ανάπτυξης, με εξάρτηση από τον τουρισμό και με ενδεχόμενες περιβαλλοντικές πιέσεις. Στις εκτός σχεδίου περιοχές, η ελάχιστη αρτιότητα ορίζεται στα 20 στρέμματα, οι κλίνες ανά στρέμμα δεν ξεπερνούν τις 10, ενώ προωθούνται ξενοδοχεία 3, 4 και 5 αστέρων.

Σε νησιά με έκταση μεγαλύτερη από 70 τετραγωνικά χιλιόμετρα, ο ανώτατος συντελεστής δόμησης ορίζεται στο 0,05. Εξαιρούνται Κρήτη, Ρόδος, Κέρκυρα και Εύβοια όπου ισχύουν τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία. Βραχονησίδες, νησιά μικρότερα των 300 στρεμμάτων, νησιά που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 10 ναυτικών μιλίων από τα θαλάσσια σύνορα της χώρας, απομονωμένα νησιά και αυτά που εμπίπτουν στις περιοχές Natura και στα εθνικά πάρκα, εξαιρούνται από την τουριστική αξιοποίηση.

Επιτρέπεται η τουριστική αξιοποίηση σε ακατοίκητα νησιά από 300 στρέμματα και άνω με συντελεστή δόμησης που κυμαίνεται από 0,05 έως 0,01. Αξίζει τέλος να αναφερθεί πως το ΕΠ προτείνει τη θέσπιση ειδικού τέλους επί των τουριστικών δραστηριοτήτων υπέρ των Φορέων Διαχείρισης, οι οποίοι εποπτεύουν τις προστατευόμενες περιοχές Natura.

Τρία σημεία για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων κρουαζιέρας στην Αττική προτείνονται στο πλαίσιο του Ειδικού Πλαισίου για τον Τουρισμό: ο Πειραιάς, η ευρύτερη περιοχή του Φαληρικού Ορμου και το Λαύριο. Σημειώνεται η ανάγκη να βελτιωθούν και να εκσυγχρονιστούν οι υφιστάμενες υποδομές και να δημιουργηθούν νέες για την υποδοχή επιβατών κρουαζιέρας (home ports), κατά προτεραιότητα στις ανεπτυγμένες, αναπτυσσόμενες και μητροπολιτικές περιοχές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια. Σε περιοχές αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος που μπορούν να υποδεχθούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας (ports of call). Κατά προτεραιότητα, οι περιοχές είναι: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Κατάκολο, Ρόδος, Βόλος, Καβάλα, Κως, Πάτμος, Μύκονος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κρήτη.

Στο ΕΠ τονίζεται ιδιαίτερα η ανάδειξη των σταθμών κρουαζιέρας που μπορούν να συνδεθούν με πολυθεματικούς προορισμούς, όπως θρησκευτικούς τόπους, πολιτιστικούς και αρχαιολογικούς χώρους, τόπους ιδιαίτερου φυσικού κάλους κ.λπ. Σχετικά με την ανάπτυξη του νέου θεματικού τουρισμού για σκάφη αναψυχής, προβλέπεται η δημιουργία 10 Ζωνών Ναυσιπλοΐας Αναψυχής που καλύπτουν όλη τη θαλάσσια περιοχή της χώρας. Είναι οι εξής: Θερμαϊκός - Βόρειες Σποράδες, Θρακικό Πέλαγος - Βόρειο Αιγαίο, Κεντρικό - Ανατολικό Αιγαίο, ΝΑ Αιγαίο - Δωδεκάνησα, Κρήτη, Κυκλάδες, Νότια Πελοπόννησος, Σαρωνικός - Αργολικός, Ιόνιο Πέλαγος, Κορινθιακός. Στόχος είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών σε λειτουργική συνοχή ανά Ζώνη, με τον εκσυγχρονισμό και τη δημιουργία νέων, όπου χρειάζεται, μαρίνων, αγκυροβολίων, καταφυγίων κ.λπ. Οι λιμενικές εγκαταστάσεις πρέπει να συνδέονται και με τις ανάγκες της γειτονικής ενδοχώρας.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki