Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Οι "πονηριές" με τα αυθαιρετα

Στη νέα ρύθμιση για τον συμψηφισμό του προστίμου σε ποσοστό έως 50%, για ενεργειακές και στατικές βελτιώσεις στα αυθαίρετα.προβλέπεται ότι: «Τα καταβληθέντα ποσά για εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης ή στατικής ενίσχυσης αφαιρούνται από την τελευταία δόση και τις αμέσως προηγούμενες χρονικά έως ότου ολοκληρωθεί ο συμψηφισμός. Σε περίπτωση που μετά τον ως άνω υπολογισμό προκύπτει ότι τα ήδη καταβληθέντα ποσά υπερβαίνουν το ποσό του προστίμου που υπολείπεται, με βάση τις διατάξεις του παρόντος, δεν επιστρέφονται ούτε αναζητούνται». Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες, που εντάσσονται στο «νόμο Καλαφάτη» (ν. 4178/2013), πληρώνοντας ολόκληρο το ποσό του προστίμου με έκπτωση 20%, τόσο όσοι το έκαναν ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο που άρχισε η εφαρμογή του νόμου, όσο και οι μελλοντικοί «καλοπληρωτές», χάνουν το στατικό και ενεργειακό «μπόνους», καθώς αποκλείονται συλλήβδην από τη νέα ρύθμιση. Συμψηφισμός του «μπόνους» προβλέπεται μόνον με οφειλόμενες δόσεις του προστίμου. Πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουν όλοι οι ιδιοκτήτες ισότιμη πρόσβαση στο μέτρο. Ειδικότερα όσοι από τους ιδιοκτήτες που δηλώνουν πρώτη φορά αργήσουν να μπουν στο «νόμο Καλαφάτη», η εφαρμογή του οποίου λήγει τον Φεβρουάριο του 2015, χάνουν μέρος του «μπόνους». Το ίδιο θα συμβεί και για ιδιοκτήτες που κάνουν μεταφορά της διαδικασίας νομιμοποίησης από το «νόμο Παπακωνσταντίνου» στο «νόμο Καλαφάτη», έχοντας καλύψει μεγαλύτερο ποσό του προστίμου από αυτό που αναλογεί στο «μπόνους» που δικαιούνται.

Λονδρέζικη υποχώρηση

Πτώση 20% καταγράφουν οι τιμές των πολυτελών κατοικιών στις αριστοκρατικές συνοικίες στο κέντρο του Λονδίνου, γεγονός που σηματοδοτεί ότι έχει ήδη αρχίσει η διόρθωση στην ακμάζουσα στεγαστική αγορά της βρετανικής πρωτεύουσας. Οπως μεταδίδει το CNBC, τα στοιχεία του κτηματομεσιτικού πρακτορείου Strutt and Parker δείχνουν ότι η αξία στις κατοικίες κάτω των 2 εκατομμυρίων στερλινών ( 3,23 εκατ. δολ.) έχει μειωθεί κατά 20,8% το τρίτο τρίμηνο του 2014 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 201

Plan B για την ΠΑΝΓΑΙΑ

Αλλάζουν τα σχέδια της ΠΑΝΓΑΙΑ , για την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και την είσοδο των μετοχών της , στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Πληροφορίες που κυκλοφορούν ευρύτατα στην αγορά οι οποίες δεν έχουν διαψευστεί αλλά ούτε επιβεβαιωθεί εμφανίζουν την εταιρία να χρησιμοποιεί την ήδη εισηγμένη MIG real estate τον μετοχικό έλεγχο της οποίας απέκτησε το καλοκαίρι για να μπεί στο Χρηματιστήριο . Οι ίδιες πληροφορίες , έκαναν λόγο για μία στρατηγική που θα αναπτυχθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση , θα είναι η είσοδος στο ΧΑΑ μέσω συγχώνευσης της ΠΑΝΓΑΙΑ με την MIG real estate. Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα απευθύνεται σε θεσμικούς επενδυτές του εσωτερικού και του εξωτερικού. Αυτό πρακτικά, θα αποτελέσει μήνυμα εμπιστοσύνης των μετόχων της στην ελληνικη οικονομία ενώ ταυτόχρονα ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο διεθνές περιβάλλον θα ξεκινήσει η προσπάθεια προσέλκυσης επενδυτών και απο τις διεθνείς αγορές.

Τα θέλουν τσάμπα

Οι αποδόσεις που προσφέρονται πλέον στην ελληνική αγορά είναι τέτοιες που δικαιολογούν το σχετικά υψηλό επενδυτικό ρίσκο της χώρας μας, συγκριτικά με άλλες αγορές. Σύμφωνα με τον κ. Αριστοτέλη Καρυτινό, γενικό διευθυντή της Εθνικής Πανγαίας ΑΕΕΑΠ, οι αποδόσεις στα κτίρια γραφείων κινούνται σήμερα πέριξ του 8%-8,5%, εκείνες των εμπορικών καταστημάτων/κέντρων διαμορφώνονται μεταξύ 6,5% και 7,5%, ενώ τις υψηλότερες αποδόσεις προσφέρει ο κλάδος των αποθηκευτικών κέντρων logistics, που ξεπερνούν το 11,5%. Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές των επαγγελματικών ακινήτων έχουν ήδη αρχίσει να σταθεροποιούνται, επιβεβαιώνοντας και τις πρόσφατες προβλέψεις της ΤτΕ, η οποία ανέφερε ότι ο εν λόγω κλάδος, σε συνδυασμό και την αγορά εξοχικής κατοικίας, θα ηγηθεί της πορείας ανάκαμψης της αγοράς ακινήτων της χώρας. Στον αντίποδα, ο κλάδος των κατοικιών αναμένεται να συνεχίσει την πτωτική του πορεία, καθώς η υψηλή ανεργία, η μείωση του εισοδήματος των νοικοκυριών και η βαριά φορολογία λειτουργούν ανασταλτικά για την τόνωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Όλα όσα πρεπει να γνωρίζετε για το επίδομα ενοικίου

Επί των διατάξεων του άρθρου 2 του πρόσφατου ν. 4320/2015 περί επιδόματος ενοικίου, η ΠΟΜΙΔΑ διευκρινίζει προς τα μέλη της και όλους τους ενδιαφερομένους τα εξής:

 

1.      Το επίδομα δεν θα χορηγηθεί σε όλους τους ενοικιαστές κατοικίας, αλλά μόνον σε 30.000 το πολύ, άτομα και οικογένειες που διαβιούν υπό «συνθήκες ακραίας φτώχειας», με κριτήρια το χαμηλό εισόδημα (το πολύ 2.400€ ετησίως για μεμονωμένα άτομα και 3.600€ ετησίως για το ζευγάρι, συν 1.200€ για κάθε ενήλικο εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας και 600€ ετησίως για κάθε ανήλικο μέλος και μέχρι τις 6.000€), ακίνητη περιουσία έως 90.000-200.000€, αναλόγως των ατόμων, και τραπεζικές καταθέσεις έως το διπλάσιο του κατωτάτου εισοδήματος.

2.      Το επίδομα το οποίο θα καταβληθεί για τους λοιπούς μήνες του 2015, με νομοθετική δυνατότητα ανανέωσής του και για το έτος 2016, θα ανέρχεται για μεμονωμένο άτομο σε 70€ το μήνα  και 100€ για ζεύγος, προσαυξανόμενο κατά 30 ευρώ για κάθε τέκνο με όριο τα 220€.

3.      Η παροχή του επιδόματος προϋποθέτει υπογραφή νέου συμφωνητικού μίσθωσης κύριας κατοικίας μεταξύ ιδιοκτήτη και ενοικιαστή, η οποία υπενθυμίζεται ότι έχει εκ του νόμου ελάχιστη τριετή διάρκεια ακόμη και αν συμφωνηθεί για μικρότερο διάστημα, ή ανανέωσης (στην ουσία συμφωνητικού παράτασης) προϋφιστάμενης μίσθωσης κατοικίας, με ημερομηνία υπογραφής του μετά τη δημοσίευση του νόμου (ήτοι από 20/3/2015 και μετά).

4.      Για να χορηγηθεί το επίδομα, ο ενοικιαστής θα πρέπει από τις 20/4 έως τις 20/5/2015, μέσα από ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της ιστοσελίδας του Υπουργείου Εργασίας (www.ypakp.gr) ή στα ΚΕΠ να καταθέσει το μισθωτήριο (αρχικό ή παράταση), τη δήλωση των στοιχείων της μίσθωσης στην ηλεκτρονική βάση της ΓΓΠΣ και την ηλεκτρονική αποδοχή της εκ μέρους του, καθώς και πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας του εκμισθωτή.

5.      Από το κείμενο της διάταξης φαίνεται ότι το αφορολόγητο και ακατάσχετο καλύπτει μόνον το μισθωτή, ωστόσο το ορθό είναι αυτό να καλύψει ρητά και τον εκμισθωτή.

6.      Επίσης το δικαίωμα του εκμισθωτή να προτείνει συμψηφισμό του επιδόματος με υπάρχουσες οφειλές του προς το Δημόσιο/ασφαλιστικούς οργανισμούς θα έπρεπε να είναι κατοχυρωμένο και όχι απλά δυνητικό («…μπορεί»), και άρα στην κρίση των οργάνων του Δημοσίου.

7.      Τέλος επισημαίνουμε πως υπόχρεος για την καταβολή ολόκληρου του ενοικίου είναι σε κάθε περίπτωση ο ενοικιαστής και όχι το Δημόσιο το οποίο δεν συμβάλλεται στη μίσθωση, ούτε αποκτά συμβατικές υποχρεώσεις έναντι του εκμισθωτή. Εν τούτοις στην πράξη υπάρχει φόβος να προκύψουν σοβαρά προβλήματα και δικαστικές αντιδικίες, στις περιπτώσεις όπου:

Α. Ο μισθωτής δεν καταβάλει το πέραν του ύψους του επιδόματος μίσθωμα, ισχυριζόμενος οικονομική αδυναμία του λόγω της δεδομένης «ακραίας φτώχειας» του, ή

Β. Το Δημόσιο δεν καταβάλει στον εκμισθωτή το ποσό του επιδόματος, πράγμα διόλου απίθανο λόγω και της δικής του γνωστής αδυναμίας να ανταποκριθεί με συνέπεια στις οικονομικές του υποχρεώσεις προς τον ιδιωτικό τομέα…

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki