Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Τα θέρετρα πριν 150 χρόνια

Mιάς και είμαστε στη καρδιά του καλοκαιριού καλό θα ήταν να γυρίσουμε ένα αιώνα πίσω για να δούμε που έκαναν τις διακοπές τους οι Αθηναίοι και τι έχει αλλάξει από τότε. Τα πάντα, θα έλεγε ένας οπαδός ου λακωνικού τρόπου έκφρασης. Καταρχήν η Αθήνα στις αρχές του 20ου αιώνα ήταν με τα σημερινά δεδομένα μία μικρή πόλη με εξοχές που ήταν πολύ κοντά σε αυτή. Άλλωστε , οι συγκοινωνιακές υποδομές και η τεχνολογία τους δεν επέτρεπε μεγάλες μετακινήσεις. Βασικά θέρετρα της Αθήνας ήταν η περιοχή του Νέου Φαλήρου και η Κηφισιά , ενώ οι πιο τολμηροί έφθαναν μέχρι τη Γλυφάδα. Φυσικά υπήρχε το Λουτράκι και τα Καμένα Βούρλα αλλά αυτό ήταν ολόκληρο ταξίδι και συνδυάζονταν με πολυήμερη διαμονή. Οι πιο τολμηροί που συνδύαζαν το χρήμα με τον ελεύθερο χρόνο αναζητούσαν ανάσες δροσιάς σε Κυκλαδονήσια –κυρίως σε εκείνα που είχαν ικανοποιητική ακτοπλοϊκή κάλυψη- αλλά και στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Οι περιπτώσεις αυτές όμως , σύμφωνα με χρονικογράφους της εποχής, αντιμετωπίζονταν περισσότερο ως ταξιδευτές και λιγότερο ως παραθεριστές. Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις εκείνων που συνέδεαν τις καλοκαιρινές διακοπές με τον θρησκευτικό-προσκυνηματικό τουρισμό και για το λόγο αυτό ήδη από τις αρχές του αιώνα καταγράφονταν χιλιάδες επισκέψεις σε νησιά που είχαν θρησκευτικό χαρακτήρα. Όμως ακόμα και στην περίπτωση ατή οι επισκέπτες των νησιών δεν προέρχονταν από την Αθήνα αλλά από άλλα κέντρα του ελληνισμού και κυρίως τη Σμύρνη κα την ενδοχώρα της. Για το λόγο αυτό άλλωστε οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρίες της εποχής είχαν δρομολόγια με την συγκεκριμένη πόλη. Το σίγουρο είναι ότι οι αθηναίοι πριν από ένα περίπου αιλωνα προτιμούσαν είτε τη βόλτα στις εξοχές όπως η Κολοκυθού, το Νέο Φάληρο, τα Πατήσια που προσφέρονταν για μία μονοήμερη εκδρομή είτε τη πολυήμερη διαμονή σε κάποια λουτρόπολη . Η έννοια του μαζικού τουρισμού , μπήκε στην «ζωή» του έλληνα ουσιαστικά τα τελευταία 50 χρόνια και η ανάπτυξη του συνδυάσθηκε τόσο με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου όσο και με την βελτίωση των υποδομών μεταφοράς.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ : Μετρο και τραμ

Οι επεκτάσεις του μετρό και του τραμ προς τον Πειραιά θα προχωρήσουν  δηλώνουν απο το υπουργείο Υποδομών .Σε ανακοίνωση σχετικά με τα δύο εργα επισημαίνουν ότι :

-Το έργο επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ με εγκεκριμένο συγχρηματοδοτούμενο προϋπολογισμό 534,8 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει συμπληρωματικά εγκεκριμένη πίστωση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 400 εκατ. ευρώ. Έχει σημειωθεί καθυστέρηση στη διαδικασία του διαγωνισμού για το έργο αυτό λόγω προσφυγών/καταγγελιών των διαγωνιζομένων, οι οποίες διερευνώνται από τα αρμόδια κοινοτικά όργανα (DG-Markt). Σύντομα όμως αναμένεται να λυθεί το πρόβλημα και να προχωρήσει ο διαγωνισμός του έργου στο Β΄ Στάδιο κατάθεσης των οικονομικών προσφορών. Ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2011 και να υπογραφεί η σύμβαση του έργου.

-Όσον αφορά στο έργο επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 127.650 εκατ. ευρώ. Μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού προέκυψαν καθυστερήσεις στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης λόγω ασφαλιστικών μέτρων που κατατέθηκαν από άλλους συμμετέχοντες κατά της απόφασης κατακύρωσης. Κατατέθηκε και σχετική καταγγελία προς την Ε.Ε. Αφού οι Αρχές ολοκληρώσουν τη διερεύνηση των ενστάσεων και διοικητικού χαρακτήρα καταγγελιών, ο διαγωνισμός θα προχωρήσει σύμφωνα με τις αποφάσεις τους. Η έναρξη των εργασιών κατασκευής εκτιμάται για το Δεκέμβριο του 2011.

Βουλιάζουν οι κατασκευαστικές

Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 30 ετών κινείται πλέον ο κατασκευαστικός κλάδος της χώρας μας, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών (ΣΑΤΕ). Οπως προκύπτει από τη νέα εξαμηνιαία έκθεση του Συνδέσμου, ο κλάδος των ιδιωτικών έργων βρίσκεται στην χειρότερη θέση των τελευταίων τριών δεκαετιών, ενώ σε ό,τι αφορά τα δημόσια έργα, η κατάσταση έχει επιστρέψει στην προ του 1998 εποχή. Αναλυτικά στο τρίτο τρίμηνο του 2010 καταγράφηκαν τα εξής:

- «Ο δείκτης παραγωγής στις κατασκευές (σύνολο κλάδου) εμφανίστηκε μειωμένος κατά 36,5% έναντι του Γ’ τριμήνου 2009, λαμβάνοντας την χαμηλότερη τιμή του από το 2000»

- «η συνολική απασχόληση στον κλάδο μειώθηκε κατά 15,3%έναντι του Γ’ τριμήνου 2009, ήτοι 57,5 χιλιάδες»

- «η συμμετοχή του κλάδου στην δημιουργία του ΑΕΠ κατέγραψε την χαμηλότερη τιμή της τα τελευταία 12 έτη, μόλις 3,6%, έναντι 4,0% του Γ’ τριμήνου του 2009»

- «οι συνολικές ακαθάριστες επενδύσεις σε κατασκευές παρουσίασαν μείωση κατά 15%, έναντι του Γ’ τριμήνου 2009»

- «ο δείκτης παραγωγής έργων πολιτικού μηχανικού (δημόσια έργα) εμφάνισε μείωση κατά 31,3%, έναντι του Γ’ τριμήνου του 2009»

- «ο δείκτης παραγωγής οικοδομικών έργων (ιδιωτικά έργα) εμφάνισε μείωση κατά 46,9%, έναντι του Γ’ τριμήνου του 2009, λαμβάνοντας την χαμηλότερη τιμή των τελευταίων δέκα ετών».

Έτσι, οι οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν στο πρώτο δεκάμηνο του 2010 ήταν μειωμένες κατά 24,8% σε σύγκριση με το 2009, όταν και είχαν μειωθεί κατά 28,3% σε σχέση με το 2008. Επίσης, κατά το 2010 παγιώθηκε ο μειωμένος συνολικός προϋπολογισμός των δημοπρατούμενων έργων προϋπολογισμού άνω των 2 εκ. ευρώέναντι των ετών 2005 (-39,3%) και 2006 (-51,4%), ύψους 3,54 δισ. ευρώ, δηλαδή, στα επίπεδα του 2009 (3,49 δισ)».

Θριάσιο :Μεγάλο παιγνίδι για εμπορευματικό

Σε θρίλερ εξελίσσεται η πολυσυζητηµένη συµµετοχή των Κινέζων στο µεγάλο έργο της κατασκευής του Εµπορευµατικού Σταθµού του Θριάσιου Πεδίου. Οι Κινέζοι της Cosco θέτουν τέσσερις όρους, από τους οποίους οι δύο εµφανίζουν µεγάλες δυσκολίες προκειµένου να ικανοποιηθούν από την ελληνική πλευρά καθώς σκοντάφτουν στο κοινοτικό δίκαιο. Σύµφωνα µε πληροφορίες, µε επιστολή που βρίσκεται στα χέρια της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ (φορέας κατασκευής του έργου) η Cosco Logistics πληροφορεί τη θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ ότι δεν πρόκειται να πάρει µέρος στον σχετικόδιαγωνισµό. Για την απόφασή της αυτή επικαλεί ταιτις αντιρρήσεις της σε τέσσερις όρους του διαγωνισµού. Η Cosco Logistics είναι µία από τις δέκα µεγαλύτερες εταιρείες του κόσµου στη διακίνηση εµπορευµατοκιβωτίων και η ενδεχόµενη ανάληψη από αυτήν της εκµετάλλευσης του Εµπορευµατικού Σταθµού θα αποτελούσε επαρκή εγγύηση για τη βιωσιµότητά του. Οι Κινέζοι ζητούν να έχουν τη δυνατότητα ελαφράς µεταποίησης µέρους των προϊόντων που θα εισάγονται και θα διακινούνται µέσω του Εµπορευµατικού Κέντρου του Θριάσιου προς τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το δεύτερο αίτηµα των Κινέζων είναι η δηµιουργία ελεύθερης ζώνης εµπορίου στους χώρους του Κέντρου. Το αίτηµά τους να πάει πίσω κατά πέντε χρόνια η κατασκευή του τερµατικού σταθµού και όχι να γίνει άµεσα, όπως θέλει η κυβέρνηση, είναι συζητήσιµο. Ο τρίτος λόγος που ώθησε την Cosco Logistics να κάνει πίσω είναι και το γεγονός ότι ένα σηµαντικόµέρος των υποδοµών που θα την εξυπηρετούσαν µέσω του Εµπορευµατικού Κέντρου µπορεί να ικανοποιηθεί, σε µικρότερο βέβαια βαθµό, και µέσα από έργα στουςχώρους του προβλήτα 2 του λιµανιού τουΠειραιά. Το εµπορευµατικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο θα δηµιουργηθεί σε έκταση σχεδόν 600 στρεµµάτων και έχει προϋπολογισµό 150 εκατ. ευρώ µέχρι την ολοκλήρωσή του, ενώ η πρώτη φάση, για την οποία γίνεται και ο προσεχής διαγωνισµός, θα κοστίσει 45 εκατ. ευρώ. Το έργο θα πραγµατοποιηθεί µε σύµβαση παραχώρησης, η οποία προβλέπει τη µελέτη, την κατασκευή, τη χρηµατοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκµετάλλευση των εγκαταστάσεων για 40 έτη, χωρίς εθνική ή κοινοτική συµµετοχή. Το ακίνητο βρίσκεται σε προνοµιακή θέση, καθώς συνδέεται οδικά µε την Αττική Οδό και σιδηροδροµικά µε το δίκτυο το ΟΣΕ, ενώ µελετάται η σιδηροδροµική του σύνδεση µε το λιµάνι του Ν. Ικονίου. Στους ενδιαφερόµενους επενδυτές συµπεριλαµβάνονται εταιρείες Logistics και µεγάλοι κατασκευαστικοί όµιλοι.

Το "μαρτύριο" της Λ.Αλεξάνδρας

Της γραφειοκρατίας το ανάγνωσμα. Στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας μετά τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις για αναπτύξεις κα αναπάσεις σήμερα είναι όλα παγωμένα. Το οικόπεδο της εκκλησίας που ήταν προγραμματισμένη η ανάπτυξη συγκροτήματος γραφείων είναι μετέωρο, αφού η υπουργός Περιβάλλοντος δεν υπογράφει-παρα τις δικαστικές αποφάσεις τον απεγκλωβισμό το οικοπέδου. Μάλιστα καλά πληροφορημένοι κύκλοι κάνουν λόγο για προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Παράλληλα δεν υπάρχει εξέλιξη και στο θέμα των προσφυγικών κατοικιών όπου το ΤΕΕ έχει προτείνει την ανταλλαγή χώρου ιδιοκτησίας του με τέσσερεις προσφυγικές πολυκατοικίες επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, με σκοπό να μετασκευαστούν σε έδρα του με ταυτόχρονη ανάπλαση της περιοχής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ολοκληρωμένη πρόταση του, το ΤΕΕ αιτείται την παραχώρηση τεσσάρων κτιρίων και του αντίστοιχου περιβάλλοντος χώρου - ιδιοκτησίας της ΚΕΔ και του Υπουργείου Περιβάλλοντος - από τα συνολικά οκτώ των προσφυγικών πολυκατοικιών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, με στόχο να μεταφερθούν τα κεντρικά γραφεία του, η βιβλιοθήκη του που θεωρείται από τις σημαντικότερες στο είδος της, η ηλεκτρονική τράπεζα πληροφοριών και το κέντρο επιμόρφωσης μηχανικών. Για τα υπόλοιπα κτίρια - πέραν των νομίμως κατοικημένων - και στο πλαίσιο της ανάπλασης της περιοχής προτείνεται, μεταξύ άλλων, η διαμόρφωση ενός Μουσείου του μικρασιατικού ελληνισμού, η δημιουργία Ξενώνα φιλοξενίας συγγενών των νοσηλευόμενων στο αντικαρκινικό Νοσοκομείο «Άγιος Σάββας» κλπ. Σε αντάλλαγμα προτείνεται να παραχωρήσει το ΤΕΕ στο Δήμο της Αθήνας - στον οποίο ιδιοκτησιακά ανήκει η γη των προσφυγικών - οικόπεδό ιδιοκτησίας του (στη συμβολή των οδών Χαριλάου Τρικούπη, Ναυαρίνου και Ζωοδόχου Πηγής στα Εξάρχεια) εκτάσεως 1.700 τετραγωνικών μέτρων, ώστε να χαρακτηριστεί αυτό κοινόχρηστος χώρος πρασίνου. Το συγκρότημα των προσφυγικών, συνολικής επιφάνειας 11.000 τετραγωνικών, αποτελείται από 228 διαμερίσματα, από τα οποία τα 51 κατοικούνται από ιδιώτες, 140 έχουν αγοραστεί από την ΚΕΔ ενώ τα υπόλοιπα ανήκουν ιδιοκτησιακά στο Δημόσιο καθώς απαλλοτριώθηκαν το 2003 από το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ στο πλαίσιο των σχεδίων ανάπλασης της περιοχής.

Τα προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, έργο των αρχιτεκτόνων Κίμωνα Λάσκαρη και Δημήτρη Κυριακού και άριστο δείγμα του κινήματος Bauhaus, παρά το γεγονός ότι το Φεβρουάριο του 2009 κηρύχθηκαν διατηρητέα μνημεία, βρίσκονται σε πλήρη εγκατάλειψη με αποτέλεσμα να ερειπώνονται μέρα με τη μέρα,

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki