Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Την κατέστρεψαν...

Το φετινό πρώτο τρίμηνο ολοκληρώθηκαν μόλις 1.955 νέες κατοικίες στο σύνολο της χώρας, έναντι 2.181 κατοικιών κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Στην έναρξη της οικονομικής κρίσης, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 είχαν κατασκευαστεί 14.578 νέες κατοικίες, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2007, στο απόγειο της κατασκευής νέων κατοικιών, ο αριθμός ήταν υπερδεκαπλάσιος του σημερινού, αγγίζοντας τις 26.000 κατοικίες. Στην τελευταία της εβδομαδιαία οικονομική ανάλυση, η Alpha Bank τονίζει χαρακτηριστικά ότι στο σύνολο της Δυτικής Μακεδονίας ολοκληρώθηκαν μόλις 17 νέες κατοικίες, σε Αν. Μακεδονία και Θράκη 61, στην Ηπειρο 81 νέες κατοικίες και στη Θεσσαλία 85 κατοικίες. Αντίστοιχα, ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας είχε ανέλθει σε 64.800 χιλιάδες κυβικά μέτρα το 2008 και σε 46.925 το 2009, προτού υποχωρήσει σε 11.000 χιλιάδες κυβικά μέτρα το 2014 και σε 10.972 το 2015, σημειώνοντας συνολική πτώση της τάξεως του 83,1%. Φέτος, σε επίπεδο τετραμήνου, η ιδιωτική κατασκευαστική δραστηριότητα μετρούμενη με βάση τον όγκο, σημείωσε και νέα πτώση της τάξεως του 16% σε ετήσια βάση, έναντι μάλιστα αύξησης κατά 18,8% που είχε σημειωθεί το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Σε όρους αριθμού αδειών, η οικοδομική δραστηριότητα παρουσίασε μείωση κατά 11,7% στο τετράμηνο του 2016, έναντι αύξησης κατά 8,1% στην αντίστοιχη περίοδο του 2015, με αποτέλεσμα ο αριθμός των αδειών να συρρικνωθεί στις 3.319. Οι τιμές των κατοικιών υποχωρούν συνεχώς από τις αρχές του 2009, με αποτέλεσμα η συνολική πτώση μέχρι το φετινό πρώτο τρίμηνο να αγγίζει το 41,5% πανελλαδικά, ενώ στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η πτώση είναι ακόμα μεγαλύτερη. Οπως αναφέρουν οι αναλυτές, η πτωτική αυτή πορεία, η οποία μάλιστα επεκτείνεται και στα επαγγελματικά ακίνητα, αναμένεται να διατηρηθεί και κατά το τρέχον έτος, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στην παρατεταμένη ύφεση της ελληνικής οικονομίας για ακόμα ένα έτος, αλλά και στη σειρά φορολογικών μέτρων που εφαρμόστηκαν στην αγορά ακινήτων τα τελευταία χρόνια. Οι φόροι στην ακίνητη περιουσία επιδρούν αρνητικά στην ζήτηση, τόσο από ιδιώτες όσο και από τους επενδυτές, που πιθανώς να ενδιαφέρονταν για ανέγερση νέων κατοικιών. Οιφορολογικές επιβαρύνσεις, όπως φόροι επί των συναλλαγών, οι επαναλαμβανόμενοι φόροι (π.χ. ΕΝΦΙΑ), ή οι φορολογικές ελαφρύνσεις που ίσχυαν στην αγορά της στεγαστικής πίστης και πλέον έχουν καταργηθεί, έχουν εκμηδενίσει την ζήτηση, σε συνδυασμό βέβαια με το γενικότερα αρνητικό χρηματοοικονομικό περιβάλλον και τη μείωση των εισοδημάτων

Οι λεωφόροι των ...κερδών

Η «πυξίδα» για το μέλλον της αγοράς εξοχικής κατοικίας είναι σύμφωνα με τις απόψεις αναλυτών της αγοράς η ευκολία με την οποία ο μόνιμος κάτοικος μίας αστικής περιοχής θα έχει πρόσβαση στην εξοχική του κατοικία. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους αλλοδαπούς οι οποίοι θέλουν να αγοράσουν παραθεριστική κατοικία σε «θερμό κλίμα». Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό ένα από τα βασικά κριτήρια που θέτουν οι αλλοδαποί αγοραστές προκειμένου να αγοράσουν ένα σπίτι εκτός συνόρων είναι

- οι υποδομές στην υγεία και στις τηλεπικοινωνίες

- ο χρόνος που απαιτείται για να επιστρέψουν από την εξοχική στην κύρια κατοικία και το αντίστροφο.

Όταν κάποιος αναφέρεται σε αποστάσεις και χρόνο θα πρέπει να γνωρίζει ότι αναφέρεται σε όλο το πλέγμα το υποδομών μεταφοράς. Δηλαδή σε λιμενικές υποδομές και σε ακτοπλοϊκά δρομολόγια, σε αεροδρόμια αλλά και σε απευθείας αεροπορικές συνδέσεις του τουριστικού θερέτρου με τις βασικές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις , σε σιδηροδρομικά δρομολόγια αλλά και σε συνδέσεις των παραθεριστικών προορισμών με τα τοπικά και διεθνή αεροδρόμια. Όσο αφορά το οδικό δίκτυο το σημαντικότερο στοιχείο που λαμβάνεται υπόψη δεν είναι μόνο η ταχύτητα αλλά και η ασφάλεια. Οι ίδιες μελέτες αποκαλύπτουν ότι :

-Η αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου πρόσθεσε σε νέες περιοχές στο «χάρτη» της αγοράς εξοχικής κατοικίας

-Η καθιέρωση των ταχύπλοων στις γραμμές των νησιών των Κυκλάδων συνέβαλλε στην θεματική άνοδο των τιμών τόσο της γης όσο και των επενδύσεων σε εξοχικές κατοικίες.

«Στα πλαίσια αυτά η αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών με την ολοκλήρωση των νέων οδικών αξόνων μπορεί να είναι ο πιο σημαντικός παράγων στην διαδικασία ανάδειξης νέων προορισμών αφού θα συμβάλλει ώστε μεγάλες ομάδες υποψήφιων αγοραστών να ανακαλύψουν νέες αγορές» τόνιζαν χαρακτηριστικά αναλυτές που ρωτήθηκαν σχετικά με τις προοπτικές της αγοράς εξοχικής κατοικίας ενόψει των σημαντικών επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη-ή που είναι σε διαδικασία σχεδιασμού-στο τομέα των μεταφορών.

Το σίγουρο είναι ότι ήδη στα επιτελεία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών γίνονται «σενάρια ανάπτυξης» με βάση τις εξαγγελίες που έχουν γίνει για επενδύσεις τόσο στο οδικό δίκτυο όσο και στις άλλες υποδομές .μεταφοράς αφού διαπιστώνουν ότι η ανάπτυξη των νέων οδικών αξόνων (ΠΑΘΕ, Ιονία οδός , ΕΓΝΑΤΙΑ κ.α.) σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που γίνονται στο δίκτυο σιδηροδρόμων δημιουργεί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης νέων αγορών για την εξοχική κατοικία. Και αυτό γιατί οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας θα έχουν ευκολότερη και κυρίως ασφαλέστερη πρόσβαση σε περιοχές στις οποίες το κόστος της γης είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με εκείνες που χαρακτηρίζονται ως ανεπτυγμένες τουριστικά. Παράλληλα , η ανάπτυξη οδικών δικτύων μπορεί να λειτουργήσει ως «κράχτης» για την προσέλκυση υποψήφιων αγοραστών από το εξωτερικό καθώς :

-Η προσφορά γης στις λιγότερο «αναπτυγμένες» περιοχές είναι υψηλή ενώ ο υποψήφιος αγοραστής-επενδυτής μπορεί να έχει πλειάδα εναλλακτικών λύσεων σε χαμηλό σχετικά κόστος.

-Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να έχει προϊόν σε ελκυστική τιμή .

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου –είτε σε εθνικό είτε σε τοπικό επίπεδο- θα αναδείξει μία σειρά περιοχών σε αγορές εξοχικής κατοικίας υψηλού ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Αχαΐα και Κορινθία μπορεί να αλλάξει το προφίλ των περιοχών αυτών . Το ίδιο ισχύει και για τα παράλια του Ευβοϊκού τα οποία μπορούν να αποκτήσουν χαρακτήρα θέρετρου. Ο συνδυασμός μάλιστα του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου δημιουργεί μοναδικές ευκαιρίες στην αγορά εξοχικής κατοικία. Οι Νέοι Δρόμοι Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο «πιλότος» για , το νέο πολεοδομικό σχεδιασμό και τον επανακαθορισμό των χρήσεων γης και γενικότερα των εξελίξεων στην αγορά ακινήτων θα είναι ο χάρτης των νέων οδικών αξόνων που έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται και για τους οποίους ο στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια . Μία γεύση για το εύρος των αλλαγών που σηματοδοτούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι έχουν δώσει η Αττική Οδός και η Εγνατία .Ήδη παραθεριστικοί προορισμοί που είχαν σβηστεί από τον χάρτη όπως για παράδειγμα οι παραθαλάσσιες περιοχές στα σύνορα της Αττικής και της Κορινθίας έχουν αρχίσει να επανέρχονται στο προσκήνιο (Κινέτα , Αγ. Θεόδωροι κ.α) ενώ η ολοκλήρωση του ν άξονα του ΠΑΘΕ με την κατασκευή των τμημάτων του Μαλιακού θα αναδείξουν νέα θέρετρα τόσο για θερινό όσο και για χειμερινό τουρισμό.

Όπως μάλιστα τονίζουν οικονομικοί αναλυτές η αύξηση της προσφοράς γης με τις νέες περιοχές που θα «χαρτογραφηθούν» ως τουριστικοί προορισμοί θα βάλει στο παιγνίδι της εξοχικής κατοικίας όχι μόνο τους κατοίκους των δύο μητροπολιτικών κέντρων της χώρας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) αλλά και εκείνους των άλλων αστικών κέντρων όπως της Λαμίας , της Κορίνθου, της Λάρισας , της Πάτρας κ.α. Η κτηματαγορά άρχισε να προεξοφλεί τις καταλυτικές αλλαγές που θα προκύψουν από την λειτουργία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων:

-Της Ιόνιας

-Της Κορίνθου -Πατρών -Πύργου

-Της Τριπόλεως -Καλαμάτας- Σπάρτης .

Κατά μήκος αυτών των οδικών αξόνων έχει ήδη εκδηλωθεί το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρήσεων και εταιρειών για την απόκτηση μεγάλων εκτάσεων προκειμένου να προχωρήσουν στην κατασκευή νέων μονάδων , τουριστικών εγκαταστάσεων και παραθεριστικών συγκροτημάτων. Εκτιμήσεις που έχουν γίνει από μελετητικούς φορείς εμφανίζουν την αγοράς κύριας και εξοχικής κατοικίας να αλλάζει άρδην την επόμενη δεκαετία. Και αυτό γιατί ,ισχυρίζονται περίπου το 25% του ενεργού πληθυσμού θα αποκτήσει κατοικία –είτε κύρια είτε εξοχική- σε νέες αγορές που θα αναδείξουν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Για να στηρίξουν μάλιστα τις προβλέψεις αυτές επισημαίνουν ότι με την ολοκλήρωση των νέων οδικών αξόνων οι αποστάσεις πλέον γίνονται ''παιχνιδάκι'' καθώς: - Από το Αντίρριο θα φτάνει κάποιος στα Γιάννενα σε λιγότερο από 2 ώρες. Αυτό πρακτικά οδηγεί στο να αναδειχθούν περιοχές στα παράλια της Αιτωλοακαρνανίας - Από την Αθήνα στην Καλαμάτα σε 2,5 ώρες Ωφελημένες θα είναι παραλιακές περιοχές της Αργολίδας , της Λακωνίας και της Μεσσηνίας. - Από τη Λαμία στα Γρεβενα σε 1,5 ώρα . Με ευεργετικά αποτελέσματα σε περιοχές που πληρούν τις προδιαγραφές για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού.

Ακίνητο διαμάντι έναντι 30 εκατ.

Ένα ιστορικό ακίνητο προς πωληση για 30 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το κτίριο στο Παρίσι που στεγάζει την Tiffany & Co και βρίσκεται στην Place Vendome και συγκεκριμένα στο 6, της rue de la Paix. Το κτίριο αποτελειται από δύο κοσμηματοπωλεία, το δεύτερο κατάστημα είναι το Kornmesser, ένα ιδιωτικόσ αυστριακός οίκος κοσμημάτων πολυτελείας και λιανικής πώλησης πορσελάνη. Η Rue de la Paix είναι ένας από τους πιο αριστοκρατικούς δρόμους της γαλλική πρωτεύουσας. Είναι το κέντρο της λιανικής πώλησης ειδών πολυτέλειας στη πόλη. Σε αυτή έχουν καταστήματα φίρμες όπως , Bulgari, Van Cleef, Cartier και HERMES. σχεδιάζει να ανοίξει το κατάστημα-ναυαρχίδα του Παρισιού η , Breguet

Οδηγός ιδιοκτήτη

Το realestatenews.gr, παρουσιάζει τον οδηγό ιδιοκτήτη 2011 της ΠΟΜΙΔΑ. Στο οδηγό θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για τις μισθώσεις κατοικιών και επαγγελματικών χώρων καθώς και αναλυτικά στοιχεία για τις υποχρεώσεις και τα διακαιώματα των διαχειριστών. Επίσης αναφέρονται πληροφορίες για τις πλέον αποτελεσματικές μεθόδους προκειμένου να κλείσει μία συμφωνία μίσθωσης.

Κλικ εδώ για να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας τον οδηγό.

Μάχη στο ΣτΕ για τις τιμές της εφορίας

Προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας εξετάζουν οι Δήμοι και οι κάτοικοι δεκάδων ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας κατά πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες οι περιοχές τους υπάχθηκαν στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού αξίας ακινήτου. Οι φορολογούμενοι ιδιοκτήτες ακινήτων των περιοχών αυτών έλαβαν το τελευταίο διάστημα τα εκκαθαριστικά ΦΑΠ 2011 και 2012 από τα οποία προκύπτουν αυξήσεις στις τιμές βάσης επί των οποίων υπολογίζεται ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας έως και 10.000% σε σχέση με τις τιμές με τις οποίες υπολογίσθηκε ο ΦΑΠ 2010. Για την εξέλιξη αυτή φέρονται να ευθύνονται οι τοπικές ΔΟΥ οι οποίες και απέστειλαν στο υπουργείο Οικονομικών τις εκτιμώμενες αξίες των οικοπέδων σε περιοχές που μέχρι και πρόσφατα δεν ίσχυε το σύστημα αντικειμενικών τιμών, χωρίς όμως να λάβουν υπόψη τις εμπορικές αξίες. Έτσι, σε πολλές περιπτώσεις οι φοροεπιβαρύνσεις από τα ΦΑΠ 2011 και 2012 φέρνουν «ίλιγγο» σε ιδιοκτήτες ακινήτων σε περιοχές της Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας, της Ηπείρου, κ.α., που μέχρι σήμερα δεν είχαν φαντασθεί πως θα καταβάλουν φόρο για εγκαταλελειμμένα ή απρόσοδα ακίνητα και μάλιστα σε τιμές... Εκάλης ή Κηφισιάς.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki