Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Πιο δυνατά η Blackstone

Ο αμερικανικός επενδυτικός όμιλος της Blackstone αύξησε το ποσοστό συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της Lamda Development στο 20,4%, έναντι 10% που κατείχε μέχρι πρότινος. Η αγορά πραγματοποιήθηκε ως επί το πλείστον μέσω της απόκτησης του μεριδίου της τάξεως του 8% που κατείχαν τα τρία επενδυτικά κεφάλαια, που ελέγχονται από την TPG-Axon Management, του μεγαλοεπενδυτή κ. Σινγκ, με την Blackstone να καταβάλει συνολικά 21,92 εκατ. ευρώ και το κόστος ανά μετοχή να ανέρχεται σε 3,44 ευρώ. Η εν λόγω εταιρεία είχε αποκτήσει πριν από ένα χρόνο ποσοστό 7,88% στη Lamda Development, αποκτώντας τις ίδιες μετοχές που κατείχε η Lamda Development. Τότε, είχε συμφωνήσει να αποκτήσει πακέτο 3.497.599 μετοχών με τιμή 4,85 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι συνολικά 16,96 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η κίνηση αυτή είχε πραγματοποιηθεί λίγες εβδομάδες μετά τη γνωστοποίηση ότι η εισηγμένη είναι ο προτιμητέος επενδυτής για την ανάπτυξη της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Στη συνέχεια ανακοινώθηκε και η συμφωνία με την Blackstone, που απέκτησε τότε μερίδιο της τάξεως του 10%, ενώ ακολούθησε και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων της Lamda Development, εξέλιξη που εξηγεί και την αύξηση του αριθμού των μετοχών που πωλήθηκαν προς την Blackstone, σε σχέση με εκείνες που είχαν αγοραστεί από την TPG-Axon Management.

Τι θα γίνει με την Κασσιόπη

Στη λίστα με τις «ολοκληρωμένες» συμφωνίες παραχώρησης ακινήτων και άλλων δημόσιων περιουσιακών στοιχείων που έχει αποσταλεί στους εταίρους, περιλαμβάνεται και το έργο ανάπτυξης της έκτασης στην Κασσιόπη της Κέρκυρας, όπου δρομολογείται τουριστική επένδυση. Πρόκειται για έναν από τους πρώτους διαγωνισμούς που ολοκλήρωσε το ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με την αξιοποίηση δημόσιων ακινήτων, με νικήτρια την αμερικανική επενδυτική εταιρεία NCH Capital. Συνολικά, δρομολογείται επένδυση της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ για την ήπια ανάπτυξη του ακινήτου, ενώ επιπλέον 23 εκατ. ευρώ αναμένεται να είναι τα έσοδα του Δημοσίου από την παραχώρηση της εκμετάλλευσης. Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει υποβληθεί, πρόκειται να οικοδομηθεί μόλις το 8% της έκτασης, κάτι που μεταφράζεται σε 35.000 τ.μ. επί συνόλου 447 στρεμμάτων, με το μεγαλύτερο μέρος του ακινήτου να παραμένει ελεύθερα προσβάσιμο στο ευρύ κοινό, καθώς δεν πρόκειται να υπάρξει περίφραξη του συνόλου του ακινήτου, παρά μόνο τοπικά ανά τομέα δόμησης. Στο επίκεντρο της επένδυσης βρίσκεται η κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας και τουριστικών κατοικιών, που θα αναπτυχθούν σε τρεις φάσεις, συνολικής διάρκειας 15 ετών. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει το ξενοδοχείο, τις πρώτες τουριστικές κατοικίες και τα έργα καλλωπισμού του περιβάλλοντος χώρου και ανάπτυξης δικτύων υποδομής.

Ευκαιρίες στην Αθήνα

Τις πιο χαμηλές τιμές εμφανίζουν τα διαμερίσματα στην Αθήνα, σε σύγκριση με 13 ευρωπαϊκές πόλεις, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας TotallyMoney που ειδικεύεται στην αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας των νοικοκυριών.

 

Ειδικότερα, η ελληνική πρωτεύουσα διαθέτει την πιο χαμηλή τιμή, ανά τετραγωνικό μέτρο, που διαμορφώνεται σε 1.465 ευρώ, με την πρώτη πεντάδα των φθηνότερων πόλεων να συμπληρώνουν η Λευκωσία (1.700 ευρώ / τ.μ.), οι Βρυξέλλες (3.160 ευρώ), η Λιουμπλιάνα (2.277 ευρώ) και η Λισσαβόνα (3.834 ευρώ).

 

Στον αντίποδα, στο Λονδίνο οι τιμές των διαμερισμάτων βρίσκονται στη...στρατόσφαιρα, καθώς ένα τετραγωνικό μέτρο κοστίζει περίπου 14.710 ευρώ. Πανάκριβα είναι τα διαμερίσματα στο κέντρο  της Βέρνης της Ελβετίας (11.202 ευρώ /τ.μ.), του Παρισίου (άνω των 10.000 ευρώ/ τ.μ.), της Ρώμης (8.154 ευρώ) και της Βιέννης (6.530 ευρώ).

 

Η σειρά της κατάταξης αλλάζει εάν χρησιμοποιηθεί ως κριτήριο η αγοραστική δύναμη, όπως αυτή διαμορφώνεται σύμφωνα με τις καθαρές μηνιαίες αποδοχές.

 

Ως εκ τούτου, ο κάτοικος της Αθήνας με μέσο μισθό της τάξης των χιλίων ευρώ είναι σε θέση να αποκτήσει 0,5 τετραγωνικά μέτρα, μέγεθος που αυξάνεται σε 0,6 τ.μ. και 0,7 τ.μ. για τον Βέλγο με μέσες μηνιαίες αποδοχές 2.000 ευρώ και τον κάτοικο της Λευκωσίας με αποδοχές άνω των 1.000 ευρώ, αντίστοιχα.

 

Ο κάτοικος του Βερολίνου με μέσες αποδοχές της τάξης των 2.000 ευρώ μπορεί να αποκτήσει 0,4 τ.μ., ενώ σε Λονδίνο και Παρίσι με μέσο μηνιαίο μισθό της τάξης των 2.500 – 3.000 ευρώ κάποιος μπορεί να αποκτήσει μόλις 0,2 τ.μ.

 

"Περάσαμε μία περίοδο όπου στην Ελλάδα, η συγκυρία ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκή για την απόκτηση ακινήτου, καθώς υπήρχαν διαμερίσματα που πωλούνταν προς 15.000 ευρώ. Αυτό έχει αλλάξει, καθώς η τιμή ενός πολύ φθηνού ακινήτου, σε σχέση με πριν από δύο – τρία χρόνια, έχει, πλέον, διπλασιαστεί. Ωστόσο, η παθογένεια στην ελληνική αγορά σχετίζεται με το γεγονός ότι οι κρουνοί των τραπεζών παραμένουν, ακόμη, κλειστοί” εξηγεί στο Capital.gr ο επικεφαλής του Μεσιτικού Οργανισμού Ακίνητα Πόλις, Αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας Μεσιτών Ελλάδας Κοσμάς Θεοδωρίδης.

 

Σημειώνεται ότι η έρευνα της Totally Money έχει στηριχθεί στις ζητούμενες, μέσω δημοσιευμένων αγγελιών, τιμές διαμερισμάτων στο κέντρο των συνολικά 14 ευρωπαϊκών πρωτευουσών.

Κατάρρευση μεταβιβάσεων

Μεγάλη πτώση στις μεταβιβάσεις ακινήτων την περίοδο της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, δείχνουν στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών. Κάτι ωστόσο δείχνει να αλλάζει μέσα στο 2015.

Τα στοιχεία , αφορούν σε μεταβιβάσεις ακινήτων των οποίων η αξία είναι φορολογήσιμη. Στους πίνακες του υπουργείου Οικονομικών όμως δεν συμπεριλαμβάνονται μεταβιβάσεις ακινήτων τα οποία απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης βάσει νόμου και συνεπώς αυτά δεν μπορεί να προσμετρηθούν.

Δεδομένου ότι δεν καταχωρούνται σε πληροφοριακό σύστημα οι μεταβιβάσεις ακινήτων, το υπουργείο Οικονομικών διαβιβάζει το πλήθος των Βεβαιώσεων Φόρου Μεταβίβασης ανά Δ.Ο.Υ. για τις περιόδους από 1.1. έως 11.12 των ετών 2011, 2012, 2013, 2014 και 2015. Στα στοιχεία αυτά - όπως επισημαίνεται εκ προοιμίου- δεν έχουν καταμετρηθεί μεταβιβάσεις ακινήτων στις οποίες δεν προκύπτει φόρος.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η «χειρότερη» χρονιά ήταν το 2013 με το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων να έχει «κατρακυλήσει» σε ποσοστό συνολικά 44,78% σε σχέση με το 2011. Σε αρκετές περιοχές της χώρας ωστόσο οι μειώσεις των μεταβιβάσεων φαίνεται να ξεπέρασαν το 50% και το 60%.

Όπως ειδικότερα προκύπτει από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, ενώ το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων το 2011 ανήλθε σε 119.647, το 2012 έπεσε σε 76.859, το 2013 σε 66.071, το 2014 σε 68.851 και το 2015 σε 86.075 βεβαιώσεις φόρου μεταβιβάσεων. Έτσι, σε σχέση με το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων, το 2012 σημείωσε πτώση (-35,76%), το 2013 επίσης μείωση (-44,78%), το 2014 μείωση (- 42,45%) και το 2015 μείωση(- 28,06%). Το 2015 δείχνει πάντως να υποχωρεί σταδιακά το φαινόμενο της μείωσης των μεταβιβάσεων ακινήτων σε σχέση με την τριετία 2012, 2013 και 2014.

Σε σχέση με τα στοιχεία ανά Δ.Ο.Υ., μόνο η Δ.Ο.Υ. Καλαμάτας είναι εκείνη στην οποία το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων δεν έπεσε κάτω από τις 2.000 την περίοδο της κρίσης. Ακολουθούν ενδεικτικά τα στοιχεία από Δ.Ο.Υ. και οι μεταβολές σε σχέση με το έτος 2011.

-Στη Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων ήταν 1.420, το 2012 έπεσε στις 1.000 (-29,58%), το 2013 στις 771 (-45,70%), το 2014 στις 765 (-46,13%) και το 2015 στις 812 (-42,82%).

-Στη Δ.Ο.Υ. Ψυχικού, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 638, το 2012 έπεσε στις 402 (-36,99%), το 2013 στις 319 (-50%), το 2014 στις 425(-33,39%) , και το 2015 ήταν 588 βεβαιώσεις (-27,27%).

-Στη Δ.Ο.Υ. Κορωπίου, 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 2.275, το 2012 ήταν 1.317 (-42,11%), το 2013 ήταν 1.120 (-50,77%), το 2014 ήταν 948 (-58,33%) και το 2015 ήταν 1.277 (-43,87).

-Στη Δ.Ο.Υ. Παλλήνης, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων του φόρου μεταβίβασης ακινήτων ήταν 1.862, το 2012 ήταν 925 (-50,32%), το 2013 ήταν 732 (-60,69%), το 2014 ήταν 638 (-65,74%) και το 2015 ήταν 753 βεβαιώσεις φόρου μεταβιβάσεων (-59,56%).

-Στη Δ.Ο.Υ. Γλυφάδας το 2011 το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 1.009, το 2012 ήταν 677 (-32,90%), το 2013 ήταν 640 (-36,57%), το 2014 ήταν 801 (-20,61%) και το 2015 ήταν 934 (-7,43%).

-Στη Δ.Ο.Υ. Μυκόνου το 2015 το πλήθος βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων κινείται αυξητικά σε σχέση με το 2011 μετά από τριετή μείωση του ποσοστού. Ειδικότερα, το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 203, το 2012 ήταν 157 (-22,66%), το 2013 ήταν 180 (-11,33%), το 2014 ήταν 143 (-29,56%) και το 2015 ήταν 229 (12,81%).

-Στη Δ.Ο.Υ. Πάρου καλή χρονιά φαίνεται να είναι το 2015. Το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ακινήτων ήταν 358, το 2012 ήταν 240 (-32,96%), το 2013 ήταν 223 (-37,71%),το 2014 ήταν 264 (-26,26%) και το 2015 ήταν 397 (10,98%).

-Στη Δ.Ο.Υ. Ρόδου το 2011 το πλήθος των βεβαιώσεων φόρου μεταβιβάσεων ήταν 2.240, το 2012 ήταν 1.729 (-22,81%), το 2013 ήταν 1.084 (-51,61%), το 2014 ήταν 1.072 (-52,14%%) και το 2015 ήταν 1.289 (-42,46%).

Μέτρα για αυθαίρετα σε δάση με μπόλικο χρήμα

Μέτρα να αντιμετωπιστούν εκκρεμότητες , όπως είναι η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, η επιτάχυνση της διαδικασίας ανάρτησης και κύρωσης των δασικών χαρτών, η οριοθέτηση της γραμμής αιγιαλού και τον νέο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας.Επίσης, προωθούνται τρεις τροπολογίες  προς ψήφιση στη Βουλή, με σκοπό την πλήρη θωράκιση του συστήματος απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια αυθαίρετης δόμησης:

 

1. Άμεση κατεδάφιση μετά τη λήξη του ν. 4495/17

 

Με τη λήξη του νόμου 4495/2017 για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων σε λιγότερο από έναν χρόνο (9/11/2019), όποια αυθαίρετα κτίσματα ή κατασκευές εντοπίζονται από τους ελεγκτές, θα κατεδαφίζονται άμεσα (είτε την ώρα που κατασκευάζονται, είτε έχουν συντελεσθεί) εφόσον δεν υποβλήθηκε αίτηση υπαγωγής έως την 8/11/2019.

 

2. Πρωτόκολλο συμμόρφωσης

 

Στις περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες προβαίνουν σε κατεδάφιση των αυθαίρετων κτισμάτων τους, το αρμόδιο για τη διαπίστωση της κατεδάφισης όργανο συντάσσει και εκδίδει πρωτόκολλο συμμόρφωσης, με το οποίο βεβαιώνεται η εκτέλεση της κατεδάφισης από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Το πρωτόκολλο κατεδάφισης κοινοποιείται στις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για να εφαρμοστεί η διαδικασία διαγραφής προστίμων.

 

3. Καμιά διαφοροποίηση στο πρωτόκολλο κατεδάφισης

 

Σε περίπτωση που έχει διαφοροποιηθεί η αυθαίρετη κατασκευή (ως προς τις διαστάσεις ή το υλικό, τη θέση ή υπάρχουν επεκτάσεις) σε σχέση με το αρχικό πρωτόκολλο κατεδάφισης, τότε η διαδικασία κατεδάφισης προχωρά χωρίς να είναι απαραίτητη η έκδοση νέου πρωτοκόλλου κατεδάφισης.

 

Επίσης προωθείται  πρόταση νόμου για τις οικιστικές πυκνώσεις ιώδους περιγράμματος. Η συγκεκριμένη πρόταση νόμου καλύπτει την ανάγκη διαχείρισης και περιβαλλοντικής αποκατάστασης των οικιστικών πυκνώσεων αντιμετωπίζοντας και την πολύχρονη παραβίαση των περιβαλλοντικών και συνταγματικών κανόνων, αλλά και το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

 

Στις περιοχές αυτές, εδώ και δεκαετίες, οι πολιτικές ηγεσίες αλλά και οικονομικά συμφέροντα οδήγησαν σε παραβίαση της δασικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας, στην ύπαρξη πληθώρας πρωτοκόλλων κατεδάφισης και στην επιβολή υψηλών προστίμων για πρωτόκολλα ειδικής αποζημίωσης τα οποία δεν έχουν εκτελεστεί.

 

Οι βασικοί πυλώνες που προβλέπονται για τις οικιστικές πυκνώσεις είναι:

 

Η άμεση προστασία και αποκατάσταση των περιοχών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και κρίσιμο φυσικό κεφάλαιο, δηλαδή Εθνικοί Δρυμοί, υγρότοποι Ramsar, περιοχές Natura 2000, προστατευτικά και παραγωγικά δάση, ρέματα, αιγιαλός και περιοχές αναδασωτέες από πυρκαγιά, περιοχές που συνολικά εξαιρούνται από τη δυνατότητα υπαγωγής στο νόμο και επιταχύνεται η αποκατάσταση του περιβάλλοντος.

 

Η εισαγωγή του Δασικού Ισοζυγίου και των δράσεων αποκατάστασής του από τη βλάβη που προξένησαν οι οικιστικές πυκνώσεις, όπως δασώσεις, αναδασώσεις και άλλα δασοτεχνικά έργα, αλλά και των δράσεων της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση, η οποία θεσμοθετήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα για πρώτη φορά από την ίδρυση του ελληνικού κράτους.

 

Ο αυστηρός έλεγχος των πυκνώσεων για να μην αποτελέσουν παράθυρο ικανοποίησης συμφερόντων και παραβατικότητας.

 

Η ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών στο 100% της χώρας, περιλαμβάνοντας και τις προσωρινά εξαιρεθείσες οικιστικές πυκνώσεις, όπως έχει δεσμευτεί το ΥΠΕΝ.

 

Στους πολίτες θα δίνεται τριπλή δυνατότητα:

 

Η υποβολή αντίρρησης

 

Η υποβολή πρόδηλου σφάλματος

 

Η χρήση των διατάξεων του παρόντος σχεδίου νόμου, δηλαδή η πληρωμή ενιαίου δασικού προστίμου και η υπό προϋποθέσεις εξαίρεση από την κατεδάφιση των κτιρίων.

 

Πέρα από την πρόβλεψη για αποκατάσταση του δασικού ισοζυγίου, επιτυγχάνεται η εποπτεία και ο έλεγχος των εκτάσεων που υπάγονται στη δασική νομοθεσία, ώστε να αποτραπεί η συνέχιση του φαινομένου της αυθαίρετης δόμησης εντός αυτών των εκτάσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση εφαρμόζονται και σύγχρονα δορυφορικά εργαλεία.

 

Συνεπώς, οι διατάξεις της παρούσας πρότασης νόμου, σε συνδυασμό με την κύρωση των δασικών χαρτών στο σύνολο της επικράτειας, και η ταυτόχρονη λειτουργία του Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος αποτελούν ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για τη δόμηση εντός δασών, δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki