Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Στο πλην και οι γκαρσονέρες

Κάποτε , η αγορά μίας γκαρσονιέρας ή ενός δυαριού ήταν μία καλή επένδυση και ένα καλό συμπλήρωμα στο μηνιαίο εισόδημα του ιδιοκτήτη. Σήμερα , η πτώση των τιμών των ενοικίων σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση την έχει καταστήσει σε μία τοποθέτηση με αρνητικές καθαρές αποδόσεις.

Στην Αθήνα, ένα δυάρι δεκαετίας στην περιοχή του Ζωγράφου ενοικιάζεται από 280?330 ευρώ, στην Καισαριανή από 260-310, στους Αμπελόκηπους από 280-350, στα Εξάρχεια από 300-330, στο Παγκράτι από 280-340, στα Πετράλωνα από 290?360 και στην Κυψέλη από 320-360.

Θεσσαλονίκη: Στην πρώτη θέση της προτίμησης είναι οι περιοχές της Τριανδρίας, της Ευαγγελίστριας, της Κασσάνδρου και του Αγίου Δημητρίου που είναι πιο κοντά στο πανεπιστήμιο και ακολουθούν η Τούμπα και η Χαριλάου στα ανατολικά. Αρκετά διαθέσιμα διαμερίσματα υπάρχουν στη δυτική είσοδο της πόλης, όπως επίσης και στις δυτικές συνοικίες, στη Νεάπολη, στην Ξηροκρήνη, στους Αμπελόκηπους, που προσφέρονται σε πολύ καλύτερες τιμές από αυτά του κέντρου. Πιο... τσιμπημένες είναι οι τιμές στις Σαράντα Εκκλησιές και γύρω από το τουρκικό προξενείο, με τις γκαρσονιέρες να νοικιάζονται 300-400€/μήνα, τα δυάρια 400-550€/μήνα, τα τριάρια 500-620€/μήνα. Στην περιοχή της Ροτόντας, αλλά και στην Τριανδρία, οι γκαρσονιέρες νοικιάζονται προς 250-380€/μήνα, τα δυάρια 350-450€/μήνα και τα μεγαλύτερα διαμερίσματα έως και 520€/μήνα. Στη Μ. Μπότσαρη, στη Δελφών, στη Βασ. Ολγας, προς τα ανατολικά της πόλης, οι γκαρσονιέρες μισθώνονται 270-350€/μήνα, τα δυάρια 350-450€/μήνα και τα τριάρια έως και 600€/μήνα, αλλά δεν προτιμώνται από φοιτητές. Στην Τούμπα και στη Χαριλάου οι γκαρσονιέρες νοικιάζονται 200-320€/μήνα, τα δυάρια 350-460€/μήνα και τα τριάρια ξεκινούν από 450€. Στη δυτική πλευρά της πόλης, στη Νεάπολη, τη Μοναστηρίου, στους Αμπελόκηπους, στον Εύοσμο, υπάρχουν αρκετές καινούργιες κατασκευές. Οι γκαρσονιέρες μισθώνονται 250-300€/μήνα, τα δυάρια 300-320€/μήνα, ενώ υπάρχουν μεγάλα διαμερίσματα από 350€/μήνα.

Κρήτη: Χαμηλότερα έως και 25% σε σχέση με πέρυσι είναι φέτος τα ενοίκια στην Κρήτη λόγω κρίσης. Οι τιμές σε γκαρσονιέρες και τριάρια, ποικίλλουν ανάλογα με την παλαιότητα και την περιοχή που βρίσκεται το ακίνητο, Στο κέντρο του Ηρακλείου διατίθενται ολοκαίνουργιες γκαρσονιέρες έναντι 270 έως 300 ευρώ, αλλά και παλιές με 180 ευρώ. Περιφερειακά οι τιμές ενοικίασης σε πολλές γκαρσονιέρες είναι 130-200 ευρώ, ενώ υπάρχουν και δυάρια με 220 έως 320 ευρώ. Στο κέντρο του Ρεθύμνου, , οι τιμές είναι φέτος μειωμένες περισσότερο από πέρυσι. Οι καινούργιες γκαρσονιέρες στο κέντρο της πόλης είναι δυσεύρετες, γιατί δεν υπάρχουν νεόδμητες πολυκατοικίες και ενοικιάζονται έναντι 300 έως 320 ευρώ, ενώ οι παλιές συνήθως από 220 έως 280 ευρώ. Σύμφωνα με τους μεσίτες, εκτός κέντρου οι τιμές είναι πεσμένες 20 - 25% . Στα Χανιά, οι τιμές των ενοικίων γ σημαντική μείωση. Στο κέντρο της πόλης οι τιμές κυμαίνονται για μία γκαρσονιέρα δεκαετίας μεταξύ 200 και 250 ευρώ, ενώ εκτός κέντρου μπορεί κάποιος να βρει μια αντίστοιχη με 150 ή 200 ευρώ. Eνα δυάρι στην Παλιά Πόλη ενοικιάζεται στα 260 ή 320 ευρώ. Στην περιφέρεια Λασιθίου, όπου υπάρχουν τμήματα των ΤΕΙ και τουριστικές σχολές, οι τιμές είναι επίσης σημαντικά μειωμένες. Ειδικότερα, στον Αγιο Νικόλαο, στη Σητεία και την Ιεράπετρα διατίθενται γκαρσονιέρες με 120 έως 170-200 ευρώ και δυάρια από 220 ευρώ.

Πάτρα : Στην Πάτρα, οι τιμές των ενοικίων φέτος έχουν μειωθεί. Πιο συγκεκριμένα, για την ενοικίαση μιας γκαρσονιέρας σε καλή κατάσταση οι τιμές κυμαίνονται από 220 έως και 320 ευρώ, για ένα δυάρι 250 έως 340 ευρώ και για ένα τριάρι 270 έως 350 ευρώ. Στις κατοικίες 20ετίας οι τιμές έχουν μειωθεί 20 με 25%, ενώ στις νέες οικοδομές η πτώση είναι γύρω στο 5 με 8%

Ενοικια : Πιο εύκολη η αποχώρηση

Πιο εύκολη η αποχώρηση των ενοικιαστών, από τα ακίνητα που μισθώνουν. Συγκεκριμένα, έως και την 31η Δεκεμβρίου του 2013, όσοι ενοικιαστές το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από το ακίνητο που μισθώνουν (είτε πρόκειται για γραφείο είτε για κατάστημα είτε για αποθήκη), καταβάλλοντας αποζημίωση ίση με 3+1 ενοίκια. Αν μάλιστα ενημερώσουν τον ιδιοκτήτη για την πρόθεση αποχώρησής τους τρεις μήνες νωρίτερα, η αποζημίωση περιορίζεται σε μόλις ένα μήνα. Η ρύθμιση αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα και σε περιπτώσεις κατά τις οποίες, οι μισθωτές έχουν παραιτηθεί εγγράφως από το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης ενοικίου. Επίσης αφορά και την ενοικίαση διατηρητέων κτιρίων, ενώ το σχετικό δικαίωμα αποχώρησης μπορεί να προκύψει με τη συμπλήρωση 12 μηνών παραμονής στο ακίνητο. Μέχρι πρότινος, απαιτείτο η καταβολή αποζημίωσης ίσης με 10 μήνες, που κατανεμόταν σε έξι μισθώματα πριν και τέσσερα μετά την καταγγελία της σύμβασης.

Αττική οδός : Επεκτάσεις χωρίς ευρώ

Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, που έθεσε προ ημερών σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ), προβλέπει τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού: προς το Λαύριο, τη Ραφήνα (με παράλληλη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») και επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού. Οι νέες προτάσεις για τις επεκτάσεις συνδέονται με τα σχέδια για σημαντική ενίσχυση του Λαυρίου ως επιβατικού λιμένα, με παράλληλη αποσυμφόρηση του Πειραιά, ο οποίος ενισχύεται ως διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου στη Μεσόγειο. Γι' αυτόν τον λόγο, εξάλλου, στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο προτείνεται και η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο. Πολλοί θεωρούν πως οι επεκτάσεις θα μείνουν στα χαρτιά με δεδομένη τη μεγάλη πτώση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες (και στην Αττική Οδό) λόγω της οικονομικής κρίσης και την αδυναμία εύρεσης πόρων. Τα τραπεζικά κεφάλαια που απαιτούνται δύσκολα θα βρεθούν όταν όλοι παρακολουθούν το σίριαλ με τη χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών αξόνων. Από την άλλη πλευρά, η κατασκευή τους κρίνεται απαραίτητη για τη στήριξη σχεδίων όπως οι αποκρατικοποιήσεις λιμένων (Πειραιώς, Λαυρίου, Ραφήνας κ.λπ.) και οι επενδύσεις (π.χ. στο Ελληνικό και σε άλλα τμήματα της παραλιακής ζώνης κ.α.). Στο υπουργείο Υποδομών γνωρίζουν πως δεν υπάρχουν οι πόροι για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η οποία την τελευταία τετραετία έχει χάσει σχεδόν το ένα τρίτο της κυκλοφορίας λόγω της κρίσης. Οι ημερήσιες διελεύσεις στον οδικό άξονα ήταν 307.000 το 2009, το 2011 περιορίστηκαν σε 250.000 και το 2012 έπεσαν στις 216.000. Για φέτος προβλέπεται πως θα υποχωρήσουν κάτω από τις 200.000.

Κατασκευαστές τραπεζες

«Γη και ύδωρ» προσφέρουν πλέον οι εργολάβοι οικοδομών, προκειμένου να βρουν αγοραστές και να «ξεφορτωθούν» τα περίπου 200.000 διαμερίσματα που έχουν «στοκάρει» την τελευταία 5ετία. Στην προσπάθειά τους να πουλήσουν όσο όσο, προτού τεθεί σε ισχύ ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων από τις αρχές του 2014, οι κατασκευαστές έγιναν... τραπεζίτες και ουσιαστικά δημιουργούν τα δικά τους χρηματοδοτικά πακέτα. Αντικαθιστούν έτσι την αδυναμία των τραπεζών να χορηγήσουν στεγαστικά δάνεια, χωρίς πάντως να δίνουν οι ίδιοι χρήματα στους υποψήφιους αγοραστές. Το νέο εργαλείο προώθησης των απούλητων σπιτιών τους προβλέπει ουσιαστικά την καταβολή προκαταβολής και την αποπληρωμή σε δόσεις με τη μορφή... ενοικίου. Δηλαδή ο αγοραστής πληρώνει ένα μέρος του συνολικού ποσού και συμφωνεί με τον εργολάβο για την πληρωμή του υπολοίπου σε 5, 10 ή 15 χρόνια με την καταβολή μηνιαίου ποσού. Ο εργολάβος με τον αγοραστή υπογράφουν ένα συμφωνητικό, που όμως δεν είναι το τελικό συμβόλαιο, καθώς ο πρώτος κάνει παρακράτηση κυριότητας και ο δεύτερος έχει το δικαίωμα της χρήσης και της άρσης της παρακράτησης μόλις συμπληρωθεί ο χρόνος που συμφωνήθηκε. Τα οφέλη από το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο είναι πολλά και για τις δύο πλευρές. Ο κατασκευαστής «ξεφορτώνεται» ακίνητα που επί χρόνια έμεναν στα αζήτητα και εγγράφει έσοδα στην εταιρεία του. Μπορεί έτσι να μείνει ζωντανός μέχρι να περάσει η κρίση στην κτηματαγορά αλλά και να διεκδικήσει χρηματοδότηση από την τράπεζα για άλλες επενδύσεις.

Πωλητήριο στην Ασπροβάλτα

Το ξεπούλημα δημόσιας γης στη Βόρεια Ελλάδα ΤΑΙΠΕΔ καταγγέλλει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Λ. Αμανατίδου-Πασχαλίδου. Σε δήλωσή της, κάνει λόγο για "ευρύτερη τεράστια επιχείρηση ξεπουλήματος δημόσιας γης, που βασίζεται στο ήδη χρεοκοπημένο και καταστροφικό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης της Ισπανίας" και τονίζει πως "εάν επιτύχουν οι σχεδιασμοί κυβέρνησης - ΤΑΙΠΕΔ, θα καταστραφούν σημαντικοί οικονομικοί, περιβαλλοντικοί και κοινωνικοί πόροι". Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι μετά τον Αγ. Ιωάννη και το Παλιούρη Χαλκιδικής σειρά στο "σφαγείο" της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ έχουν μπει τα "φιλέτα" της Ασπροβάλτα του Δήμου Βόλβης, της Νέα Ηρακλείτσα Καβάλας και της Αγία Τριάδα του Δήμου Θερμαϊκού, για τα οποία το ΤΑΙΠΕΔ δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προσφοράς. "Τα παραθαλάσσια ακίνητα – φιλέτα συνολικής έκτασης περίπου 600.000τ.μ προορίζονται για δόμηση τουριστικών εγκαταστάσεων (βίλες, παραθεριστικές κατοικίες, ξενοδοχεία, εμπορικά καταστήματα κ.α)", πρόσθεσε.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki