Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

The News

Τα μυστικά της διαπραγμάτευσης

Δέκα κινήσεις διευκολύνουν τον πωλητή να καταστήσει το προς πώληση ακίνητο πιο ελκυστικό και να διαπραγματευτεί μία τιμή πιο κοντά στις αρχικές του απαιτήσεις. Από τις απαντήσεις που έδωσαν ειδικοί διαμορφώθηκε ο παρακάτω δεκάλογος για μια πιο εύκολη και πιο συμφέρουσα διαπραγμάτευση :
1. Αν είναι κενό το διαμέρισμα ένα φρεσκάρισμα σίγουρα το καθιστά πιο ελκυστικό.
2. Αν το σπίτι κατοικείται φροντίστε να κάνετε τα «δυνατά» του σημεία όσο το δυνατόν πιο ευδιάκριτα και τις «αδυναμίες» δύσκολα αναγνωρίσιμες π.χ αν το σπίτι έχει θόρυβο δεν χρειάζεται να το παρουσιάσετε με ανοικτά τα παράθυρα.
3. Στην διαπραγμάτευση φροντίστε με κάποιο τρόπο να δώσετε πληροφορίες για την γειτονιά π.χ. αποστάσεις από τα μέσα μαζικής μεταφοράς κ.α.
4. Μην αποκλείετε την δυνατότητα διαπραγμάτευσης . Τις περισσότερες φορές μία έξυπνη διαπραγμάτευση στο οικονομικό είναι το «διαβατήριο» για πετυχημένη συμφωνία.
5. Είναι λάθος να βρίσκεται το «πωλητήριο» για πολύ καιρό στο ίδιο σημείο. Ένας προσεκτικός αγοραστής αντιλαμβάνεται την αδυναμία πώλησης.
6. Στην περίπτωση που το ακίνητο είναι μισθωμένο καλό θα ήταν να μιλήσετε πρώτα με τον ενοικιαστή . Ειδικά αν κατοικεί σε αυτό πολλά χρόνια είναι πολύ πιθανό να γίνει αυτός ο επόμενος ιδιοκτήτης.
7. Προτιμήστε αν η γειτονιά έχει προβλήματα να κλείστε το ραντεβού εκτός σπιτιού και να οδηγήσετε σε αυτό τον ενδιαφερόμενο από την πλέον «ανώδυνη » διαδρομή. Μη ξεχνάτε ότι η πρώτη εντύπωση δύσκολα ανατρέπεται στην συνέχεια.
8. Να είστε έτοιμος για να ενδελεχή έλεγχο των εγκαταστάσεων (υδραυλικά, ηλεκτρικά κ.α) . Είναι προτιμότερο στην περίπτωση που δεν είστε διατεθειμένος να αποκαταστήσετε τις βλάβες ή και να τις διορθώσετε πρόχειρα να περιγράψετε εσείς την πραγματική κατάσταση του σπιτιού.
9. Πολλοί αγοραστές υπολογίζουν και το κόστος συντήρησης του σπιτιού. Για το λόγο αυτό καλό θα ήταν να έχετε κάποιες αποδείξεις κοινοχρήστων ώστε οι απαντήσεις σας να είναι πειστικές. Επίσης ιδιαίτερα χρήσιμο θα ήταν να γνωρίζετε την αντικειμενική αξία του σπιτιού ώστε σε μία συζήτηση να κάνετε αναφορά και στο –τυχόν -μειωμένο κόστος μεταβίβασης.
10. Αν στην περιοχή προσφέρονται προς πώληση νεόδμητα ενημερωθείτε για τις ζητούμενες τιμές .

Όλα ανοικτά για την Airbnb

Άνοιξε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η συζήτηση για τη διαχείριση του «φαινομένου Αirbnb» των βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών. Η πρώτη μεγάλη δημόσια συζήτηση για τις αλλαγές που φέρνει η σύγχρονη τάση στην οικονομική ανάπτυξη της Αθήνας και στη λειτουργία της πρωτεύουσας, άνοιξε με πρωτοβουλία του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη, σε μια μεγάλη ημερίδα στο Σεράφειο με τίτλο «Διαμοιράζοντας την τουριστική ανάπτυξη» που διοργάνωσε ο δήμος Αθηναίων.

 

Στην ημερίδα αποτυπώθηκε η εμπειρία μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων και η πρόθεση συνεργασίας, από τον δήμαρχο της Φλωρεντίας, Ντάριο Ναρντέλα, αλλά και τον εκπρόσωπο της Βαρκελώνης, Αλβάρο Πόρο, ενώ τη δική τους οπτική μετέφεραν ο δήμαρχος Θήρας, Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος καθώς και η Σοφία Γκιούσου, υπεύθυνη πολιτικής Airbnb. Συμμετείχαν ακόμη, ο συνιδρυτής του shareNL και του Sharing Cities Alliance, εμπειρογνώμων της οικονομίας του διαμοιρασμού, Πίτερ Βαν Ντε Γκλιντ.

 

Ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), τόνισε ότι η ΑΑΔΕ περιμένει ουσιαστικότερη συνεργασία από τις πλατφόρμες, ενώ κεντρικός στόχος της Αρχής είναι η οικειοθελής συμμόρφωση των ιδιοκτητών. «Το πρώτο βήμα», είπε, έγινε με την ενημέρωση των ιδιοκτητών ακινήτων από τις ίδιες τις πλατφόρμες, και το επόμενο βήμα θα πρέπει να εστιάζει στους χρήστες που δε θα τηρούν τους κανόνες και θα πρέπει να εκβάλλονται από αυτές τις κοινότητες. «Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι οι μεγάλες πλατφόρμες, μέσω των οποίων πραγματοποιούνται οι βραχυχρόνιες μισθώσεις τουριστικών κατοικιών, δεν θα πρέπει να δίνουν την εντύπωση ότι ανέχονται τη φοροδιαφυγή», ανέφερε ο κ. Πιτσιλής.

 

«Χρειάζεται ρύθμιση αυτή η νέα αγορά και σίγουρα όχι απαγορεύσεις. Όταν δεν υπάρχουν καθαροί κανόνες, προκαλείται αθέμιτος ανταγωνισμός με τα οργανωμένα ξενοδοχεία. Εξάλλου, δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι ξυπνά η τοπική οικονομία» τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, Γ. Καμίνης. Ακόμη, επεσήμανε ότι η μπορεί η θέσπιση των σχετικών ρυθμίσεων να είναι αρμοδιότητα της κεντρικής διοίκησης, όμως όπως σημείωσε «οι δήμοι και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι φορείς, πρέπει να υποβάλουν προτάσεις - και οι προτάσεις αυτές να ληφθούν σοβαρά υπόψη από την κυβέρνηση. Κατευθυντήρια αρχή στη συζήτηση του θέματος, πρέπει να είναι πως ο δήμος, ως διαχειριστής της πόλης, είναι εκείνος που φροντίζει για την ελκυστικότητα και την εύρυθμη λειτουργία της, τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επαγγελματίες και τους επισκέπτες».

 

Στην ανάγκη δημιουργίας ενός ρυθμιστικού πλαισίου με τη συνδρομή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στάθηκε ο δήμαρχος της Φλωρεντίας. Παράλληλα δήλωσε ότι «η τουριστική ανάπτυξη, η Airbnb και η βραχυπρόθεσμη ενοικίαση, είναι παγκόσμια και πολύπλοκα ζητήματα, τα οποία μπορούν να αποφέρουν πολλά οφέλη στις πόλεις μας, υπό την προϋπόθεση ότι ρυθμίζονται, προκειμένου να αποφευχθούν και να αντιμετωπιστούν πιθανές αρνητικές επιπτώσεις». Ο εκπρόσωπος του δήμου της Βαρκελώνης, ενημέρωσε ότι στην Καταλονία, «όποιος θέλει να μισθώσει διαμερίσματα, ζητάει δανειοδότηση από τον δήμο. Από το 2014 έχουμε παγώσει την χορήγηση νέων αδειών και σε πλατφόρμες μπαίνουν μόνο όσα διαμερίσματα έχουν ήδη την σχετική άδεια».

 

Η υπεύθυνη πολιτικής Airbnb, δήλωσε ότι «η Airbnb ήταν ανέκαθεν και παραμένει ανοικτή στις συζητήσεις με την ελληνική Πολιτεία και στο διάλογο από κοινού με τις υπόλοιπες μεγάλες πλατφόρμες της αγοράς». «Η δική μας θέση είναι ότι θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες, και αυτούς ακολουθούμε» ανέφερε.

Ευρωπαϊκό φρένο στην Airbhb

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε προθεσμία μέχρι το τέλος του Αυγούστου στην Airbnb για να εναρμονίσει τους όρους χρήσης της με το ευρωπαϊκό δίκαιο και να καταστήσει διαφανείς τις τιμές της. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η Airbnb απειλείται με κυρώσεις. Οι όροι των συμβολαίων της εταιρείας ενοικίασης τουριστικών καταλυμάτων και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζει τις τιμές στους χρήστες της δεν είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και αυτό εις βάρος των καταναλωτών, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο τομέας των online κρατήσεων «έχει δώσει πληθώρα ευκαιριών στους τουρίστες», όμως «η δημοτικότητα δεν μπορεί να χρησιμεύσει ως άλλοθι για την μη τήρηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως προς την προστασία των καταναλωτών», προειδοποιεί η ευρωπαία επίτροπος υπεύθυνη για την Κατανάλωση Βέρα Ζούροβα. «Πρέπει να γίνεται εύκολα κατανοητό στους καταναλωτές για ποιο πράγμα και πόσο καλούνται να πληρώσουν», δήλωσε ο η Επίτροπος στους δημοσιογράφους επισημαίνοντας την ανάγκη να υπάρχουν σαφέστεροι κανόνες ακύρωσης κράτησης από έναν ιδιοκτήτη και διευκρίνισης για το αν ο ιδιοκτήτης είναι ιδιώτης ή επαγγελματίας». Η Airbnb έχει προθεσμία μέχρι το τέλος του Αυγούστου για να συμμορφωθεί προς τις απαιτήσεις της Επιτροπής. Εάν οι προτάσεις της εταιρείας «δεν κριθούν ικανοποιητικές», η Airbnb μπορεί να υποστεί κυρώσεις εκ μέρους των ευρωπαϊκών αρχών προστασίας των καταναλωτών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Οι αρχές μπορούν να εκκινήσουν διαδικασίες κατά της Airbnb, οι οποίες μπορεί να καταλήξουν σε διαφόρων ειδών κυρώσεις», ανάλογα με κάθε χώρα, διευκρίνισε η Επίτροπος.

Βρόγχος οι ανελκυστήρες

Η εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων, νέων και υφιστάμενων, διεπόταν από την ΚΥΑ 28425/2008 του ΥΠΑΝ η οποία μεταξύ άλλων καθόρισε τον αριθμό των ετήσιων συντηρήσεων και τις νέες προθεσμίες διενέργειας αρχικού ελέγχου κατά κατηγορία ανελκυστήρων, με καταληκτική ημερομηνία την 31.12.2012. Επίσης η ΚΥΑ αυτή προέβλεπε ποινές και χρηματικά πρόστιμα κατά των διαχειριστών, ιδιοκτητών και των συντηρητών ανελκυστήρων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις διατάξεις της, τα οποία ήδη έχουν αρχίσει να επιβάλλονται.

 

Η οικονομική κρίση που άρχισε αμέσως μετά την έκδοση της παραπάνω ΚΥΑ, ήτοι από το 2009 και μετά, ανέτρεψε όλα τα οικονομικά δεδομένα των νοικοκυριών, αλλά και των διαχειρίσεων των πολυκατοικιών. Το συλλογικό αγαθό της κεντρικής θέρμανσης ήδη κατέρρευσε, απειλείται δε άμεσα και η λειτουργία των κοινόχρηστων ανελκυστήρων, ο δε νομοθετικά προβλεπόμενος και αναγκαίος εκσυγχρονισμός τους είναι αδύνατον να υλοποιηθεί λόγω της πλήρους οικονομικής αδυναμίας των διαχειρίσεων των πολυκατοικιών!

 

Γι΄αυτό η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει μια  άμεση διπλή παρέμβαση στο όλο θέμα, ως εξής:

 

1. Να εκδοθεί νέα ΚΥΑ η οποία θα καθορίσει νέες προθεσμίες αρχικών και τακτικών επιθεωρήσεων και συντηρήσεων, κατά κατηγορία ανελκυστήρων, προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης των υποχρεώσεων και βαρών των πολιτών / ιδιοκτητών και χρηστών ανελκυστήρων.

 

2. Να ενταχθεί το έργο του εκσυγχρονισμού των υφισταμένων ανελκυστήρων, με βάση τις υποδείξεις των επιθεωρητών, σε Κοινοτικό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ ώστε να επιδοτηθεί η εκτέλεση των επιθεωρήσεων και εκσυγχρονισμού των ανελκυστήρων όλων των κάθε είδους κτιρίων.

Το αμερικάνικο όραμα του κ.Τσίπρα για το κεραμίδι

Με τις κατασχεσεις , τους πλειστηριασμούς , την πιστωτική καραντίνα και τις φοροεπιδρομή στην πρώτη κατοικία είναι σχεδομένο ότι χιλιάδες άνθρωποι θα αντιμετωπίσουν στα αμέσως επόμενα χρόνια πρόβλημα στέγης. Ήδη, σύμφωνα με στατιστικές εκτιμήσεις το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στα χρόνια της ύφεσης έχει μειωθεί κατα 1-2 ποσοστιαίες μονάδες και όλα δείχνουν μόλις ξεκινήσουν οι μαζικοί πλειστηριασμοί για οφειλές είτε προς τις τράπεζες είτε προς το Δημόσιο και τα Ταμεία η πτώση θα επιταχυνθεί. Κοινωνικοί επιστήμονες που ασχολούνται με θέματα στέγασης δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο κάποιοι έλληνες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στέγης να βαδίσουν στα μονοπάτια που χάραξαν οι εκατομμύρια αμερικάνοι, θύματα της κρίσης των στεγαστικών δανείων. Έχοντας λοιπόν να αντιμετωπίσουν τον πιστωτικό αποκλεισμό και την μείωση του εισοδήματος τους στράφηκαν στα ...ρουμουλκούμενα σπίτια. Η απόκτηση ενός προκατασκευασμένου ρυμουλκούμενου σπιτιού στις ΗΠΑ, είναι μία απλή και ανέξοδη διαδικασία. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό σπίτι, το οποίο χτίζεται σε συγκεκριμένο μέρος όπου εργάζονται ηλεκτρολόγοι, ξυλουργοί, υδραυλικοί κ.λπ., κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε εργοστάσιο, από ανειδίκευτους εργαζομένους. Βγαίνει από την αλυσίδα συναρμολόγησης έτοιμο για χρήση, σε ανταγωνιστική τιμή. Και, καθώς απαξιώνεται με το πέρασμα του χρόνου (κάπως σαν αυτοκίνητο), τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν κατά τη δεκαετία του 1960 ή του 1970 μπορούν να πωληθούν για λιγότερα από 10.000 δολάρια. Για ένα νέο μοντέλο, η χαμηλότερη τιμή είναι 25.000 δολάρια για 70 τετραγωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης. Σήμερα, τα προκατασκευασμένα ρυμουλκούμενα σπίτια στεγάζουν είκοσι εκατομμύρια Αμερικανούς (εκ των οποίων το 23% είναι συνταξιούχοι), έναντι εννέα εκατομμυρίων το 1975. Στις Ηνωμένες Πολιτείες καταμετρώνται επτά φορές περισσότερες μετακινούμενες κατοικίες (8,6 εκατομμύρια μονάδες) από δημόσιες κατοικίες με χαμηλό ενοίκιο (1,2 εκατομμύρια) . Τα προτιμούν μειονεκτούντα νοικοκυριά, των οποίων το μέσο εισόδημα το 2011 ήταν μικρότερο από το μισό του εθνικού μέσου εισοδήματος (26.000 δολάρια έναντι 52.000). Με αυτόν τον τρόπο, λειτουργούν ως κοινωνική κατοικία χωρίς κόστος για τις δημόσιες υπηρεσίες, αφού δεν χρειάζεται να κατασκευάσουν κάτι, αλλά με μεγάλα κέρδη για τις επιχειρήσεις που τα πωλούν. Το πρόβλημα όμως δεν είναι να αγοράσεις μια τροχοβίλα, αλλά να βρεις μια θέση γι’ αυτήν. Η συντριπτική πλειοψηφία των αμερικανικών πόλεων έχει αυστηρούς κανόνες όσον αφορά τις ζώνες κατοικίας, οι οποίοι περιορίζουν τις δυνατότητες εγκατάστασης σε ιδιωτικές εκτάσεις, σε συγκεκριμένες περιοχές που είναι ήδη κορεσμένες. Καθώς τις μετακινούμενες κατοικίες συνοδεύει η φήμη ότι υποτιμούν την αξία των γύρω οικοπέδων, οι τοπικές αρχές αποφεύγουν προσεκτικά την ανάπτυξη χώρων εγκατάστασης. Με μόνη τους εναλλακτική να αποτραβηχτούν σε αγροτικές περιοχές, πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάζονται να απευθυνθούν στα ιδιωτικά πάρκα, όπου στεγάζονται δώδεκα εκατομμύρια Αμερικανοί. Οι μετακινούμενες κατοικίες, οι κάτοικοι των οποίων έχουν το υποτιμητικό παρατσούκλι trailer trash («σκουπίδια των τροχόσπιτων»), πάντα συνοδεύονταν από αρνητική εικόνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παρά το γεγονός ότι σε αυτά καταφεύγει το 8,7% των Αφροαμερικανών, συσχετίζονται με το υπο-προλεταριάτο των λευκών, τα «λευκά σκουπίδια», με τρόπο παρόμοιο με εκείνον που οι περιοχές με κατοικίες ελεγχόμενου ενοικίου συσχετίζονται, στο αμερικανικό φαντασιακό, με τους μαύρους. Η ιστορία αρχίζει στον Μεσοπόλεμο, όταν πλασιέ, εργάτες γης και οικοδόμοι, που οργώνουν τη χώρα με τροχόσπιτα, κατηγορούνται ότι εναντιώνονται στα χρηστά ήθη και δεν πληρώνουν φόρους στις πόλεις όπου εγκαθίστανται. Την επόμενη δεκαετία, το 1937, το περιοδικό «Fortune» επιτίθεται και πάλι σε αυτές τις «κατάμεστες αποικίες των ελεεινών περιοδευόντων ξενοδοχείων» . Ο πληθυσμός αυτών των κατοικιών αλλάζει από τη δεκαετία του 1950, με τη διάθεση στην αγορά της μετακινούμενης κατοικίας πλάτους 10 ποδιών (3 μέτρων), αντί των 8 προηγουμένως (2,40 μέτρων): δεν είναι πλέον απαραίτητο να περάσεις από το πρώτο δωμάτιο για να έχεις πρόσβαση στο δεύτερο. Σε ένα πλαίσιο στεγαστικής κρίσης, τούτη η αύξηση της ιδιωτικότητας οδηγεί πολλούς Αμερικανούς με χαμηλά εισοδήματα, ιδίως ηλικιωμένους και νεαρά ζευγάρια εργατών και υπαλλήλων, να μετατρέψουν τα τροχόσπιτα σε σταθερή και μόνιμη κατοικία τους. Εκείνα που κατασκευάζονται σήμερα έχουν πλάτος μέχρι 5 μέτρα· υπάρχουν πολυτελή μοντέλα στους οίκους ευγηρίας της Φλόριντα και της Καλιφόρνια που συνυπάρχουν με μαρίνες και γήπεδα του γκολφ. Άλλωστε, επίσημα δεν ονομάζονται πλέον mobile homes, αλλά manufactured homes («κατοικίες βιομηχανικής παραγωγής»).

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki