Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Με εκπτώσεις έως 70%

Στις 2 Ιουνίου ξεκινά το εκπτωτικό χωριό McArthurGlen Designer Outlet Athens στα Σπάτα με 110 καταστήματα, και εκπτώσεις από 35 ως 70% σε είδη ένδυσης, υπόδυσης, αξεσουάρ και ειδών σπιτιού. Επίσης θα λειτουργούν , 10 εστιατόρια και καφέ, καθώς και 2.000 θέσεις στάθμευσης. Το McArthurGlen Athens θα περιλαμβάνει επώνυμες μάρκες ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ και είδη σπιτιού, όπως Versace, Cavalli, Moschino, Ferre, Trussardi, Richmond, Brooks Brothers, Replay, Tommy Hilfiger, Timberland, Nautica, Gant, Lacoste και Columbia. Η McArthurGlen εξειδικεύεται στην ανάπτυξη και διαχείριση εκπτωτικών κέντρων στην Ευρώπη. Το Group το έχει 19 κέντρα και φέτος επένδυσε στην Αθήνα (2011) και του χρόνου στο Neumόnster κοντά στο Αμβούργο .

Παιγνίδια με τις δόσεις δανείων

Τον δρόµο της αναχρηµατοδότησης παίρνουν µαζικά οι δανειολήπτες. Στόχος τους να µειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τη µηνιαία δόση σε στεγαστικά, καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες, καθώς ειδικά µετά την πρόσφατη αύξηση των επιτοκίων το κόστος εξυπηρέτησης των οφειλών τους είναι δυσβάσταχτο. Χαµηλά επιτόκια, επιµήκυνσητης διάρκειας του δανείου,ακόµα και κούρεµα στο αρχικό κεφάλαιο είναι οι λύσεις που αναζητούν, προκειµένου να ελαφρύνουν το βάρος και να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Οσοι το επιτύχουν µπορούν να δουν τη δόση τους να µειώνεται ακόµη και κάτωαπό το µισό, καθώς τα προγράµµατα µεταφοράς συνδυάζουν χαµηλά επιτόκια µε µεγαλύτερη διάρκεια και µια σειρά από επιπλέον διευκολύνσεις. Ωστόσο, ο δρόµος προς χαµηλότερη δόση δεν είναι στρωµένος µε ροδοπέταλα.

Οι τράπεζες έχουν θέσει πλέον ιδιαίτερα αυστηρές προϋποθέσεις είτε για αναχρηµατοδότηση υφιστάµενων οφειλών είτε γιαµεταφορά χρεών από άλλα χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα. Προϋπόθεση για να ευοδωθεί η διαδικασία αποτελεί οι δανειολήπτες να ήταν τυπικοί στις µέχρι πρότινος υποχρεώσεις τους προς την τράπεζα (δηλαδή τα χρέη τους να µην έχουν γίνει ληξιπρόθεσµα λόγω καθυστέρησης) αλλά και να είναιδιατεθειµένοι να συνεργαστούν µε τα χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα. Επίσης οι τράπεζες εξετάζουν το ύψος των οφειλών σε συνδυασµό µε το εισόδηµα του δανειολήπτη. ∆ηλαδή, το πράσινο φως για τη µεταφορά προϋποθέτει ότι οι υποχρεώσεις του σε δόσεις δανείων και καρτών δεν υπερβαίνουν το 40% των µηνιαίων αποδοχών του. Με άλλα λόγια, ακόµα και αν δεν βρίσκεται στη µαύρη λίστα, για να αξιοποιήσει τα προγράµµατα αυτά ο ενδιαφερόµενος θα πρέπει να συγκεντρώνει υψηλή βαθµολογία και στη λεγόµενη λευκή λίστα του Τειρεσία. Υπό τις προϋποθέσεις αυτές υπάρχουν πέντε βασικοί τρόποι µέσω των οποίων µπορεί κανείς να πληρώνει λιγότερα χρήµατα σε καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια. Το πρώτο βήµα είναι η µείωση του επιτοκίου. Αποτελεί τη βάση των περισσότερων προγραµµάτων αναχρηµατοδότησης και δενκρύβει καµία παγίδα για τον δανειολήπτη. Αυτή τη στιγµή στην τραπεζική αγορά διατίθενται προγράµµατα µεταφοράς οφειλών µε επιτόκιο 7%-8%, µειωµένο σχεδόν στο µισό σε σύγκριση µε των απλών καταναλωτικών δανείων. Στις περισσότερεςπεριπτώσεις, όµως, οι τράπεζες ωθούν πλέον τους πελάτες τους στη λύση της αναχρηµατοδότησης µε προσηµείωση περιουσιακού στοιχείου (συνήθως ακινήτου), ώστε να εξασφαλιστούν έναντι των υψηλών επισφαλειών.

Στην περίπτωση αυτή το επιτόκιο µειώνεται ακόµα καιστο 5%, γεγονός που µεταφράζεται σε σαφώς µικρότερη δόση. Ακόµη πιο δραστική µείωση προσφέρει η αυξηµένη διάρκεια στην αποπληρωµή. Εντούτοις, στην περίπτωση αυτή ο πελάτης επιβαρύνεται µε υψηλότερους τόκους. Ανάσα για τους υπερχρεωµένους µπορεί να δώσει µιαπερίοδος χάριτος (συνήθωςέντοκη), η οποία µπορεί να φτάσει και τα δύο χρόνια. Τέλος, σωσίβιο για υπερχρεωµένους, σε στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια είναι οι ευκολίες πληρωµής από τις τράπεζες στουςπελάτες τους. Μεταξύ αυτών περιλαµβάνονται η παράλειψη έως και δύο δόσεων κάθε χρόνο, η δυνατότητα µετάθεσης εξόφλησης του χρέους στο τέλος του δανείου, ακόµα καιοι πληρωµές ανά τρίµηνο αντί για κάθε µήνα.

Κατοικία :"Φουσκώνει" το απόθεμα

Η ελληνική αγορά ακινήτων εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται απο την υπερβάλλουσα προσφορά και το απόθεμα των αδιάθετων ακινήτων αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς. Η μείωση της ιδιωτικής κατασκευαστικής δραστηριότητας και των επενδύσεων στην αγορά ακινήτων ήταν στην περίοδο της τρέχουσας κρίσης περίπου ανάλογη με τη μείωση του αριθμού των αγοραπωλησιών ακινήτων και για το λόγο αυτό εκτιμάται ότι αυξήθηκε το πλεονάζον απόθεμα ακινήτων που υπήρχε στο τέλος του 2008. Επισημαίνεται ότι στη σχετική διατήρηση του αποθέματος των προσφερόμενων για πώληση κατοικιών έχουν συμβάλει τόσο η απαγόρευση (έως το τέλος του 2012) των πλειστηριασμών των κατοικιών που αποτελούν την πρώτη κατοικία νοικοκυριών (αντικειμενικής αξίας έως 200 χιλιάδες ευρώ), όσο και η απροθυμία των ίδιων των εμπορικών τραπεζών να πλειστηριάσουν τα ακίνητα που αποτελούν εξασφαλίσεις επισφαλών δανείων στην παρούσα φάση της έντονης ύφεσης, παρά τη σημαντική αύξηση των επισφαλών δανείων. Παράγοντες της αγοράς ακινήτων εκτιμούν ότι η απαγόρευση αυτή ίσως θα πρέπει να παραταθεί, καθώς τυχόν διάθεση μέσω πλειστηριασμών μεγάλου αριθμού ακινήτων στην παρούσα φάση της έντονης ύφεσης και του μειωμένου ενδιαφέροντος των νοικοκυριών και των επενδυτών (λόγω της αβεβαιότητας και της περιορισμένης ρευστότητας που χαρακτηρίζουν την αγορά) θα επιτείνει την κρίση στην κτηματαγορά και θα δυσχεράνει ακόμη περισσότερο την ανάκαμψή της.

2009-2011: Η απαξίωση

Η αγορά ακινήτων μετά τη συρρίκνωση που άρχισε να παρατηρείται από το 2008, παρέμεινε και το 2011 σε χαμηλό επίπεδο. Η πτώση της ζήτησης για αγορά νέων κατοικιών έχει συμβάλλει και στην πτώση της ζήτησης για στεγατικά δάνεια. Πράγματι το υπόλοιπο των τραπεζικών δανείων για αγορά κατοικίας μειώθηκε σε -2,9% σε ετήσια βάση τον Δεκ.΄11 από -0,3% τον Δεκ.΄10, ενώ είχε αυξηθεί κατά +3,7% τον Δεκ.΄09 και +11,2% τον Δεκ.΄08.

Από την πλευρά της προσφοράς η αγορά εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από υπερβάλλουσα προσφορά και σημαντικό απόθεμα αδιάθετων και προς πώληση κατοικιών. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία (η εγκυρότητα των οποίων αμφισβητείται), οι συναλλαγές ακινήτων που έγιναν με τη διαμεσολάβηση του τραπεζικού συστήματος μειώθηκαν στις 41.623 το 2011 από 74.457 το 2010 σημειώνοντας μείωση κατά -44,1%, έναντι 148.125 το 2007, ενώ ο αριθμός των οικοδομικών αδειών (ΕΛΣΤΑΤ) υποχώρησε στις 29.131 το 10μηνο΄11 από 40.767 το 10μηνο΄10 σημειώνοντας μείωση κατά -28,5%.Ανάλογη πτώση σημειώθηκε και στον όγκο των συναλλαγών σε ακίνητα (2011: -41,3%) και της αξίας των συναλλαγών (-41,2%).

Επίσης , σύμφωνα με τον δείκτη τιμών διαμερισμάτων σημειώθηκε μείωση κατά -5,1% συνολικά στις τιμές των διαμερισμάτων το 2011 από -4,7 το 2010. Η μείωση στα νέα διαμερίσματα (μέχρι 5 ετών) ήταν μικρότερη -4,4% το 2011 από -4,2% το 2010, ενώ για τα παλαιότερα η υποχώρηση ήταν -5,6% το 2011 από -5,0% το 2010. Κατά γεωγραφική περιοχή, οι τιμές στην Αθήνα μειώθηκαν κατά -6,3% το 2011 μετά την πτώση τους κατά -3,2% το 2010, στη Θεσσαλονίκη μειώθηκαν κατά -6,6% το 2011 από το σημαντικό -7,4% το 2010, στις μεγάλες πόλεις μειώθηκαν κατά -3,9% από -5,3% το 2010 και στις λοιπές περιοχές κατά -3,2% από -5,8% το 2010.

Μπουλντόζα ή κατάσχεση;

Σε ταμειακή υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει μετατραπεί το υπουργείο Περιβάλλοντος. Πλεόν οι παρεμβάσεις στα αυθαίρετα αποκλειστικό σκοπό έχουν την συγκέντρωση εσόδων και όχι την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση προβλημάτων που θα διευκολύνουν στην επίλυση του κοινωνικού προβλήματος της στέγης για εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες οι οποίες αδυνατούν να υπαχθούν στις ρυθμίσεις λόγω οικονομικής αδυναμίας και οι οποίες αργά ή γρήγορα θα βρεθούν αντιμέτωπες είτε με την προοπτική κατασχέσεων (τα πρόστιμα που είναι εξοντωτικά διεκδικούνται απο το δημόσιο με το ίδιο τρόπο που διεκδικούνται οι φόροι) είτε με τις μπουλντόζες.

Η ίδια διάταξη που παρέχει τη δυνατότητα να εξοφληθεί το 30% του προστίμου για την τακτοποίηση αυθαιρεσιών και παρανομιών με έκπτωση 10% έως και τα τέλη Μαΐου και στη συνέχεια με ανατροπή του αρχικού Ν. 4014 να επιτραπούν οι μεταβιβάσεις περιλαμβάνεται σε τέσσερα νομοθετήματα. Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία δημοσιεύτηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2012 (ΦΕΚ 237 Α) στο άρθρο 14 υπό τον τίτλο "Ρύθμιση θεμάτων αυθαιρέτων", προβλέπεται:

"1. Η περίπτωση στ) της παρ. 2 του άρθρου 23 του Ν. 4014/2011 (Α’ 209) αντικαθίσταται ως εξής: 'στ. για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή η καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως 31.01.2013, όπως ορίζεται στην παράγραφο 6 του επόμενου άρθρου και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο'.

2. Στην παρ. 8 του άρθρου 24 του Ν. 4014/2011 προστίθεται περίπτωση στ, ως εξής: 'στ. Σε περίπτωση καταβολής ποσοστού 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως 31.01.2013 παρέχεται έκπτωση 10% επί του συνολικού ποσού. Οι επόμενες προς εξόφληση δόσεις κατανέμονται αντιστοίχως'.

3. Η ισχύς της διάταξης της περίπτ. γ της παρ. 8 του άρθρου 24 του Ν. 4014/2011 αναστέλλεται μέχρι την 31.01.2013".

Την επομένη, στις 6 Δεκεμβρίου, κατατίθεται νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ στη Βουλή υπό τον τίτλο “κύρωση της από 31 Οκτωβρίου 2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου" κ.λπ. το οποίο περιλαμβάνει διάταξη για την καταβολή του 30% του ειδικού προστίμου. Μάλιστα το νομοσχέδιο συζητήθηκε σε δύο συνεδριάσεις της αρμόδιας επιτροπής εντός του Δεκεμβρίου.

Στον νόμο - τέρας με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, ο οποίος συζητήθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου, επαναλαμβάνεται η πράξη νομοθετικού περιεχομένου ατόφια στο άρθρο 33 "ρύθμιση θεμάτων αυθαιρέτων" με μοναδική διαφορά την παράταση της προθεσμίας για καταβολή του 30% έως στα τέλη Μαΐου 2012. Φτάνουμε... αισίως στις 16 Ιανουαρίου. Κατατίθεται τροπολογία (την Παρασκευή μοιράστηκε στους δημοσιογράφους) από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα και τον αναπληρωτή υπουργό ΠΕΚΑ  στο αρχικό νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ, η οποία είναι φωτοτυπία του άρθρου 33, άρα και της πρώτης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με μια χειρόγραφη διόρθωση 3 λέξεων. Η προσθήκη της διάταξης στον αρχικό Ν. 4014/2022 (παράγραφος 8 του άρθρου 24) σε περίπτωση καταβολής του 30% το συνολικού ποσού προστίμου κ.λπ., κ.λπ. μετατρέπεται σε "αντικατάσταση ως εξής".

Ο τραγέλαφος και η συγγραφή νομοθετημάτων στο γόνατο με μοναδικό μέλημα την εκμετάλλευση της αυθαιρεσίας για είσπραξη χρημάτων με κατεύθυνση το ταμείο του Μνημονίου δεν σταματά εδώ. Την τροπολογία - προσθήκη συνοδεύει η ίδια έκθεση αξιολόγησης της ρύθμισης η οποία υπάρχει και στο νομοσχέδιο που βρίσκεται στη Βουλή από τις 6 Δεκεμβρίου. Έκθεση στην οποία, μεταξύ άλλων, ομολογείται η αποτυχία του εισπρακτικού μέτρου και αποσιωπάται η συρρίκνωση στο 2,5% κατ' έτος των διαθέσιμων πόρων του Πρασίνου Ταμείου. Αντιγράφουμε: "Με δεδομένη την οικονομική συγκυρία της χώρας διευκολύνονται οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που είναι κύριοι αυθαίρετων ακινήτων να τα εντάξουν στις ρυθμίσεις του Ν. 4014/2011 (Α' 209) μέσω της παροχής του κινήτρου της τμηματικής εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου. Με την εξόφληση του τμήματος αυτού θα αποδεσμεύεται αφενός η σύναψη οιασδήποτε δικαιοπραξίας ακινήτου, από την ολοσχερή εξόφληση του προστίμου και αφετέρου θα επιτρέπονται επ' αυτού πράξεις δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου χωρίς να είναι απαιτητή ως προϋπόθεση η πλήρης εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου. Αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των πολιτών που θα υπαχθούν στις ρυθμίσεις του Ν. 4014/2011 με αντίστοιχη αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι έως 2.10.2012 είχαν υπαχθεί στις ρυθμίσεις του Ν. 4014/2011 περίπου 135.000 αυθαίρετα με δημοσιονομικό όφελος περίπου 450.000.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι με τις ρυθμίσεις ο ρυθμός υπαγωγής των αιτήσεων θα αυξηθεί σημαντικά, δεδομένων και των προθεσμιών που έχουν τεθεί"

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki